مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

شرکت طراحی معماری لفرتی کینگستون (Kingston Lafferty Design) طراحی کافه ای به نام Pot Bellied Pig در شهر دابلین (Dublin) ایرلند را اجرا کرده است که شکل سقف داخلی‌اش خلاقانه و بی‌نظیر است.

طراحی کافه : کافه‌ای برگرفته از شکل حیوانات

طراحان این اثر زیبا خاطرنشان کردند که چالش اصلی‌شان در طراحی فضای داخلی این کافه کوچک، این بود که از فضای کوچک و محدود بهترین استفاده را بکنند و نشان بدهند که در مواجه‌شدن با چنین شرایطی چگونه می‌توان عملکرد بهتری داشت.

طراحی کافه : کافه‌ای برگرفته از شکل حیوانات

برای طراحی داخلی این کافه از شکل خوک الهام گرفته‌شده است. جالب اینجاست که طراحی کافه آنقدر خاص است که نام آن نیز از طراحی معماری کافه گرفته شده است. همان‌طور که در این تصویر مشاهده می‌کنید سیستم روشنایی در سقف به شکل لوله‌های آویزانی هستند که به پوزه خوک شباهت دارند.

طراحی کافه : کافه‌ای برگرفته از شکل حیوانات

نصب مقدار زیادی لوله‌ روی سقف که شبیه به پوزه خوک است و همچنین افزودن لامپ‌هایی که به دُم جمع کرده آن می‌ماند کمک زیادی به تبلیغ و تقویت نام تجاری بِلید پیگ (Bellied Pig) کرده است که به معنای خوک دل‌فریب است.

لوله‌ها با قرار گرفتن به شکل شیب‌دار که به رنگ صورتی (برگرفته از رنگ خوک) است نوعی هماهنگی بصری ایجاد کرده‌اند که نظر هر بیننده‌ای را به طراحی کافه جلب می‌کند، به‌طوری‌ که وقتی به داخل کافه می‌روید، به مدت طولانی محو تماشای سقف و طراحی کافه می‌شوید.

استفاده از وسایل متنوع مانند تصاویر هندسی سیاه‌وسفید، کاشی، آلیاژ برنج، پارچه‌های مخملی، چرم و رنگ‌های شاد در کافه، همه باعث شده‌اند تا طراحی داخلی به شما حسی القاء کند که دیدن هر بخش از آن برایتان تازگی داشته باشد.

طراحی کافه : کافه‌ای برگرفته از شکل حیوانات

همچنین استفاده از میز و صندلی‌های متنوع در طراحی کافه باعث شده افراد، هم به شکل گروهی و هم انفرادی بتوانند از این فضای دل‌نشین لذت ببرند. این بدان معناست که شما چه یک نفر باشید و چه تعدادتان بیشتر از یک نفر باشد، بسته به تعدادتان از میز و صندلی‌های انفرادی و گروهی برخوردار خواهید بود.

برای مثال یک صندلی نیم‌دایره راحتی با یک میزِ گرد که اطراف آن شبیه به یک قفس است فضای کافه را نسبت به میز و صندلی‌های دیگر کاملاً مجزا و متفاوت کرده است.

 

طراحی کافه یکی از انواع طراحی معماری ساختمان است که نیاز به مهارت زیادی در طراحی معماری محیط‌های کوچک دارد. شرکت پادیر گستر پر از ایده‌های بزرگ و کوچکی است که ممکن است برایتان جذاب باشد. اگر می‌خواهید تغییری در شکل و ظاهر مغازه‌تان بدهید و کسب و کار جدیدی را آغاز کنید، را فراموش نکنید. ما همیشه منتظریم تا با ایده‌های خودمان، شما را شگفت‌زده کنیم. همین حالا با ما تماس بگیرید.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • ۹۷/۰۴/۰۵
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی