مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

چند نکته مهم پیش از اجرای بتن ریزی فونداسیون پروژه مدیریت پیمان مهرشهر 2:

نکته اول: اگرچه نقشه های سازه ای و معماری این ساختمان در شرکت خود ما طراحی شده بود، اما باید پیش از بتن‌ریزی حتما آنها را از لحاظ ابعاد کنترل کنیم که هیچ ناهماهنگی بین آنها در حین کار وجود نداشته باشد. البته در سازمان‌ نظام مهندسی کرج، بخشی به نام کمیته تطبیق نقشه‌ها وجود دارد که نقشه‌ها و ابعاد دقیق آنها را بررسی می کند. اما به هر حال ما به عنوان مدیریت پیمان این پروژه، این وظیفه را داریم که حتما قبل از اجرا و قالب‌بندی و آرماتوربندی، تمامی نقشه ها را چک کنیم و از عدم وجود مغایرت اطمینان پیدا کنیم.

2. قبل از شروع عملیات ساختمانی، موارد اداری مانند تنظیم صورت‌جلسه بر و کف ساختمان بوسیله مهندس ناظر نقشه بردار که توسط واحد نقشه‌برداری سازمان نظام مهندسی معرفی شده انجام می‌شود. برخی از موارد اداری مورد نیاز مانند تنظیم قرارداد بتن آماده با شرکت سازنده بتن که دارای استاندارد مورد تایید پادیر گستر بود و همچنین تنظیم قرارداد با آزمایشگاه ذیصلاح به منظور نمونه گیری بتن و مصالح هماهنگ و انجام شد.

3. مکان ستونها و نوارهای فوندانسیون در این پروژه به جای استفاده از روش سنتی ریسمان کشی، با همراهی مهندس نقشه بردار و با کمک دوربین انجام شد تا کار با دقت بالاتری انجام شود.

4. با توجه به اینکه در این پروژه، مطابق نقشه‌های معماری نیاز به گودبرداری بابت اجرای زیرزمین داشتیم، برای این کار تمهیدات لازم را انجام دادیم. به این ترتیب که محل کارگاه و ساختمان‌های مجاور، بیمه حوادث شدند تا در صورت بروز حادثه، بتوانیم از طریق شرکت بیمه جبران خسارت کنیم. معمولا خود ما در صورت نیاز به گودبرداری یا تخریب، در این زمینه پیگیری تمهیدات لازم را انجام می‌دهیم.

5. پیش از شروع گودبرداری و بتن ریزی، تابلویی در محل کارگاه نصب شد تا با پوزش از همسایگان محترم مهرشهری که انجام این پروژه احتمالا موجب سلب آسایش آنان شده است، هشدارهای لازم برای تردد در محل کارگاه نیز به آنها داده شود.

6. یکی از مهم‌ترین نکات پیش از اجرای گودبرداری در این پروژه مدیریت پیمان، توجیه و تفهیم نقشه های سازه ای به خصوص اجرای صحیح خاموت‌ها و سنجاق‌ها و همچنین محل وصل میلگرد‌ها به گروه اجرایی و آرماتوربندها بود.

بتن‌ریزی فونداسیون پروژه مدیریت پیمان مهرشهر 2

بتن‌ریزی فونداسیون پروژه مدیریت پیمان کرج مهرشهر 2 در مرداد ماه 97 آغاز شد. این بخش از پروژه به دلیل اهمیت زیادی که داشت، با هماهنگی آزمایشگاه بتن و همکار متخصص شرکت پادیر گستر البرز، طرح اختلاط بتن و مقادیر استفاده از مصالح مصرفی در بتن، به شرکت تولید کننده بتن ارائه شد تا به مقاومت مطلوب و مورد نیاز طرح برسیم.

با توجه به اسلامپ بتن، در هنگام تخلیه بتن، هیچگونه آبی به آن اضافه نشده است. از آنجا که توجه ویژه‌ای داشتیم که بتن در این پروژه به تراکم مطلوب برسد و دانه‌بندی آن در لایه‌های مختلف بر هم نخورد، بتن را در لایه‌های 30 سانتی‌متری ویبره کردیم.

منبع: وبلاگ پادیر گستر البرز

  • ۹۷/۰۵/۱۶
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی