مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

ما در پادیرگستر خدمات طراحی ساختمان را به عنوان یکی از خدمات اصلی مهندسی و معماری ساختمان به مشتریان خودش ارائه می‌دهیم. اما این خدمات برای هر پروژه کاملا متفاوت از پروژه دیگر اجرا می‌شود و ما برای طراحی ساختمان‌های خاص و طراحی ویلا ، اصول و جزئیات متفاوتی را در نظر می‌گیریم. در این مقاله مهندس “مرضیه رضایی” درباره یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی بنا که همان ایده‌پردازی در طراحی است توضیح می‌دهد. مطالعه این مقاله به طراحان جوان و مهندسانی که در زمینه طراحی ساختمان فعالیت دارند پیشنهاد می‌شود.

طراحی ساختمان

قبل از اینکه مستقیم سراغ طراحی یک پروژه بروید، عمیقاً به جزئیات پروژه توجه کنید، چراکه ایده طراحی ساختمان باید درست باشد. ممکن است ایده طراحی معماری با یک تفکر فلسفی قدرتمند و یا مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های ساده همراه باشد. از این مرحله به بعد طراحی شکل دیگری به خود می‌گیرد و تبدیل به یک پروژه‌ی ایده‌پردازانه‌ای می‌شود که به‌عنوان نقشه راه شما را در باقی مسیر ساخت پروژه‌تان راهنمایی خواهد کرد.

ایده طراحی را می‌توان به‌عنوان DNA یک پروژه تشبیه کرد. ایده طراحی یک تصویر وسیع برای پروژه‌تان است که به همه مقصد نهایی طراحی را نشان داده و مسیر را برای گروهی که روی ساخت و اجرایِ پروژه کار می‌کنند هموار و ساده‌تر می‌کند.

داشتن ایده طراحی یکپارچه همچنین تمام تصمیمات آتی را نیز آسان‌تر می‌کند. زمانی که بتوانید پروژه‌تان را به یک ایده طراحی مبتکرانه خلاصه کنید، شما درواقع در آینده زمان کمتری را صرف فکر کردن و گرفتن تصمیمات بزرگ روی پروژه‌تان می‌کنید که آن‌ها را از قبل انجام داده‌اید. در این صورت تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که طبق نقشه‌تان پیش بروید.

اما باید گفت که رسیدن به ایده طراحی و پیروی از آن بسیار مهم و حائز اهمیت است. اگر از ایده طراحی‌تان پیروی نکنید، ساخت پروژه‌تان که مانند تکه‌های پازلی مرتبط به هم هستند به خطر خواهد افتاد و هیچ‌چیز به‌درستی به نظر نخواهد رسید و خروجی آخرتان نیز بی‌نقص جلوه نخواهد کرد.

بهترین ایده‌های طراحی، بزرگ‌ترین مشکلات پیچیده را حل می‌کنند. داشتن ایده طراحی یکی از راه‌حل‌های مشکلات پیچیده است. اگر در حال ساخت یک پروژه هستید، ممکن است اهدافی داشته باشید که مشخص می‌کند چه چیزهایی باید رعایت شوند تا پروژه با موفقیت به پایان برسد. حتی ممکن است فهرستی از نیازها و خواسته‌هایتان، یک جدول زمانی دقیق و یا یک وب‌سایت داشته باشید. تمام این اطلاعات پروژه باهم همسو خواهند شد تا الزامات پروژه‌تان را که باید از یک ایده طراحی واحد پیروی کند را به نحو احسن راه‌اندازی بکنند.

فرآیند دقیق ایده‌پردازی برای طراحی ساختمان چگونه است؟

اهمیت ایده در طراحی ساختمان

در ابتدای پروژه، ما زمان زیادی را صرف جمع‌آوری اطلاعات می‌کنیم. در مرحله پیش‌طرحمان، هرچقدر که امکانش باشد توسط پرسش سؤال‌ها و مرور اطلاعاتی که شما در اختیارمان قرار داده‌اید اطلاعات بسیاری گردآوری می‌کنیم. از این مرحله به بعد ما تمام حالت‌های ممکن یعنی تمام اطلاعات مکان موردنظر، تقسیم‌بندی فضا و بودجه و هر اطلاعات و برنامه‌ریزی مرتبط با پروژه را تجزیه تحلیل می‌کنیم.

تنها زمانی می‌توانیم نیازهای پروژه، محدودیت‌ها، و فرصت‌ها را درک کنیم که شروع به فکر کردن راجع به ایده‌های پیش‌فرضمان بکنیم. ما از ابتدایی‌ترین سطح مطالعات روی جزئیات نقشه‌ی طرحمان آغاز می‌کنیم و در آنجا ایده‌ها شروع به نمایان کردن خودشان می‌کنند. چیزی که برای ما اهمیت دارد، فضاهای واقعی و نحوه ارتباط آن‌ها با یکدیگر و قرار گرفتن همه آن‌ها در یک مکان است.

این بهترین زمان برای تغییر ایده‌های طرحی است که به آن‌ها اجازه داده می‌شود بعدها تغییر کنند و به‌هیچ‌عنوان هیچ حسابی روی ثابت ماندنشان نخواهد شد بلکه به‌جای آن، به این ایده‌ها اجازه داده خواهد شد که به ایده‌های دیگری نیز تبدیل شوند. ما با بررسی هر طرح و ارزیابی پتانسیل آن خواهیم آموخت که چه چیزی مفید و مؤثر واقع خواهد شد و چیزی نه.

هدف ما تولید ایده‌های بی‌نظیر و به اشتراک گذاشتن آن‌ها با شما و بحث و گفت‌وگو راجع به آن‌هاست، تا شما هم بتوانید بازخورد خودتان را راجع به طرح‌ها ارائه دهید تا به کمک آن انتخاب‌های زیادی پیش رویمان قرار بگیرد. درعین‌حال، الزامات پروژه باید با طرح‌های منتخب جمع‌آوری‌شده مطابقت داشته باشند.

آیا درزمینه‌ی ایده پردازی خلاقانه و تولید ایده‌های ناب برای پروژه‌تان مشکل‌دارید؟

اهمیت ایده در طراحی ساختمان

ما برای حل مشکلتان دو منبع را پیشنهاد می‌کنیم:

بخش معرفی طراحی ویلا و طراحی ساختمان‌های لاکچری در وب‌سایت پادیر را مطالعه کنید. ما در این بخش از وب‌سایت، طراحی‌های خاص و زیبای خارجی را از وب‌سایت‌های مختلف جمع آوری و منتشر می‌کنیم تا به این وسیله هم خود ما از طراحی رقبای خارجی مطلع شویم و هم به عنوان یک مرجع بتواند در اختیار بازدید کنندگان و سازندگان ساختمان قرار بگیرد. پیگیری این بخش و مطالبی که در آن منتشر می‌شود، می‌تواند ایده‌های ناب و خلاقانه‌ای را به ذهنتان بیاورد که شاید همان ایده‌ها بتواند برای طراحی ویلا ی جدیدی به کار گرفته شود.

منابعی مانند وب‌سایت Archline هم همین کار را برای بازدید کنندگان انگلیسی زبان انجام می‌دهد. نمونه‌هایی که در این وب‌سایت ارائه می‌شوند نیز اغلب، نمونه‌های واقعی و اجرا شده هستند و معمولا با توضیحات مبسوطی ارائه می‌گردند که برای دانشجویان و بازدید کنندگانی که با زبان انگلیسی آشنا هستند منبع خوبی محسوب می‌شود. شما همچنین می‌توانید به نمونه‌های پروژه‌های واقعی و منابع مازاد همانند ابزارها و مقالات پیشنهادشده دسترسی داشته باشید و حتی هر راه‌کاری را به‌طور دقیق و عمیقی مورد بررسی قرار دهید.

و همیشه به خاطر داشته باشید که ایده‌های طراحی خوب زمان‌بر هستند. یکی از رایج‌ترین اشتباهات مردم تمرکز بسیار کم روی طراحی و همچنین عجله کردن برای سریع‌تر تمام کردن آن‌ها است. معمولاً بسیاری از افراد به خاطر عجله زیاد، به جزئیات اهمیت زیادی نمی‌دهند که این منجر به خراب شدن پروژه می‌شود چراکه باعجله کردن ایده‌های نابی که قرار بود بعدها به وجود بیایند و یا ایده‌ای که باید بیشتر روی آن تمرکز می‌شد دیگر از بین می‌رود و به مرحله کمال خودش نمی‌رسد. این می‌تواند به دلیل هیجان‌زده شدن افراد در برابر طرح اولیه خوب و یا فشار زیاد به دلیل کمبود زمان برای تحویل هرچه سریع‌تر پروژه باشد و یا به این دلیل باشد که آن‌ها با خود چنین تصور کنند که این طرح بسیار عالی است و نیازی به تغییر و بهتر شدن ندارد.

درنتیجه به‌طور کامل روی طراحی فکر نمی‌شود و یا تمام الزامات پروژه برآورده نمی‌شود. چنین اتفاقی می‌تواند علاوه بر ایجاد حس ناامیدی و شکست موجب به بار آوردن هزینه‌های سنگین نیز بشود. چراکه رفع کردن اشکالات و ایرادات بعدی در آینده هزینه هنگفتی نیز در بر خواهد داشت.

برای جلوگیری از چنین حوادثی، شما باید بدون کوچک‌ترین عجله‌ای به کار خود ادامه بدهید و همچنین زمان مناسب و معقولی را برای تحویل پروژه‌تان در نظر بگیرید تا با آرامش و بدون عجله روی ایده‌هایتان کارکنید. سپس به‌دقت ایده‌ای که از بقیه گزینه‌ها بهتر است را برای ایده نهایی‌تان انتخاب کنید.

اجازه بدهید شمارا در ایده طراحی‌تان کمک بکنیم

طراحی ساختمان

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های افراد که با آن روبه‌رو هستند این است که آن‌ها تمام ایده‌ها و دیدگاه‌های خود را برای پروژه‌هایشان در نظر می‌گیرند و سعی می‌کنند آن را تبدیل به یک ایده طراحی یکپارچه کنند.

دلیل این کار این است که چون ما فکر می‌کنیم مهم‌ترین و ارزشمندترین تخصص معماری بخش طراحی آن است که منجر به بزرگ‌ترین تصمیمات و عواقب زیادی می‌شود، به همین دلیل ما هم می‌خواهیم این کار را به نحو احسن انجام بدهیم.

اما پس از بحث‌های متعدد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه چیزی بیشتر برای شما مفید خواهد بود، ما یک سرویس ویژه برای کمک به خلق تمام ایده‌های مهم طراحی برایتان فراهم کرده‌ایم تا هر طور که شما می‌خواهید و با هرکسی که می‌خواهید پروژه‌تان را با موفقیت به پایان برسانید.

در سرویس پیشنهادی‌مان، شما قادر خواهید بود یک مجموعه از ایده‌های طراحی را در اختیار داشته باشید که شامل طرح‌ها، لیست مواد مصالح و منابعی هستند که مخصوص پروژه شما هستند تا اینکه بتوانید با خیال راحت و با آگاهی بر اینکه بهترین ایده طراحی از یک مجموعه تخصصی را در اختیاردارید پروژه‌تان را به اتمام برسانید.

گروه طراحی پادیر گستر همواره سعی بر این دارد تا ایده‌ها و آرزو‌های شما را در قالب نقشه‌های فنی و مهندسی ساختمانی پیاده‌سازی کند. بنابراین اگر برای ساخت ویلا یا ساختمان خودتان نیاز به پیاده‌سازی ایده‌هایتان دارید و می‌خواهید خانه آرزوهایتان را بسازید، ما در گروه پادیر گستر همواره منتظر تماس شما هستیم. با ما تماس بگیرید تا زمانی را برای تنظیم یک قرار کاری با شما هماهنگ کنیم.

 

ایده پردازی برای طراحی ساختمان در خارج از ایران چگونه انجام می‌شود؟

اگر می‌خواهید بدانید این روش ایده‌پردازی در خارج از ایران چگونه کار می‌کنید، در اینجا یک ایده طراحی را بررسی خواهیم کرد که به تازگی در یک پروژه ساختمانی در ایالت اوهایو Ohio انجام شده است.

این ایده بیشتر از هر شخص دیگری برای مشتری این پروژه به نام ایو Eve اهمیت داشت. او ایده‌های بسیاری داشت، اما باوجود یک انبار بزرگ و یک برنامه چالش‌برانگیز، او با مشکلات زیادی مواجه شد چراکه باید ایده‌هایی که داشت به‌خوبی با فضایی که در اختیار داشت مطابقت می‌کردند.

ایده طراحی این پروژه روی این گزینه‌ها تمرکز دارد:

  • جدا کردن اتاق نشیمن و محل کار از هم
  • درست کردن فضاهای چندمنظوره و کاربردی
  • تلفیق سبک قدیمی و روستایی با سبک مدرن
  • ایجاد ارتباط قوی با طبیعت، هم بصری و هم فیزیکی

ایده طراحی ما شامل تلفیق اتاق نشیمن و محل کار برای فراهم کردن فضاهایی برای گردهمایی و جلسات کاری و بازدید مهمان‌ها شد. ما همچنین فضای داخلی و خارجی راحتی که ارتباط عمیقی با چشم‌انداز بیرون رادارند خلق کردیم. هدف از این کار این بود که افراد برای مدت کمی، به‌دوراز زندگی شهری و دغدغه‌های و شلوغی شهر، روی کارشان تمرکز داشته باشند.

بحث نورپردازی به‌عنوان محل کار و گردهمایی، اولویت زیادی ندارد اما به‌عنوان محل نشیمن دارا بودن فضای داخلی از نور کافی از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف این ایده خلق و ارتقاء ارتباط بین فضاهای داخلی و خارجی با ساختن پنجره‌های بزرگ، ایوان بزرگ حصار شده بوده است. همکاری با ایو برایمان تجربه‌ای لذت‌بخش بود. او فردی پویا و خلاق است که کار کردن بر روی این پروژه برایش بسیار جذاب و لذت‌بخش بود.

اگر شما هم مثل ایو درگیر پروژه‌تان هستید و نمی‌دانید کدام ایده درست است و نیاز به کمک دارید حتماً ما را در جریان بگذارید. ما تمایل همکاری با شما و همچنین قصد خلق اثری خارق‌العاده را برایتان راداریم.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • ۹۷/۰۵/۲۷
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی