مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

گاهی اوقات زمینی که می‌خواهیم در آن ساختمان یا ویلایی را طراحی کنیم، پر از درختان قدیمی است. در ایران هم همانند بسیاری از کشور‌های دنیا، بریدن درختان زنده با جریمه‌های سنگینی روبرو خواهد شد. اما از سویی دیگر، بسیاری از زمین‌هایی که کاربری مسکونی دارندف از درختان قدیمی پوشیده شده‌اند که بریدن آنها نه تنها موجب جریمه می‌گردد، بلکه از زیبایی و طراحت آن مکان نیز می‌کاهد. به همین دلیل شرکت‌های طراحی سعی می‌کنند در این زمینه از طراحی‌های کاملا اختصاصی براساس شرایط و چیدمان درختان آن زمین استفاده کنند. به عنوان نمونه، گروه پاآرکیتکتورا Paz Arquitectura یک ساختمانی را طراحی کرده است که توسط جنگلی زیبا احاطه‌ شده است که شما را به دیدن آن دعوت می‌کنیم.

این شرکت طراحی ساختمانی را به عهده گرفته است که در آن تلفیقی از چوب و دیگر مصالح استفاده‌ شده است، یک ‌خانه مدرن مسکونی که در جنگلی واقع در خارج از شهر گواتمالا Guatemala  بناشده است.

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درخت

این بنای زیبا دارای یک درب بزرگ است که از تلفیق چوب و شیشه ساخته‌شده است که خوشامدگو افرادی است که وارد این خانه می‌شوند. با نگاهی به داخل این ساختمان متوجه می‌شویم که کف چوبی این بنا، زمختی سقف بتنی را به‌خوبی خنثی کرده است.

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درخت

این خانه به دو بخش یا دو طبقه تقسیم‌شده است که طبقه اصلی به محل پذیرایی افراد اختصاص داده‌شده و طبقه دوم نیز مختص اتاق‌های خصوصی نظیر اتاق‌خواب و حمام و دستشویی است.

پله‌ها از بتن ساخته‌شده‌اند که موقع ساخت در همان‌جا قالب‌ریزی شده‌اند که به محل نشیمنی منتهی می‌شود که در آن یک شومینه بسیار زیبا قرار دارد که خودِ شومینه نیز به‌خوبی با پله‌ها تلفیق‌شده‌اند.

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درخت

اتاق نشیمن نیز دارای یک پنجره سقفی است تا نور اضافی را به فضای داخلی برساند و علاوه بر آن درب‌های کشویی شیشه‌ای بزرگ نیز این کار را به‌خوبی انجام می‌دهند.

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درخت

در قسمت خارجی خانه یک پاسیو سرپوشیده با سقف چوبی وجود دارد که سمت دیگر آن محل استراحت و همچنین محل غذاخوری است.

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درخت

تمامی درختان واقع در محل ساخت خانه به‌خوبی محافظت و نگهداری شده‌اند و تبدیل به جزئی از این طراحی ساختمان زیبا شده‌اند. در قسمت حیاط پشتی نیز درختان به‌خوبی نورپردازی شده‌اند که در شب نمای بسیار زیبایی به خانه می‌دهند.

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درخت

در قسمت داخلی خانه نیز محل غذاخوری با دیوارهای شیشه‌ای تعبیه‌شده است که نمای زیبای بیرون را نمایان می‌کند و حس خوبی به کسانی که مشغول غذا خوردن هستند می‌دهد. میز غذاخوری نیز روی یک قالی بزرگ قرارگرفته شده است.

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درخت

بعضی فضاهای خانه مانند تصویر زیر، به یک درخت اختصاص داده‌شده است که معمار با این کار سعی کرده است طراحی ساختمان را منحصربه‌فردتر از هر خانه‌ای کند و علاوه بر این ایده خلاقانه، به طبیعت بکر آن جنگل نیز آسیبی نرساند و موجب نابودی درختان نیز نشود. این فضای بی‌نظیر مانند یک نورگیر بسیار قوی و زیبا از طریق پنجره‌های بزرگ شیشه‌ای که آن را احاطه کرده است نور قابل‌توجهی را به داخل ساختمان راه می‌دهد که هنگام روز می‌تواند نور فضای داخل ساختمان را به‌خوبی تأمین کند.

 

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درختپله‌های تلفیقی چوبی و فلزی با نرده‌های شیشه‌ای طبقه هم کف را به طبقه بالا که اتاق‌های خصوصی مثل اتاق‌خواب و حمام و … در آن وجود دارد وصل کرده است.

در حمام اصلی نیز یک آینه بزرگ کمک می‌کند تا نور طبیعی در طول روز بیشتر منعکس شود و فضای داخلی حمام به‌خوبی روشن‌تر شود.

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درخت

در یک حمامی دیگر، کاشی‌های شش‌ضلعی دیوارها را به‌خوبی مزین کرده و باعث شده است که فضای داخلی حمام روشن‌تر و دل‌بازتر شود.

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درخت

همانطور که دیدید، طراحی ساختمان براساس چنین شرایطی می‌تواند بسیار پیچیده‌تر از ساختمان‌سازی روی زمین‌های مسطح باشد. ما در پادیر گستر همواره به دنبال ایده‌های نو می‌گردیم تا مشتریان خودمان را با این ایده‌ها شگفت‌زده کنیم. اگر می‌خواهید ساختمان جدیدی بسازید و برای این هدف نیاز به یک گروه با تجربه و کارآمد دارید تا وظیفه طراحی ساختمان با مدیریت پیمان پروژه‌تان را بر عهده بگیرد، خوشحال می‌شویم تا در این راه در کنارتان باشیم. تلفن را بردارید و با ما تماس بگیرید. ما همواره منتظرتان هستیم 🙂

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • ۹۷/۰۷/۰۷
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی