مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

گروه معماران گابریل ریوِرا آرکیتکتوس(Gabriel Rivera Arquitectos)، ویلای زیبایی با نام تاکورا واقع در کتیو (Quito) پایتخت اکوادور (Ecuador) را تکمیل کرده‌اند که طراحی آن به‌واسطه چشم اندازه اطرافش و به‌خصوص با الهام گرفتن از درختان آلگاروبو (Algarrobo) ساخته‌شده است که به‌نوعی بیانگر یک مفهم معماری یعنی “زندگی میان درختان” است.

به‌محض وارد شدن به خانه، فضای داخلی به‌واسطه پنجره‌های دیواری نمایان می‌شود و از سمتی دیگر به روی حیاطی باز می‌شود که در آن درختان آلگاروبو به‌خوبی نمایان هستند.

طراحی ویلایی با نام تاکورا

در داخل این نمای زیبا سقف بتنی تعبیه‌شده است که ظاهر آن به شکلی است که ازلحاظ بصری، همانند شاخه‌های درختان است. ستون‌های تیره‌رنگ متالیک نیز به شکل تنه‌های درختان طراحی‌شده است که سقف بتنیِ مستحکم را به‌خوبی نگه‌داشته‌اند.

 یک راه‌پله مخفی چوبی در انتهای راهرو وجود دارد که منتهی به اتاق‌خواب اصلی می‌شود.

طراحی ویلایی با نام تاکورا

فضای اتاق‌خواب اصلی بسیار دل‌باز و جادار است و پنجره‌های شیشه‌ای اطراف آن به‌قدری فضای زیبای اطراف ویلا را نمایان کرده‌اند که انگار اتاق‌خواب داخل درختان زیبای آنجا قرار دارد.

طراحی ویلایی با نام تاکورا

پشت دیوار چوبی یک حمام وجود دارد که در آن وان بسیار زیبا و سفیدرنگی وجود دارد که دارای دو روشویی مجزا و یک آینه بسیار بزرگ است که منظره زیبای پشت را به‌خوبی منعکس می‌کند.

طراحی ویلایی با نام تاکورا

اتاق اصلی روی طبقه همکف قرار دارد و طراحی بی‌نظیر آن طوری کار شده است که به درخت طبیعی و جوان و دست‌نخورده‌ای که قسمت اصلی آن در طبقه پایین قرار دارد اجازه رشد و نمو می‌دهد. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید سقف اتاق‌خواب اصلی زیاد پیشروی نکرده است و تا چندم‌تری درخت متوقف‌شده است و دور درخت نیز فضای کافی تعبیه‌شده تا درخت به‌خوبی بتواند رشد کند و هیچ آسیبی به محیط‌زیست نرسد. به‌طورکلی ما در این طراحی بی‌نظیر می‌توانیم شاهد رابطه مسالمت‌آمیز و دوستانه معماری و محیط‌زیست باشیم.

طراحی ویلایی با نام تاکورا

در بخش طراحی ویلا می توانید نمونه های بیشتری در این زمینه بشنوید.

منبع: پادیر گستر البرز

  • ۹۷/۰۹/۰۳
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی