مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

اتاق ناهار خوری شیشه‌ای واقع در بالای یک ویلای زیبا که طراحی منحصربه‌فرد ویلا ، آن را از بنای اصلی مجزا کرده است

گروه معماری سِلند فورتین (Thellend Fortin Architectes) اخیراً یک بنای افقی عریضی را کامل کرده‌اند که در شهرکبک (Québec) کانادا واقع شده است.

طراحی ویلا با اتاق ناهار خوری شیشه ایطراحی این ویلای زیبا برگرفته از مدخل آبی سنت لارنس است که واقع در یک بلندی صخره‌ای است و از دوردست‌ها کاملاً نمایان است.

با ورود به داخل این بنا متوجه کف بتنی و سقف چوبی آن می‌شویم که به طبقه همکف منتهی می‌شود و اتاق نشیمن و آشپزخانه و اتاق غذاخوری نیز در آنجا قرار دارد.

طراحی ویلا با اتاق ناهار خوری شیشه ای

در سمت راست ورودی، محل نشیمن تعبیه‌شده است که دارای سقف و قفسه چوبی زیبا است که بالای مبل‌های راحتی قرار دارد و داخل آن چند کتاب برای مطالعه و لذت بردن از فضای بکر آنجا قرار داده‌شده است. همچنین در مجاور آن یک شومینه زیبا برای لذت بردن از گرما و صدای زیبای آتش طراحی شده است.

یک محافظ آهنی فضای بین آشپزخانه و اتاق نشیمن را از یکدیگر جدا کرده است و علاوه بر آن، از هرگونه خطر سقوط به طبقه پایین نیز جلوگیری می‌کند که طبقه پایین نیز منتهی به اتاق‌خواب‌ها و حمام می‌شود.

طراحی ویلا با اتاق ناهار خوری شیشه ای

پنجره‌های دیواری و درهای شیشه‌ای کشویی باعث شده است فضای داخلی از نور کافی و فراوانی برخوردار باشد و همچنین رنگ روشنِ کابینت‌های آشپزخانه با رنگ سقف ازلحاظ بصری به‌خوبی مطابقت دارند.

و اما محل غذاخوری که ویژه‌ترین قسمت طراحی این ویلای زیبا است نیز کنار آشپزخانه قرار دارد و دارای سقف بلندی است و دورتادور آن با پنجره‌های دیواری شیشه‌ای کارشده است و موقعیت آن به‌گونه‌ای طراحی شده است که خارج از فضای بنای اصلی ویلا قرارگرفته شده است.

طراحی ویلا با اتاق ناهار خوری شیشه ای

در بیرون از این ویلا یک بالکن بزرگ عرشه مانندی وجود دارد که توسط حفاظ شیشه‌ای محاصره‌شده است که این امکان را برای ساکنین و مهمانان فراهم می‌کند تا از مناظر اطراف لذت کافی را ببرند.

علاوه بر مواردی که نام برده شد، داخل این ویلای منحصربه‌فرد یک حمام زیبای کوچک وجود دارد که در آن ‌یک وان سفیدرنگ بی‌نظیر تعبیه‌شده است که مجاور آن یک پنجره دیواری شیشه‌ای برای لذت بردن از منظره بیرون قرار داده شده است که آن هم دارای یک پرده سفید برای حفظ حریم شخصی است.

منبع: وبلاگ پادیر گستر البرز

  • ۹۷/۰۹/۱۳
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی