مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

ویلای زیبایی که به‌واسطه طراحی هرمی معکوس در سقفش تبدیل به یک بنای منحصربه‌فرد شده است

گروه معماری سااوتا (SAOTA) یک ویلای جدید در کِیپ‌تاون (Cape Town) واقع در آفریقای جنوبی طراحی کرده‌اند که در پایین کوهی به نام کله شیر (Lion’s Head) قرارگرفته است و از آن بالا مشرف بر چشم‌انداز زیبای شهر است.

ویلا با طراحی هرمی معکوسطراحی این ویلا به‌گونه‌ای است که سقف آن به شکل یک هرم برعکس طراحی‌شده است که در بالای آن پنجره‌هایی برای جذب نور و همچنین بهره‌مند شدن از نمای کوهستان هنگام روز و یا شب‌های مهتابی تعبیه‌شده است.

دیوارهای این ویلا از جنس سنگ و به سبک زیست‌بوم همان منطقه به خاطر حفظ حریم شخصی طراحی‌شده است. علاوه بر آن یک درب بزرگ فلزی که به هر دو طرف باز و بسته می‌شود نیز در قسمت ورودی ویلا وجود دارد.

ویلا با طراحی هرمی معکوس

دربِ ورودی به یک لابی کوچک منتهی می‌شود که در کنار آن یک باغچه و حیاط کوچکی وجود دارد. اتاق نشیمن در طبقه بالا قرار دارد و از آنجا می‌توان چشم‌انداز زیبای شهر و طبیعت اطراف را مشاهده کرد.

طبقه بالای این بنا برای دورهمی افراد خانه طراحی‌شده است و به همین منظور نسبت به بقیه نقاط از طراحی ویژه‌تری برخوردار است. اتاق نشیمن و پذیرایی ازیک‌طرف مشرف به یک باغچه زیبا و طبیعی و از طرفی دیگر به سمت یک استخر چشم‌انداز دارد که در کنار آن یک سکویی برای نشستن و دورهمی و لذت بردن از منظره زیبای آنجا طراحی‌شده است.

ویلا با طراحی هرمی معکوسخود استخر نیز، هم چشم‌انداز کوهستان زیبای آنجا را دارد و هم منظره شهر کِیپ‌تاون ازآنجا به‌خوبی دیده می‌شود.

داخل این ویلا نیز به نحوی طراحی‌شده است که می‌توان از طریق پنجره‌های سقف هرمی، منظره بی‌نظیر کوهستان را در روز تماشا کرد. قسمت غذاخوری به سبک مینیمالیسم و بسیار ساده توسط یک میز ناهارخوری گرد و یک فرش بزرگ در زیر آن طراحی‌شده است که از نور طبیعی در طول روز بهره می‌برد.

ویلا با طراحی هرمی معکوسعلاوه بر محل غذاخوری، آشپزخانه نیز از نور طبیعی بهره می‌برد و کابینت‌هایش نیز از چوب‌های رنگ روشن ساخته‌شده‌اند.

راه‌پله‌ای طبقه بالا را به طبقات پایین یعنی حیاط، باغچه، اتاق‌خواب‌ها و حمام، کتابخانه و اتاق استراحت متصل می‌کند که دیوارهای آن نیز تیره است.

داخل کتابخانه قفسه‌های وجود دارند که از کف تا سقف آن طبقه ارتفاع دارند و یک طرف دیوار را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین یک نردبان ریلی و قابل حرکت نیز در آنجا تعبیه‌شده است تا دسترسی به کتاب‌ها را راحت‌تر کند. در قسمت انتهای کتابخانه یک محل استراحت برای افراد ویلا در نظر گرفته‌شده است که به سمت باغچه زیبا و منظره اطراف ویلا ختم می‌شود.

ویلا با طراحی هرمی معکوس

و این هم نمایی از طراحی داخلی حمام است که سعی شده از تم رنگ طلایی در آن یعنی در سنگ‌ها، کاشی‌ها، شیشه، چوب و روشویی و وان سفیدرنگ آن استفاده شود.

در قسمت پایینی ویلا نیز راه‌پله دیگری نیز وجود دارد که مثل راه‌پله قبلی، دیوارِ تیره‌رنگی دارد و به طبقه پایین که باشگاه و محل لباسشویی است ختم می‌شود.

منبع: وبلاگ سایت پادیر

  • ۹۷/۰۹/۱۳
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی