مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

اقامتگاه لوکس

خانه‌های هوشمند به خانه‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از ابزارهای تکنولوژیک و کلید‌ها و دوربین‌های خاصی از راه دور کنترل می‌شوند. در این خانه‌ها می‌توانید با چشم‌های الکترونیک، نور یا تهویه اتاق را از راه دور کنترل کنید و ابزارهای هوشمند مانند موبایل‌ها را از راه دور با تمامی تجهیزات خانه هماهنگ کنید. طراحی یک خانه هوشمند، ظاهری متفاوت با خانه‌های معمولی ندارد، اما برخی از طراحی‌ها می‌توانند همخوانی بیشتری با این تجهیزات پیشرفته داشته باشند. معماران و طراحان شرکت Tal Goldsmith Fish به تازگی پروژه ی طراحی ویلا را به پایان رسانده اند که برای طراحی خانه‌های هوشمند بسیار مناسب است. 

اقامتگاه لوکس

به طراحی خانه که بپردازیم ابتدا درب ورودی خانه توجه ما را به خود جلب میکند. رنگ اصلی در این طراحی سفید است که از همین درب ورودی شروع شده و به جای جای خانه کشیده می‌شود. تفاوت کنتراستی که در طراحی نمای این ساختمان نظر ما را به خود جلب می‌کند، نمای چوبی ساختمان است که در برخی از جوانب خانه، با ترکیب متریال چوب که بخوبی خود را در این رنگ نشان می دهد خودنمایی می‌کند.

اقامتگاه لوکس

از درب ورودی که به داخل می رویم به حیاط خلوت وارد می شویم که به حریم خصوصی خانه منتهی می شود . در اینجا دری بلند وبا ارتفاع زیاد به سمت فضای مشترک نشیمن و اشپز خانه باز می شود  و در انتهای این سالن هم یک درب بزرگ کشویی از جنس شیشه به سمت حیاط اصلی باز می شود.

اقامتگاه لوکس

در خارج ساختمان هم یک پاسیو کوچک طراحی شده است که دارای یک میز ناهار خوری چوبی بسیار زیباست. پنجره‌های بزرگ و قدی که از داخل خانه رو به سمت این پاسیو کوچک طراحی شده، هم نمای بسیار زیابب دارد و هم نورگیری داخل ساختمان را به خوبی تامین می‌کند.

اقامتگاه لوکس

و یک پاسیو کوچکتر هم وجود دارد که بتوانید زیر افتاب اوقاتی را بگذرانید . صندلی های جالب و زیبای مینیمالیستی و طراحی عالی پوشش گیاهی خاص این قسمت از حیاط، جذابیت گذراندن اوقات در آن را دو چندان می‌کند .

اقامتگاه لوکس

در انتهای سالن هم آشپزخانه خاص خانه طراحی شده که از طراحی مینیمالیستی بهره برده و با دو رنگ کدر و براق سفید خود را نشان می‌دهد . جذابیت اصلی آشپزخانه لوستر زیبای کمربند مانند با قوسی زیبا است که روی کف آشپزخانه و اوپن آن را روشن می‌کند. طراحی کابینت های بدون دستگیره در این قسمت، زیبایی و سادگی آشپزخانه را حفظ کرده است.

اقامتگاه لوکس

قفسه ای با فلز سیاه رنگ هم در دیوار کنار اشپزخانه طراحی شده است که نه تنها فضای مرده کنار ورودی آشپزخانه را به فضایی فوق‌العاده کاربردی تبدیل کرده است، بلکه رنگ سیاه آن در تضاد با کابینت‌های سفید و دیوارهای بسیار روشن این ساختمان، کنتراست بسیار جذابی را روی دیوار بوجود آورده است.

الگوی زیبایی در درب ورودی و حصار فلزی بیرون از خانه وجود دارد که با فلز سفید رنگ کار شده بود. حال همان الگو با فلز سیاه رنگ راه پله را به خود مزین کرده که زیبایی خاصی در فضای راه پله به وجود اورده است و ضمنا به عنوان یک محافظ یا نرده راه پله نیز کاربرد دارد.

وقتی به به طبقه بالا می رسیم که شامل اتاق ها و سرویس بهداشتی و حمام است، رنگ روشن آن ظاهر بسیار مدرنی را به خانه داده است. ظاهر این بخش از ساختمان بی‌شباهت به خانه‌های هوشمند با پیش‌زمینه تکنولوژیک نیست. چراغ های حمام بسیار جالب است که به صورت میله های مورب سیاه رنگ که تا ارتفاع خاصی پایین آمده اند و نور متمرکزی دارند. البته که پنجره ها و رنگ سفید کلی حمام هم اثر خاصی روی روشنایی فضا دارد .

ظاهر بسیار روشن و زیبایی که این خانه دارد، برای ساخت خانه‌های هوشمند بسیار مناسب است.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • ۹۷/۰۵/۱۶
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی