مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

۲۰ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
در این ویدئو، مهندس حمیدرضا عباس پناه، مدیر شرکت فنی مهندسی پادیر گستر البرز، درباره روش طراحی و ساخت جکوزی یکی از پروژه های مدیریت پیمان این شرکت توضیح می دهد. در این روش ساخت جکوزی، سیستم یکپارچه و آب بندی حوضچه جکوزی به روشی کاملاً متفاوت از روش های سنتی انجام شده است. توضیحات ایشان را در این ویدئو بشنوید.
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰
مهندس حمیدرضا عباس پناه، مدیر شرکت پادیر گستر البرز، درباره روش طراحی و ساخت استخر یکی از پروژه های این شرکت توضیح می دهد. این روش ساخت که روشی ابداعی و نو محسوب می شود، به صورت اختصاصی برای ساخت استخری به کار گرفته شده است که روی زمین بکر قرار ندارد و دور تا دور استخر به دیوارها و سقف های طبقات دیگر ساختمان متصل است. روش آب بندی استخر و عایق بندی این استخر به نوبه خود جالب است.
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰
اجرای دقیق ستون های داخلی ساختمان، وقتی در تقارن با یکدیگر قرار می گیرند کاری بسیار دشوار است. خصوصا اگر که این ستون ها در اطراف یک فضای بیضی شکل قرار گرفته باشند و به جای چهار ستون، شش ستون داشته باشیم. مدیر شرکت پادیر گستر البرز، درباره روش طراحی و اجرای ستون ها با بالاترین دقت (در حد یک تا دو میلی متر) در یکی از پروژه های مدیریت پیمان این شرکت توضیح می دهد.
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

یک ویلای سبز طبیعی به نام Chameleon Villa در منطقه ساحلی جنوبی بالی در اندونزی ساخته شده است که طراحی ویلا و اجرای آن، کار شرکت Word of Mouth است. این ویلا در زمینی شیب‌دار رو به یک رودخانه در یک فضای جنگلی شبیه به جنگل‌های شمال ایران ساخته شده است و تفاوت سطح بالاترین نقطه این ساختمان (یا همان پشت بام آن) با لبه پایینی زمین این ساختمان، حدود 11 متر است. به همین دلیل طراحی این ویلا به صورت چند سطحی انجام شده است.

طراحی ویلا در زمین شیب دار

سرتاسر این ساختمان، با پوشش گیاهی سرسبز جنگل‌های استوایی پوشیده شده است.

طراحی ویلا در زمین شیب دار

حد فاصل بین جای پارکینگ تا داخل خانه نیز، دورتادور مسیر راهروی بیرون حیاط نیز پوشیده از گیاهان مختلف است.

طراحی ویلا در زمین شیب دار

طراحان این خانه، برای پوشش‌های داخل فضای ویلا، از مواد طبیعی مانند پوشش‌های چوبی و سیمان استفاده کرده‌اند.

طراحی ویلا در زمین شیب دار

یک دیواره پیش ساخته حائل بین ورودی راه‌پله‌ها و نشیمن قرار گرفته است که علاوه بر اینکه دو طرف آن، باز است، دید راه‌پله ورودی نسبت به نشیمن را می‌بندد.

طراحی ویلا در زمین شیب دار

کف خانه نیز از پارکت پوشیده شده که طراحی قطعات آن به صورت V شکل و بسیار زیبا طراحی شده است.

طراحی ویلا در زمین شیب دار

در انتهای این نشیمن، یک نهارخوری بسیار خلوت با یک میز نهارخوری چهار نفره کار شده است.

طراحی ویلا در زمین شیب دار

و نهایتاً در انتهای سالن هم یک آشپزخانه با کابینت‌هایی که سطوح سنگی دارد طراحی شده است. اگرچه فضای محفوظ مانند کابینت در این آشپزخانه زیاد نیست، اما طراحی آن هماهنگی کاملی با باقی سالن دارد.

طراحی ویلا در زمین شیب دار

اما نکته این طراحی یک تکه و بلند، پنجره‌های بسیار بزرگ و قدی این سالن رو به جنگل روبروی آن است که بسیار زیباست.

طراحی ویلا در زمین شیب دار

این سالن، با پنجره‌های بزرگی که می‌توانند مانند در باز شوند، به یک تراس بزرگ و یک تکه راه دارند که خود این تراس نیز، روبروی یک استخر بزرگ قرار گرفته است.

طراحی ویلا در زمین شیب دار

استخر در سطح پایینی نقطه این ویلا قرار گرفته است. در زیر این سالن، یک اتاق بزرگ سیمانی با پوشش دیوار و کف سیمانی طراحی شده که روی سطح دیوار هم از پوشش‌های سنگی زیبا پوشیده شده است.

طراحی ویلا در زمین شیب دار

این سطح از طراحی ویلا ، دارای فضاهای خصوصی بیشتری است و حمام و سرویس‌های بهداشتی هم در آن قرار گرفته است.

طراحی ویلا در زمین شیب دار

حمام‌ به اتاق‌خواب زیرین ارتباط دارد تا فضای زیبایی برای رفع خستگی و استراحت را فراهم کند.

طراحی ویلا در زمین شیب دار

اتاق‌خواب‌های پایینی، با کفپوش چوبی و سقف‌هایی از همان جنس چوب، فضایی بسیار طبیعی و آرامش‌بخش را ایجاد می‌کند.

طراحی ویلا در زمین شیب دار

یک وان بزرگ در روی دک هم طراحی شده است و کف دک از چوب پوشیده شده تا طبیعی و راحت باشد.

طراحی ویلا در زمین شیب داردر بالای دستشویی هم سقف را خالی کرده‌اند و یک آویز چوبی بزرگ با شیشه در بالای آن قرار دارد تا از بارش باران به داخل دستشویی جلوگیری شود.

طراحی ویلا در زمین شیب دار

در فضای زیرین این ویلا، یک اتاق مخصوص مهمانان هم طراحی شده است که عملاً یک فضای مخفی در انتهای سالن است.

طراحی ویلا در زمین شیب دار

اتاق مهمان نیز دارای دستشویی و حمام جداگانه مخصوص به خود است.

طراحی ویلا در زمین شیب داریک حیاط کوچک هم روبروی اتاق مهمان قرار دارد که درختچه داخل آن، از قبل در این مکان وجود داشته و پس از اتمام کار ساخت، همچنان در همین‌جا قرار دارد.

طراحی ویلا در زمین شیب دار

سقف اتاق مهمان، پوشیده از چمن است و می‌تواند به عنوان یک حیاط زیبا هم مورد استفاده قرار گیرد.

طراحی ویلا در زمین شیب دار

یک حیاط کوچک هم روبروی اتاق مهمان دیگر قرار گرفته است و برخلاف دیگری، در اینجا در کناره‌های دیوار، نورهای مخفی زیبایی کار شده تا فضای بسته آن را زیباتر کند.

طراحی ویلا در زمین شیب دار

منبع: وبلاگ پادیر گستر البرز

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

دفاتر کار و ادارات و شرکت‌ها محلی برای کار روزانه هستند و معمولاً همیشه پر از رفت و آمد و کار می‌باشند. به همین دلیل هم دکوراسیون داخلی این مکان‌ها باید بسیار مؤثر و حرفه‌ای و تأثیرگذار باشد تا بتواند روی مشتریان و مراجعین تأثیر بگذارد. در طراحی داخلی محل کار، یکی از مؤثرترین اجزایی که همیشه به چشم بیننده می‌آید، کفپوش‌ها هستند. کفپوش جز اصلی دکوراسیون یک دفتر است و تأثیر زیادی روی مراجعین و حتی خود کارکنان می‌گذارد و بسته به شکل و شمایلی که دارند، می‌تواند گرم و صمیمی و دعوت کننده یا شیک و رسمی و تشریفاتی باشد. هنگام انتخاب کفپوش برای محل کار، باید ابتدا بدانید که دقیقاً دنبال چه تأثیری هستید و می‌خواهید دفتر کارتان دقیقاً چطور به نظر برسد؟

انتخاب کفپوش اداری

کفپوش گرانیتی
سنگ گرانیت، پایه اصلی تشکیل دهنده کفپوش گرانیت است. ماده‌ای بسیار سنگین و قدرتمند که به محل کار شما، جلوه‌ای پیچیده و وزین می‌دهد. سنگ گرانیت برای تولید کاشی نیز استفاده می‌شود و رنگ‌های گوناگونی از آن در بازار وجود دارد که می‌توانید بسته به رنگ دکوراسیون داخلی محل کار تان از آن‌ها استفاده کنید. گرانیت معمولاً بسیار گران‌قیمت است و هزینه نصب آن نیز بالاتر از انواع دیگر کفپوش‌ها است. به همین دلیل هم معمولاً اتاق‌های جلسه، دفاتر مدیران و افراد رده بالای شرکت‌ها و به طور کلی محیط‌های حرفه‌ای را با کفپوش گرانیتی می‌پوشانند تا کلاس بالاتری داشته باشد. حسن استفاده از کفپوش گرانیتی این است که بسیار بادوام و قوی است و تا سال‌های سال، درخشندگی و زیبایی خود را حفظ می‌کند.

انتخاب کفپوش اداری

کفپوش سرامیکی
قبلا هم در پادیر گستر درباره کفپوش‌های سرامیکی توضیح داده بودیم. این کفپوش‌های هم انواع بسیار گوناگون و متنوعی دارند و یکی از پوشش‌های فوق‌العاده بادوام برای کف ساختمان‌های اداری محسوب می‌شوند. طبیعتاً کاشی‌های سرامیکی، ارزان‌تر از گرانیت تمام می‌شود، زیرا از گل پخته شده و مواد رسوبی تشکیل شده است و ضمناً شکننده‌تر از گرانیت هم می‌باشد. در فرایند تولید سرامیک، یک لایه لعابی روی سرامیک‌ها قرار می‌گیرد و نکته مهمی که دارند این است که می‌توان زیر آن لایه لعابی، طرح‌ها و نقش‌های گوناگونی را ایجاد کرد. به همین دلیل، جدای از بحث قیمت، بسیاری از ساختمان‌ها می‌توانند با این نقوش زیباتر و جذاب‌تر شوند و بنابراین بازار کفپوش سرامیکی ، پرتعدادترین محصولات کفپوش ساختمانی را به خود اختصاص داده است.

کفپوش بتنی
شاید فکر کنید که کفپوش بتنی به دلیل ظاهر مرده و خاکستری که دارد، به عنوان کفپوش اداری چندان مناسب نیست. اما امروزه در بسیاری از شرکت‌های ساختمانی در خارج از ایران، از ترکیب این کفپوش با المان‌های تزئینی، برای پوشاندن و زیباتر کردن کف ساختمان‌های اداری استفاده می‌شود. طبیعتاً بتن خام، ظاهر زیبایی ندارد، اما معماران، آن را به خوبی صاف و یکدست می‌کنند تا ظاهری درخشان و مشابه سنگ پیدا کند. به همین دلیل هم گاهی اوقات در عکس‌ها، آن را شبیه به سنگ می‌بینیم. البته روش‌هایی هم برای رنگ زدن بتن وجود دارد که با آن می‌توان رنگ را بر اساس دکوراسیون داخلی تغییر داد.

انتخاب کفپوش اداری

موکت
کفپوش موکت فضای داخلی شرکت را گرم و صمیمی می‌کند و حالتی شبیه به خانه به آن می‌دهد. انتخاب این کفپوش اداری ، به دلیل تنوعی که دارد، می‌تواند از نظر رنگ و شکل و ظاهر هم با دکوراسیون و وسایل داخل دفتر هماهنگ شود. موکت‌ها به دلیل نرمی که دارند، زیر پا فرو می‌روند و جدای از حس نرمی و راحتی که دارند، می‌توانند صدای کفش‌ها را نیز خنثی کنند. به همین علت در جاهایی که قرار است عایق صدا باشند، مانند راهرو‌های کلاس‌های درس یا استودیو‌ها عالی هستند. ضمناً به دلیل عایق بودن نسبتاً به حرارت، برای گرم نگه داشتن محیط‌های عمومی هم کاربرد دارند.
موکت‌ها معمولاً در برابر آلودگی و لکه مقاوم نیستند، اما برخی از انواع آن‌ها، قابلیت جذب آلودگی بسیار کمی دارند و می‌توانند در محیط‌های عمومی، سال‌های سال دوام بیاورند.

انتخاب کفپوش اداری

وینیل
با این‌که استفاده از وینیل برای کفپوش اداری دکوراسیون لوکس اصلاً مناسب نیست، بعضی کفپوش‌های باکیفیت وینیل را طوری طراحی کرده‌اند که شبیه کفپوش‌های گران‌قیمت هستند. وینیل که ضخامت و بافت‌های متفاوتی دارد و تنوع رنگ‌هایش تمامی ندارد، می‌تواند ظاهر هر نوع کفپوش را داشته باشد. هم‌چنین وینیل نیاز به نگهداری خاصی ندارد و تمیز کردن آن بسیار ساده است؛ در نتیجه انتخاب خوبی برای مکان‌های پر رفت و آمد محسوب می‌شود.

انتخاب نوع کفپوش اداری ، کاملاً بستگی به دکوراسیون و کاربری یک دفتر دارد. از آنجا که معمولاً نقشه معماری یک ساختمان، شامل جزئیاتی مانند کفپوش نمی‌شود، اغلب ساکنان و مالکین ساختمان‌ها، این کفپوش‌ها را به صورت سلیقه‌ای و براساس تجربه خودشان انتخاب می‌کنند. به این ترتیب، نظر کارشناسان و معماران در این رابطه چندان تأثیرگذار نیست. اما اگر وب‌سایت پادیر را دنبال کنید متوجه می‌شوید که در خارج از ایران، شرکت‌های مهندسی و ساختمانی، معمولاً وظیفه اجرای نقشه را نیز برعهده دارند و جزئیاتی این‌چنینی، با نظر مهندس طراح انجام می‌شود. ما در پادیر گستر، همواره آماده‌ایم تا درباره انتخاب و اجرای انواع مصالح و اجزای مختلف ساختمان به شما مشاوره دهیم. برای ارتباط با ما می‌توانید از تلفن‌های پایین صفحات استفاده کنید. منتظر شما هستیم.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

یک شرکت مهندسی و معماری به نام Koichi Takada Architects اخیرا یک طراحی ویلا بسیار زیبا و چشمنواز را در سیدنی استرالیا طراحی و اجرا کرده است. این ویلا که منظره‌ای مشرف به اقیانوس دارد، دارای طراحی فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند به عنوان یک الگوی زیبا و پیچیده برای ساخت ویلا در شهر‌های شمالی کشور خودمان هم مورد استفاده قرار گیرد. در این مطلب به بررسی موشکافانه نقشه ویلا می‌پردازیم.

طراحی ویلایی با نقشه چهار سطحی

این ویلا روی یک زمین شیب‌دار طراحی شده است، به همین دلیل نقشه آن به صورت سطح بندی شده و در چهار سطح مختلف طراحی شده است که از سطح بالایی که به خیابان پشتی می‌رسد تا کنار دریا در پایین‌ترین سطح تغییر می‌کند.

طراحی ویلایی با نقشه چهار سطحی

در ورودی ساختمان از بالاترین طبقه است و پنجره‌های بزرگی رو به دریا طراحی شده است که نمایی کامل را به بیننده می‌دهد.

طراحی ویلایی با نقشه چهار سطحی

وقتی وارد خانه می‌شوید، درهای شیشه‌ای بزرگ، به جای درهای عادی چوبی طراحی و اجرا شده‌اند که جلوی دید نمای زیبای خانه را نگیرند.

طراحی ویلایی با نقشه چهار سطحی

دیوارها نیز از سنگ‌های تکه تکه پوشیده شده و طراحی فوق‌العاده‌ای را در کنار شیشه‌های بزرگ پنجره نمایش می‌دهند.

طراحی ویلایی با نقشه چهار سطحی

دیوار‌ها و سرامیک‌های سفید و روشن، نورگیری فضای خانه را افزایش داده و در طی روز فضای داخل را بسیار روشن کرده است.

طراحی ویلایی با نقشه چهار سطحی

همچنین می‌بینیم که در طراحی ویلا ، دیوار داخل نشیمن نیز از سنگ‌های برش نخورده پوشیده شده است.

اتاق نشیمن، نهارخوری و آشپزخانه تقریبا به صورت یکپارچه طراحی شده‌اند و هیچ دیوار حائلی بین آنها نیست.

طراحی ویلایی با نقشه چهار سطحی

در بالای میز نهارخوری نیز یک لوستر سفید گلبرگی آویزان شده است که نور میز را در طی شب تامین می‌کند.

طراحی ویلایی با نقشه چهار سطحی

روبروی این میز، پنجره بزرگ رو به دریا قرار دارد و یک تاب جالب هم برای استراحت و مطالعه در جلوی پنجره آویزان است.

اما نهارخوری رسمی این خانه در پشت دیوار قرار گرفته است که دارای سقفی بسیار بلند (به اندازه دو طبقه) و یک میز نهارخوری 14 نفره است که یک لوستر چند تکه از بالای سقف تا روی میز آویزان شده است.

طراحی ویلایی با نقشه چهار سطحی

در پایین‌ترین طبقه این ویلا نیز یک نشیمن راحت‌تر همراه با یک بار و پنجره‌هایی رو به دریا طراحی شده است.

طراحی ویلایی با نقشه چهار سطحی

این طبقه نیز دارای محیطی آرامش‌بخش همراه با پنجره‌ها و نورگیری فوق‌العاده است.

طراحی ویلایی با نقشه چهار سطحی

ضمنا ادامه آن تا تراس بزرگی رو به دریا امتداد میابد.

طراحی ویلایی با نقشه چهار سطحیاز کنار این تراس بزرگ، پله‌ها تا لب دریا پایین می‌روند.

همچنین وقتی از پایین پله‌ها به این طراحی ویلا نگاه می‌کنید، دیواره‌ای از نمای چوبی ساختمان را می‌بینید که برای محفوظ نگه داشتن دید طبقات از بیرون طراحی شده است.

طراحی ویلایی با نقشه چهار سطحی

در جلوی ساختمان، یک استخر بزرگ به عرض کل نقشه ویلا طراحی شده است که برای آب‌تنی خصوصی طراحی شده است.

طراحی ویلایی با نقشه چهار سطحی

همچنین در کناره‌ای از این تراس، فضایی جداگانه را می‌بینیم که چند پله پایین‌تر از لبه استخر قرار دارد. به طوری که وقتی در آنجا می‌نشینید، لبه استخر، انعکاسی بسیار زیبا دارد.

طراحی ویلایی با نقشه چهار سطحی

نمایی که از سمت دریا رو به این ویلا دیده می‌شود، سه سطح از چهار سطح این خانه را نشان می‌دهد.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

طراحی هتل‌های پیشرفته و زیبا، یکی از عوامل موثر بر جذب گردشگر در کشور‌های جنوب شرقی آسیا خصوصا تایلند است. ویلا‌های زیبایی که در این کشور طراحی و اجرا می‌شود باعث جذب سرمایه و گردشگر می‌شود. به همین منظور شرکت معماری و طراحی داخلی Onion اخیرا درsala samui chaweng یک مرکز ساحلی در شهر koh samui تایلند پروژه هتل ساحلی را به اتمام رسانده است.

طراحی معماری داخلی هتل ساحلی تایلند
در لابی این هتل میهمانان میتوانند به راحتی دریا را ببینند و همچنین این سالن جایی را برای استراحت مهمانان فراهم کرده است.

طراحی معماری داخلی هتل ساحلی تایلند
در اطراف اقیانوس جاهای دیدنی و سایه بان‌هایی تعبیه شده که به دور استخر چیده شده اند. خود این استخر به گونه ای است که هر چه قدر به طرف وسط میروید عمیق تر می‌شود و در کناره‌ها عمق کمتری دارد .

طراحی معماری داخلی هتل ساحلی تایلند
در طرف دیگر هم یک دک چوبی طراحی شده است که برای شام خوردن در کنار اقیانوس بسیار لذت بخش است و اوقات خوشی را برای مهمانان هنگام شام خوردن فراهم میکند

طراحی معماری داخلی هتل ساحلی تایلند
قسمت های مختلف هتل با راهروهای چوبی به هم متصل شده اند که رنگی متضاد با فضای بیرونی هتل دارند که به رنگ سفید است .
سوییت های هتل دارای محیط های روشن و سفید مانند اکثر طراحی های داخلی هتل هستند .

طراحی معماری داخلی هتل ساحلی تایلند
راهروهایی با سقف قوسی شکل در اطراف هتل وجود دارند که حالتی سنتی و زیبا را به آن می‌دهند. در کناره‌های این راهرو‌ها هم حفاظهای شیشه‌ای قرار گرفته‌اند تا از زیبایی محیط بیرون کم نکنند.

طراحی معماری داخلی هتل ساحلی تایلند
هر کدام از سوییت‌ها هم به یک استخر شخصی راه دارد که برای آب‌تنی کردن خصوصی فوق‌العاده است.طراحی معماری داخلی هتل ساحلی تایلند
استخر روباز هتل هم با طراحی داخلی تمام هتل تطابق دارد یعنی هم از رنگ سفید استفاده شده و هم از سقف‌های قوسی شکل استفاده شده است که زیبایی خاصی به فضا بخشیده است.

طراحی معماری داخلی هتل ساحلی تایلند
علی‌رغم توریستی بودن کشور‌مان، صنعت هتل‌داری در ایران هنوز به آنچه که واقعا شایسته آن است نرسیده است. ساخت و معرفی هتل‌های پیشرفته با معماری اختصاصی و برگرفته از آداب و سنن ایرانی می‌تواند در جذب گردشگر بسیار موثر باشد. پادیر گستر می‌تواند در زمینه طراحی داخلی ویلا و هتل و همچنین مدیریت پیمان و اجرای این پروژه‌های بزرگ در کنارتان باشد. شرکت پادیر گستر پر از ایده‌های بزرگ و کوچکی است که ممکن است برایتان جذاب باشد. اگر می‌خواهید تغییری در محل زندگی‌تان بدهید، ما را فراموش نکنید. ما همیشه منتظریم تا با ایده‌های خودمان، شما را شگفت‌زده کنیم. همین حالا با ما تماس بگیرید.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

دو معمار به نام‌های Maxim Doschisnky و Pavel Voitov از شرکت طراحی معماری ZOOI interior studio، اخیرا در شهر کیف اوکراین، طراحی داخلی یک آپارتمان را به اتمام رسانده‌اند که در نوع خودش بسیار جالب است. برای طراحی این آپارتمان، سه واحد آپارتمان با هم ترکیب شده‌اند تا فضای کافی برای زندگی و پذیرایی ساکنان این ساختمان از مهمانانشان فراهم شود. به همین دلیل نقشه ساختمان این آپارتمان، بسیار بزرگ‌تر از نقشه‌های عادی آپارتمان‌های معمول در این منطقه است.طراحی ساختمان:طراحی یک آپارتمان در اوکراین

فضای نشیمن بزرگ خانه، به شکل طولی طراحی شده و نسبتا بلند است. این فضا تقریبا در وسط خانه قرار گرفته و دسترسی آن به جاهای مختلف این آپارتمان به راحتی امکان‌پذیر است. در وسط این راهرو، تلوزیون بزرگ LCD روی دیوار طراحی شده است و نحوه چیدمان مبلمان، به گونه‌ای است که تمرکز نگاه بیننده‌ به سمت تلوزیون باشد. در انتهای این نشیمن، یک پنجره بزرگ قرار دارد که نورگیر بسیار خوب نشمین را تامین می‌کند.

طراحی ساختمان:طراحی یک آپارتمان در اوکراین
در پشت مبلمان، یک نهارخوری طراحی شده که همین نهارخوری، در واقع نشیمن یکی دیگر از آپارتمان‌ها بوده است و اکنون پس از ادغام آنها، تبدیل به نهارخوری این آپارتمان شده است. این نهارخوری، دارای پنجره‌های بزرگ طولی رو به شمال است و نورگیری بسیار خود آن، می‌تواند روشنایی خانه را در طول روز تامین کند.

طراحی ساختمان:طراحی یک آپارتمان در اوکراین
میز نهارخوری و صندلی‌های آن بسیار ساده و آراسته طراحی شده‌اند و پنجره‌های بزرگ، نمایی از شهر را نشان می‌دهند که در طول شب، منظره‌ای بسیار دیدنی دارند.
لوستر‌های بزرگ بالای نهار‌خوری، نوری بسیار ملایم و یکنواخت را روی روی میز می‌تابانند و منظره‌ای بسیار زیبا را فراهم می‌کنند.

طراحی ساختمان:طراحی یک آپارتمان در اوکراین

در انتهای دیگر این دو فضا (یعنی نهارخوری و نشیمن)، یک آشپزخانه اوپن طراحی شده که ترکیب رنگ کابینت‌های چوبی و سطوح فلزی در آن، ترکیب رنگ بسیار زیبایی را نشان می‌دهند. طراحان این آپارتمان، برای افزایش جلوه و زیبایی آشپزخانه، از همان سطوح فلزی، روی سطح میز کابینت هم استفاده کرده‌اند.
صندلی‌های آشپزخانه، مانند صندلی‌های نهارخوری، بسیارساده و شیک طراحی شده‌اند و رنگ آنها هم شبیه به سطح فلزی کابینت‌ها، به رنگ مشکی است.
در بالای کابینت‌های اوپن آشپزخانه، لوستر‌های بزرگی طراحی شده است و در انتهای فضای آشپزخانه نیز، پنجره‌های قدی رو به منظره شهر را می‌بینیم.


در انتهای سالن، یک راهرو برای دسترسی به اتاق‌ خواب‌ها طراحی شده است که در دو طرف آن، کمد دیواری‌های بزرگی از رنگ چوب شبیه به کابینت‌ها طراحی شده است. این ترفند برای خانه‌هایی که دارای اتاق‌خواب‌های کوچکی هستند بسیار کاربرد دارد. زیرا با انتقال کمد دیواری‌ها به خارج از اتاق‌، فضای کمتری را اشغال کرده و اتاق‌ها بزرگ‌تر می‌شوند.


تخت‌خواب در اتاق مستر، بسیار ساده طراحی شده است و در کنار آن، یک در شیشه‌ای شفاف رو به رختکن حمام قرار دارد که می‌توان داخل رختکن را از پشت آن دید.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

خیلی وقت‌ها کارهای بازسازی و نوسازی ساختمان به سختی قابل تصور است. یعنی کسی که سفارش کار را داده است ممکن است نتواند تصور درستی از آنچه که قرار است در نهایت ساخته و اجرا شود داشته باشد. به همین دلیل اصولا پروژه‌های مدیریت پیمان و اجرای پیمانکاری ساختمان را از همان ابتدا مستند می‌کنیم. یکی از پروژه‌های جالبی که همین چند هفته پیش گروهی از معماران در ملبورن استرالیا انجام دادند، پروژه طراحی استخر یک ویلای استخر دار بود که با توجه به زمین غیر مسطح آن، نقشه ساختمان و استخر را بسیار جالب به اجرا درآوردند. در ادامه، تصاویر قبل و بعد این پروژه ساختمانی را می‌بینیم.

ادامه پروژه نیمه تمام ساختمانی در استرالیا
نقشه حیاط این ویلا به زمانی برمی‌گردد که این ساختمان ساخته شده بود. اما شرکت سازنده، ناگهان ناپدید شده و مراحل ساخت استخر و حیاط را نیمه تمام رها کرده بود.

ادامه پروژه نیمه تمام ساختمانی در استرالیا

اکنون پس از سال‌ها تصمیم گرفتند که آن را بازسازی و نوسازی کنند. از اشکالاتی که درباره این استخر وجود دارد این است که دیواره‌های آن از نظر هندسی دقیق نیستند و شیب بندی کف آن هم اشتباه است. از آنجا که این استخر در حیاط ساختمان قرار دارد، احتمالا بحث عایق‌بندی آن چندان دردسر ساز نیست. اما آب بندی استخر، حتی برای استخر‌هایی که در حیاط هستند هم اهمیت دارد و شرکت مهندسی جدیدی که نوسازی و بازسازی ساختمان را برعهده گرفته است، تصمیم گرفت که آن را از نو عایق‌بندی کند.

ادامه پروژه نیمه تمام ساختمانی در استرالیا
شرکت مهندسی ساختمانی که وظیفه این کار را برعهده گرفت، Georgia Harper Landscape Design نام دارد و این ساختمان نیمه کاره را تبدیل به یک ویلای بسیار زیبا و چشم‌نواز کرده است. برخلاف ایران، ادامه یک پروژه ساختمانی در اغلب کشور‌ها، موضوع چندان سختی نیست و بسیاری از شرکت‌های ساختمانی، حاضرند تا پروژه‌های نیمه تمام همکاران خود را به اتمام برسانند.


این استخر، به سرعت تکمیل شد و سیستم نورپردازی و عایق‌بندی آن نیز به پایان رسید و شرکت مهندسی پیمانکار ساختمانی آن هم دورتادور آن را حفاظی از شیشه نصب کرد تا ایمنی استخر نیز کامل شود.برای زیباتر شدن محوطه استخر، باغچه‌هایی در کنار دیوار طراحی شد تا هم گل و گیاه داخل آن، فضای حیاط را زیباتر کنند و هم از لبه‌های آن بتوان به عنوان سکویی برای نشستن استفاده کرد.

ادامه پروژه نیمه تمام ساختمانی در استرالیا
مهندسین معماری این ویلا، برای جبران اختلاف سطح و استفاده بهینه از فضای بالای پله‌ها، در آن قسمت یک مبلمان سیمانی درست کردند که ساکنین می‌توانند با قرار دادن پشتی‌های بزرگ در اطراف آن، این سکو را تبدیل به یک مبل راحت کنند. این ایده برای زمانی که لازم است تا در هنگام باران، مبلمان را جابجا کنند بسیار کاربردی است و می‌تواند مورد استفاده کسانی که نیاز به طراحی ویلا دارند قرار بگیرد.


همچنین یک باغچه کوچک چمن کاری شده هم در کنار این سکو می‌بینید که فضای طبیعی به آن محدوده می‌بخشد.

ادامه پروژه نیمه تمام ساختمانی در استرالیا
این طراحی ویلا برای زمین‌هایی با سطح شیب‌دار بسیار زیبا و کاربردی است و شما می‌توانید در صورتی که تصمیم به اجرای چنین پروژه‌هایی دارید، ما را در کنار خود داشته باشید. شرکت پادیر گستر پر از ایده‌های بزرگ و کوچکی است که ممکن است برایتان جذاب باشد. اگر می‌خواهید تغییری در محل زندگی‌تان بدهید، ما را فراموش نکنید. ما همیشه منتظریم تا با ایده‌های خودمان، شما را شگفت‌زده کنیم. همین حالا با ما تماس بگیرید.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

در ساختمان‌های ایران، کاشی بر خلاف سرامیک، معمولا در محیط‌های باز مانند حیاط یا پشت بام استفاده می‌شود. کاشی  کاری صنعت و هنری است که تاریخچه آن به دوران یونان و روم باستان بر می‌گردد. در آن روزگار از کاشی  برای تزئین مقبره‌های پادشاهان و قصرهایشان استفاده می‌شد. امروزه نیز ما در ساختمان‌ها از این هنر برای تزئین دکوراسیون داخلی خانه‌هایمان استفاده می‌کنیم تا نمایی زیبا و سنتی‌ به آنها بدهد. برای کاشی‌ کاری در ساختمان‌ها کاربردهای فراوانی وجود دارد. می‌توان از این هنر زیبا در طراحی دکوراسیون داخلی یا خارجی ساختمان و در کف اتاق‌های خانه استفاده کرد.

کاشی کاری در ساختمان

قبلا در پادیر گستر درباره اینکه چگونه سرامیک کاری کنیم توضیح دادیم. اما کاربرد کاشی  کمی متفاوت است. برای مثال می‌توان در حمام و دستشویی برای تزئین دیوارها از کاشی‌کاری استفاده کرد تا این طراحی خاص بیشتر جلب توجه کند. اکنون کاشی‌هایی با شکلهای سرامیک‌های قدیمی در بازار موجودند. با استفاده از کاشی‌کاری، تصاویر و طراحی‌های متنوع و با پیچیدگی مختلفی را می‌توان در فضای داخلی حمام‌ و سرویس‌های بهداشتی به وجود آورد. به‌جای داشتن کاشی‌های ساده روی دیوار حمام، می‌توانید از کاشی‌کاری که دور تا دور دیوارهای حمام چیده شده‌اند سود برد تا طرح زیبا و جذابی به وجود بیاید.

البته اگر می‌خواهید که دکوراسیون داخلی یکسان و یک شکلی داشته باشید، می‌توانید تمام سطح دیوار را نیز با استفاده از کاشی‌کاری یکسان و یک‌شکل بپوشانید. معمولا در این موارد الگو، طرح یا تصویر خاصی برای انتخاب وجود ندارد اما می‌توانید از یک طرح انتزاعی جذاب استفاده کنید یا از انواع چیدمان کفپوش پارکت  برای اینکار استفاده کنید.

کاشی کاری در ساختمان

می‌توانید در حمام‌هایی که دارای وان هستند، از کاشی‌کاری با رنگ‌های متنوع برای تزئین پایه‌ای که وان روی آن قرار گرفته است نیز استفاده کنید. این کار به حمام ظاهر فوق العاده‌ زیبایی خواهد بخشید، به ویژه در ترکیب با رنگ کاشی‌کاری، دیوار و آینه زیبایی که احتمالا روی آن قرار می‌دهید این کاشی ‌ها بسیار جذاب می‌شوند.

کاشی ‌های کف حمام

کاشی کاری در ساختمان

از آن‌جایی که معمولا در حمام فضای زیادی برای نصب و استفاده از عناصر تزئینی وجود ندارد و طراحی داخلی حمام در ساختمان، امروزه معمولا ساده و خلوت است، کف حمام بیشتر از دیوارهای آن جلب نظر می‌کند. به همین دلیل با به کار بردن کاشی‌کاری در طراحی کف حمام می‌توانید ظاهری زیبا و سنتی به حمام بدهید.

فضای داخلی یا اطراف دوش حمام معمولا بسیار ساده طراحی می‌شوند و دارای طرح، رنگ یا الگوی خاصی نیستند. در این قبیل موارد می‌توانید از کاشی‌کاری برای دکوراسیونو طراحی دیوارها، وان، جکوزی و بخش زیر دوش حمام استفاده کنید. پیشتر درباره اینکه در خرید سرامیک به چه چیزی توجه کنیم؟ توضیح دادیم که برای خرید کاشی  نیز میتوانید از آن کمک بگیرید.

آشپزخانه

کاشی کاری در ساختمان

در طراحی داخلی آشپزخانه‌ها معمولا دیوار پشت سینک ظرفشویی را به عنوان نقطه کانونی کل دکوراسیون داخلی آشپزخانه به شمار می‌آورند. این منطقه بیشتر از هر جای دیگری در آشپزخانه جلب توجه می‌کند. به همین استفاده از کاشی‌کاری در این قسمت از فضای داخل آشپزخانه فوق العاده خواهد بود. می‌توان از این نوع کاشی‌ها در کنار کاشی‌های دیگر، برای به وجود آوردن یک طرح ترکیبی استفاده کرد.

در آشپزخانه نیز می‌توانید اگر دوست دارید در قسمت روی سینک و صفحه‌ی دور آن و هم‌ چنین دیوارهای پشت‌ آن‌ها از کاشی‌کاری زیبا استفاده کنید. البته برای آشپزخانه سعی کنید از رنگ‌ها و طرح‌های جذاب امروزی استفاده کنید که نظر مهمانان را به سرعت به خود جلب کند.

کاشی کاری در ساختمان

البته این کاشی‌کاری زیبا را معمولا برای تزئین تمامی فاصله بین صفحه چوب یا استیل دور سینک ظرفشویی تا کابینت‌های دیواری مورد استفاده قرار می‌دهند. ضمنا می‌توانید حتی تمامی دیوارهای آشپزخانه را هم با استفاده از این نوع کاشی‌ها تزئین کنید.

با این وجود می‌توان طراحی‌های متفاوتی‌تری هم داشت. برای مثال می‌توان از کاشی‌کاری تنها برای تزئین آن قسمتی از دیوار که پشت سینک ظرفشویی قرار گرفته است استفاده کرد که در این صورت ، یک طرح تزیینی ترکیبی خواهید داشت. هم‌چنین می‌توان کاشی‌کاری را برای تزیین اطراف پنجره‌ها و نقاط کلیدی و اصلی آشپزخانه هم به کار برد.

اگر آشپزخانه شما آن قدر بزرگ و جادار است که بتوانید یک قسمت داخلی مانند جزیره در وسط آن به‌عنوان میز غذا خوری یا محل قرار گرفتن سینک ظرفشویی ایجاد کنید، می‌توانید در تزئین و طراحی دکوراسیون داخلی آن از کاشی‌کاری نیز استفاده کنید. برای مثال می‌توانید رنگ و طرح این کاشی‌ها را با کاشی‌هایی که برای دیوار پشت سینک ظرفشویی به کار برده‌اید هماهنگ کنید.

استفاده از کاشی کاری در طراحی دکوراسیون نمای ساختمان و بیرون از خانه

کاشی کاری در ساختمان

می‌توانید برای تبدیل کردن حیاط خلوت خود به یک مکان جذاب و زیبا، در دیوارها و فضاهای اطراف آن از طرح‌ها و رنگ‌های روشن و درخشان کاشی  استفاده کنید. در کف حیاط خلوت خانه کاشی‌کاری زیبا به کار بگیرید. حتی می‌توانید از سنگ ‌ریزه و قلوه سنگ‌های کوچک و حتی کاشی‌های معمولی هم در کنار آن استفاده کنید. بسیاری از طراحان، برای طراحی ویلا، از این روش استفاده می‌کنند. مثلا در وبلاگ پادیرگستر دیدید طراحان آمریکایی در طراحی ویلا ساختمان فرنزا Firenze از همین روش استفاده کردند.

استفاده از قلوه سنگ در کف حیاط خلوت ویلا به آن نمایی شیک و بسیار آرام بخش می‌دهد. در این نوع طراحی داخلی، کف محل به خاطر طراحی خاص و شادابی فوق‌العاده‌اش شبیه به قالیچه‌ای زیبا می‌شود. برای داشتن یک طرح زیبا برای کف حیاط هم می‌توانید از کاشی‌کاری مختلف در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع استفاده کنید. اگر از سنگ‌ها یا سنگ‌فرش‌های بزرگ استفاده می‌کنید، بهتر است قسمتی از فضا را برای روییدن چمن و گیاهان در بین آن‌ها خالی بگذارید. می‌توانید این سنگ‌ها و سنگ‌فرش‌ها را به شکل دایره‌ای نصب کنید تا ظاهری شبیه جانورانی خزنده داشته باشند که در حال خزیدن در حیاط خلوت است.

کاشی کاری در ساختمان

استفاده از یک راهروی کاشی ی در حیاط خلوت ساختمان می‌تواند تکمیل کننده‌ی طراحی زیبای کف حیاط خلوت شما باشد. می‌توان از ترکیب زیبای سنگ و چوب برای طراحی دکوراسیون این راهرو استفاده کرد.

طراحی دیوار حیاط با کاشی‌کاری

اگر چه به دلیل قیمت زیاد کاشی‌ها و موزاییک ‌های سرامیکی، این کار خیلی شایع نبوده و رواج ندارد، اما می‌توانید در دکوراسیون دیوار حیاط نیز از کاشی‌کاری استفاده کنید. طبیعتا کمی ارزش بیشتر برای ساختمان‌های لوکس ارزش خودش را دارد. با این کار حیاط خانه‌ی شما بسیار زیباتر و جذابتر به نظر خواهد رسید. این کار خصوصا در مورد دیوار بتنی حیاط‌ با سطح صاف و تراز شده به خوبی جواب خواهد داد.

کاشی کاری در ساختمانباغچه‌های کاشی‌کاری

طراحی باغچه در ویلا‌ها نیز می‌توانند با کاشی ‌ها بسیار زیبا شوند. مثلا می‌توانید رنگ، بافت و طراحی‌های جذابی را از طریق پوشاندن دیوار باغچه‌ها با کاشی‌کاری به آن‌ها ببخشید. می‌توانید طرح‌های متنوع و زیبایی مانند طرح‌های هندسی را در دیوار باغچه‌های کوچک به وجود آورد.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز