مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گروه پاز آرکیتکتورا Paz Arquitectura یک خانه کوچکی را که در سال 1965 ساخته‌شده بود را به سبک مدرن بازسازی کرده‌اند. این بازسازی، باعث شده تا طراحی ویلا بسیار مدرن و چشم‌نواز گردد و ویلای قدیمی تبدیل به یک خانه بسیار کارآمد با عناصر و نقشه ای به روز شود. در ادامه درباره این بازسازی و نوسازی ویلا بیشتر بخوانید.
گروه معماری پاز آرکیتکتورا Paz Arquitectura، یک خانه کوچک در گواتمالا را که در سال 1965 ساخته‌شده بود را به سبک مدرن بازسازی کرده‌اند. نسخه اصلی طراحی این ساختمان به شکل مثلثی با تیرآهن‌های فولادی روی یک پلت فرم بزرگ بناشده بود. فضاهای داخلی این خانه ازجمله آشپزخانه، محل پذیرایی و اتاق‌خواب‌ها بسیار کوچک بودند.

بازسازی و نوسازی ویلا با پنجره‌های بزرگ

بازسازی و نوسازی ویلا با پنجره‌های بزرگ

صاحب‌خانه از گروه معماری پاز آرکیتکتورا تقاضای طراحی فضاهای بیشتری که منطبق با نیازها و سبک زندگی آن‌هاست را کرده است که آن‌ها نیز تا حد ممکن سعی در بزرگ‌تر کردن فضا و طراحی یک خانه دل‌باز را کرده‌اند و همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید حتی یک درب چوبی که به دو طرف باز و بسته می‌شود نیز برای این ویلای زیبا تعبیه‌شده است.

بازسازی و نوسازی ویلا با پنجره‌های بزرگ

بازسازی و نوسازی ویلا با پنجره‌های بزرگ
قسمت ورودی شامل دیوارهای شیشه‌ای بزرگ و کف چوبی است که به بقیه قسمت‌های خانه راه دارد.

بازسازی و نوسازی ویلا با پنجره‌های بزرگ
دو قسمت کوچک نیز به بنای اصلی این خانه افزوده‌شده است که باعث دل‌بازتر شدن اتاق پذیرایی شده است. بدین ترتیب که یک قسمت کوچک در این خانه به آشپزخانه و قسمتی دیگر به محل غذاخوری اختصاص داده‌ شده است و قسمت‌های دیگر خانه به اتاق‌خواب اصلی و اتاق نشیمن اختصاص داده شده اند.

بازسازی و نوسازی ویلا با پنجره‌های بزرگ
در کنار اتاق‌خواب اصلی یک حمام وجود دارد که یک آینه بزرگ بالای روشویی تصویر زیبای پشت روشویی را برای کسانی که مشغول شست و شوی دست و صورتشان هستند منعکس می‌کند.

بازسازی و نوسازی ویلا با پنجره‌های بزرگ

2 روشویی سفید و زیبا برای استفاده‌های مجزا تعبیه ‌شده که روی یک سطح سفید سوار شده‌اند. همچنین در حمام یک وان سفیدرنگ زیبا که رو به نمای بی‌نظیر بیرون خانه است نیز وجود دارد.

بازسازی و نوسازی ویلا با پنجره‌های بزرگ

بازسازی و نوسازی ویلا با پنجره‌های بزرگ
یک بالکن چوبی خیره‌کننده نیز در بیرون این ویلا وجود دارد که به سرتاسر خانه راه دارد.

بازسازی و نوسازی ویلا با پنجره‌های بزرگ

بازسازی و نوسازی ویلا با پنجره‌های بزرگ
سقف این خانه دقیقاً همان زاویه‌ای که قبلاً داشت را دارد اما کاملاً برعکس شده است. یعنی حالت یک شیروانی کاملاً برعکس را دارد.

بازسازی و نوسازی ویلا با پنجره‌های بزرگ
این هم نمای زیبای ترکیب چوب و آهن در نرده‌های بیرون بالکن است.

بازسازی و نوسازی ویلا با پنجره‌های بزرگ
برای درک بهتر طرح ساختمان، در اینجا عکس‌های نقشه را قرار داده‌ایم تا بتوانید جزئیات بیشتری را مشاهده کنید.

طراحی ویلا با پنجره‌های بزرگ یکی از مهم‌ترین عناصر مدرن کردن خانه‌های ویلایی است. زیرا باعث نورگیری بسیار بهتر و استفاده از روشنایی روز می‌گردد. ما در پادیر گستر این امکان را داریم تا با بازدید و مشاوره درباره طراحی ویلای شما، خدمات طراحی نقشه و اجرای بازسازی و نوسازی ساختمان شما را از صفر تا صد برایتان انجام دهیم. بدون شک برای اجرای چنین نقشه‌هایی به یک گروه مهندسی معماری با تجربه نیاز است و پادیر گستر با توجه به سابقه طولانی در اجرای ساختمان‌های پیشرفته می‌تواند در این راه به شما کمک کند. منتظر تماستان هستیم.

منبع: پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

بدون شک اولین و مهم‌ترین عارضه سیمان در چند سال گذشته، رکود صنعت ساختمان است که این اتفاق به کاهش مصرف داخلی سیمان انجامیده است. به نظر می‌رسد که به دلیل سیاست‌گذاری‌های نادرست در صنعت ساختمان و مشکلات همیشگی مثل مالیات و دیگر مسائل همیشه در ابهام این بخش از صنعت ساختمان، مصرف سیمان در سال گذشته نیز در داخل کشور نزولی بوده است و امسال نیز مصرف آن به زیر 50 میلیون تن خواهد رسید.

مهدی اتابک: این انتظار از دولت وجود دارد که با توجه به مازاد سیمان در کشور، دست از سر این صنعت، به همین صراحت که می‌گویم، بردارد و اجازه دهد تا کارخانه‌های سیمان راه خودشان را ادامه دهند.

صادرات سیـمان نیز در چند سال اخیر با مشکلات بسیاری روبه‌رو شد. از جمله این مشکلات محدودیت‌های صادرات به همسایه غربی یعنی عراق بود. این کشور مقصد عمده سیـمان ایرانی بود اما به دلیل آغاز فعالیت کارخانه‌های عراقی، اخیرا با وضع تعرفه اضافی بر سیمان صادره از ایران روبه‌رو شدیم. متأسفانه دولت هم نتوانست این مسئله را با پروتکل‌های اقتصادی حل کند. از سوی دیگر برای ایجاد بازارهای صادراتی جدید در دیگر نقاط جهان تلاش کردیم و به‌این‌ترتیب صادرات به افریقا، بنگلادش و افغانستان افزایش یافت درحالی‌که هزینه حمل‌ونقل سیمـان تا این بازارها هم  بیشتر شده است، هرچند در دو ماه گذشته صادرات نزدیک به 20 درصد رشد یافته است. در سال گذشته 12 میلیون تن سیمان صادر کردیم و پیش‌بینی می‌کنیم که امسال 14 تا 15 میلیون تن سیمان صادر کنیم اما معتقدیم که با توجه به تغییرات و تعهدنامه‌های ارزی، به دلیل غیرواقعی بودن قیمت‌ها صادرات افت خواهد کرد. تغییر هرروزه قوانین و صدور بخشنامه‌های متعدد صادرات را سخت کرده است.

سـیمان اکنون با سه عارضه جدی دست‌وپنجه نرم می‌کند. اول اینکه قیمت تمام‌شده محصول به دلیل تغییر قیمت ارز و شرایط ارزی جدید کشور افزایش‌یافته است. دوم اینکه مصرف داخل کوچک‌شده و سوم اینکه هزینه حمل‌ونقل این محصول درحالی‌که پرحجم‌ترین کالای دنیا در جابه‌جایی است، افزایش‌یافته است.

این انتظار از دولت وجود دارد که با توجه به مازاد سیمان در کشور، دست از سر این صنعت، به همین صراحت که می‌گویم، بردارد و اجازه دهد تا کارخانه‌های سـیمان راه خودشان را ادامه دهند. مجموعه تولیدکنندگان سیـمان مشکلی با وزارت صنعت ندارند جز در سازمان حمایت که با اتکا به دیدگاهی قدیمی بر این صنعت دست از قیمت‌گذاری برنمی‌دارد و این درحالی است ‌که قیمت دیگر اقلام در بازار دو تا سه برابر رشد کرده است. صنعت سیمـان به دلیل سال‌ها قیمت‌گذاری نتوانسته حتی بدهی‌هایش را بدهد و مسئول مستقیم لطمه‌های جبران‌ناپذیر در چند سال اخیر به بدنه این صنعت، سازمان حمایت و دخالت های نابه جای آن است.

سؤال بزرگ این است که باوجود 30 میلیون تن ظرفیت مازاد با توجه به وضعیت تورم کل کشور چرا سیمان هنوز مشمول قیمت‌گذاری است؟ با افزایش قیمت کیسه سیـمان تولیدکننده حق ندارد قیمت سیمان را در هر کیسه بالا ببرد و نتیجه چنین محدودیتی خرید بی کیسه و فله‌ای سیمـان توسط مردم است. سیاست‌های ازاین‌دست به رقابت منفی بین تولیدکنندگان دامن زده است و به کوچک شدن بازار انجامیده است. سؤال این است که چرا 15 میلیون دپوی کلینکر را در فهرست کالای قابل اختفا قرار می‌دهند؟ آیا چنین رویکردهای مغرضانه نیست؟

منبع: پادیر گستر البرز

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز