مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ویلایی به نام سامیل (Sawmill) طراحی‌شده توسط شرکت اولسِن کاندیگ (Olson Kundig)

شرکت معماری اولسِن کاندیگ (Olson Kundig) یک ویلای مدرن و به سبک صنعتی را طراحی کرده است که در صحرای کالیفرنیا واقع‌شده است.

طرای ویلا  آن برای استراحت خانواده و به دور بودن از شهر و زندگی شهری طراحی‌شده است. در محلی که چشم‌اندازی زمخت و صحرایی دارد و سعی شده است در ساخت آن از مواد و مصالحی استفاده شود که نسبت به محیط و زیست‌بوم آنجا بادوام باشد.

طراحی ویلایی به نام سامیلویلای سامیل از بلوک‌های بتنی، فولاد و شیشه ساخته‌شده است که یک بنای ساختمانی با برآیند مصرف انرژی صفر به شمار می‌آید. (این نوع بناها از هیچ‌گونه سوخت فسیلی استفاده نمی‌کنند و در طول سال تولید آلاینده کربن آن‌ها صفر است و به همین منظور به “بناهای ساختمانی با برآیند مصرف انرژی صفر” معروف هستند). ایده کلی این بنا با الهام از یک سنت و به شکل چادرهای کمپ به دور آتش طراحی‌شده است. اگر به تصاویری که از بالا گرفته‌شده‌اند دقت کنید شکل کلی ویلا به‌نوعی است که انگار سه چادر به دور یک آتش قرارگرفته‌اند.

طراحی ویلایی به نام سامیلدر داخل این بنای منحصربه‌فرد و در قسمت اتاق نشیمن پنجره‌های دیواری 3 در 7 متری تعبیه‌شده‌اند که فضای اتاق نشیمن را به پاسیو متصل می‌کند.

این پنجره‌های دیواری سوار بر روی یک ریلی هستند که به حالت کشویی و توسط یک سکّان باز و بسته می‌شوند و ارتباط فضای بیرون و داخل ویلا را بسیار آسان می‌کنند. بالای این پنجره‌ها نیز سقفی طراحی‌شده است که نقش سایه‌بان و سرپناه را برای استراحت در پاسیو ایفا می‌کند.

طراحی ویلایی به نام سامیل

در قسمت پذیرایی شومینه‌ای وجود دارد که با نگاهی دقیق به تصاویر آن متوجه می‌شویم که توسط شیشه‌های نشکن و مقاوم که چهارچوب فولادی دارند کارشده است. این شیشه‌ها نیز روی یک ریل سوار هستند که می‌توانند به‌راحتی بازشده و کاملاً جمع شوند.

طراحی آشپزخانه نیز به نحوی است که کابینت‌ها اکثر فضای دیوارهای آن را اشغال کرده‌اند و یک میز نهارخوری چوبی زیبایی نیز درست در مرکز و در قسمت اپن قرار داده‌شده است.

طراحی ویلایی به نام سامیلدر اتاق‌خواب نیز از پنجره‌های شیشه‌ای استفاده‌شده است تا چشم‌انداز زیبای صحرا به‌خوبی نمایان شود.

منبع: وبلاگ پادیر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

شرکت معماری استرالیایی مگاون اخیراً یک ویلای زیبایی را در شهر ساحلی ماونت الیزا (Mount Eliza.) در استرالیا طراحی کرده است. طراحی این ویلا دو کنج دارای شاخصه‌های بسیار جالبی است که می‌تواند برای طراحی ویلا در کرج ، شمال ایران، یا حتی شهر‌های ساحلی نیز مورد استفاده قرار گیرد. خصوصا اینکه این ویلا در زمینی نسبتا کوچک طراحی شده است که برای ساخت و ساز در کردان و شهر‌های تابعه استان البرز که مالکان انها قواره‌های زمین کوچکی را برای ساخت ویلا در نظر گرفته‌اند به عنوان یک الگوی اقتصادی و جذاب در نظر گرفته شود. این ویلا روی یک زمین با سطح شیب‌دار ساخته شده است و طراحی آن به گونه‌ای است که با طبقه‌دار کردن و دوبلکس کردن ویلا، از زمین شیب‌دار آن بهترین استفاده را  برده است.

طراحی ویلایی به نام دو کنج

یک طرف ساختمان رو به خیابان جانبی ویلا است و مسیر ورودی پارکینگ، مستقیما به زیر ساختمان می‌رود. مسیر ورودی به سمت درب ورودی منجر می‌شود که دورتادور آن توسط پرچین‌های چوبی کارشده است. این پرچین‌ها به عنوان نرده‌های باغچه هم استفاده می‌شود و فضای مسیر ورود را از باغچه‌های کنار جدا می‌کند.

طراحی ویلایی به نام دو کنج

راهروی ورودی دارای سقف بلندی است که چشم‌اندازی به سمت اقیانوس زیبا دارد.

قسمت ورودی ویلا به محل نشیمن منتهی می‌شود که دیوارهایش از جنس بتن است و ازلحاظ بصری با جنس چوبی که در طراحی داخلی استفاده‌شده است (مانند یکی از سقف‌ها که کاملاً از جنس چوب است) به‌خوبی هماهنگ شده است. فضای داخلی اتاق نشیمن نیز بزرگ و دل‌باز است که علاوه بر آن محل غذاخوری و آشپزخانه نیز در آن قرار دارد.

در کنار محل غذاخوری یک بالکن خیره‌کننده‌ای وجود دارد که کف آن چوبی است و به‌منظور ایمنی از حصار شیشه‌ای، دور آن استفاده‌شده است و منظره بسیار زیبایی نیز روبه‌دریا دارد.

داخل آشپزخانه به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که سقف و کابینت‌ها از چوب کارشده‌اند و کنتراست زیبایی با کابینت‌های سفید و روشن مینیمالیستی ایجاد کرده‌اند. یک پنجره دیواری بزرگ نیز در آن تعبیه‌شده است که نور کافی را به محیط داخلی نفوذ دهد.

یک راه‌پله با نرده‌های شیشه‌ای و به کمک فولاد بسیار مستحکم و زیبا ساخته‌شده است و طبقات را به یکدیگر متصل کرده است.

در اتاق‌خواب اصلی یک حمام وجود دارد که در آن ‌یک وان زیبا در نقطه‌ای قرار داده‌شده است که بیشترین چشم‌انداز را به منظره بیرون ویلا دارد. دوش و وان حمام توسط یک دیوار کشویی شیشه‌ای از هم جداشده‌اند.

طراحی ویلایی به نام دو کنجحمام به یک بالکن خصوصی بسیار زیبایی منتهی می‌شود که نمای بی‌نظیری دارد که توسط درختان آن اطراف احاطه شده است.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

اتاق ناهار خوری شیشه‌ای واقع در بالای یک ویلای زیبا که طراحی منحصربه‌فرد ویلا ، آن را از بنای اصلی مجزا کرده است

گروه معماری سِلند فورتین (Thellend Fortin Architectes) اخیراً یک بنای افقی عریضی را کامل کرده‌اند که در شهرکبک (Québec) کانادا واقع شده است.

طراحی ویلا با اتاق ناهار خوری شیشه ایطراحی این ویلای زیبا برگرفته از مدخل آبی سنت لارنس است که واقع در یک بلندی صخره‌ای است و از دوردست‌ها کاملاً نمایان است.

با ورود به داخل این بنا متوجه کف بتنی و سقف چوبی آن می‌شویم که به طبقه همکف منتهی می‌شود و اتاق نشیمن و آشپزخانه و اتاق غذاخوری نیز در آنجا قرار دارد.

طراحی ویلا با اتاق ناهار خوری شیشه ای

در سمت راست ورودی، محل نشیمن تعبیه‌شده است که دارای سقف و قفسه چوبی زیبا است که بالای مبل‌های راحتی قرار دارد و داخل آن چند کتاب برای مطالعه و لذت بردن از فضای بکر آنجا قرار داده‌شده است. همچنین در مجاور آن یک شومینه زیبا برای لذت بردن از گرما و صدای زیبای آتش طراحی شده است.

یک محافظ آهنی فضای بین آشپزخانه و اتاق نشیمن را از یکدیگر جدا کرده است و علاوه بر آن، از هرگونه خطر سقوط به طبقه پایین نیز جلوگیری می‌کند که طبقه پایین نیز منتهی به اتاق‌خواب‌ها و حمام می‌شود.

طراحی ویلا با اتاق ناهار خوری شیشه ای

پنجره‌های دیواری و درهای شیشه‌ای کشویی باعث شده است فضای داخلی از نور کافی و فراوانی برخوردار باشد و همچنین رنگ روشنِ کابینت‌های آشپزخانه با رنگ سقف ازلحاظ بصری به‌خوبی مطابقت دارند.

و اما محل غذاخوری که ویژه‌ترین قسمت طراحی این ویلای زیبا است نیز کنار آشپزخانه قرار دارد و دارای سقف بلندی است و دورتادور آن با پنجره‌های دیواری شیشه‌ای کارشده است و موقعیت آن به‌گونه‌ای طراحی شده است که خارج از فضای بنای اصلی ویلا قرارگرفته شده است.

طراحی ویلا با اتاق ناهار خوری شیشه ای

در بیرون از این ویلا یک بالکن بزرگ عرشه مانندی وجود دارد که توسط حفاظ شیشه‌ای محاصره‌شده است که این امکان را برای ساکنین و مهمانان فراهم می‌کند تا از مناظر اطراف لذت کافی را ببرند.

علاوه بر مواردی که نام برده شد، داخل این ویلای منحصربه‌فرد یک حمام زیبای کوچک وجود دارد که در آن ‌یک وان سفیدرنگ بی‌نظیر تعبیه‌شده است که مجاور آن یک پنجره دیواری شیشه‌ای برای لذت بردن از منظره بیرون قرار داده شده است که آن هم دارای یک پرده سفید برای حفظ حریم شخصی است.

منبع: وبلاگ پادیر گستر البرز

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

ویلای زیبایی که به‌واسطه طراحی هرمی معکوس در سقفش تبدیل به یک بنای منحصربه‌فرد شده است

گروه معماری سااوتا (SAOTA) یک ویلای جدید در کِیپ‌تاون (Cape Town) واقع در آفریقای جنوبی طراحی کرده‌اند که در پایین کوهی به نام کله شیر (Lion’s Head) قرارگرفته است و از آن بالا مشرف بر چشم‌انداز زیبای شهر است.

ویلا با طراحی هرمی معکوسطراحی این ویلا به‌گونه‌ای است که سقف آن به شکل یک هرم برعکس طراحی‌شده است که در بالای آن پنجره‌هایی برای جذب نور و همچنین بهره‌مند شدن از نمای کوهستان هنگام روز و یا شب‌های مهتابی تعبیه‌شده است.

دیوارهای این ویلا از جنس سنگ و به سبک زیست‌بوم همان منطقه به خاطر حفظ حریم شخصی طراحی‌شده است. علاوه بر آن یک درب بزرگ فلزی که به هر دو طرف باز و بسته می‌شود نیز در قسمت ورودی ویلا وجود دارد.

ویلا با طراحی هرمی معکوس

دربِ ورودی به یک لابی کوچک منتهی می‌شود که در کنار آن یک باغچه و حیاط کوچکی وجود دارد. اتاق نشیمن در طبقه بالا قرار دارد و از آنجا می‌توان چشم‌انداز زیبای شهر و طبیعت اطراف را مشاهده کرد.

طبقه بالای این بنا برای دورهمی افراد خانه طراحی‌شده است و به همین منظور نسبت به بقیه نقاط از طراحی ویژه‌تری برخوردار است. اتاق نشیمن و پذیرایی ازیک‌طرف مشرف به یک باغچه زیبا و طبیعی و از طرفی دیگر به سمت یک استخر چشم‌انداز دارد که در کنار آن یک سکویی برای نشستن و دورهمی و لذت بردن از منظره زیبای آنجا طراحی‌شده است.

ویلا با طراحی هرمی معکوسخود استخر نیز، هم چشم‌انداز کوهستان زیبای آنجا را دارد و هم منظره شهر کِیپ‌تاون ازآنجا به‌خوبی دیده می‌شود.

داخل این ویلا نیز به نحوی طراحی‌شده است که می‌توان از طریق پنجره‌های سقف هرمی، منظره بی‌نظیر کوهستان را در روز تماشا کرد. قسمت غذاخوری به سبک مینیمالیسم و بسیار ساده توسط یک میز ناهارخوری گرد و یک فرش بزرگ در زیر آن طراحی‌شده است که از نور طبیعی در طول روز بهره می‌برد.

ویلا با طراحی هرمی معکوسعلاوه بر محل غذاخوری، آشپزخانه نیز از نور طبیعی بهره می‌برد و کابینت‌هایش نیز از چوب‌های رنگ روشن ساخته‌شده‌اند.

راه‌پله‌ای طبقه بالا را به طبقات پایین یعنی حیاط، باغچه، اتاق‌خواب‌ها و حمام، کتابخانه و اتاق استراحت متصل می‌کند که دیوارهای آن نیز تیره است.

داخل کتابخانه قفسه‌های وجود دارند که از کف تا سقف آن طبقه ارتفاع دارند و یک طرف دیوار را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین یک نردبان ریلی و قابل حرکت نیز در آنجا تعبیه‌شده است تا دسترسی به کتاب‌ها را راحت‌تر کند. در قسمت انتهای کتابخانه یک محل استراحت برای افراد ویلا در نظر گرفته‌شده است که به سمت باغچه زیبا و منظره اطراف ویلا ختم می‌شود.

ویلا با طراحی هرمی معکوس

و این هم نمایی از طراحی داخلی حمام است که سعی شده از تم رنگ طلایی در آن یعنی در سنگ‌ها، کاشی‌ها، شیشه، چوب و روشویی و وان سفیدرنگ آن استفاده شود.

در قسمت پایینی ویلا نیز راه‌پله دیگری نیز وجود دارد که مثل راه‌پله قبلی، دیوارِ تیره‌رنگی دارد و به طبقه پایین که باشگاه و محل لباسشویی است ختم می‌شود.

منبع: وبلاگ سایت پادیر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

قبل از هر چیزی باید بگوییم که ما احترام بسیاری به طراحان داخلی و تمام کارهای سختی که در قبال طراحی فضای داخلی می‌کنند قائل هستیم. چراکه آن‌ها با ریزبینی و تخصصی که دارند قادرند یک فضای عادی را به یک چشم‌اندازِ فوق‌العاده تبدیل بکنند. بااین‌حال، هرکسی نمی‌تواند از عهده مخارج استخدام یک طراح داخلی برای خانه خود بربیاید. بعضی از ما در چنین مواقعی تصمیم می‌گیریم خودمان کارهای طراحی را انجام بدهیم و سبک خاص خودمان را در طراحی فضای داخلی خانه‌مان لحاظ کنیم. چگونه می‌توانیم بدون استخدام کردن یک طراح حرفه‌ای، به شکل مقرون‌به‌صرفه‌ای برای طراحی معماری داخلی‌مان الهام بگیریم و آنجا را زیبا بکنیم؟

حالا بیایید باهم به ترفندهایی بپردازیم که بدون شک هرگز باور نخواهید کرد که می‌توان این کارها را حتی بدون نیاز به یک طراح حرفه‌ای انجام داد. سعی کنید شما هم از این ترفندها پیروی کنید تا متوجه شوید که بعد از اتمام کارتان همه به شما خواهند گفت که این پروژه را یک طراح حرفه‌ای انجام داده است. چه بخواهید فضای داخلی‌تان شبیه یک هتل لوکس شود و چه قصد داشته باشید آنجا را کمی جذاب‌تر از قبل کنید این ترفندها برایتان بسیار مؤثر و مفید واقع خواهند شد. اما فراموش نکنید که این را به‌عنوان یک راز پیش خودتان نگه‌دارید که همه‌ی این‌ها را خودتان به‌تنهایی انجام داده‌اید و بگذارید دیگران فکر کنند شما هزینه سنگینی بابت یک طراح حرفه‌ای پرداخت کرده‌اید.

چطور مانند یک دکوراتور حرفه‌ای خانه‌تان را طراحی کنید؟

مجله‌ها و وب‌سایت‌های طراحی پر از ایده‌های جالب هستند

بی‌دلیل نیست که وب‌سایت‌های بی‌نظیری همانند پینترِس (Pinterest) طرفدار و کاربران زیادی دارند. چراکه همه می‌توانند ایده‌های بسیار خوبی را از این وب‌سایت‌ها اتخاذ کنند. همان‌طور که بسیاری از ما تابه‌حال تجربه این کار را داشته‌ایم، وب‌سایت‌های طراحی می‌تواند بهترین روش برای الهام گرفتن ایده‌های خلاقانه‌ای باشند که هرگز از قبل با آن‌ها آشنا نبوده‌ایم.

اگر تابه‌حال شروع به خلق تابلو الهامات دکور خانه‌تان نکرده‌اید، الآن بهترین موقع برای شروع این کار است. این اولین قدم برای خلق خانه ایده‌ئال‌تان است.

شما می‌توانید وارد وب‌سایت Pinterest بشوید تا سبک‌های جذاب و موردعلاقه‌تان را در آنجا پیدا کنید. علاوه بر وب‌سایت Pinterest، همچنین می‌توانید وارد سایت Freshome شوید و گزینه “Collect This Idea” را بزنید تا تمام عکس‌ها و طراحی‌های موردعلاقه‌تان را یکجا جمع کند. علاوه بر آن حتی می‌توانید عکس‌های برخی مجله‌های طراحی را که شمارا تحت تأثیر خود قرار داده را جدا کنید.

بعد از شکار تمام عکس‌های جذاب و جمع‌کردن ایده‌های بی‌نظیری که شمارا تحت تأثیر خود قرار داده است، به تمام چیزهایی که روی آن‌ها زمان گذاشته و جمع‌آوری کرده‌اید به‌دقت نگاه کنید. بدون شک با مشاهده آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد، چراکه آن‌ها بیانگر سبک و سلیقه خاص خودتان هستند.

چطور مانند یک دکوراتور حرفه‌ای خانه‌تان را طراحی کنید؟

انتخاب رنگ: از سه طیف رنگی و یا سایه‌ها استفاده کنید

حالا که شما سبک و ایده خاص خودتان را پیدا کرده‌اید که همگی مطابق با سلیقه شخصی‌تان است، وقت آن است که یک طیف رنگی خاص برای طراحی‌تان انتخاب کنید. این قسمت کار سختی خواهد بود. چراکه رنگ یک انتخاب شخصی است که بیانگر حالات درونی و روحیات شخصی هر فرد است. اجازه بدهید شمارا در این گام سخت کمک کنیم. لطفاً به تابلو ایده‌های خودتان نگاه کنید و ببینید کدام رنگ بیشتر از همه نظرتان را به خودش جلب کرده است؟ سعی کنید از همان طیف رنگی استفاده کنید.

چراکه ما نمی‌توانیم به شما در مورد انتخاب رنگ که یک موضوع شخصی است نظر بدهیم، اما می‌توانیم شما را در نحوه ترکیب سه طیف رنگی و سایه‌های آن‌ها کمک کنیم. شما باید یک رنگ اصلی برای دیوارهایتان انتخاب کنید و بعدازآن یک رنگ نزدیک به آن برای وسایل بزرگ‌تر خانه‌تان مثل مبل‌ها و صندلی‌ها انتخاب کنید و سپس سومین رنگتان را باید به وسایل کوچک‌تر مثل، بالش‌ها، گل‌ها و وسایل تزئینی‌تان اختصاص بدهید. یادتان باشد که رنگ موردنظر شما تحت تأثیر مقدار نوری قرار خواهد گرفت که می‌خواهید داخل خانه‌تان وجود داشته باشد. اگر می‌خواهید رنگ‌هایتان بیشتر و بهتر نمایان شوند، بهتر است از پنجره‌های دیواری استفاده کنید که در مقاله‌هایی به‌طور مفصل و مجزا راجع به آن‌ها توضیح داده‌شده است.

برای مثال بیایید در نظر بگیریم شما قصد دارید از ترکیب رنگ‌های قهوه‌ای، سبز تیره و نارنجی استفاده کنید. در این انتخاب سایه رنگ قهوه‌ای می‌تواند برای دیوارتان مناسب باشد و رنگ سبز تیره نیز ممکن است برای وسایل بزرگ‌تر مثل صندلی‌ها و رنگ نارنجی نیز می‌تواند برای وسایل کوچک‌تر نظیر بالش و … مناسب باشد. این ترکیب 3رنگ می‌تواند در موارد زیادی مورداستفاده قرار بگیرد و در طراحی‌تان بسیار مؤثر واقع شود. فقط به یاد داشته باشید که ترکیب سه رنگ بهتر از یک و یا دو رنگ است و هرچه ترکیب رنگ‌هایتان کمتر باشد همان‌قدر یکنواخت و دلگیر به نظر خواهد رسید. حتی اگر قصد داشته باشید رنگ کل محیط داخلی‌تان سفید باشد بازهم باید از ترکیب سه سایه رنگ‌های سفید استفاده کنید.

چطور مانند یک دکوراتور حرفه‌ای خانه‌تان را طراحی کنید؟

از بافت‌های متنوع برای طراحی خانه‌تان استفاده کنید

همان‌قدر که توجه کردن به رنگ در طراحی داخل مهم است، توجه کردن به بافت نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مخصوصاً اگر شما علاقه شدیدی به استفاده از یک طیف رنگ، برای مثال کلاً سفید و یا کلاً خاکستری داشته باشید. اگر در نگاه اول چنین به نظر برسد تنها از یکرنگ برای طراحی اتاقی استفاده‌شده است، علاوه بر آن باید از سایه‌های همان رنگ به همراه بافت‌های زیادی نظیر پارچه و یا پتینه‌ها استفاده کرد.

ممکن است تمام اتاق‌هایی که از رنگ تماماً سفید استفاده کرده‌اند دارای پرده‌هایی از جنس کتان، صندلی‌هایی با پارچه مخملی، کوسن‌های براق نقره‌ای‌رنگ، سبدها و صندلی‌های حصیری باشند. باید بدانید که استفاده از این بافت‌ها حالت یکنواختیِ بصری فضا را رفع کرده و آن را بیشتر چشم‌نواز می‌کند و فضا را باشکوه‌تر و دل‌نشین‌تر از قبل می‌کند. همیشه به خاطر داشته باشید که طراحی تا حد زیادی به خود شخص بستگی دارد. چراکه با استفاده از بافت‌ها و رنگ‌های متنوع می‌توان یک فضای دلگیر را به یک محیط فوق‌العاده زیبا تبدیل کرد.

توجه کنید که انتخاب بافت‌ها باید مناسب باسلیقه و سبک طراحی‌تان باشد. برای مثال اگر بچه‌های کوچک و یا حیوان خانگی دارید، بنابراین استفاده از مبل‌هایی که پارچه کتان روشنی دارند مناسب شما نخواهد بود و در عوض می‌توانید به‌جای آن از مبل‌های چرمی تیره استفاده کنید. اگر طرفدار کالاهای لوکس هستید می‌توانید از بالش‌ها و پرده‌های ابریشمی گران‌قیمت استفاده کنید. بنابراین مهم نیست که سبکتان چه چیزی است، فقط سعی کنید تا جایی که می‌توانید از بافت‌های متعددی در طراحی داخلی‌تان استفاده کنید.

چطور مانند یک دکوراتور حرفه‌ای خانه‌تان را طراحی کنید؟

از انواع مختلف مبلمان‌ در کنار یکدیگر استفاده کنید

یکی از اشتباهات رایجی که بیشتر صاحب‌خانه‌ها در طراحی داخلی خانه‌شان مرتکب می‌شوند استفاده از تنوع و تعداد کم مبلمان در یک اتاق است. استفاده از صندلی‌های پایه‌دار، میزهای پایه‌دار و وسایل تزئینی کوچک فقط فضا را شلوغ‌پلوغ کرده و زیبایی بصری آنجا را به‌شدت کاهش می‌دهد.

در عوض، می‌توانید از مبلمانی استفاده کنید که حجم مناسبی دارند و بدون پایه هستند. مثل مبل‌های راحتی. ولی در کنار آن‌ها می‌توانید از یک یا دو صندلی با پایه‌های نازک و جذاب استفاده کنید. (که این هم‌بستگی به فضای داخلی‌تان دارد)

حالا در نظر داشته باشید که این پیشنهاد تنها یک نمونه از کارهای خلاقانه‌ای بود که می‌توانید انجام بدهید. کارهایی که می‌تواند ایده ترکیب سبک‌ها و مبلمان متفاوت را در کنار هم. مبلمانی‌ که نه بیش‌ازاندازه بزرگ و یغور باشند و نه نازک و بدقواره. این را بدانید که حتی شما قصد طراحی دکوراسیون یک آپارتمان کوچک را داشته باشید بازهم ایده‌های بسیار زیادی برای امتحان کردن وجود خواهد داشت.

اکثر طراحان پیشنهاد می‌کنند که حتی فضاهای کوچک دارای یک وسیله بزرگ، مانند یک کمد و یا قفسه بزرگ هستند. ترکیب وسایل بزرگ و کوچک در کنار هم کلید موفقیت در طراحی است که البته در کنار این‌ها باید به اهمیت استفاده از وسایل تزئینی نیز اشاره کرد.

چطور مانند یک دکوراتور حرفه‌ای خانه‌تان را طراحی کنید؟

استفاده از کاسه‌ها و سبدهای تزئینی

طراحان عاشق استفاده از کاسه‌ها و سبدهای تزئینی هستند. چراکه هم جنبه تزئینی دارد و هم استفاده‌های کاربردی بسیار. برای زیباتر کردن فضای داخلی‌تان شما می‌توانید از یک سینی طلایی‌رنگ براق روی میز پذیرایی‌تان، از یک صندلی که به شکل میز پذیرایی است و یا از یک میز عسلی کوچک استفاده کنید. روی سینی می‌توانید یک شمع زیبا، چند کتاب و یک‌کاسه کوچک پر از سنگ‌های رنگارنگ بگذارید.

اگر علاقه‌مند سبک‌های سنتی هستید، پس می‌توانید از سبدهای حصیری بافته‌شده استفاده کنید. این نوع سبدها هم ازلحاظ تزئینی خیلی زیبا هستند و هم می‌توانند بسیاری از وسایلی که می‌تواند فضای داخلی‌تان را شلوغ کند را درون خود جای‌داده و سازمان‌دهی کنند. اگر بدانید که می‌شود از سینی در حمام برای نگهداری صابون، عطر و وسایل دیگر در کنار هم استفاده کرد، بدون شک عاشق استفاده از آن خواهید شد.

چطور مانند یک دکوراتور حرفه‌ای خانه‌تان را طراحی کنید؟

هر اتاقی را مزین به گل‌های زیبا کنید

لطفاً دوباره به تابلو ایده‌هایتان نگاه کنید، در آنجا چه چیزی می‌بینید؟ آیا تقریباً در هر اتاقی گل و گیاه زیادی مشاهده می‌کنید؟ ما شرط می‌بندیم که این‌گونه خواهد بود.

شاید این کار به‌ظاهر ساده به نظر برسد اما اضافه کردن گل و گیاه و یا استفاده از گلدان‌های سنگی و یا گلدان‌هایی که اطراف آن با صدف تزئین شده است می‌تواند تا حد قابل‌توجهی نتیجه نهایی طراحی داخلی‌تان را بی زیباتر کند.

گیاهان بسیاری وجود دارند که نگهداری از آن‌ها بسیار راحت است و اگر به آن‌ها خوب رسیدگی شود تا سالیان سال به بقای خود ادامه خواهند داد. بیشتر طراحان به شما پیشنهاد خواهند کرد که از استفاده گل‌های مصنوعی خودداری کنید. اگر مایل به نگهداری گیاهان طبیعی نیستید و یا شرایط آن را ندارید می‌توانید در عوض از شاخه‌های خشک و زیبا و یا تعدادی پرهای طبیعی پرندگان درون یک گلدان زیبا استفاده کنید.

چطور مانند یک دکوراتور حرفه‌ای خانه‌تان را طراحی کنید؟

اگر توانایی پرداخت و استخدام یک طراح داخلی را ندارید هیچ اشکالی ندارد، در عوض شما می‌توانید کاری بکنید که طراحی خانه‌تان شبیه به شاهکاری شود که یک طراح حرفه‌ای داخلی آن را انجام داده است. تمامی این ترفندهای کوچک در کنار هم می‌تواند باعث زیبایی ملموس فضای داخلی خانه‌تان شود. سعی کنید از بافت، رنگ، مبلمان زیبا و برخی اشیاءِ طبیعی برای طراحی داخلی خانه‌تان استفاده کنید.

اگر در مورد نتیجه نهایی کارتان مطمئن نیستید می‌توانید چند عکس مختلف بگیرید. عکس‌های گرفته‌شده از فضاها می‌تواند به شما کنند طراحی اتاق‌هایتان را از زوایای مختلفی ببینید، همچنین می‌تواند شمارا متوجه اشکالی کند که ممکن است در طراحی‌تان وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید که این خانه شما است و شما تنها کسی هستید که قرار است در آن زندگی کنید. بنابراین، اثری را خلق کنید که عاشق آن هستید.

اگر با ترفندهای دیگری آشنا هستید که احساس می‌کنید خیلی مفید و مؤثر هستند، حتماً آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید. ضمنا بخش طراحی ویلا را در وب‌سایت پادیر گستر ببینید تا ایده‌های خوبی در ارتباط با طراحی ویلا کسب کنید.

منبع: بلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

گروه معماری کاپرینی و پلرین (Caprini & Pellerin Architects) یک ویلای زیبا را که روی یک تپه واقع در شهر کن فرانسه است را به اتمام رسانده‌اند.طراحی ویلای زیبا در فرانسه

راه ورودی این ویلای زیبا از میان دو حوض مدرن بسیار خیره‌کننده و چشم‌نواز عبور می‌کند و از سویی دیگر رنگ سفیدِ نمای سنگی این بنا، ازلحاظ بصری توسط گیاهانی سبز و زیبا خنثی می‌شود.

طراحی ویلای زیبا در فرانسه

طراحی ویلای زیبا در فرانسه

داخل ساختمان به‌واسطه پنجره‌های دیواری بسیار روشن و دل‌باز است. طراحی داخل آن دارای یک ویژگی زیبا و منحصربه‌فرد است، چراکه یک شومینه مدرن و خاص که روی آن نیز یک هود شیشه‌ای تعبیه‌شده وجود دارد که ازلحاظ بصری با دیوار پشتی خود به‌خوبی یکی شده است.

طبقه همکف این ویلا به روی استخری منتهی می‌شود که 20 متر طول دارد و در پایین آن، جایی مخصوص در نظر گرفته‌شده است تا افراد داخل خانه بتوانند از چشم‌انداز زیبای شهر لذت ببرند.

طراحی ویلای زیبا در فرانسهدر انتهای استخر یک پاسیو وجود دارد که دارای یک سرپناه است و محلی دیگر برای استراحت و لذت بردن از فضای آرام آنجا است.

داخل آشپزخانه کابینت‌های چوبی مینیمالیستی روشن وجود دارد که رنگ مشکی و تیره کابینت جزیره را کاملاً خنثی کرده و هماهنگی بصری میانشان ایجادشده است.

در طبقه همکف همچنین یک اتاق‌خواب وجود دارد که توسط یک در چوبی کشویی از حمام جدا می‌شود و در مواقع نیاز به‌راحتی باز و بسته می‌شود.

طراحی ویلای زیبا در فرانسه

در طبقه بالا نیز اتاق‌خواب اصلی قرار دارد که توسط پنجره‌های دیواری کشویی به سمت بالکن باز می‌شود. نقطه‌ای که چشم‌انداز بی‌حدومرز و زیبای شهر را برای ساکنین این ویلای زیبا امکان‌پذیر می‌سازد. مقابل بالکن نیز نرده‌های تمام شیشه‌ای برای ایمنی تعبیه‌شده‌اند.

طراحی ویلای زیبا در فرانسه

طراحی ویلای زیبا در فرانسه

طراحی داخلی و لاکچری، چیزی بیشتر از یک جاگذاری ساده اتاق‌ها و پلکان است و نیاز به تجربه و تبحر شرکت مهندسی معماری و طراحان نقشه‌کشی آن دارد. برخی اوقات هم خود کارفرما با پیشنهاد‌های عجیبی که می‌دهد، باعث می‌شود تا طراحی ویلا از قوانین عمومی پیروی نکرده و طرحی منحصر به فرد را ایجاد کند. شرکت پادیر گستر پر از ایده‌های بزرگ و کوچکی است که ممکن است برایتان جذاب باشد. اگر می‌خواهید تغییری در محل زندگی‌تان بدهید، ما را فراموش نکنید. ما همیشه منتظریم تا با ایده‌های خودمان، شما را شگفت‌زده کنیم. همین حالا با ما تماس بگیرید.

طراحی ویلای زیبا در فرانسه

منبع: بلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

گروه معماران گابریل ریوِرا آرکیتکتوس(Gabriel Rivera Arquitectos)، ویلای زیبایی با نام تاکورا واقع در کتیو (Quito) پایتخت اکوادور (Ecuador) را تکمیل کرده‌اند که طراحی آن به‌واسطه چشم اندازه اطرافش و به‌خصوص با الهام گرفتن از درختان آلگاروبو (Algarrobo) ساخته‌شده است که به‌نوعی بیانگر یک مفهم معماری یعنی “زندگی میان درختان” است.

به‌محض وارد شدن به خانه، فضای داخلی به‌واسطه پنجره‌های دیواری نمایان می‌شود و از سمتی دیگر به روی حیاطی باز می‌شود که در آن درختان آلگاروبو به‌خوبی نمایان هستند.

طراحی ویلایی با نام تاکورا

در داخل این نمای زیبا سقف بتنی تعبیه‌شده است که ظاهر آن به شکلی است که ازلحاظ بصری، همانند شاخه‌های درختان است. ستون‌های تیره‌رنگ متالیک نیز به شکل تنه‌های درختان طراحی‌شده است که سقف بتنیِ مستحکم را به‌خوبی نگه‌داشته‌اند.

 یک راه‌پله مخفی چوبی در انتهای راهرو وجود دارد که منتهی به اتاق‌خواب اصلی می‌شود.

طراحی ویلایی با نام تاکورا

فضای اتاق‌خواب اصلی بسیار دل‌باز و جادار است و پنجره‌های شیشه‌ای اطراف آن به‌قدری فضای زیبای اطراف ویلا را نمایان کرده‌اند که انگار اتاق‌خواب داخل درختان زیبای آنجا قرار دارد.

طراحی ویلایی با نام تاکورا

پشت دیوار چوبی یک حمام وجود دارد که در آن وان بسیار زیبا و سفیدرنگی وجود دارد که دارای دو روشویی مجزا و یک آینه بسیار بزرگ است که منظره زیبای پشت را به‌خوبی منعکس می‌کند.

طراحی ویلایی با نام تاکورا

اتاق اصلی روی طبقه همکف قرار دارد و طراحی بی‌نظیر آن طوری کار شده است که به درخت طبیعی و جوان و دست‌نخورده‌ای که قسمت اصلی آن در طبقه پایین قرار دارد اجازه رشد و نمو می‌دهد. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید سقف اتاق‌خواب اصلی زیاد پیشروی نکرده است و تا چندم‌تری درخت متوقف‌شده است و دور درخت نیز فضای کافی تعبیه‌شده تا درخت به‌خوبی بتواند رشد کند و هیچ آسیبی به محیط‌زیست نرسد. به‌طورکلی ما در این طراحی بی‌نظیر می‌توانیم شاهد رابطه مسالمت‌آمیز و دوستانه معماری و محیط‌زیست باشیم.

طراحی ویلایی با نام تاکورا

در بخش طراحی ویلا می توانید نمونه های بیشتری در این زمینه بشنوید.

منبع: پادیر گستر البرز

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز