مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

۱۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شرکت STUDIO 8 به تازگی یک پروژه طراحی معماری ساختمان لوکس را در Mogan Mountain کشور چین به پایان رسانده است که طراحی و اجرای بی‌نظیری دارد. این ساختمان لاکچری که ANADU نام دارد، یک ویلای بزرگ و شیک است که در زمینی با شیب ملایم طراحی شده و الهام گرفته از طراحی یک ویلای قدیمی است که ساخت آن به اوایل قرن بیستم برمی‌گردد. طراح این ساختمان، طراحی ویلای جدید را براساس تصاویر و نقشه‌های ساختمان قبلی انجام داده تا ساکنان آن، بتوانند همان حال و هوای ساختمان خودشان را در شکل و فرمی مدرن و زیبا احساس کنند.

طراحی یک ویلای لاکچری براساس نقشه‌ای قدیمی

ساختمان جدید هم مانند ساختمان قدیمی، دارای یک استخر بزرگ در جلوی ویلا است. اما استخر جدید بسیار بزرگ‌تر و شیک‌تر ساخته شده و فضاهای خوبی برای استراحت و استفاده از نور آفتاب در کنار آن تعبیه شده است.

طراحی یک ویلای لاکچری براساس نقشه‌ای قدیمی

در اطراف استخر هم چراغ‌های با الهام از فانوس‌های قدیمی چینی طراحی و قرار داده شده است.

طراحی یک ویلای لاکچری براساس نقشه‌ای قدیمی

نورپردازی داخلی ساختمان در قسمت لابی، طراحی بسیار زیبایی دارد. چندین آویز زیبا از سقف آویزان شده‌اند و نورهای مخفی را هم در لبه‌های پله‌ها می‌بینیم.

طراحی یک ویلای لاکچری براساس نقشه‌ای قدیمی

اگرچه آویز‌های سقفی، چندان مجلل نیستند، اما در کنار هم ظاهری بسیار زیبا دارند.

طراحی یک ویلای لاکچری براساس نقشه‌ای قدیمی

کف ورودی و آشپزخانه ساختمان از سنگ براق ساخته شده و همچنین در طراحی معماری این قسمت، قفسه‌هایی از جنس چوب تیره‌رنگی طراحی شده که کاربری و زیبایی محیط را دو چندان کرده است.

طراحی یک ویلای لاکچری براساس نقشه‌ای قدیمی

ردیفی از لامپ‌های آویز را می‌توانیم در بالای اوپن آشپزخانه ببینیم که در کنار هم خطی از نور‌ها را تشکیل می‌دهند.

طراحی یک ویلای لاکچری براساس نقشه‌ای قدیمی

نهارخوری این ویلا، الهام گرفته از رستوران‌های قدیمی چینی است و میز و صندلی چوبی آن، ظاهری سنتی به این بخش از ساختمان می‌بخشد.

طراحی یک ویلای لاکچری براساس نقشه‌ای قدیمی

پنجره‌های بزرگ و قدی که تا روی زمین آمده‌اند، منظره بیرون این نهارخوری را با زیبایی هرچه تمام‌تر نمایش می‌دهند.

طراحی یک ویلای لاکچری براساس نقشه‌ای قدیمی

در انتهای نهارخوری که رو به استخر باز می‌شود، یک طاقچه یا نشیمن‌گاه بزرگ در کنار دیوار طراحی شده که جای خوبی برای رفع خستگی و تعویض لباس است. این نشیمن شبیه به طراحی معماری حمام‌های قدیمی عمومی در ایران است!

طراحی یک ویلای لاکچری براساس نقشه‌ای قدیمی

نکته جالب درباره طراحی شومینه این ساختمان است که دقیقا در روبروی نشیمن‌گاه قرار دارد و دیوار‌های خود نشیمن‌گاه هم با چوب پوشیده شده است.

پله‌ها از کنستانتره و چوب ساخته شده‌اند و ردیفی از چوب‌های بامبو در کنار آن‌ها، سایه‌ زیبایی را روی پله‌ها ایجاد می‌کند.

طراحی یک ویلای لاکچری براساس نقشه‌ای قدیمی

نورگیر اتاق که در طبقه بالا طراحی شده فوق‌العاده است و یک تختخواب چوبی دو نفره بزرگ را در وسط اتاق می‌بینیم تا فضای پشت آن، هم برای کتابخانه مورد استفاده قرار گیرد.

طراحی یک ویلای لاکچری براساس نقشه‌ای قدیمی

در جلوی کتاب‌خانه هم یک کاناپه برای نشستن در کنار پنجره و مطالعه طراحی شده است.

طراحی یک ویلای لاکچری براساس نقشه‌ای قدیمی

در اتاق دیگر این ویلا نیز طراحی معماری ساختمان به گونه‌ای است که تختخواب در وسط اتاق و رو به پنجره قرار گرفته است. رنگ‌های مبلمان این اتاق تیره‌رنگ انتخاب شده تا فضا را رمانتیک‌تر کند.

طراحی یک ویلای لاکچری براساس نقشه‌ای قدیمی

هم در این اتاق و هم در اتاق دیگر این ساختمان، پرده‌هایی به صورت گرد طراحی شده تا علاوه بر محافظت تختخواب‌ها و فضاهای خصوصی، نورگیر اتاق را هم کاهش ندهد.

شاید زیبا‌ترین طراحی معماری این ساختمان، به پنت‌هاوس آن مربوط باشد. جایی که یک آب‌نمای بسیار زیبا و کم عمق، در سرتاسر محدوده سقف طبقه پایین گسترده شده و نمایی انعکاسی و بسیار زیبا را نمایش می‌دهد.

طراحی یک ویلای لاکچری براساس نقشه‌ای قدیمی

همچنین در اینجا مسیری سنگفرش شده را می‌بینیم که به میان این آب‌نما می‌رود و به زیر سایه‌بان می‌رسد تا فضایی برای استراحت عصرانه فراهم شود.

طراحی معماری ویلا خصوصاً وقتی براساس یک ویلای قدیمی انجام می‌شود، می‌تواند همچنان حال و هوای قدیمی و نوستالژیک خودش را حفظ کند. این ویلا نه تنها یک ویلای مدرن است، بلکه برای ساکنان آن، یادآور ویلای زیبای قدیمی خودشان است. شرکت پادیر گستر پر از ایده‌های بزرگ و کوچکی است که ممکن است برایتان جذاب باشد. اگر می‌خواهید تغییری در محل زندگی‌تان بدهید، ما را فراموش نکنید. ما همیشه منتظریم تا با ایده‌های خودمان، شما را شگفت‌زده کنیم. همین حالا با ما تماس بگیرید.

عکاسی توسط سون ژانگ | معمار شرکت: Studio8 | معماران برجسته: شیرلی دونگ، آندره ماریا همکاران: لوئیجی آرکادو، استفانو بای، الکس هو، سارا سییریبفر، ژائو یو

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

وقتی به خانه‌های بیابانی فکر می‌کنیم، معمولاً مشکل است که یک طراحی ویلای مدرن را در نظر بیاوریم. اما شرکت مهندسی معماری Kendle Design Collaborative  در آریزونای آمریکا، خانه‌ای را طراحی و اجرا کرده است که در نگاه اول شبیه به نمونه کوچکی از اوپرا هال در استرالیا به نظر می‌رسد. استفاده این شرکت از المان‌های طراحی ویلا براساس محیط اطراف آن و به کارگیری فضای اطراف محل ساختمان به عنوان فضاهای طبیعی در داخل نقشه ساختمان، این ویلای جذاب  مدرن را منحصربه‌فرد کرده است. با هم نگاهی به داخل این ویلا می‌اندازیم.

ستاره صحرا، یک ویلای مدرن در دل بیابان

طراحی این ویلا ، الهام گرفته از فضای بیابانی و سنگلاخ اطراف آن و کوه‌های آتش‌فشانی است که اکنون به عنوان نمای ویلا دیده می‌شوند.

ستاره صحرا، یک ویلای مدرن در دل بیابان

شرکت سازنده از انواع متریال مانند چوب، آهن و بتن برای ساخت اسکلت و سقف این ساختمان استفاده کرده است.

ویژگی مهم این ساختمان که به گونه‌ای امضای طراح هم محسوب می‌شود، سقف شناور آن است که بخش زیرین آن، به طور کامل روی دیوارها قرار نمی‌گیرد و در برخی نقاط از لبه دیوار فاصله دارد. این طراحی الهام گرفته از سنگ‌های آتش‌فشانی این منطقه است.

ستاره صحرا، یک ویلای مدرن در دل بیابان

همانند اغلب ویلاهای طراحی شده مدرن، فضای نشیمن و پاسیوی بیرون ساختمان تقریباً با هم یکی هستند و تنها یک درب شیشه‌ای کشویی بزرگ، این دو فضا را از هم جدا می‌کند. به این ترتیب، ساکنان این خانه می‌توانند، شب‌های خنک تابستانی را در فضای بیرون سپری کنند و درعین‌حال همچنان در محیط خانه باشند.

جلوی پاسیو، یک استخر کوچک قرار دارد که هم برای آبتنی کوتاه عصرانه و هم برای خنک و مرطوب کردن فضای نشیمن در شب، کاربرد دارد.

فضای این نشیمن و پاسیو طوری طراحی شده که نمایی 180 درجه از کوهستان روبروی ویلا را می‌توان از پشت پنجره بزرگ ساختمان تماشا کرد.

استفاده از زمین اطراف ویلا به عنوان حیاط بکر و طبیعی، محل خوبی برای گردش و بازی بچه‌ها فراهم کرده است.

طبیعتاً در جایی مانند یک زمین بیابانی در آریزونا، چندان نگرانی بابت نورگیر ساختمان وجود ندارد و آفتاب مستقیم، نه تنها در داخل نشیمن، بلکه تا حیاط داخلی این ویلا نیز کشیده می‌شود.

ترکیب سیمان، شیشه و سنگ‌ در فضای خانه، محیط طبیعی این منطقه کوهستانی را با زیبایی یک طراحی ویلای مدرن در هم آمیخته است.

در داخل اتاق‌ها نیز پنل‌های سیمانی هم به عنوان پوشش و هم دیوار عمل می‌کنند.

در تمام خانه، فضای داخل و بیرون، تقریباً با هم ترکیب شده‌اند. مانند این حمام که با باز کردن درهای شیشه‌های آن، می‌تواند با فضای بیرون از خانه در ارتباط باشد.

طراحی ویلا همواره باید الهام‌بخش و متناسب با محیط پیرامون آن منطقه باشد. استفاده از نقشه‌های اختصاصی، این امکان را فراهم می‌کند تا ساختمانی کاملا مطابق نیاز‌ها و تصورات خودتان داشته باشید و این تنها با ایده‌های جدید، قابل انجام است. شرکت پادیر گستر پر از ایده‌های بزرگ و کوچکی است که ممکن است برایتان جذاب باشد. اگر می‌خواهید تغییری در محل زندگی‌تان بدهید، ما را فراموش نکنید. ما همیشه منتظریم تا با ایده‌های خودمان، شما را شگفت‌زده کنیم. همین حالا با ما تماس بگیرید.

عکاسی توسط الکساندر ورتیکف  | معماری شرکت: Kendle Collaborative Design | معماران برجسته: Brent Kendle | طراح داخلی: دیوید مایکل میلر | معمار منظر: معماران چشم‌انداز GBtwo سازنده: ساخت ستاره صحرا

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

نمای چوبی ساختمان در بسیاری از مناطق کشور به‌خصوص غرب محبوب است و استفاده‌ی زیادی هم از آن می‌شود به حدی که بسیاری از صاحبان املاک هیچ‌وقت نوع دیگری از نمای خارجی را در نظر نمی‌گیرند در حالی که گزینه‌های زیادی برای نمای خارجی ساختمان وجود دارد که باید با آن آشنا شوند بدون شک نمای چوبی با گذشت زمان امتحان خود را پس داده است و هنوز هم یکی از گزینه‌های مهم برای انتخاب یک خانه به عنوان محل سکونت به حساب می‌آید برای بسیاری از صاحب‌خانه‌ها چوب بهترین چیز است و هیچ چیز دیگری به خوبی آن نیست و مزیت‌های بسیار بزرگی که چوب دارد باعث جذاب و خوش نما بودن آن می‌شود با این حال، به عنوان یک نمای خارجی ساختمان، چوب تیرگی نمای خودش را دارد، و صاحبان املاک باید معایب و مزایای چوب را زمانی بسنجند تا چوب را به عنوان یک روکش برای نمای ساختمان استفاده می‌کنند. این مقاله سعی نمی‌کند تاثیری روی نظر هیچ صاحب‌خانه‌ای بگذارد ، بلکه برای یک اطلاع‌رسانی ساده است ؛ زیرا یک صاحب‌خانه‌ی آگاه صاحب‌خانه‌ی توانمندتری است.چیزی که ما به سادگی  آن را دنبال می‌کنیم این است: مزایا و معایب نمای چوبی ساختمان!مزایا و معایب نمای چوبی ساختمان

تقریباً هر نوع نمای ساختمانی در بازار سعی می‌کند که نمای چوبی طبیعی به نظر برسد. چرا؟ چون که چوب واقعی ظاهر کلاسیک بی‌نظیری دارد ، که به سادگی باعث دادن احساس امنیت و پایداری به افراد می‌شود. تقریباً به نظر می‌رسد که ظاهر، جنس، حتی بوی چوب واقعی به نوعی بر روی DNA انسان اثر می‌گذارد. انسان به سادگی به چوب واکنش نشان می‌دهد. بنابراین شاید این یک ایده خوب است که از همه‌ی چیزهایی که سعی دارند تقلیدی از نمونه‌ی طبیعی باشند بگذریم و جای آن‌ها را  با چیزهای واقعاً طبیعی عوض کنیم

نمای چوبی ساختمان با چوب طبیعی انواع مختلفی از چوب و سبک را شامل می‌شود که عملاً نیاز هر صاحب‌خانه‌ای را بر آورده کند. برخی از سبک‌های موجود در چوب عبارت‌اند از: شیک های بریده شده با دست ،پوشش‌های بریده شده با ماشین، کف‌پوش و چوب جامد و همچنین موارد بسیار دیگر. چوب سرو و چوب سرخ چوب‌هایی هستند که معمولاً برای نمای ساختمان استفاده می‌شوند، زیرا این نوع چوب‌ها در برابر رطوبت مقاوم است اما اگر یک ظاهر خاص موردنظر شما است بسیاری از چوب‌های دیگر نیز می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. روکش چوب در هر دو مدل افقی و عمودی در دسترس است ،که آماده برای تطبیق دادن با نقشه‌ی بازسازی هر خانه‌ای است. انتخاب چوب، سبک و رنگ همه می‌توانند با یک آرایش تقریباً بی‌پایان ترکیب شوند تا بتواند مجموعه‌ای از تعداد زیادی نمای ساختمان برای صاحب‌خانه‌ی ریزبین را ایجاد کنند.

مزایا و معایب نمای چوبی ساختمان

مزیت کاربردی‌تر این است که چوب به راحتی در دسترس است و می‌تواند به‌سرعت نصب شود. تقریباً هر نصب کننده‌ی ماهر نمای ساختمان می‌تواند چوب را به عنوان نمای ساختمان نصب کند.نصب کردن برای بسیاری از صاحب‌خانه‌ها بسیار آسان است، فقط با داشتن یک مقدار مهارت  نجاری، می‌توانند نمای چوبی ساختمان خود را نصب کنند، که باعث صرفه‌جویی در زمان و همچنین پول می‌شود.

مزیت دیگری که نباید نادیده گرفته شود این است که نمای ساخته شده از چوب اگر آسیب ببیند به آسانی جایگزین می‌شود. جایگزین کردن در بسیاری از نمونه‌های نماهای خارجی دشوار است، اگر تقریباً غیرممکن نباشد. به‌هرحال با استفاده از چوب در نمای ساختمان، قطعات را می‌توان به‌سرعت و به راحتی برداشته و جایگزین کرد. در بسیاری از موارد صاحب‌خانه می‌تواند بدون نیاز به پرداخت هزینه به کارشناس، تعمیرات خود را انجام دهد و زمان و پول خود صرفه‌جویی کند.

مزایا و معایب نمای چوبی ساختمان

اگر از زاویه‌ی دیگری نگاه کنیم ، چوب انتخاب نهایی هر صاحب‌خانه‌ای است که برای رفتن به سمت حمایت از محیط‌زیست تلاش می‌کند .چه چیزی بهتر از چوب از نظر اکولوژیکی نسبت به تجدید پذیری بهتری است ؟ چوب تعریف بسیار خوبی از یک ماده‌ی زیست تخریب پذیر است. چوب هرگز نباید مانند زباله دفن شود، اما حتی اگر این کار انجام شد، در طول زمان می‌پوسد و تبدیل به یک کمپوست می‌شود، و این یکی از بهترین نمونه‌های قابل‌تصور از نمای خارجی دوست با اکوسیستم است.

رنگ کردن چوب  بسیار آسان است و تقریباً می‌تواند در هر رنگی که قابل‌تصور است رنگ‌آمیزی و لکه گیری شود. پس این یک مزیت واضح از این نوع نمای ساختمان است، همچنین یکی از اولین اشکالات چوب هم محسوب می‌شود. چوب باید رنگ شود، لکه گیری شود و یا جلا داده شود تا از عناصر موجود و حشرات محافظت شود. بدون نقاشی مرتب، لکه گیری یا جلا دادن ، چوب ترک بر خواهد داشت،انحراف پیدا می‌کند و یا می‌پوسد. همچنین، بدون انواعی از حفاظت‌های کاربردی به طور مرتب ، حشرات نیز به چوب آسیب خواهند رساند.

حشرات و خسارات ناشی از آب یکی از بزرگ‌ترین اشکالات چوب است. چوب باید به طور مرتب نگهداری شود این به این معنی است که باید هر چند سال یکبار رنگ‌آمیزی یا لکه گیری شود. نگهداری منظم، برای صاحب‌خانه از لحاظ زمان و پول هزینه بر است. بدون نگهداری منظم از چوب پوسیدگی و پیچ و تاب  خوردگی در چوب اجازه می‌دهد آب به پشت نمای چوبی ساختمان نفوذ کند، که به طور حتم خسارات وارده‌ی آن بر ساختار خانه غیرقابل بیان است. تعمیر مانند آسیب می‌تواند هزینه بر و همچنین ناخوشایند باشد.

مزایا و معایب نمای چوبی ساختمان

همچنین عدم تعمیر و نگهداری می‌تواند باعث آسیب رسید به چوب از طریق طیف وسیعی از حشرات مضر برای چوب شود. موریانه‌ها یکی از مقاوم‌ترین و مخرب‌ترین حشرات و آفات هستند که صاحب‌خانه‌ها باید در برابر آن‌ها محافظت انجام بدهند. کلنی موریانه‌ها تنها در یک سال می‌تواند با رساندن آسیب ساختار خانه را خراب کند، اما موریانه‌ها تنها خطر روبروی صاحب‌خانه‌هایی که از چوب در نمای خانه خود استفاده می‌کنند نیستند. مورچه‌های خاصی هستند که دوست دارند چوب را بخورند و انواع متنوعی از سوسک چوب جنگلی و حتی زنبورها هستند که می‌توانند باعث ایجاد سوراخ‌های ناخوشایندی در نمای چوب شوند

صاحبان خانه‌ها برخی از این مشکلات را می‌توانند با انتخاب چوب برای نمای خانه برطرف کنند. هر دو چوب قرمز و سرو دو انتخاب عالی هستند که هراس از حفاظت طبیعی در مقابل آب و هوا و نیز حشرات را از بین می‌برند . هنوز مقاومت در برابر پوسیدگی و پیچ و تاب خوردگی ناشی از اثرات آب در هر دو نوع چوب سرو و چوب قرمز نسبت به چوب‌های دیگر کاملاً تضمین‌شده نیست ، در حالی که قسمتی از بودجه بسیاری از صاحب‌خانه‌ها صرف آن می‌شود. هر دو چوب قرمز و سرو موانعی طبیعی برای اکثر حشرات هستند چون که مواد شیمیایی طبیعی خاصی در سلولز دارند، که برای حشرات ناراحت‌کننده است.

مزایا و معایب نمای چوبی ساختمان

چوب کلاسیک است . به‌اشتباه افتادن در تشخیص ظاهر و جنس چوب طبیعی دشوار است، چوب اصل با تمام چوب‌های تقلبی که به نظر طبیعی می‌رسد فرق می‌کند و صاحب‌خانه می‌تواند متوجه شود ارزش بسیاری از خانه‌های مسن خاص می‌تواند به طور غیرقابل‌جبران از بین برود اگر نمای چوبی ساختمان در آن‌ها با هر چیزی به غیر از چوب اصل ساخته شود. بنابراین با این که درست است که چوب واقعی نیاز به تعمیر و نگهداری منظم و اغلب وقت‌گیر برای حفظ ظاهر و یکپارچگی ساختاری آن دارد، ولی آخرین حرف این که در بسیاری از موارد زمان و هزینه اضافی به منظور حفظ و نگهداری بی انتها و کلاسیک کالای اصل و واقعی می‌تواند ارزش داشته باشد

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

طراح و آرشیتکت مشهور  Azul Celeste، اخیراً کار طراحی معماری یک ویلای لوکس در مکزیک را به پایان رسانده است که می‌تواند الهام‌بخش کسانی باشد که به دنبال یک طراحی معماری خاص با ابعاد بزرگ می‌گردند. عناصر خاصی مانند در ورودی بسیار بزرگ، اتاق‌ پذیرایی تماماً چوبی، پله‌هایی که مانند پل‌های معلق آویزان هستند و دو نشیمن جداگانه که با درهای شیشه‌ای از هم جدا شده‌اند، این طراحی ساختمان را تبدیل به یکی از طراحی‌های خاص و این ساختمان را به یک ساختمان برند و لوکس تبدیل کرده‌اند.

یک ساختمان برند کاملاً لوکس در مکزیک

این ساختمان در مکزیک طراحی و اجرا شده است. جایی که زمین‌های بزرگ برای افراد ثروتمند به‌وفور یافت می‌شود و می‌توانند زیربنای ساختمان را بسیار بزرگ و دلباز در نظر بگیرند. افراد ثروتمند دوست دارند همواره ساختمان‌های خود را بزرگ‌تر از چیزی که واقعاً لازم است نمایش دهند. شاید به همین دلیل هم هست که در ورودی این ویلا، شبیه به درهای قلعه‌های بزرگ طراحی شده است. این در نه تنها از چوب ساخته‌شده، بلکه اندازه بسیار بزرگی هم دارد و البته برای اینکه بتوان آن را از یک در ورودی قلعه تمیز داده و راحت باز و بسته کرد، قسمت بالایی در به صورت یک پنجره بزرگ شیشه‌ای طراحی شده است.

یک ساختمان برند کاملاً لوکس در مکزیک

ورودی خانه به فضاهای عمومی ویلا باز می‌شود و می‌توانیم میز غذاخوری گرد و چوبی را در پذیرایی ببینیم.

یک ساختمان برند کاملاً لوکس در مکزیک

آشپزخانه این ویلا، با یک دیوار از اتاق پذیرایی جدا شده است و کابینت‌ها و دکوراسیون سیاه‌وسفید آن، کاراکتر خاصی به فضا داده است. قبلاً در وبلاگ پادیرگستر درباره مد شدن رنگ سیاه برای آشپزخانه‌های مدرن توضیح دادیم.

یک دیوار با پنجره‌های بزرگ و شیشه‌ای، فضای پذیرایی را از یک تراس سرپوشیده جدا می‌کند که آنجا نیز فضای خوبی برای برگزاری مهمانی و جشن محسوب می‌شود. همچنین در صورت تمایل می‌توان با جمع کردن درهای شیشه‌ای، فضای تراس را با فضای پذیرایی یکی کرد و مهمانان بیشتری را در آن، جای داد.

فضای داخلی با یک تابلوی هنری خاص بسیار زیبا شده و همچنین در یک سمت آن، آیینه‌های بزرگی کار شده که فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

همه چیز این خانه برای مهمانی‌های بزرگ طراحی شده است. اتاقی که برای نگهداری بطری‌ها طراحی شده تماماً از چوب پوشیده شده و بطری‌ها روی میله‌های کوتاهی که از داخل دیوار بیرون آمده‌اند چیده می‌شوند. نور کناره‌های دیوار، زیبایی این طراحی را دو چندان می‌کند.

یک ردیف پله‌های چوبی که از یک سمت به یک دیواره چوبی وصل شده و از یک سو به‌وسیله میله‌های باریکی از سقف آویزان هستند، طراحی معماری ویلا را بسیار خاص و چشم‌نواز جلوه می‌دهند. ضمناً در زیر پله‌ها، یک باغچه کوچک با گل‌های طبیعی و زیبا دیده می‌شود.

در طبقه بالا، یک اتاق بسیار بزرگ به عنوان یک سینمای خانگی طراحی شده است. طراحی دو طاقچه بزرگ در دو طرف اتاق به صورت قرینه و نور پس‌زمینه آن، طراحی داخلی این ساختمان را بسیار خاص می‌کند.

در کنار این اتاق تلویزیون، یک اتاق کار یا Home Office بسیار زیبا با دیواری به رنگ آبی و آرامش بخش طراحی شده که دو نفر به‌راحتی می‌توانند پشت میز بنشینند و از فضای آن لذت ببرند.

اتاق‌خواب‌های این ویلا، تقریباً هم‌اندازه اتاق پذیرایی یک ساختمان عادی هستند. فضای بزرگ و کافی برای قرار دادن تختخواب و میز آرایش و پنجره‌های بسیار بزرگ، استفاده از آن‌ها را بسیار لذت‌بخش می‌کند.

سرویس بهداشتی این اتاق، هماهنگ با کمد کوچکی که در اتاق وجود دارد، از سنگ‌هایی تیره‌رنگ پوشیده شده است.

اتاق‌خواب دیگر این ویلا دارای رنگ‌هایی بسیار روشن است.

و سرویس بهداشتی آن هم هماهنگ با خود اتاق‌خواب، رنگ‌هایی روشن و براق دارد.

شما می‌توانید برای طراحی ویلا و باغچه خودتان، با ایده‌های بسیار زیبا و مدرن، از شرکت طراحی مهندسی پادیر گستر مشاوره بگیرید. تلفن‌های تماس ما در پایین همین صفحه در دسترس شماست.

منبع: پادیر گستر البرز

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

کفپوش پارکت یا Parquet به عنوان کفپوش خانه برای اولین بار در قرن 16 میلادی یک قصر در کشور فرانسه مورد استفاده قرار گرفت و بعد از آن به قدری محبوب شد که بسیاری از قضر‌های و خانه‌های مجلل، به جای سنگفرش از آن استفاده کردند. یکی از دلایلی که باعث شد تا محبوبیت پارکت نسبت به سنگ بیشتر شود، به خاطر طرح‌های زیبا و سبک‌های متنوعی است که می‌توانید از میان آنها انتخاب کنید. تخته‌های پارکت همواره اندازه‌‌های یکسانی دارند، به همیندلیل دارای محدودیتی برای ساختن یک طرح و سبک خاص و انتخابی است و نمی‌توان بسیازی از شکل‌ها که دارای جزئیات زیادی هستند را با آن ایجاد کرد. با این وجود پارکت یکی از شیک‌ترین، منحصربه‌فردترین و زیباترین طرح‌های کفپوش در خانه‌ها به شمار می‌آید و معمولا با هر دکوراسیون و نقشه‌های مختلف در خانه‌ها سازگار است. معمولا از کفپوش چوبی در اتاق‌های بزرگ و رسمی مانند نشیمن، سالن‌های سرسرا، سالن‌های غذاخوری یا حتی اتاق‌های بزرگ هم استفاده می‌کنند. استفاده از پارکت در اتاق‌های کوچک چندان مرسوم نیست. زیرا در صورت استفاده از پارکت در اتاق‌هایی که فضای محدودی دارند، حالت آشفته‌ای به دکوراسیون اتاق خواهد داد. اگر شما هم می‌خواهید کفپوش خانه‌ی خود را از نوع چوبی انتخاب کنید، دانستن این که چه طرح و سبکی را می‌پسندید بسیار مهم خواهد بود. از این‌رو در ادامه به بررسی تعدادی از متداول‌ترین طرح‌ها و سبک‌های پارکت‌های چوبی خواهیم پرداخت.

انواع چیدمان کفپوش پارکت را بشناسید؟پارکت هرینگبون Herringbone متداول‌ترین نوع پارکت است که به خاطر زیبایی سبک و طرح پیچیده‌ای که دارد ، پیچیدگی خاص و فریبنده‌ای به نمای اتاق می‌دهد. الگوی هرینگبون صرفا مربوط به کفپوش نیست و این الگو را در نقاط دیگری غیر از کفپوش خانه‌ها نیز میتوانید ببینید. مثلا این الگو نصب پارکت را می‌توانید در بسیاری از صنایع خانگی و مبلمان‌ و حتی پارچه‌های کیف‌ها و لباس‌ها ببنید. جالب است بدانید کلمه هرینگبون از کجا آمده است؟ هرینگبون نام نوعی ماهی است که به خاطر شکل قرار گرفتن استخوان‌هایش که در در امتداد ستون فقراتش شبیه به همین حالت است، این نام را به این سبک از کفپوش پارکت  داده است. کفپوش‌های چوبی هرینگبون به شکل چهارگوش طراحی می‌شوند و نصاب شرکت طراحی معماری که کار نصب آن را انجام می‌دهد، هر کدام را در زاویه‌ی 90 درجه قرار می‌دهد تا طرحی زیگ زاگ از آنها بوجود بیاید.

همانند طرح معروف و شیک و دوست داشتنی هرینگبون اصلی، می‌توانید از یک طرح دوگانه‌ی هرینگبون هم استفاده کنید. این طرح هم ظاهری مانند طرح قبلی دارد با این تفاوت که تخته‌ها به‌صورت جفتی به ‌کار برده شده‌اند تا یک الگوی ضخیم‌تر و مشخص‌تری را ایجاد کنند. این دیگر به مهارت طراح معمار شما بستگی دارد. در واقع برخی از کفپوش‌های چوبی می‌توانند طوری نصب و طراحی شوند که اتاق یا نشیمن را بزرگ‌تر از آن چه که واقعا هست نشان دهند. در این‌صورت لازم است که قطعه‌های پارکت را به‌صورت مورب نصب کنید. هرینگبون مورب نیز با همان طرح قبلی قرار داده می‌شود، اما به‌ جای این که با هماهنگی و موازی با دیوار نصب شود، شکل نصب آنها آن در اتاق به صورت مورب خواهد بود.

انواع چیدمان کفپوش پارکت را بشناسید؟یک سبک دیگر کفپوش خانگی که آن نیز از الگوهایی هرینگبون استفاده می‌کنند به صورت V شکل (شبیه حرف وی یا عدد 7 در فارسی) خواهد بود. همان‌طور که قبلا گفتیم قطعات هرینگبون به‌صورت مربع یا مستطیلی برش داده می‌شوند، اما قطعاتی که برای طراحی وی شکل ساخته می‌شوند، اصولا همان شکل V را هم دارند. یعنی به شکلی برش داده می‌شوند که در هنگام نصب کردن نوک تیزی داشته باشند. این نوع پارکت کفپوش نیز درست مانند طرح هرینگبون، می‌تواند به صورت کج و مورب یا در امتداد دیوار سالن یا اتاق نصب شود و این نوع چیدمان پارکت، به طرحی که شما برای آن فضا مناسب می‌دانید بستگی خواهد داشت. پارکت‌های طرح V شکل معمولا گران‌تر از تخته‌های پارکت هرینگبون است، زیرا ساخت آن مدت زمان بیشتری کار می‌برد و بریدن آن‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های کاملا یکسان بسیار مشکل و زمان‌بر است. نصب این نوع از پارکت کفپوش هم بسیار پرهزینه است و معمولا شرکت‌های طراحی مهندسی، برای خانه‌های لوکس و برند از آن استفاده می‌کنند. زیرا ساختن یک زاویه‌ی بی‌نقص و عالی، برخلاف  آن چه که در تخته‌های معمولی که در زاویه‌ی 90  درجه قرار می‌گیرند، کار سختی خواهد بود. البته اگر چه این طرح هزینه‌ی بیشتری را در برخواهد داشت، اما برای کسانی که به دنبال یک طرح ویژه برای خانه‌های برند می‌گردند، مطمئناً ارزش آن را نیز دارد. این طراحی بسیار بادوام‌تر می‌باشد و طرح ایجاد شده هم به راحتی از بین نخواهد رفت.

انواع چیدمان کفپوش پارکت را بشناسید؟طرح سبد بسکتبال را می‌توان بسته به طرح مورد علاقه‌ی شما به صورت مورب یا در امتداد دیوار نشیمن، پذیرایی یا حتی برای یک اتاق نصب کرد. در اغلب موارد بسیاری از طرح‌های سبد بسکتبال فقط از یک رنگ چوب تشکیل می‌شوند، اما با این وجود اگر به‌دنبال یک طراحی کاملا متفاوت می‌گردید می‌توانید با ترکیب کردن انواع رنگ‌های چوبی متنوع که در بازار موجود است، طرح و سبک خاص و بسیار زیبایی را تولید کنید. روش‌های متنوعی برای استفاده از الگوی سبد بسکتبال وجود دارد که طراحان مختلف از آنها بهره می‌گیرند، پس بهتر است قبل از تصمیم گیری همه‌ی آن‌ها را بررسی کنید.

انواع چیدمان کفپوش پارکت را بشناسید؟طرح آجری همان‌طور که از نام آن نیز برمی‌آید یک نوع طراحی کفپوش پارکت است که در آن تخته‌های پارکت به شیوه‌ای نصب می‌شوند که طرح سنتی آجری تولید شود. برخی بر این باورند که طرح آجری بسیار ساده و تکراری و بدون جذابیتی خاص خواهد بود. هر چند این طرح می‌تواند سبک متوازن و منظمی را در اتاق ایجاد کند. استفاده از تخته‌های با رنگ‌های متفاوت در این طرح‌ می‌تواند سایه‌ها و طرح‌های زیبایی را تولید کند که نمای خارق العاده‌ای به کف اتاق شما خواهد بخشید. این طرح را می‌توان با استفاده از تخته‌های پارکت هرینگبون نیز به وجود آورد یا حتی با استفاده از تخته‌های بلندتر که اندازه‌های یکسانی دارند.

انواع چیدمان کفپوش پارکت را بشناسید؟همان‌طور که قبلا نیز گفته شد نصب کردن پارکت کف خانه بسیار مشکل و زمان‌بر بوده به‌همین دلیل معمولا کمتر از آن استفاده شده و به انتخاب‌های دیگر مانند سرامیک و کاشی یا موزاییک روی آورده می‌شود. حتی امروزه کاشی‌هایی شبیه پارکت تولید شده است. نه تنها نصب کردن این کاشی‌ها بسیار آسان است بلکه طرح‌های آن‌ها نیز بسیار متنوع و متفاوت است و نمی‌توان به‌راحتی آن‌ها را با هم ترکیب کرد. البته این کاشی‌ها از پارکت‌های هرینگبون بسیار گران قیمت‌تر بوده ولی با این وجود در مرحله‌ی نصب صرفه‌جویی خوبی کرده و در نهایت نمای بسیار زیبا و منحصربه‌فردی در کف خانه‌ی خود خواهید داشت.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

خانه‌تان کوچک است؟ نمی‌خواهید آن را بازسازی کنید؟
اگر فضای خانه‌تان کوچک است و به دلایلی نمی‌خواهید آن را بازسازی و نوسازی کنید، شاید هنوز هم راهی برای مدرن و بزرگ کردن آن باشد. به تازگی یک شرکت طراحی مهندسی به نام Architecture Building Culture، کار نوسازی یک ساختمان تاریخی را در Beacon Hill به پایان رسانده است که در واقع راه‌حلی جالب برای بازسازی و نوسازی یک ساختمان است که نمی‌توان خود آن خانه را تغییر داد. معمار طراح این ساختمان، بدون اینکه نقشه ساختمان قبلی را دست بزند یا تغییری در آن ایجاد کند، در واقع یک ساختمان جدید با نمای چوبی ساختمان را به ساختمان قبلی پیوند زده است. ساختمان قدیمی‌، از سال 1905 تاکنون پابرجا بوده و به عنوان یک یادگاری تاریخی در شهر سیاتل ایالت واشنگتن شناخته می‌شود.

نمای چوبی ساختمان نوسازی شده، در کنار قدیمی

مهم‌ترین چیزی که در نمای ساختمان جدید به چشم می‌خورد، نمای چوبی ساختمان است که از الوار‌های باریک و یکدست چوبی تشکیل شده است. سرتاسر نمای ساختمان را این چوب‌ها پوشانده‌اند و در برخی جاها، مانند پنجره‌ها یا محافظ تراس و پشت‌بام، به صورت یک در میان کار شده‌اند و جنبه حفاظتی پیدا کرده‌اند.

هرچقدر پنجره‌های ساختمان قدیمی، سنتی و کوچک است، پنجره این ساختمان جدید، بزرگ و دل‌باز ساخته شده. این پنجره که تقریباً 12 متر عرض دارد، به صورت کشویی حرکت می‌کند و هم به صورت پنجره دوجداره برای عایق حرارتی و هم به عنوان در ورودی ساختمان، استفاده می‌شود.

نقشه داخلی این ساختمان شامل یک فضای یک تکه و بزرگ است که سرتاسر آن از نورگیر پنجره بزرگ گفته شده استفاده می‌کند. در انتهای این فضا، یک آشپزخانه را می‌بینیم که به صورت اوپن طراحی شده و یک هود بزرگ رومیزی هم از جلوی آن به بالا می‌رود.

همچنین یک نشیمن با میز نهارخوری را داریم و در یک سمت هم دیواره‌ای بزرگ از کابینت‌ها هستند که با چوب ساخته شده‌اند و علاوه بر آرامش و زیبایی در محیط خانه، دارای طراحی هماهنگ با نمای چوبی ساختمان هستند.

نکته جالب درباره این طراحی ، یک اتاق بزرگ دیگر شبیه به همین، در سوی دیگر ساختمان است که آن هم دارای پنجره‌های بزرگ و نورگیر بسیار عالی، همراه با یک آشپزخانه و یک اتاق و یک نشیمن جداگانه است که به ساکنین امکان می‌دهد تا به صورت جداگانه، با مهمانان مختلف، در دو طرف این ساختمان جدید اقامت داشته باشند.

همانطور که دیدید، نوسازی ساختمان، همیشه به معنای تخریب ساختمان قدیمی نیست. گاهی اوقات ایده‌های جدید می‌توانند با حفظ بافت قدیمی خانه، امکانات جدیدی به آن اضافه کنند که شکل ساختمان و سبک زندگی ما را تغییر می‌دهد. شرکت پادیر گستر پر از ایده‌های بزرگ و کوچکی است که ممکن است برایتان جذاب باشد. اگر می‌خواهید تغییری در محل زندگی‌تان بدهید، ما را فراموش نکنید. ما همیشه منتظریم تا با ایده‌های خودمان، شما را شگفت‌زده کنیم. با ما تماس بگیرید.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

اگرچه در معماری ساختمان‌های قدیمی ایران، همیشه حیاط، بخش مهمی از ساختمان را تشکیل می‌داد و همواره پر از گلدان‌ها و باغچه‌های پر از گل و گیاه بود، اما در ساختمان‌های قدیمی غربی مفهومی به نام گلخانه، کاربرد زیادی داشت. این بخش از ساختمان که در زبان انگلیسی conservatory نام دارد، به فضای نسبتاً بزرگی گفته می‌شود که معمولاً دارای دیوارها و سقفی شیشه‌ای است و برای نگهداری و پرورش گل و گیاه از آن استفاده می‌شد. گلخانه‌ها در ساختمان‌های امروز غربی، مانند حیاط در آپارتمان‌های امروز ایران، مفهوم و کاربرد خود را از دست داده‌اند و اغلب ساختمان‌های کلاسیک، ترجیح می‌دهند از آن استفاده دیگری بکنند. در این مطلب می‌بینید که چطور یک شرکت مهندسی ساختمانی به نام Scenario Architecture  در لندن، با بازسازی و نوسازی یک ساختمان ویکتوریایی قدیمی، گلخانه را به یک نشیمن بسیار مدرن و زیبا تبدیل کرده است.تبدیل گلخانه به یک نشیمن مدرن در خانه‌ای ویکتوریایی

پنجره‌های کوچکی که ساختمان اصلی را به این گلخانه متصل می‌کرد، پیش از بازسازی و نوسازی ساختمان، نور بسیار کمی را به داخل خانه منتقل می‌کردند. این پنجره‌های باریک، نهایتاً می‌توانستند نور کمی را که از شیشه‌های گلخانه عبور می‌کرد، از خود عبور دهند و به همین دلیل فقط دو گزینه پیش روی شرکت معماری بود: اینکه پنجره‌ها را بزرگ‌تر کند، یا اینکه این نشیمن جدید را بسیار سفید و پرنور طراحی کند. از سوی دیگر، دیوارها و سقف شیشه‌ای این گلخانه باعث می‌شد تا فضای آن در زمستان به شدت سرد و در تابستان به شدت گرم باشد. طراح معمار این شرکت، تصمیم گرفتند بدون تخریب دیوار‌های ساختمان اصلی، از همان پنجره‌های باریک قدیمی استفاده کنند و در عوض ساختمان جدید را با عایق‌بندی بسیار بهتر و پرنورتر طراحی کنند. نمای ساختمان چوبی اولین و بهترین انتخاب برای نمای این سالن جدید بود که اگرچه با نمای آجری ساختمان قدیمی شباهت کمی دارد، اما به دلیل استفاده از المان‌های طبیعی، مانند باغچه کوچکی که روی سقف آن کار شده، همچنان همان کارکرد قدیمی را یادآوری می‌کند.

تبدیل گلخانه به یک نشیمن مدرن در خانه‌ای ویکتوریایی

جالب است که شرکت مهندسی معماری، دیوار بین این نشیمن جدید و ساختمان قدیمی را بدون تغییر نگه داشته و ما همچنان همان ردیف‌های آجری کلاسیک را در داخل نشیمن هم می‌بینیم. نکته جالب اینکه چون خود این نشیمن، به صورت یک فضای بسیار مدرن طراحی شده، وجود این دیوار با ظاهر قدیمی خودش، یک نمای دکوری زیبای کلاسیک به نظر می‌رسد. همچنین این پنجره‌ها، با نرده‌های کوچکی از فضای داخل جدا شده‌اند و یک نشیمنگاه ال (L) شکل زیبا هم در زیر این پنجره‌ها طراحی شده که طراحی معماری ساختمان را فوق‌العاده زیباتر کرده است.

تبدیل گلخانه به یک نشیمن مدرن در خانه‌ای ویکتوریایی

یک میز نهارخوری کوچک چهارنفره رو به پنجره‌های بزرگ نشیمن هم طراحی شده است که در فاصله آشپزخانه و این نشیمن کوچک قرار گرفته است و همانند باقی قسمت‌های این نشیمن ، رو به فضای باغ است.

تبدیل گلخانه به یک نشیمن مدرن در خانه‌ای ویکتوریایی

در انتهای ساختمان جدید نیز آشپزخانه مدرنی را می‌بینیم که نور آن از طریق پنجره‌ها و همچنین از طریق نورگیر بزرگ روی سقف تأمین می‌شود.

تبدیل گلخانه به یک نشیمن مدرن در خانه‌ای ویکتوریایی

نورگیر روی سقف، هم در آشپزخانه و هم روی نشیمن طراحی شده است تا در طی روز، نور زیبایی را به داخل محیط هدایت کند.

طراحی داخلی این ساختمان بعد از بازسازی و نوسازی به گونه‌ای بوده که تأثیر بدی روی اتاق نشیمن اصلی که در نقشه قدیمی ساختمان وجود داشته نگذارد.

تبدیل گلخانه به یک نشیمن مدرن در خانه‌ای ویکتوریایی

در اینجا می‌توانید نمای اتاق نشیمن قبلی را بعد از بازسازی و نوسازی ساختمان جدید ببینید.

همیشه ایده‌های کوچکی وجود دارد که می‌تواند تاثیر بزرگی روی ساختمان شما بگذارد. پادیرگستر پر است از ایده‌های کوچکی که ممکن است فقط یکی از آنها، شکل خانه و سبک زندگی‌تان را برای همیشه تغییر دهد. اگر می‌خواهید جایی را بسازید یا بازسازی کنید، می‌توانید همواره از شرکت طراحی مهندسی پادیر گستر مشاوره بگیرید. تلفن‌های تماس ما در پایین همین صفحه در دسترس شماست.

منبع: وبلاگ پادیر گستر البرز

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

وقتی درباره نمای چوبی ساختمان صحبت می‌کنیم، اغلب به یاد نماهای چوبی می‌افتیم که امروزه روی نمای آپارتمان‌ها و خانه‌های مدرن استفاده می‌شوند. اما از سال‌ها پیش، در شهر‌های شمالی ایران، نماهای چوبی هم به عنوان نمای خارجی و هم به عنوان پوشش داخل خانه، بسیار مورد توجه بوده است. برخلاف پارکت‌ کف‌پوش که در ویلاهای ساحلی، چندان مورد استفاده نیست، استفاده از نمای چوبی به عنوان دیوار و سقف خانه در طراحی ویلاهای شما کشورمان، به سال‌ها پیش باز می‌گردد. فراوانی پوشش گیاهی، توجه توریست‌ها به نمای طبیعی و عایق‌بندی خوبی که چوب دارد، باعث شده تا بسیاری از سازندگان ویلا در این مناطق از پوشش‌های طبیعی چوبی برای طراحی معماری ویلا و باغچه خودشان استفاده کنند. در این مطلب نمونه‌ای از یک خانه زیبا که تماماً با الوارهای چوبی ساخته شده نگاهی می‌کنیم تا تأثیر استفاده از آن را در طراحی ویلا زیبایی در استرالیا ببینیم.

نمای چوبی ساختمان، به عنوان نمای داخلی و خارج

این ساختمان جدید، که توسط یک شرکت مهندسی ساختمانی به نام Solomon Troup در استرالیا اجرا شده است، در واقع نوعی “افزودنی” به ساختمان قبلی محسوب می‌شود. ساختمان قبلی که در کنار این ساختمان قرار دارد، سال‌ها پیش طراحی و ساخته شده است و ساکنان آن ترجیح داده‌اند به جای تخریب یا بازسازی و نوسازی آن، یک سازه جدید را در زمین بزرگی که دورتادور خانه قرار دارد، اضافه کنند. ساختمان جدید که تماماً چوبی است، دارای نقشه‌ای است که اصطلاحاً Lean-to نام دارد.

نمای چوبی ساختمان، به عنوان نمای داخلی و خارج

Lean-to به اتاق‌های بسیار بزرگی گفته می‌شود که در قدیم به عنوان یک افزودنی، در کنار خانه ساخته می‌شد و معمولاً به عنوان انبار مورد استفاده قرار می‌گرفت. ظاهر و نقشه ساختمان جدید، در واقع برگرفته از همان سازه‌های قدیمی است.

نمای چوبی ساختمان، به عنوان نمای داخلی و خارج

نمای چوبی ساختمان دارای رنگی روشن است، در حالیکه سقف هم که از الوارهای چوبی تشکیل شده، دارای رنگی تیره است و کنتراست زیبایی را به نمایش می‌گذارند.

این ساختمان دارای دو در ورودی جداگانه است که نقشه بسیار زیبا و عجیبی دارند. یکی از آن‌ها مستقیماً با داخل خانه باز می‌شود و دیگری، در جلوی یک رختکن کوچک قرار دارد که برای تعویض لباس و در آوردن لباس کار در خارج از محیط خانه مناسب است.

تمام فضای داخل نیز از چوب پوشیده شده و زیبایی طراحی داخلی خانه را دوچندان کرده است.

فضای داخل خانه، یک فضای بسیار بزرگ است که شامل یک نهارخوری بزرگ و یک آشپزخانه هم می‌شود.

این فضا، مستقیماً به ساختمان قبلی وصل شده و به صورت طراحی اتاق‌های “تو در تو” فضای داخلی خانه را بزرگ‌تر کرده است.

اگرچه نمای چوبی ساختمان به طور کامل متفاوت از نمای ساختمان اصلی است، اما هماهنگی زیادی با آن دارد و ظاهری بسیار زیبا و آرامش‌بخش را فراهم کرده است.

این ساختمان جدید، دارای دو پنجره قدی بسیار بزرگ است که در زمستان‌ها، به عنوان یک قاب عکس زیبا از نمای بیرون استفاده می‌شود و در تابستان‌ها، با باز کردن آن‌ها، فضای جلوی پنجره هم به داخل خانه افزوده می‌شود.

دک بزرگ جلوی خانه، به یک پاسیو متصل می‌شود و می‌توان با قرار دادن چند صندلی، از یک عصر دلنشین در فضای زیبای بیرون خانه بهره برد.

برای اینکه ببینید این فضای جدید، چطور به نقشه ساختمان قبلی افزوده شده است، می‌توانید نمای نقشه را ببینید.

همانطور که دیدید، نوسازی ساختمان، همیشه به معنای تخریب ساختمان قدیمی نیست. گاهی اوقات ایده‌های جدید می‌توانند با حفظ بافت قدیمی خانه، امکانات جدیدی به آن اضافه کنند که شکل ساختمان و سبک زندگی ما را تغییر می‌دهد. شرکت پادیر گستر پر از ایده‌های بزرگ و کوچکی است که ممکن است برایتان جذاب باشد. اگر می‌خواهید تغییری در محل زندگی‌تان بدهید، ما را فراموش نکنید. ما همیشه منتظریم تا با ایده‌های خودمان، شما را شگفت‌زده کنیم. با ما تماس بگیرید.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

در مورد طراحی زیبای یک ویلای زیبا باید گفت که گاهی اوقات برخی از مشتریان پادیر گستر، سفارش طراحی‌های خاصی را می‌دهند که لازم است در فضایی کوچک و جمع و جور انجام شود. این طراحی‌ها اغلب مربوط به طراحی آپارتمان هستند و کمتر پیش می‌آید که کسی بخواهد طراحی ویلا یا خانه‌های ویلایی را به صورت جمع و جور و کوچک انجام دهد. به‌هرحال در اغلب موارد زمین‌های باغ و باغچه‌ها فضای کافی برای ساخت دارند و کمتر کسی راضی می‌شود، فضای قابل‌استفاده خانه را با طراحی معماری کوچک و دلگیر بسازد. اما طراحی ساختمان‌های کوچک و نقلی، لزوماً به معنی فدا کردن امکانات و زیبایی در طراحی نیست. یکی از مثال‌های خوب در این رابطه، طراحی یک ویلای بسیار مدرن و زیبا در یک باغ کوچک در شهر واشنگتن است که یک شرکت طراحی مهندسی به نام mw|works architecture + design آن را انجام داده است. در ادامه با این طراحی بیشتر آشنا شوید.

این ویلای کوچک و زیبا در زمینی به مساحت 105 مترمربع طراحی شده است. دلیل طراحی فضای داخلی ویلا در چنین مساحت کوچکی این بوده که کارفرما بتواند از همان فونداسیون خانه قبلی که در این باغ وجود داشته، برای ساخت ویلای جدید هم استفاده کنند. به‌این‌ترتیب، دیگر نیازی به ساخت فونداسیون جدید و صرف هزینه‌های بیشتر نبوده است. این روشی است که برخی از شرکت‌های مهندسی، می‌توانند به این وسیله در هزینه‌های تمام شده ساخت‌وساز ساختمان صرفه‌جویی کنند.

طراحی نمای ویلا از ترکیب پنل‌های سیمان سیاه و چوب است که در واقع چوب‌ها صرفاً به عنوان پوشش نما روی دیواره‌های سیمانی قرار داده شده‌اند. این نما، ظاهری بسیار مدرن و خاص به ویلا می‌دهد و نقشه کاملاً امروزی آن را زیباتر می‌کند.

وقتی به داخل ویلا می‌روید، مستقیماً وارد فضای عمومی یا همان نشیمن ساختمان می‌شوید که پنجره‌های بزرگ آن از سقف تا روی کف زمین کشیده شده‌اند. ضمن اینکه پنجره‌ها نه فقط در یک سمت ساختمان، بلکه در سمت کنار ساختمان که رو به حیاط ویلا هست نیز کشیده شده است تا ساکنینی که در نشیمن هستند بتوانند همزمان هر دو سمت خانه را ببینند. نمای بیرون از داخل این پنجره‌ها بسیار زیباست و تصویری نقاشی شده از آسمان، دریا و جنگل را به نمایش می‌گذارد. پنجره‌های این‌چنینی در باغچه‌ها و باغ‌های کشور خودمان هم طرفداران زیادی دارد و بسیاری از کارفرماها ترجیح می‌دهند با استفاده از پنجره‌های دو جداره بسیار بزرگ، نمای بهتری از فضای بیرونی داشته باشند.

کف زمین و سقف نشیمن هم با پارکت و چوب پوشیده شده تا علیرغم نقشه مدرن ساختمان، ساکنین بتوانند فضای طبیعی و آرام بیرون را احساس کنند. خصوصاً استفاده از یک بخاری قدیمی سیاه‌رنگ چوب‌سوز در وسط اتاق نشیمن، کاملاً حس طبیعی خانه‌های قدیمی را منتقل می‌کند.

سمت آشپزخانه، همه چیز سفید است. در اینجا به منظر بازتاب و استفاده بیشتر از نور بیرون ساختمان، همه کابینت‌ها و سرویس آشپزخانه از رنگ سفید طراحی شده‌اند و آشپزخانه را بسیار نورانی و زیبا کرده‌اند. کوچک بودن فضای ساختمان، به طراح این امکان را داده تا نه تنها از سمت دریا، بلکه از سمت پشت ساختمان که رو به جنگل باز می‌شود هم پنجره‌های بزرگ داشته باشد و نورگیری ساختمان را بسیار بیشتر کند.

سمت راست طبقه همکف، با یک در به پاسیوی کوچکی در کنار خانه باز می‌شود که بخش جلویی آن مسقف است و برای استفاده در روز‌های بارانی طراحی شده. اما کمی جلوتر از آن، یک پاسیو بزرگ طراحی شده است که برای شب‌نشینی و رفع خستگی در زیر نور ماه عالی است.

سرویس‌های بهداشتی و حمام و اتاق‌خواب در طبقه بالا طراحی شده که یک راه‌پله چوبی باریک، دسترسی به آن‌ها را فراهم می‌کند.

در طبقه بالا، یک نورگیر کوچک که روی سقف قرار دارد، نور طبیعی روز را از بالا روی تختخواب‌ها می‌تاباند. البته این علاوه بر نور زیبای پنجره باریک و بلندی است که کنار اتاق طراحی شده. دیوار‌های اتاق هم همانند آشپزخانه، دارای طراحی سفیدرنگ و براقی هستند تا روشنایی روز را از لابه‌لای درختان جنگل به داخل اتاق جذب کنند.

در بالای حمام نیز یک نورگیر طراحی شده تا در طول روز، نور سقفی زیبای خورشید را به فضای داخل حمام بتاباند. این طراحی مهندسی معماری، ظاهر بسیار زیبایی به حمام می‌دهد.

شما می‌توانید برای طراحی ویلا و باغچه خودتان، با ایده‌های بسیار زیبا و مدرن، از شرکت طراحی مهندسی پادیر گستر مشاوره بگیرید. تلفن‌های تماس ما در پایین همین صفحه در دسترس شماست.

منبع: وبلاگ پادیر گستر البرز

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

وقتی زمین بزرگی در کنار دریا خریداری می‌کنید، نخستین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، نقشه و طراحی زیبای یک ویلای و ساختمانی است که می‌خواهید در آنجا داشته باشید. طراحی ویلا و ساختمان، یکی از تخصص‌های شرکت‌های مهندسی و معماری است که به شما امکان می‌دهد تا بهترین و ماندگارترین تجربه را از زمینی که در اختیار دارید، به دست آورید. حتی برخی از شرکت‌های مهندسی، این امکان را دارند تا به صورت مدیریت پیمان ، یا پیمانکاری، کار طراحی و اجرای پروژه را به طور کامل برایتان انجام دهند. در ادامه به یک طراحی معماری ویلا ی بسیار زیبا می‌پردازیم که اخیراً در سواحل سیدنی اجرا شده است. شرکت ساختمانی MCK Architecture & Interiors علاوه بر طراحی، کار اجرا و ساخت این مجموعه را نیز برعهده داشته و یک ساختمان ویلایی بسیار زیبا با جزئیات چشم‌نواز را برای مالکان آن فراهم کرده است. همراه با دیدن عکس‌های این ویلا، درباره این جزئیات آن بیشتر بدانید.طراحی زیبای یک ویلای کنار دریا

این ویلا در ساحلی در شهر سیدنی و در مجاورت اقیانوس اطلس ساخته شده است. طراحی معماری ویلا به گونه‌ای است که بیشترین استفاده را از افق زیبای دریا که در یک سمت آن واقع شده است ببرد. بیرون این ویلا با دیوارهایی از الوارهای چوبی پوشیده شده است. اصولاً در مناطق نزدیک به دریا، دیوارهای چوبی، علاوه بر نمای زیبایی که دارند، پوشش در دسترسی هم به شمار می‌روند. این روزها بسیاری از طراحی معماری نما، حتی در مناطق شهری کشورمان نیز از پوشش چوبی استفاده می‌کنند و طراحان ما نیز در پادیر گستر علاقه زیادی به این نوع پوشش دارند.

طراحی زیبای یک ویلای کنار دریا
برخلاف اغلب طراحی معماری ویلا در مناطق شمال ایران که معمولا، اتاق‌ها در طبقه بالا قرار می‌گیرند و طبقه پایین برای فضاهای عمومی در نظر گرفته می‌شود. اما طراحی معماری این ویلا به گونه‌ای است که ابتدا وارد اتاق‌ها می‌شویم و برای دسترسی به فضاهای عمومی باید به طبقه بالا برویم. این کار به دلیل داشتن نمای بهتر رو به دریا است. به این ترتیب مهمانان می‌توانند نمای بیشتری از افق دریا را مشاهده کنند.

طراحی زیبای یک ویلای کنار دریا
در همکف ساختمان هم یک فضای سرپوشیده طراحی شده که می‌توان آن را یک پاسیو هم نامید. اگر نمی‌دانید پاسیو چیست، می‌توانید مطلب تفاوت پاسیو با ایوان و بالکنی و دک را مطالعه کنید. این پاسیو به ساکنان ساختمان اجازه می‌دهد تا مواقع بارش باران که در شهر‌های ساحلی هم بسیار معمول است، در فضای خارج از ساختمان حضور داشته باشند و از باران محفوظ بمانند. درهای شیشه‌ای ریلی در اطراف این فضا، می‌تواند برای محفوظ کردن این پاسیو در هوای نامساعد استفاده شوند و طراحی فوق‌العاده‌ای دارند.

طراحی زیبای یک ویلای کنار دریا
علاوه بر این طراحی معماری این پاسیو به گونه‌ای است که رو به استخر قرار گرفته و جایی برای استراحت اعضای خانواده پس از شنا در استخر می‌باشد.
طبقه بالا، با شیشه‌های تمام قد در اطراف آن پوشیده شده است تا بیشترین نما از دریا را بتوان از طبقه بالا مشاهده کرد. طراحی معماری نمای این ویلا به گونه‌ای است که یک تراس سرتاسری در اطراف طبقه قرار گرفته تا محیطی باز برای نشستن رو به دریا و استفاده هوای دلپذیر ساحل را به ساکنان بدهد.

طراحی زیبای یک ویلای کنار دریا

شما می‌توانید برای طراحی ویلا و باغچه خودتان، با ایده‌های بسیار زیبا و مدرن، از شرکت طراحی مهندسی پادیر گستر مشاوره بگیرید. تلفن‌های تماس ما در پایین همین صفحه در دسترس شماست.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز