مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

وقتی زمین بزرگی در کنار دریا خریداری می‌کنید، نخستین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، نقشه و طراحی زیبای یک ویلای و ساختمانی است که می‌خواهید در آنجا داشته باشید. طراحی ویلا و ساختمان، یکی از تخصص‌های شرکت‌های مهندسی و معماری است که به شما امکان می‌دهد تا بهترین و ماندگارترین تجربه را از زمینی که در اختیار دارید، به دست آورید. حتی برخی از شرکت‌های مهندسی، این امکان را دارند تا به صورت مدیریت پیمان ، یا پیمانکاری، کار طراحی و اجرای پروژه را به طور کامل برایتان انجام دهند. در ادامه به یک طراحی معماری ویلا ی بسیار زیبا می‌پردازیم که اخیراً در سواحل سیدنی اجرا شده است. شرکت ساختمانی MCK Architecture & Interiors علاوه بر طراحی، کار اجرا و ساخت این مجموعه را نیز برعهده داشته و یک ساختمان ویلایی بسیار زیبا با جزئیات چشم‌نواز را برای مالکان آن فراهم کرده است. همراه با دیدن عکس‌های این ویلا، درباره این جزئیات آن بیشتر بدانید.طراحی زیبای یک ویلای کنار دریا

این ویلا در ساحلی در شهر سیدنی و در مجاورت اقیانوس اطلس ساخته شده است. طراحی معماری ویلا به گونه‌ای است که بیشترین استفاده را از افق زیبای دریا که در یک سمت آن واقع شده است ببرد. بیرون این ویلا با دیوارهایی از الوارهای چوبی پوشیده شده است. اصولاً در مناطق نزدیک به دریا، دیوارهای چوبی، علاوه بر نمای زیبایی که دارند، پوشش در دسترسی هم به شمار می‌روند. این روزها بسیاری از طراحی معماری نما، حتی در مناطق شهری کشورمان نیز از پوشش چوبی استفاده می‌کنند و طراحان ما نیز در پادیر گستر علاقه زیادی به این نوع پوشش دارند.

طراحی زیبای یک ویلای کنار دریا
برخلاف اغلب طراحی معماری ویلا در مناطق شمال ایران که معمولا، اتاق‌ها در طبقه بالا قرار می‌گیرند و طبقه پایین برای فضاهای عمومی در نظر گرفته می‌شود. اما طراحی معماری این ویلا به گونه‌ای است که ابتدا وارد اتاق‌ها می‌شویم و برای دسترسی به فضاهای عمومی باید به طبقه بالا برویم. این کار به دلیل داشتن نمای بهتر رو به دریا است. به این ترتیب مهمانان می‌توانند نمای بیشتری از افق دریا را مشاهده کنند.

طراحی زیبای یک ویلای کنار دریا
در همکف ساختمان هم یک فضای سرپوشیده طراحی شده که می‌توان آن را یک پاسیو هم نامید. اگر نمی‌دانید پاسیو چیست، می‌توانید مطلب تفاوت پاسیو با ایوان و بالکنی و دک را مطالعه کنید. این پاسیو به ساکنان ساختمان اجازه می‌دهد تا مواقع بارش باران که در شهر‌های ساحلی هم بسیار معمول است، در فضای خارج از ساختمان حضور داشته باشند و از باران محفوظ بمانند. درهای شیشه‌ای ریلی در اطراف این فضا، می‌تواند برای محفوظ کردن این پاسیو در هوای نامساعد استفاده شوند و طراحی فوق‌العاده‌ای دارند.

طراحی زیبای یک ویلای کنار دریا
علاوه بر این طراحی معماری این پاسیو به گونه‌ای است که رو به استخر قرار گرفته و جایی برای استراحت اعضای خانواده پس از شنا در استخر می‌باشد.
طبقه بالا، با شیشه‌های تمام قد در اطراف آن پوشیده شده است تا بیشترین نما از دریا را بتوان از طبقه بالا مشاهده کرد. طراحی معماری نمای این ویلا به گونه‌ای است که یک تراس سرتاسری در اطراف طبقه قرار گرفته تا محیطی باز برای نشستن رو به دریا و استفاده هوای دلپذیر ساحل را به ساکنان بدهد.

طراحی زیبای یک ویلای کنار دریا

شما می‌توانید برای طراحی ویلا و باغچه خودتان، با ایده‌های بسیار زیبا و مدرن، از شرکت طراحی مهندسی پادیر گستر مشاوره بگیرید. تلفن‌های تماس ما در پایین همین صفحه در دسترس شماست.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • ۹۷/۰۳/۱۳
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

طراحی ویلا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی