مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

۱۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

علاوه بر گوشه ‌کنارهای تاریک و دلگیر خانه، یکی از بخش‌هایی که ممکن است به آن به‌خوبی توجه نشود راهرو است. راهرو مسیری است که به بخش‌های دیگر خانه راه دارد. این محل عبور و مرور در داخل خانه که بعضاً راهرو ورودی و یا کریدور نیز نامیده می‌شود ممکن است در صورت عدم برخورداری از چیدمان و طراحی خوب جذاب به نظر نرسد. به همین دلیل برخی از کارفرما‌ها یا مشتریانی که پادیر گستر سفارش طراحی نقشه ساختمان می‌دهند، چندان از راهرو خوششان نمی‌آید و معتقدند که راهروها به‌خصوص در طول شب بسیار مضحک و زشت به نظر می‌رسند. در حقیقت راهرو نباید این‌طور به نظر برسد. در واقع خانه شما می‌تواند برای جلوگیری از جلوه‌ی تاریک و دلگیر راهروی‌تان، از طراحی مهندسی‌ساز برخوردار بوده که مرتب و دارای نور مطلوب باشد و ظاهری خوشایند داشته باشد. ما در اینجا به شما می‌گوییم چطور کاری کنید که ظاهر راهرو‌ها زیبا و کاربردی به نظر برسد. بخشی از آن را ما در طراحی معماری خانه بر عهده می‌گیریم و بخشی هم خود شما می‌توانید با چند تغییر ساده در چیدمان، انجام دهید. در ادامه مقاله با ما باشید.

راهرو و یا محل ورودی خانه جایی است که معمولا افراد خانه به ‌محض رسیدن وسایلشان را همان‌جا به حال خود رها می‌کنند که این بدان معناست که کمتر از یک‌چشم به هم زدن حجم عظیمی از وسایل مختلف در آنجا جمع می‌گردد و انباشته می‌شود. به‌طور حتم اگر مهمان ناخوانده‌ای از راه برسد، این چشم‌انداز خوب و مطلوبی برای او به نظر نخواهد رسید. قطعاً هیچکس نمی‌خواهد راهرویی شلوغ و شلخته داشته باشد. طوری که پیدا کردن وسایل و رفت ‌وآمد در آن فضای پر از خرت‌وپرتی (که قرار نبود آنجا باشند)، کار بسیار سختی باشد. بنابراین، ما در اینجا ایده‌هایی به شما معرفی خواهیم کرد که تا کمکتان کند راهروی مرتب، تمیز، روشن و خوشایندی داشته باشید.

  1. استفاده از مبل و صندلی

10 روش برای دستیابی به راهروی زیبا در طراحی معماری خانه

قبلاً شرح داده شد که می‌توانید از یک کمد در راهروتان برای قرار دادن وسایلتان در آن استفاده کنید. به عنوان مثال ما در پادیر گستر ، در طراحی معماری خانه‌هایی که نقشه آنها را بر عهده داریم، معمولا در راهرو‌ها یک کمد دیواری کار می‌کنیم تا از این فضا استفاده بیشتری کنیم. اما شما همچنین می‌توانید از یک مبل نیمکتی و یا حتی از یک میز کنسول در راهروتان استفاده کنید. پس در قسمت ورودی‌تان، یک کمد برای نگهداری وسایلتان بگذارید اما دقت کنید اندازه‌اش طوری باشد که امکان رفت‌وآمد در راهرو وجود داشته باشد. مزیت قرار دادن میز کنسول و یا یک مبل نیمکتی این است که در این مواقع مهمان‌ها می‌توانند هنگام انتظار روی آن بنشینند. انجام دادن چنین چیزی می‌تواند موجب شود که فضا، خوشایندتر و دل‌نشین‌تر به نظر برسد.

  1. از رنگ‌های روشن استفاده کنید

10 روش برای دستیابی به راهروی زیبا در طراحی معماری خانه

شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های روشن از ایجاد یک راهروی تاریک و دلگیر جلوگیری کنید. بسیاری از مردم از رنگ سفید استفاده می‌کنند که برای رنگ‌آمیزی راهرو مطمئن‌ترین رنگ برای انتخاب است. به کار بردن رنگ‌های خنثی نیز برای ایجاد ارتباط بصری میان اتاق‌ها پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تر که نور چراغ‌ها را به ‌خوبی منعکس می‌کند و از تاریکی و دلگیری فضا می‌کاهد نیز استفاده کنید. اگر می‌خواهید از رنگ‌های تیره برای راهروتان استفاده کنید (که خیلی از مشتریان ما هم بیشتر این کار را ترجیح می‌دهند) باید مطمئن شوید که راهروتان از نور مطلوب و مناسبی برخوردار است و به یاد داشته باشید حتی در طول روز نیز باید چراغ‌های راهروتان را روشن کنید.

  1. استفاده از لامپ‌های آویز

10 روش برای دستیابی به راهروی زیبا در طراحی معماری خانه

از آنجایی ‌که باید هدفتان روشن‌تر کردن فضای راهروتان باشد، پس باید از نور مطلوب و کافی بهره ببرید. پس نه‌تنها باید از لامپ‌های آویز استفاده بکنید بلکه باید استفاده از چراغ‌ها و لامپ‌های دیگر را نیز در نظر داشته باشید. شما می‌توانید در سقف راهروتان از لامپ‌های هالوژن و در طول راهرو نیز از لامپ‌های آویزان کم‌نور و تزئینی به‌خوبی استفاده کنید. بعضی‌ها نیز از یک لوستر زیبا و خیره‌کننده در ابتدای ورودی راهرو به همراه لامپ‌های دیواری استفاده می‌کنند. شما حتی می‌توانید از ترکیب انواع مختلف لامپ‌ها در کنار هم استفاده کنید. این نه‌تنها باعث روشن‌تر شدن راهروتان می‌شود که یک اصل مهم در طراحی آن است، بلکه باعث ایجاد یک نورپردازی بی‌نظیر در فضای داخلی‌تان می‌شود. در کنار این‌ها بهره بردن از نور طبیعی نیز می‌تواند بسیار مطلوب باشد. بدین نحو که می‌توانید اجازه دهید نور طبیعی در ساعات روز از طریق پنجره به داخل راهروتان بتابد.

  1. جای مشخصی برای نگهداری کلاه‌ها، کفش‌ها و دیگر لباس‌هایتان در نظر بگیرید.

10 روش برای دستیابی به راهروی زیبا در طراحی معماری خانه

بعضی از اهالی خانه عادت دارند لباس‌های خود مثل کت، کلاه، پوتین، شال و … را در ابتدای ورودشان به خانه همان‌جا در راهرو رها کنند. اما برای جلوگیری از شلوغ شدن راهرو می‌توانید یک کمد مخصوص برای لباس‌هایتان فراهم کنید که محل آویز برای لباس‌هایتان و در قسمت پایین کمدی برای گذاشتن کفش‌هایتان داشته باشد. این کار باعث می‌شود تا فضای راهروی مرتب و تمیزی داشته باشید و وسایل خود را در جای مشخصی نگهداری کنید. اما اگر امکان این کار برایتان وجود نداشت بهتر است حتی‌الامکان کفش‌ها، کلاه، و دیگر لباس‌هایتان را داخل راهرو نگذارید.

5.از ظروف سفالی، کاسه و یا گلدان استفاده کنید

10 روش برای دستیابی به راهروی زیبا در طراحی معماری خانه

روشی دیگر برای زیباتر کردن فضای داخل راهروتان استفاده از ظروف کوچک مثل یک کاسه است که بتوانید کلیدها و دیگر وسایلی که داخل جیبتان است را داخل آن بگذارید. در این صورت دیگر نیاز نیست همه‌جا را به دنبال وسایل و یا کلیدتان بگردید و کلافه شوید. مزیت این کار این است که دیگر وقت زیادی برای پیدا کردن وسایلتان به هدر نخواهد رفت. علاوه بر ظروف کوچک برای نگهداری وسایل کوچک، شما می‌توانید از ظروفی که مناسب نگهداری وسایل بزرگ هستند نیز استفاده کنید.

  1. از سبک مینیمالیسم پیروی کنید

10 روش برای دستیابی به راهروی زیبا در طراحی معماری خانه

شما باید از وسایل ساده و بخصوص کوچک برای راهروتان استفاده کنید. اگر از فضای کافی و بزرگی برخوردار نیستید پس از وسایل زیادی برای چیدمان راهرو استفاده نکنید. به‌جای این کار می‌توانید دیوارها را تزئین کنید و از چراغ‌های زیبا برای سقفتان استفاده کنید. با استفاده از این روش راهروتان خلوت و آرام به نظر خواهد رسید. اما اگر فضای زیادی برای مانور داشتید، می‌توانید از یک مبل و یا صندلی استفاده کنید. اما همیشه حواستان باشد که خارج از سبک مینیمالیستی عمل نکنید. چراکه باید یادتان باشد آنجا راهرو شما و محل رفت‌وآمد بقیه است و نباید کاری کنید که این کار برای دیگران مشکل شود.

  1. از آینه‌ها و اقلام شیشه‌ای استفاده کنید

10 روش برای دستیابی به راهروی زیبا در طراحی معماری خانه

استفاده از آینه‌ها و اقلام شیشه‌ای بعد از روشنایی و نورپردازی یکی از مهم‌ترین عوامل طراحی راهرو به شمار می‌روند. شما می‌توانید از این‌ها برای تزئین راهرو استفاده کنید و یا همچنین تمام آینه‌هایتان را روی دیوار نصب کنید و یا مثلاً روی میز کنسولتان یک آینه قرار بدهید و روی آن را نیز با برخی وسایل شیشه‌ای تزئین کنید.

  1. سعی کنید راهروتان طراحی متفاوتی داشته باشد

10 روش برای دستیابی به راهروی زیبا در طراحی معماری خانه

باید تصمیم بگیرید تا ببینید می‌خواهید راهروتان چه خصوصیت و ویژگی منحصربه‌فردی داشته باشد. برای مثال، تزئین کردن راهروتان با یک چهارچوب چوبی برای آینه، قرار دادن یک مانکن لباس، یک گلدان پر از گل‌های تازه، یک تابلو نقاشی زیبا، یک مجسمه و چیزهای دیگر می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای این کار باشند. تصمیم‌گیری با شماست که می‌خواهید فضای راهروتان چگونه باشد، اما باید مطمئن شوید که دکوراسیون‌تان جذاب و دل‌نشین خواهد بود. ولی به خاطر داشته باشید که قرار نیست فضای راهروتان را با وسایلی که فکر می‌کنید همه‌شان زیبا هستند پرکنید و باعث شلوغی و بی‌نظم بودن چیدمان فضایتان شوید.

  1. مرتب و منظم بودن را به کودکانتان یاد بدهید

10 روش برای دستیابی به راهروی زیبا در طراحی معماری خانه

خب باید گفت که این قضیه برای تمام قسمت‌های خانه صدق می‌کند و فقط مختص راهرو نیست. شما باید به کودکانتان یاد بدهید باید چگونه وسایل خودشان را مرتب کنند. چراکه در این صورت زمان زیادی را برای جمع‌وجور کردن وسایل کودکانتان از دست نخواهید داد. شما می‌توانید برای این کار از آویزهایی که شکل جذاب دارند استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که آن‌ها به‌محض ورود به خانه جذب این آویزهای زیبا شده و لباس‌هایشان را روی آن‌ها بیاویزند. همچنین به آن‌ها یاد بدهید و تأکید کنید که راهرو محل مناسبی برای رها کردن وسایل و اسباب‌بازی‌هایشان نیست.

  1. همیشه راهروتان را مرتب نگه‌دارید

10 روش برای دستیابی به راهروی زیبا در طراحی معماری خانه

مهم نیست که شما برای متفاوت جلوه دادن راهروتان چه چیزهایی به آن اضافه کردید و چه‌کارهای دیگری برای آن انجام دادید چراکه با بی‌نظمی و شلوغی دوباره ظاهر زیبای آن به هم خواهد خورد. پس حتماً توجه کنید که هرروز باید حواستان به تمیز نگه‌داشتن راهروتان باشد. انجام دادن مواردی که ذکرشده بدین معنا نیست که با رعایت کردن آن‌ها و تمیز نگه نداشتن راهروتان شما از راهرو زیبایی برخوردار خواهید بود، بلکه باید در کنار آن‌ها به نظافت روزانه و مرتب نگه‌داشتن راهروتان توجه ویژه‌ای بکنید. هرروز باید حواستان باشد که وسایل و اقلام اضافه‌ای، راهرو را شلوغ و نامنظم نکند. چراکه اگر به این قضیه توجه نکنید به‌مرورزمان وسایل اضافی در آنجا انباشته‌شده و بدون اینکه متوجه شوید دوباره راهروتان به‌هم‌ریخته و زشت جلوه خواهد کرد. بنابراین همیشه راهروتان را تمیز و مرتب نگه‌دارید و سعی کنید برای تمام قسمت‌های خانه‌تان این کار را انجام بدهید تا به‌طورکلی خانه‌ی تمیز و مرتبی داشته باشید.

همچنین باید بدانید که برای زیباتر جلوه کردن راهروتان نیازی نیست برای تمیز نگه‌داشتن آن بیش‌ازحد وسواس به خرج بدهید. تمام چیزی که شما نیاز دارید بدانید این است که کافی است منظم باشید، فضای کافی برای نگه‌داشتن وسایلتان داشته باشید و این نظم را برای تمام قسمت‌های خانتان اعمال کنید. مزیت این کار این است که هنگامی‌که به‌وسیله ای نیاز داشتید به‌خوبی می‌دانید که آن وسیله کجاست و باید آن را از کجا بردارید. بله راهروی شما می‌تواند حتی زیباترین قسمت خانه‌تان باشد، به‌شرط اینکه فقط توجه کافی روی آن داشته باشید.

منبع: بلاگ پادیر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

اخیرا دو معمار به نام های dan weber  و  steve willsonیک ویلای خاص و زیبا را روی کوه های کالیفرنیا را طراحی کرده اند که این ویلا دارای ویژگی های خاص و زیبای زیادی می باشد که در ادامه به نقد و بررسی طراحی ویلا می پردازیم.

ویلایی بر فراز کوه ها

 

این ویلای یک طبقه که مساحت کمی هم نسبت به ویلاهای لوکس دارد . دارای یک سقف سر سبز نیز می باشد که با پوشش گیاهی مزین شده . نکته مثبت این ویلا محلی است که در آن ساخته شده است لوکیشن بسیار عالی با یک چشم انداز بی نظیر و هوای عالی که همانطور که در عکس ها مشاهده می کنید مه آلود می باشد.

ویلایی بر فراز کوه ها

پس در این طراحی ویلا نکات دیگری هم نمایان می شوند که معماران باید به آن توجه می کردند و آن هم یک طراحی ساده در کنار طبیعت بکر و فضای خاص با آب و هوای خاص می باشد .

ویلایی بر فراز کوه ها

این ویلا همچنین از طرف دیگر منظره ای به سوی قسمت های یخ زده اقیانوس آرام دارد. و یک چشم انداز زیبا از پنجره های بزرگ شیشه ای کف تا سقف دارد.

ویلایی بر فراز کوه ها

سادگی وزیبایی در این ویلا بسیار به چشم می خورد که می توان گفت نقطه قوت این طراحی ویلا می باشد.البته اصل ایده طراحی ویلا ، طراحی خانه ای سبز بود.

ویلایی بر فراز کوه ها

به سراغ  بررسی طراحی داخلی ویلا می رویم. متریال چوب و بتن متریال استفاده شده در این طراحی داخلی می باشد. مبلمان زیبا ،سقف چوبی، کابینت های ساده و لوکس ،لوستر های خاص همه و همه از یبایی های نشیمن ویلا می باشند.

 

ویلایی بر فراز کوه ها

رنگ استفاده شده در شیر آلات و لوستر ها رنگ طلایی مات می باشد که هماهنگی خاصی با رنگ چوب و دیوار های بتنی دارد که نشان از انتخاب ماهرانه رنگ ها می باشد.

ویلایی بر فراز کوه ها

نکته جالب دیگری هم که وجود دارد این است که ستون های فلزی ساختمان توسط مصالح ساختمان پوشانده نشده اند و کاملا در داخل خانه قابل رؤیت می باشند و از آنجایی که رنگی تقریبا نزدیک به رنگ های استفاده شده در طراحی داخلی ویلا دارند ، وجودشان نه تنها باعث زشت شدن طراحی نیست بلکه به زیبایی های داخل ویلا هم کمک شایانی کرده است.

ویلایی بر فراز کوه ها

آشپز خانه هم یک طراحی بسیار جذاب و ساده دارد برای مثال لوستر ها و کابینت ها و دیواره ی بتنی واقعا تشکیل یک آشپز خانه خاص را داده اند.

اتاق  خواب کوچک و ساده هم با  همان متریال چوب و بتن استفاده طراحی شده است اما لوستر های سیاه رنگ و کمد های زیبای چوبی که هم جنس با خود دیوار می باشد .

ویلایی بر فراز کوه ها

در حمام هم بجای کاشی کاری از متریال کلی این طراحی یعنی همان چوب و بتن استفاده شده،یک وان با بدنه ی چوبی و شیر آلات طلایی رنگ ساده اما بسیار شیک و لوکس می باشند .

ویلایی بر فراز کوه ها

طراحی ویلای لاکچری، چیزی بیشتر از یک جاگذاری ساده اتاق‌ها و پلکان است و نیاز به تجربه و تبحر شرکت مهندسی معماری و طراحان نقشه‌کشی آن دارد. در برخی اوقات هم خود کارفرما با پیشنهاد‌های عجیبی که می‌دهد، باعث می‌شود تا طراحی خانه از قوانین عمومی پیروی نکرده و طرحی منحصر به فرد را ایجاد کند. شرکت پادیر گستر پر از ایده‌های بزرگ و کوچکی است که ممکن است برایتان جذاب باشد. اگر می‌خواهید تغییری در محل زندگی‌تان بدهید، ما را فراموش نکنید. ما همیشه منتظریم تا با ایده‌های خودمان، شما را شگفت‌زده کنیم. همین حالا با پادیر گستر تماس بگیرید.

منبع: وبلاگ پادیر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

استودیو معماری board & vlleum  یک کلبه کوچک برای  گذراندن یک اخر هفته خوب و آرام طراحی کرده است این کلبه کوچک نیز خود یک فضای حیاط خلوت دارد و یک جکوزی در آن که در ادامه به بررسی کل این کلبه می پردازیم.

این کلبه دقیقا جایی است برای این که افراد به توانند لحظاتی رابا آرامش سپری کنند، مطالعه کنند و یا غروب آفتاب در اتاق شیشه ای بنشینند و لحظاتی هم با  یک دیگر چای یا قهوه نوشیدن سپری کنند و به آرامش برسند.

طراحی داخلی یک کلبه کوچک

حیاط این مجموعه نیز دارای ویژگی ها و زیبایی های خاصی است که به برسی ان ها می پردازیم .

در حیاط استفاده از متریال چوب در حصار و بدنه جکوزی و یک نشیمن کوچک دیده می شود که زیبایی خاصی به فضای حیاط داده است. چمن کاری هم بسیار هوشمندانه در کنار متریال چوب خود را نشان می دهد

طراحی داخلی یک کلبه کوچک

نردبان تاشو هم برای رفتن به بالای خانه جایی که یک تخت در آن قرار دارد ،تعبیه شده . و یک پنجره سقفی در اینجا موجود است که در شب میتوان از آنجا برای تماشا کردن ستارگان استفاده کرد و لذت برد.

طراحی داخلی یک کلبه کوچک

این کلبه با این که مساحت بسیار کمی دارد اما کاربری بسیار بالایی دارد و در عین حال طراحی معماری داخلی بسیار زیبایی هم دارد که اگر شما بخواهید چند روزی از اخرهفته تان را در اینجا بگذرانید بعید است که حوصله تان سر برود.

طراحی داخلی یک کلبه کوچک

طراحی داخلی یک کلبه کوچک

در زیر تخت یک نشیمن دیگر هم وجود دارد و همچنان سقف زیر تخت یک طرح بسیار زیبا دارد که هالوژن ها در آن مخفی شده اند  و به زیبایی این فضا کمک شایانی کرده است. میبینید که در طراحی معماری داخلی این کلبه رنگ آبی به زیبایی خود را نشان می دهد و استفاده هوشمندانه و هنرمندانه این رنگ نقطه قوت این طراحی داخلی می باشد.

در بین قفسه های کتابخانه درب حمام وجود دارد. وارد حمام می شویم و به بررسی طراحی داخلی ان می پردازیم.

طراحی داخلی یک کلبه کوچک

کاشی های کف همان کاشی کاری در فضای اصلی است . اما دیوار ها یک کاشی کاری خاص و زیبا را داراست و همچنین طراحی جالب چراغ حمام بسیار مورد توجه است. و ترکیب رنگ سفید و سیاه هم رنگ انتخاب شده برای حمام است.ضمنا قسمت توالت به وسیله یک دیوار شیشه ای با چارچوب  سیاه رنگ از حمام جدا شده است. این رنگ سیاه چارچوب  در دوش و شیر آب و چراغ ها هم استفاده شده که تناسبب رنگ را در طراحی نشان میدهد .

رنگ سیاه در کل فضای اصلی کلبه هم به صورت خاص و ظریف بکار برده شده است که نشان از بکار گیری خوب و بجا از رنگ می باشد.

طراحی داخلی و لاکچری، چیزی بیشتر از یک جاگذاری ساده اتاق‌ها و پلکان است و نیاز به تجربه و تبحر شرکت مهندسی معماری و طراحان نقشه‌کشی آن دارد. برخی اوقات هم خود کارفرما با پیشنهاد‌های عجیبی که می‌دهد، باعث می‌شود تا طراحی خانه از قوانین عمومی پیروی نکرده و طرحی منحصر به فرد را ایجاد کند. شرکت پادیر گستر پر از ایده‌های بزرگ و کوچکی است که ممکن است برایتان جذاب باشد. اگر می‌خواهید تغییری در محل زندگی‌تان بدهید، ما را فراموش نکنید. ما همیشه منتظریم تا با ایده‌های خودمان، شما را شگفت‌زده کنیم. همین حالا با ما تماس بگیرید.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

ما در پادیرگستر خدمات طراحی ساختمان را به عنوان یکی از خدمات اصلی مهندسی و معماری ساختمان به مشتریان خودش ارائه می‌دهیم. اما این خدمات برای هر پروژه کاملا متفاوت از پروژه دیگر اجرا می‌شود و ما برای طراحی ساختمان‌های خاص و طراحی ویلا ، اصول و جزئیات متفاوتی را در نظر می‌گیریم. در این مقاله مهندس “مرضیه رضایی” درباره یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی بنا که همان ایده‌پردازی در طراحی است توضیح می‌دهد. مطالعه این مقاله به طراحان جوان و مهندسانی که در زمینه طراحی ساختمان فعالیت دارند پیشنهاد می‌شود.

طراحی ساختمان

قبل از اینکه مستقیم سراغ طراحی یک پروژه بروید، عمیقاً به جزئیات پروژه توجه کنید، چراکه ایده طراحی ساختمان باید درست باشد. ممکن است ایده طراحی معماری با یک تفکر فلسفی قدرتمند و یا مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های ساده همراه باشد. از این مرحله به بعد طراحی شکل دیگری به خود می‌گیرد و تبدیل به یک پروژه‌ی ایده‌پردازانه‌ای می‌شود که به‌عنوان نقشه راه شما را در باقی مسیر ساخت پروژه‌تان راهنمایی خواهد کرد.

ایده طراحی را می‌توان به‌عنوان DNA یک پروژه تشبیه کرد. ایده طراحی یک تصویر وسیع برای پروژه‌تان است که به همه مقصد نهایی طراحی را نشان داده و مسیر را برای گروهی که روی ساخت و اجرایِ پروژه کار می‌کنند هموار و ساده‌تر می‌کند.

داشتن ایده طراحی یکپارچه همچنین تمام تصمیمات آتی را نیز آسان‌تر می‌کند. زمانی که بتوانید پروژه‌تان را به یک ایده طراحی مبتکرانه خلاصه کنید، شما درواقع در آینده زمان کمتری را صرف فکر کردن و گرفتن تصمیمات بزرگ روی پروژه‌تان می‌کنید که آن‌ها را از قبل انجام داده‌اید. در این صورت تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که طبق نقشه‌تان پیش بروید.

اما باید گفت که رسیدن به ایده طراحی و پیروی از آن بسیار مهم و حائز اهمیت است. اگر از ایده طراحی‌تان پیروی نکنید، ساخت پروژه‌تان که مانند تکه‌های پازلی مرتبط به هم هستند به خطر خواهد افتاد و هیچ‌چیز به‌درستی به نظر نخواهد رسید و خروجی آخرتان نیز بی‌نقص جلوه نخواهد کرد.

بهترین ایده‌های طراحی، بزرگ‌ترین مشکلات پیچیده را حل می‌کنند. داشتن ایده طراحی یکی از راه‌حل‌های مشکلات پیچیده است. اگر در حال ساخت یک پروژه هستید، ممکن است اهدافی داشته باشید که مشخص می‌کند چه چیزهایی باید رعایت شوند تا پروژه با موفقیت به پایان برسد. حتی ممکن است فهرستی از نیازها و خواسته‌هایتان، یک جدول زمانی دقیق و یا یک وب‌سایت داشته باشید. تمام این اطلاعات پروژه باهم همسو خواهند شد تا الزامات پروژه‌تان را که باید از یک ایده طراحی واحد پیروی کند را به نحو احسن راه‌اندازی بکنند.

فرآیند دقیق ایده‌پردازی برای طراحی ساختمان چگونه است؟

اهمیت ایده در طراحی ساختمان

در ابتدای پروژه، ما زمان زیادی را صرف جمع‌آوری اطلاعات می‌کنیم. در مرحله پیش‌طرحمان، هرچقدر که امکانش باشد توسط پرسش سؤال‌ها و مرور اطلاعاتی که شما در اختیارمان قرار داده‌اید اطلاعات بسیاری گردآوری می‌کنیم. از این مرحله به بعد ما تمام حالت‌های ممکن یعنی تمام اطلاعات مکان موردنظر، تقسیم‌بندی فضا و بودجه و هر اطلاعات و برنامه‌ریزی مرتبط با پروژه را تجزیه تحلیل می‌کنیم.

تنها زمانی می‌توانیم نیازهای پروژه، محدودیت‌ها، و فرصت‌ها را درک کنیم که شروع به فکر کردن راجع به ایده‌های پیش‌فرضمان بکنیم. ما از ابتدایی‌ترین سطح مطالعات روی جزئیات نقشه‌ی طرحمان آغاز می‌کنیم و در آنجا ایده‌ها شروع به نمایان کردن خودشان می‌کنند. چیزی که برای ما اهمیت دارد، فضاهای واقعی و نحوه ارتباط آن‌ها با یکدیگر و قرار گرفتن همه آن‌ها در یک مکان است.

این بهترین زمان برای تغییر ایده‌های طرحی است که به آن‌ها اجازه داده می‌شود بعدها تغییر کنند و به‌هیچ‌عنوان هیچ حسابی روی ثابت ماندنشان نخواهد شد بلکه به‌جای آن، به این ایده‌ها اجازه داده خواهد شد که به ایده‌های دیگری نیز تبدیل شوند. ما با بررسی هر طرح و ارزیابی پتانسیل آن خواهیم آموخت که چه چیزی مفید و مؤثر واقع خواهد شد و چیزی نه.

هدف ما تولید ایده‌های بی‌نظیر و به اشتراک گذاشتن آن‌ها با شما و بحث و گفت‌وگو راجع به آن‌هاست، تا شما هم بتوانید بازخورد خودتان را راجع به طرح‌ها ارائه دهید تا به کمک آن انتخاب‌های زیادی پیش رویمان قرار بگیرد. درعین‌حال، الزامات پروژه باید با طرح‌های منتخب جمع‌آوری‌شده مطابقت داشته باشند.

آیا درزمینه‌ی ایده پردازی خلاقانه و تولید ایده‌های ناب برای پروژه‌تان مشکل‌دارید؟

اهمیت ایده در طراحی ساختمان

ما برای حل مشکلتان دو منبع را پیشنهاد می‌کنیم:

بخش معرفی طراحی ویلا و طراحی ساختمان‌های لاکچری در وب‌سایت پادیر را مطالعه کنید. ما در این بخش از وب‌سایت، طراحی‌های خاص و زیبای خارجی را از وب‌سایت‌های مختلف جمع آوری و منتشر می‌کنیم تا به این وسیله هم خود ما از طراحی رقبای خارجی مطلع شویم و هم به عنوان یک مرجع بتواند در اختیار بازدید کنندگان و سازندگان ساختمان قرار بگیرد. پیگیری این بخش و مطالبی که در آن منتشر می‌شود، می‌تواند ایده‌های ناب و خلاقانه‌ای را به ذهنتان بیاورد که شاید همان ایده‌ها بتواند برای طراحی ویلا ی جدیدی به کار گرفته شود.

منابعی مانند وب‌سایت Archline هم همین کار را برای بازدید کنندگان انگلیسی زبان انجام می‌دهد. نمونه‌هایی که در این وب‌سایت ارائه می‌شوند نیز اغلب، نمونه‌های واقعی و اجرا شده هستند و معمولا با توضیحات مبسوطی ارائه می‌گردند که برای دانشجویان و بازدید کنندگانی که با زبان انگلیسی آشنا هستند منبع خوبی محسوب می‌شود. شما همچنین می‌توانید به نمونه‌های پروژه‌های واقعی و منابع مازاد همانند ابزارها و مقالات پیشنهادشده دسترسی داشته باشید و حتی هر راه‌کاری را به‌طور دقیق و عمیقی مورد بررسی قرار دهید.

و همیشه به خاطر داشته باشید که ایده‌های طراحی خوب زمان‌بر هستند. یکی از رایج‌ترین اشتباهات مردم تمرکز بسیار کم روی طراحی و همچنین عجله کردن برای سریع‌تر تمام کردن آن‌ها است. معمولاً بسیاری از افراد به خاطر عجله زیاد، به جزئیات اهمیت زیادی نمی‌دهند که این منجر به خراب شدن پروژه می‌شود چراکه باعجله کردن ایده‌های نابی که قرار بود بعدها به وجود بیایند و یا ایده‌ای که باید بیشتر روی آن تمرکز می‌شد دیگر از بین می‌رود و به مرحله کمال خودش نمی‌رسد. این می‌تواند به دلیل هیجان‌زده شدن افراد در برابر طرح اولیه خوب و یا فشار زیاد به دلیل کمبود زمان برای تحویل هرچه سریع‌تر پروژه باشد و یا به این دلیل باشد که آن‌ها با خود چنین تصور کنند که این طرح بسیار عالی است و نیازی به تغییر و بهتر شدن ندارد.

درنتیجه به‌طور کامل روی طراحی فکر نمی‌شود و یا تمام الزامات پروژه برآورده نمی‌شود. چنین اتفاقی می‌تواند علاوه بر ایجاد حس ناامیدی و شکست موجب به بار آوردن هزینه‌های سنگین نیز بشود. چراکه رفع کردن اشکالات و ایرادات بعدی در آینده هزینه هنگفتی نیز در بر خواهد داشت.

برای جلوگیری از چنین حوادثی، شما باید بدون کوچک‌ترین عجله‌ای به کار خود ادامه بدهید و همچنین زمان مناسب و معقولی را برای تحویل پروژه‌تان در نظر بگیرید تا با آرامش و بدون عجله روی ایده‌هایتان کارکنید. سپس به‌دقت ایده‌ای که از بقیه گزینه‌ها بهتر است را برای ایده نهایی‌تان انتخاب کنید.

اجازه بدهید شمارا در ایده طراحی‌تان کمک بکنیم

طراحی ساختمان

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های افراد که با آن روبه‌رو هستند این است که آن‌ها تمام ایده‌ها و دیدگاه‌های خود را برای پروژه‌هایشان در نظر می‌گیرند و سعی می‌کنند آن را تبدیل به یک ایده طراحی یکپارچه کنند.

دلیل این کار این است که چون ما فکر می‌کنیم مهم‌ترین و ارزشمندترین تخصص معماری بخش طراحی آن است که منجر به بزرگ‌ترین تصمیمات و عواقب زیادی می‌شود، به همین دلیل ما هم می‌خواهیم این کار را به نحو احسن انجام بدهیم.

اما پس از بحث‌های متعدد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه چیزی بیشتر برای شما مفید خواهد بود، ما یک سرویس ویژه برای کمک به خلق تمام ایده‌های مهم طراحی برایتان فراهم کرده‌ایم تا هر طور که شما می‌خواهید و با هرکسی که می‌خواهید پروژه‌تان را با موفقیت به پایان برسانید.

در سرویس پیشنهادی‌مان، شما قادر خواهید بود یک مجموعه از ایده‌های طراحی را در اختیار داشته باشید که شامل طرح‌ها، لیست مواد مصالح و منابعی هستند که مخصوص پروژه شما هستند تا اینکه بتوانید با خیال راحت و با آگاهی بر اینکه بهترین ایده طراحی از یک مجموعه تخصصی را در اختیاردارید پروژه‌تان را به اتمام برسانید.

گروه طراحی پادیر گستر همواره سعی بر این دارد تا ایده‌ها و آرزو‌های شما را در قالب نقشه‌های فنی و مهندسی ساختمانی پیاده‌سازی کند. بنابراین اگر برای ساخت ویلا یا ساختمان خودتان نیاز به پیاده‌سازی ایده‌هایتان دارید و می‌خواهید خانه آرزوهایتان را بسازید، ما در گروه پادیر گستر همواره منتظر تماس شما هستیم. با ما تماس بگیرید تا زمانی را برای تنظیم یک قرار کاری با شما هماهنگ کنیم.

 

ایده پردازی برای طراحی ساختمان در خارج از ایران چگونه انجام می‌شود؟

اگر می‌خواهید بدانید این روش ایده‌پردازی در خارج از ایران چگونه کار می‌کنید، در اینجا یک ایده طراحی را بررسی خواهیم کرد که به تازگی در یک پروژه ساختمانی در ایالت اوهایو Ohio انجام شده است.

این ایده بیشتر از هر شخص دیگری برای مشتری این پروژه به نام ایو Eve اهمیت داشت. او ایده‌های بسیاری داشت، اما باوجود یک انبار بزرگ و یک برنامه چالش‌برانگیز، او با مشکلات زیادی مواجه شد چراکه باید ایده‌هایی که داشت به‌خوبی با فضایی که در اختیار داشت مطابقت می‌کردند.

ایده طراحی این پروژه روی این گزینه‌ها تمرکز دارد:

  • جدا کردن اتاق نشیمن و محل کار از هم
  • درست کردن فضاهای چندمنظوره و کاربردی
  • تلفیق سبک قدیمی و روستایی با سبک مدرن
  • ایجاد ارتباط قوی با طبیعت، هم بصری و هم فیزیکی

ایده طراحی ما شامل تلفیق اتاق نشیمن و محل کار برای فراهم کردن فضاهایی برای گردهمایی و جلسات کاری و بازدید مهمان‌ها شد. ما همچنین فضای داخلی و خارجی راحتی که ارتباط عمیقی با چشم‌انداز بیرون رادارند خلق کردیم. هدف از این کار این بود که افراد برای مدت کمی، به‌دوراز زندگی شهری و دغدغه‌های و شلوغی شهر، روی کارشان تمرکز داشته باشند.

بحث نورپردازی به‌عنوان محل کار و گردهمایی، اولویت زیادی ندارد اما به‌عنوان محل نشیمن دارا بودن فضای داخلی از نور کافی از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف این ایده خلق و ارتقاء ارتباط بین فضاهای داخلی و خارجی با ساختن پنجره‌های بزرگ، ایوان بزرگ حصار شده بوده است. همکاری با ایو برایمان تجربه‌ای لذت‌بخش بود. او فردی پویا و خلاق است که کار کردن بر روی این پروژه برایش بسیار جذاب و لذت‌بخش بود.

اگر شما هم مثل ایو درگیر پروژه‌تان هستید و نمی‌دانید کدام ایده درست است و نیاز به کمک دارید حتماً ما را در جریان بگذارید. ما تمایل همکاری با شما و همچنین قصد خلق اثری خارق‌العاده را برایتان راداریم.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

شرکت طراحی  maly & krasota به تازگی پروژه ای را برای خانواده ای در کیف به پایان رسانده است که از نظر قوانین طراحی ویلا و طراحی سازه ساختمان بسیار جالب توجه است.

طراحی ویلا با ترکیب رنگ‌های متضاد و عجیب

در داخل ورودی خانه کاشی کاری های کوچک زیبایی در کف انجام شده است. کمد با در آینه ای و آویز های لباس که با طرحی جالب و ساده روی دیوار گذاشته شده اند و همچنین درب و چار چوب با رنگ سیاه در تضاد با فضای روشن این ورودی است.

طراحی ویلا با ترکیب رنگ‌های متضاد و عجیب

از طریق درب های کشویی شیشه ای وارد نشیمن می شویم . در اینجا با تنوع رنگی بالا و پر نشاط که دارای کف سازی بسیار خوب و ماهرانه چوب روبرو می‌شویم که از طریق ستون به سقف هم رسیده است . مبل های راحتی با رنگ آبی کاملا تناسب رنگ را در فضا بهم زده‌اند اما این تضاد رنگی از نظر ساکنان خانه بسیار جذاب و دوست‌داشتنی بوده است. هچنین یک پروژکشن هم در اینجا وجود دارد و تصویرش را روی دیوار سفید رنگ رو برو می اندازد  تا ساکنان خانه بتوانند از طریق آن، فیلم‌ها و برنامه‌های تلوزیونی را روی دیوار خانه با اندازه بزرگ ببینند.

طراحی ویلا با ترکیب رنگ‌های متضاد و عجیب

فضای ناهار خوری هم  دارای دیوار قرمز رنگ می باشد و یک لوستر زیبای چوبی با شکل ماهی که نشانی جالب برای فضای ناهار خوری است در بالای آن دیده می‌شود. کف این قسمت هم از همان کاشی کاری ورودی و آشپزخانه کار شده است که تا خود آشپز خانه کشیده شده است .

طراحی ویلا با ترکیب رنگ‌های متضاد و عجیب

طراحی ویلا با ترکیب رنگ‌های متضاد و عجیب

باز هم همان درب کشویی شیشه ای جلوی در ورودی آشپز خانه نیز به کار گرفته شده است و کابینت ها هم با ترکیب رنگ سیاه و متریال چوب بسیار زیبا و چشمگیرند .

طراحی ویلا با ترکیب رنگ‌های متضاد و عجیب

از طریق راه پله به قسمت خصوصی خانه می رسیم، پله های چوبی و توری های سفید رنگ نقش خاصی در زیبا سازی خانه ایفا کرده اند.

طراحی ویلا با ترکیب رنگ‌های متضاد و عجیب

طراحی داخلی این خانه بسیار منحصر به فرد است به طوری که در هر قسمتی با استفاده از متریال و رنگ و یا اشکال مختلف سعی در هنجار شکنی و استفاده از روش های غیر معمول  کرده است. چه پله ها چه کف سازی چه نشیمن، همه و همه از این روش طراحی پیروی می‌کنند .

طراحی ویلا با ترکیب رنگ‌های متضاد و عجیب

در طبقه بالا هم استفاده از رنگ سفید باعث روشنایی زیاد شده که فضایی بسیار دلنشین را فراهم کرده است .

فضای این اتاق خواب هم با دو رنگ سفید و چوب انجام شده که زیبایی خاصی دارد و همچنین در تناسب با کل طراحی ساختمان و رنگ های راهروی طبقه بالا می باشد .

طراحی ویلا با ترکیب رنگ‌های متضاد و عجیب

طراحی ویلا با ترکیب رنگ‌های متضاد و عجیب

اتاق بچه ها نیز یکی جذابیت های خاص این خانه می باشد برای مثال تختخواب ها به صورت دو منظوره می باشند که در موارد مورد نیاز می توان از آنها به عنوان مبل های راحتی هم استفاده کرد.

طراحی ویلا با ترکیب رنگ‌های متضاد و عجیب

طراحی ویلا با ترکیب رنگ‌های متضاد و عجیب

رنگ سبز زیتونی دیوار های حمام را پوشش می دهد و همچنین کابینت های زیبا نقش در ذخیره سازی فضا دارد.کاشی کاری سفید هم فضای اصلی حمام را پوشانده است.

طراحی ویلای لوکس و لاکچری، چیزی بیشتر از یک جاگذاری ساده اتاق‌ها و پلکان است و نیاز به تجربه و تبحر شرکت مهندسی معماری و طراحان نقشه‌کشی آن دارد. برخی اوقات هم خود کارفرما با پیشنهاد‌های عجیبی که می‌دهد، باعث می‌شود تا طراحی خانه از قوانین عمومی پیروی نکرده و طرحی منحصر به فرد را ایجاد کند. شرکت پادیر گستر پر از ایده‌های بزرگ و کوچکی است که ممکن است برایتان جذاب باشد. اگر می‌خواهید تغییری در محل زندگی‌تان بدهید، ما را فراموش نکنید. ما همیشه منتظریم تا با ایده‌های خودمان، شما را شگفت‌زده کنیم. همین حالا با ما تماس بگیرید.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

ساخت‌وساز خانه‌های کوچک و جمع و جور امروزه در حال گسترش است. اغلب مردم می‌دانند که زندگی در خانه‌های مدرن کوچکی که خوب طراحی ‌شده باشد چه از لحاظ کیفی و چه ازلحاظ کمی مزایای بیشتری نسبت به خانه‌های بزرگ سنتی دارد. خانه‌های کوچک ازلحاظ هزینه ساخت و اداره به‌صرفه‌تر هستند. همچنین می‌توان گفت که نگه‌داری و نظافت آنها نسبت به خانه‌های بزرگ و سنتی راحت‌تر است. پس می‌توان درک کرد که چنین مسائلی چقدر در بحث فروش این نوع خانه‌ها تأثیر دارد. طراحی ساختمان های کوچک و مدرن بدون فدا کردن سبک و راحتی و امکانات به همان اندازه می‌تواند راحت و کارآمدتر و زیباتر باشد که خانه بزرگ‌تر تمام این‌ها را دارا است. البته باید گفت که طراحی ساختمان چنین خانه‌ای نه ‌تنها نیازمند پی بردن به سلیقه و سبک زندگی و کاربرد شماست بلکه نیازمند طراحی کارآمد و حساب‌شده است. در اینجا درباره نکاتی توضیح می‌دهیم که طراحان معماری حرفه‌ای ما در پادیر گستر برای طراحی ویلا و ساختمان‌های کوچک به آنها توجه می‌کنند. امیدواریم این روش‌ها برای شما نیز جذاب باشد.

باید گفت که ساختن بنای کوچک مزایای بسیاری دارد، برای مثال هم هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم انرژی کمتری صرف ساخت خانه می‌شود. برای ساخت بنای کوچک و مدرن به ‌طورکلی 3 راه‌کار برای طراحی ساختمان وجود دارد. در نظر داشته باشید که همیشه ساخت خانه بزرگ خوب و ایده‌ال نخواهد بود، بنابراین با بررسی راه‌کارهایی که برایتان توصیه خواهیم کرد می‌توانید در طراحی و ساخت خانه کوچکتان نقش مفید و مؤثرتری داشته باشید.

  1. ایجاد فضای کارآمد و خلاقانه

طرح‌های دل‌باز

کسانی که خانه‌هایی با متراژ کوچکی دارند می‌خواهند خانه‌شان جادار باشد و در آن احساس راحتی کنند. طرح‌های دل‌باز خانه‌های کوچک را طوری جلوه می‌دهد که انگار واقعا بزرگ و دل‌باز هستند. در طراحی خانه‌های کوچک توجه کنید که هر اتاقی به اتاق دیگر راه داشته باشد. هرچقدر که سعی کنید فضای خانه‌تان بزرگ‌تر باشد همان‌قدر احساس خواهید کرد خانه دل‌باز و جادارتر است. طرح‌های دل‌باز نه‌تنها سیال بودن بین فضاها را بهبود می‌بخشند بلکه باعث می‌شوند که از نور مناسب و منظره و فضاهای بیرون خانه نیز لذت ببرید. حتی ممکن است قادر به دیدن منظره بیرون فضاهای مختلف خانه باشید و برای مثال از تماشای نور ماه در شب لذت ببرید. با این کار شما همچنین پول کافی برای هزینه کارگران و مصالح نیز ذخیره می‌کنید.

روش‌های موثر در طراحی ساختمان های کوچک و مدرنایده‌ها:

دیوارهایی که بین آشپزخانه و اتاق نشیمن و محل غذاخوری‌تان وجود دارد را حذف کنید.

اگر خانه‌تان ارتفاع مناسبی دارد می‌توانید در یک واحد 2 طبقه دوبلکس درست کنید، بدین معنا که با یک پله به طبقه بالایی که کوچک و جمع‌وجور است راه پیدا می‌کنید.

روش‌های موثر در طراحی ساختمان های کوچک و مدرن

فضاهای چندمنظوره، کاربردها و اسباب و اثاثیه

با حذف کردن دیوارهای داخلی برای تبعیت کردن از طرح دل‌باز، سیالی بین فضاها بیشتر می‌شود و این باعث می‌شود که حس دل‌باز بودن بیشتری بین فضاها ایجاد شود. از این طریق کارایی اتاق‌ها باهم تلفیق ‌شده و بهره‌وری بیشتری نسبت به قبل که از هم جا بودند پیدا می‌کند. اسباب و اثاثیه می‌تواند در نقش‌های چندمنظوره‌ای مورد استفاده قرار بگیرد و حتی نقش دیوار را ایفا کرده و محل‌های مختلف نشیمن و غذاخوری و … را به‌خوبی از هم جا کند. برای مثال شما به‌راحتی می‌توانید با چیدمان مبلمان‌تان به‌خوبی مشخص کنید که محل نشیمن‌تان می‌خواهید دقیقاً کجا قرار بگیرد و یا حتی می‌توانید با قرار دادن میز ناهارخوری به‌سادگی محل غذاخوری‌تان را تعیین کنید.

روش‌های موثر در طراحی ساختمان های کوچک و مدرن

ایده‌ها:

می‌توانید برای طراحی ساختمان ، حمام و اتاق لباسشویی را با هم تلفیق کنید. محل قرار گرفتن لباسشویی می‌تواند پشت در و به‌صورت پنهان باشد تا دیده نشود. با این راه‌کار نه‌تنها فضای حمامتان به‌خوبی حفظ می‌شود بلکه لوله‌هایی که قرار بود داخل حمام لوله‌کشی شوند را نیز کاهش می‌دهید و از این طریق مقداری هزینه نیز صرفه‌جویی می‌کنید.

دفتر خانگی‌تان می‌تواند در مواقعی که مهمان دارید به اتاق‌خواب مهمان اختصاص داده شود. بدین ترتیب که می‌توانید یک کاناپه تخت شو و یا از تخت‌هایی که داخل یک کمد دیواری جای می‌گیرند استفاده کنید.

به‌جای خرید میز کار می‌توانید با یک مبل که بتواند کار میز را برایتان انجام دهد نیاز خود را برطرف کنید. و یا از میز و صندلی ناهارخوری‌تان استفاده کنید و فضا را برای میزتحریر بزرگ اشغال نکنید.

می‌توانید طوری راهروها را طراحی کنید که به فضاهای دیگر نیز راه داشته باشند و داخل آن نیز می‌توانید قفسه‌های کتاب بگذارید تا به نحو احسن از فضای راه روتان استفاده بهینه کنید.

می‌توانید به ‌جای دیوارهای تمام‌قد و بلند که فضای بین اتاق‌ها را مسدود می‌کند از پله‌ها و یا قفسه‌های چوبی استفاده کنید و وسایل موردنظرتان را نیز داخل آن‌ها قرار دهید که هم ازلحاظ فضای مفید به‌صرفه است و هم فضای داخلی خانه‌تان دل‌بازتر و بزرگ‌تر جلوه خواهد کرد.

روش‌های موثر در طراحی ساختمان های کوچک و مدرن

وام گرفتن از فضاهای دیگر

زمانی که متراژ خانه کوچک باشد ممکن است برای جبران فضاهای ازدست‌رفته از فضاهای دیگری نیز وام بگیریم. برای مثال می‌توان از فضاهای بیرونی برای این کار استفاده کرد.

ایده‌ها:

از فضای داخلی زیرِ پله‌ها برای درست کردن قفسه استفاده کنید و وسایل موردنیاز خود را در آن قرار دهید.

اگر سقف خانه‌تان شیروانی باشد و به این دلیل فضای اطراف شیروانی‌تان ازدست‌رفته می‌توانید زیر فضاهای خالی شیروانی کمد و یا قفسه چوبی درست کنید.

اگر بین 2 ستون فضای توخالی و غیرقابل استفاده در اتاق نشیمنتان دارید می‌توانید در آن میز کاری کوچکی قرار بدهید و از آن فضا به‌خوبی استفاده کنید.

روش‌های موثر در طراحی ساختمان های کوچک و مدرن

سقف‌های بلند با تیرهای چوبی

یکی دیگر از ایده‌های تأثیرگذار برای تبدیل طراحی ساختمان های کوچک به فضای دل‌باز و بزرگ استفاده از سقف‌های بلند است. سقف‌های بلند معمولاً فضاهای کوچک را بزرگ و دل‌باز جلوه می‌دهد. دراین‌بین دیوارها و سقف‌های رنگ روشن می‌تواند برای روشن‌تر جلوه دادن فضا نیز کمک شایانی بکند. با این کار همچنین می‌توان از فضای زیرشیروانی نیز استفاده مفیدی بکنید. برای مثال می‌توان آنجا را محل نشیمن کوچکی کرده و با پله‌های چوبی در آنجا تردد کرد.

روش‌های موثر در طراحی ساختمان های کوچک و مدرنایده‌ها:

یک سقف شیروانی مدرن جادار به همراه یک نورگیر برای خانه‌تان در نظر بگیرید تا نور و تهویه مناسب از طریق این فضا برای شیروانی‌تان تأمین شود.

می‌توانید از تیرهای چوبی برای سقف شیروانی‌تان استفاده کنید تا زیبایی بسیاری به فضای داخلی شیروانی‌تان ببخشید.

روش‌های موثر در طراحی ساختمان های کوچک و مدرن

  1. ارتباط با فضای خارجی

طراحی نورپردازی فضای خارجی و نمای بیرونی

فضاهایی که نور طبیعی دارند احساس جادارتر و دل‌بازتری به آدم القاء می‌کنند. طراحی خانه به‌ نحوی ‌که پنجره‌ها در مسیر نور طبیعی خورشید قرار بگیرد می‌تواند کمک زیادی برای این کار بکند. با استفاده از پنجره‌های دیواری، پنجره‌های داخلی (مابین دو دیوار داخلی)، پنجره سقفی و نورگیرهای سقفی می‌توان حس دل‌باز بودن را به فضای خانه القا کرد. مطمئن باشید اگر در خانه‌های کوچک پنجره‌ها به‌خوبی و در جای مناسب خود قرار بگیرند به‌هیچ‌عنوان حس دل‌تنگی و خفگی و کوچک بودن فضا به کسی دست نخواهد داد.

روش‌های موثر در طراحی ساختمان های کوچک و مدرن

ایده‌ها:

پنجره‌ها را در زاویه‌هایی قرار بدهید که به‌خوبی به حیاط، باغچه، کوه‌های اطراف و آسمان دید داشته باشند.

با در نظر گرفتن حریم شخصی، در حمام یک پنجره یا نورگیر سقفی کوچکی قرار دهید تا نور طبعی در طول روز فضای حمام را به‌خوبی روشن کند.

سعی کنید درهایتان را از جنس شیشه‌های دوجداره انتخاب کنید تا علاوه بر عایق صدا و حرارتی نور کافی به داخل خانه‌تان بتابد و شما هم دید بیشتری به منظره بیرون خانه‌تان داشته باشید.

می‌توانید یک نورگیر زیر کابینت آشپزخانه‌تان نصب کنید تا فضای آشپزخانه‌تان به‌خوبی روشن شود.

روش‌های موثر در طراحی ساختمان های کوچک و مدرن

ساختن فضاهای خارجی

بهترین راه برای افزایش محیط فضای خانه‌های کوچک در طراحی ساختمان ، بهره گرفتن از فضای بیرونی خانه است. مرتبط کردن فضای داخلی و خارجی خانه باهم می‌تواند باعث شود خانه‌تان بزرگ‌تر دیده شود. برای مثال می‌توانید بیرون خانه میز و صندلی بچینید و آنجا را محل غذاخوری یا نشیمنتان کنید. درهای بزرگی شیشه‌ای که به‌صورت 360 درجه می‌چرخند، هم عبور و مرور شمارا به خارج خانه راحت‌تر می‌کنند و هم نور خوبی را به داخل خانه راه می‌دهند و هم محدودیت‌ها را برای دیدن چشم‌انداز بیرون خانه را از بین می‌برند.

ایده‌ها:

یک میز و صندلی بیرون حیاط به همراه کباب‌پز و یا یک آتش دان بگذارید و از فضای بیرون خانه‌تان لذت ببرید.

سعی کنید فضای بیرون خانه‌تان تا جایی که می‌توانید محلی برای تمدد اعصابتان طراحی‌شده باشد تا با حضور در آنجا احساس آرامش و راحتی داشته باشید.

برخلاف تصور همه، ساختن فضای دل‌چسب و زیبایی در بیرون خانه علاوه بر فصل تابستان می‌تواند در فصل‌های دیگری نیز مورداستفاده قرار بگیرد.

  1. طراحی ساده، مینیمالیستی و فضاهای جمع‌وجور

روش‌های موثر در طراحی ساختمان های کوچک و مدرن

طراحی ماندگار و زیبا

مؤثرترین راه‌کار برای طراحی فضاهای داخلی کوچک طراحی به سبک مینیمالیستی است. طراحی ساختمان در خانه‌های مدرن کوچک موفق معمولاً ساده، تروتمیز و خلوت هستند. ترکیبی از وسایل ساده و به سبک مینیمالیستی باعث می‌شود که فضای داخلی خانه‌تان زیبا و دلپذیر به نظر برسد. سعی کنید از طراحی ساده و زیبایی استفاده کنید که رنگ‌های استفاده‌شده در آن باهم تناسب باشند.

ایده‌ها:

اگر وسایل تزئینی ریز و زیادی دارید که می‌تواند فضای خانه را خیلی شلوغ کند، می‌توانید فقط تعدادی از آن‌ها را بچینید و پس از مدتی می‌توانید جای آن‌ها را با وسایل قبلی تعویض کنید تا تنوع بیشتری در طراحی خانه‌تان به چشم بخورد.

سعی کنید از وسایل تزئینی کمتری استفاده کنید و معمولاً همیشه از آن‌ها استفاده کنید و همان‌طور که گفته شد فقط جای آن‌ها را باهم تعویض کنید.

روش‌های موثر در طراحی ساختمان های کوچک و مدرن

چیدمان خانه‌تان را سازمان‌دهی کنید

فضاهای شلوغ و درهم‌ و برهم حس دل‌تنگی و آشفتگی به آدم القا می‌کند و علاوه بر آن به ‌شدت تأثیر کوچک بودن فضا را به تمام ساکنین منتقل می‌کند. پس سعی کنید فضای داخلی خانه‌تان را تروتمیز و عاری از هرگونه ریخت‌وپاش نگه‌دارید. سعی کنید به‌خوبی تمام وسایل خانه‌تان را بررسی کنید و ببینید کدام‌یک اولویت بیشتری برای استفاده دارند و فقط آن‌هایی که ضروری هستند را داخل خانه‌تان بچینید. برای بقیه وسایلتان نیز می‌توانید آن‌ها را داخل انباری‌تان نگهداری کنید.

ایده‌ها:

برای کاهش حجم فضای داخلی کمدتان فقط کافی است لباس‌های هر فصل را دم دست بگذارید و بقیه لباس‌ها را در اتاق زیرشیروانی و یا در زیرزمین نگهداری کنید.

از کمدهایی که جلوی آن‌ها در کشویی دارد برای نگهداری و پنهان کردن وسایلتان به‌منظور اینکه در معرض دید نباشد استفاده کنید. با این کار فضای داخلی خانه‌تان بسیار مرتب و تمیز به نظر می‌رسد.

توصیه‌های به‌دردبخور

مهم‌ترین اصل در معماری و طراحی ساختمان های مدرنِ کوچک این است که تمام جزئیات باید تا حد ممکن به شکل ساده و فضای داخلی خانه خلوت و دل‌باز باشد و همچنین از نور مناسبی نیز برخوردار باشد. محاسبه دقیق اینکه شما به چه مقدار فضا نیاز دارید بسیار مهم است و باید بعدازآن مراحل طراحی سازه ساختمان و ساخت خانه انجام شود. طراحان داخلی حرفه‌ای در این زمینه می‌توانند پیشنهاد‌ها خوبی در مورد اینکه چگونه می‌توان فضاهای داخلی خانه‌تان را برای رسیدن به اهداف مدنظرتان به بهترین شکل بهینه‌سازی کنید ارائه کنند.

زندگی در یک ‌خانه کوچک یک انتخاب شخصی است و به سبک زندگی هر فردی بستگی دارد. این انتخاب می‌تواند موجب شود زندگی ساده‌تری داشته باشید و زمان و انرژی و هزینه کمتری برای تمیز کردن خانه  و نگهداری آن در طی سال‌های متوالی داشته بگذارید. در این صورت شما وقت زیادی خواهید داشت تا کارهای زیادی در زندگی‌تان انجام دهید. تصمیم‌گیری زندگی کردن در یک‌خانه کوچک باید به‌دقت موردتوجه قرار گیرد و نیازها و برنامه‌ریزی‌هایتان، خواسته‌هایتان و اهدافتان برای ساخت این بنا باید به‌خوبی سبک و سنگین شود. اگر اهدافتان منطبق با انتخابتان نباشد ممکن است بعدها از کاری که کرده‌اید پشیمان شوید.

اما برای کسانی که از زندگی ساده‌تر لذت می‌برند، به‌طور حتم مزایای استفاده از چنین خانه‌های جمع‌وجور و راحتی لذت‌بخش و دل‌چسب خواهد بود. اگر برای طراحی ساختمان‌تان به یک نقشه جذاب و فوق‌العاده یا حتی مشاوره برای اجرا نیاز دارید، طراحان ما در پادیر گستر می‌توانند از طراحی نقشه تا اجرا یا مدیریت پیمان آن در کنارتان باشند. گروه مهندسی ساختمانی پادیر گستر همواره در کنار شماست. با ما تماس بگیرید.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

طراحی معماری خانه علاوه بر کار خیرخواهانه درست کردن سرپناه برای مردم، کار بسیار مهمی است و می‌تواند تأثیر زیادی در کیفیت زندگی مردم بگذارد. اما کار طراحی باید توسط کسانی انجام شود که به‌شدت به جزئیات دقت می‌کنند و تحصیلات دانشگاهی درباره طراحی و ساخت‌وساز دارند. تولید یک طرح خوب برای برآورده کردن انتظار مشتریان بسیار مهم است چراکه طرح شما نشان می‌دهد آن‌ها شایسته چه نوع زندگی هستند. بدین معنا که اگر بهترین طرح را به آن‌ها هدیه بدهید بدون شک تا سالیان سال بهترین تجربه زندگی را برایشان به یادگار گذاشته‌اید و برعکس با یک طرح معمولی و ایراد دار کیفیت زندگی آن‌ها را پایین‌تر خواهید آورد. طرح‌های بسیاری وجود دارد که اکثر مردم آن‌ها را برای ساخت خانه‌هایشان استفاده می‌کنند اما امروزه به نظر می‌رسد محبوب‌ترین سبک برای ساخت خانه، طراحی معماری مدرن باشد.

طراحی مدرن، هم ساده و هم متفاوت است. برای رسیدن به طراحی عالی، باید مطمئن شوید که از رنگ درست، بافت و خطوطی که ازلحاظ بصری تناسب دارند استفاده کرده‌اید. خانه‌های مدرن سبک‌های مختلفی دارند. کافیست در وبلاگ پادیر گستر نگاهی به بخش معرفی نقشه‌ها و طراحی معماری خانه‌های مدرن و ویلاهای امروزی بیندازید تا ببینید چقدر طراحی معماری در خانه‌های مدرن تغییر کرده و معماران، به چه نکات ریز و جزئیات دقیقی دقت می‌کنند. برای مثال می‌توان به خانه شیروانی دار، خانه‌های سبک فرانسوی، خانه‌هایی به شکل مثلث و یا حرف A لاتین، خانه‌های شیروانی دوبلکس، خانه‌های هندسی شکل، خانه‌هایی به سبک نئوکلاسیک و نئواِکلِتیک (نوعی معماری که برای اولین بار در قرن بیستم از معماری خانه‌های آمریکای شمالی الهام گرفته شد)، خانه‌های نئوویکتوریایی (یک جنبش زیبایی‌شناسی که حس و حال سبک ویکتوریا را با اصول و فن‌آوری‌های مدرن ترکیب می‌کند)، خانه‌هایی به سبک مدیترانه‌ای مدرن، خانه‌هایی به سبک استعمار نو (سبک معماری که پس از دوران استعمار کهن به وجود آمد)، خانه‌هایی به سبک پست‌مدرن و و بسیاری سبک‌های جدید معماری معاصر اشاره کرد.

اگر می‌خواهید خانه‌ای مدرن داشته باشید، به شما ترفندهایی خواهیم گفت تا مطمئن شوید خانه‌تان دقیقاً همان طرحی را دارد که خواهان آن هستید. در اینجا ما به ترفندها و ویژگی‌هایی اشاره خواهیم کرد که لازم است برای طراحی و برنامه‌ریزی یک‌خانه مدرن به آن‌ها توجه کنید. خود ما نیز در طراحی‌هایمان به چنین نکاتی توجه می‌کنیم و امیدواریم وقتی طراحی معماری یک ویلا یا ساختمان را برای شما انجام می‌دهیم بتوانیم طرح و نقشه‌ای خاص را برایتان آماده کنیم.

ویژگی‌های مهم طراحی معماری در خانه‌های مدرن

  1. طراحی

خانه‌های مدرن بر اساس نیاز کاربرانشان طراحی می‌شوند. طراحی مدرن امروزه روی سبک مینیمالیسم و تکنولوژی تمرکز دارد. فناوری مدرنی که در قسمت‌های مختلف خانه استفاده می‌شوند باهم متفاوت هستند. در ساخت اکثر خانه‌های مدرن معمولاً از بتن، فلز و شیشه استفاده می‌شود. بعضی خانه‌های دیگر نیز تلفیقی از سبک قدیمی و مدرن است. در این صورت این حس به شما القا می‌شود که یک‌خانه در حین مدرن بودنش ویژگی قدیمی و سادگی خاص خودش را دارد.

  1. نیاز

در مقوله طراحی خانه‌های مدرن کاربرد و نیاز مهم‌تر از هر شاخصه‌ی دیگری است که باید به آن‌ها توجه کرد. قبل از اینکه هرچه سریع وارد مرحله اجرایی ساخت‌وساز شوید که زحمت زیادی نیز برایتان دارد، باید اول مطمئن شوید که دقیقاً به چه چیزی نیاز دارید. تنها زمانی خانه‌تان بهترین طراحی را خواهد داشت که همه‌چیز طبق سبک زندگی، حرفه و سلیقه شما طراحی‌شده باشد. به‌عبارت‌دیگر همه‌چیز باید تا حد ممکن کاربردی باشد. تنها در این صورت فرد در خانه‌اش احساس آسایش و آرامش خواهد داشت.

  1. رنگ

در طراحی خانه‌های مدرن معمولاً از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده می‌شود. اصولاً رنگ‌های شاد در طراحی دکوراسیون خانه‌های مدرن مورداستفاده قرار نمی‌گیرند. بااین‌حال، شما همچنان می‌توانید هر رنگی که دلتان خواست را انتخاب کنید اما فقط باید دقت کنید که این رنگ‌ها با یکدیگر به‌خوبی همخوانی و تناسب داشته باشند. اصولاً رنگ‌های اصلی که در طراحی خانه‌های مدرن استفاده می‌شوند به رنگ، قرمز گیلاسی، سیاه‌وسفید، سفید و نقره‌ای و همچنین نارنجی، کرمی و قهوه‌ای، قهوه‌ای روشن و رنگ عاجی، آبی کبالت، خاکستری، سفید و زغالی، زرد روشن، سفید و خاکستری، سبز لیمویی، آبی کبالت و سفید هستند.

ویژگی‌های مهم طراحی معماری در خانه‌های مدرن

  1. نور و روشنایی

خانه‌های مدرن معمولاً از نور و روشنایی کافی و مناسبی بهره می‌برند. اکثر این بناها نور کافی را داشته و فضای روشنی دارند. برای این کار می‌توانید از هالوژن، لامپ‌های دیواری و یا از لامپ‌هایی که نورشان کم‌وزیاد می‌شوند برای طراحی بنای مدرنتان استفاده کنید.

  1. بافت و الگو

اگر می‌خواهید طراحی مدرن خوبی داشته باشید از خطوطی که ازلحاظ بصری زیبا و دارای پرسپکتیو هستند استفاده کنید. می‌توانید از بافت‌های سفت‌وسخت یا راه‌راه و یا هندسی شکل استفاده کنید. همچنین می‌توانید از فرش‌هایی استفاده کنید که روی آن شکل‌هایی که شکل پوست حیوانات را دارند مثل راه‌راه‌های گور خور و یا ببر هست استفاده کنید. سعی کنید از طرح‌های شلوغ‌پلوغ و یا طرح‌هایی که با سبک مدرن همخوانی ندارند استفاده نکنید.

ویژگی‌های مهم طراحی معماری در خانه‌های مدرن

  1. پنجره‌ها

طرح‌های متعددی برای پنجره‌های مدرن وجود دارند اما اکثر پنجره‌های مدرن چهارچوب آلومینیومی و برخی طرح‌های خلاقانه چهارچوب چوبی نیز دارند. شما همچنین می‌توانید یک چهارچوب مخصوص دورتادور پنجره خانه‌تان کار کنید که نمای بیرونی پنجره‌هایتان را بی‌نهایت زیباتر از قبل می‌کند. اما قبل از کار کردن پنجره خانتان حتماً باید بدانید که فضای داخلی خانه‌تان باید نور زیادی داشته باشد یا نه. چراکه اندازه پنجره‌ها در تعیین نور ورودی خانه نقش مهمی دارد و اگر بخواهید فضای داخلی خانتان نور زیادی داشته باشد پس بالطبع باید پنجره بزرگی را در نظر بگیرید و برعکس. اما باید گفت که اکثر خانه‌های مدرن از پنجره‌های بزرگ و نوردهی بسیار مطلوب و بالایی برخوردار هستند ولی بازهم انتخاب نهایی باکسی است که می‌خواهد در آن خانه زندگی کند.

  1. استفاده از جاهای مفید

اکثر خانه‌های مدرن فضاهای مفید منحصربه‌فردی دارند. این کار به شما کمک می‌کند تا از وسایل موردنیازتان به‌خوبی نگهداری کرده و خانه مرتبی داشته باشید. شما می‌توانید نسبت به علایق و سرگرمی‌هایی که دارید فضای متنوعی داشته باشید. برای مثال می‌توانید در زیر پله خانه‌تان محلی برای نگهداری لباس‌ها، تجهیزات ورزشی‌تان (وسایلی باز گلف و کوهنوردی)، فایل‌های مهم و … درست کنید. شما حتی می‌توانید از کابینت‌هایی استفاده کنید که مناسب فضای آشپزخانه‌تان هستند.

ویژگی‌های مهم طراحی معماری در خانه‌های مدرن

  1. فضای داخلی

خانه‌های مدرن از فضای داخلی بزرگ و دل بازی برخوردار هستند. پس طرح‌های شلوغ‌وپلوغ را کنار بگذارید و پیرو سبک مدرن باشید. سقف خانه‌تان می‌تواند بلند باشد. تنها از وسایلی برای چیدمان فضای داخلی‌تان استفاده کنید که مطمئن هستید مناسب محیط خانه‌تان است. هرگز از مبلمان و وسایل بزرگ برای محیط‌های کوچک و برعکس از اسباب و اثاثیه کوچک برای محیط‌های بزرگ استفاده نکنید. به‌طورکلی اسباب و اثاثیه باید با فضای داخلی تناسب داشته باشد.

  1. اسباب و اثاثیه

معمولاً در طراحی خانه‌های مدرن از وسایل ساده استفاده می‌شود. به‌طور عمومی می‌توان به پارکت، پلاستیک و فلزات اشاره کرد. حتی ممکن است از چوب‌هایی که سطح براق دارند نیز برای دکوراسیون خانه‌تان استفاده کنید. اما حتماً مطمئن شوید که چه رنگی مناسب با طراحی خانه شماست و هرگز از وسایل قدیمی و عتیقه برای دکوراسیون فضای داخلی مدرن استفاده نکنید. چراکه این 2 هیچ سنخیتی باهم ندارند.

  1. لوازم تزئینی

دقت کنید که در انتخاب لوازم تزئینی خانه‌تان رنگ‌ها و شکل ظاهری لوازمتان با محیط داخلی خانه تناسب داشته باشد. برای مثال اگر می‌خواهید از تابلو نقاشی برای تزئین دیوارهای خانه استفاده کنید حتماً باید از تابلوهای مدرن و آوانگارد و معاصر استفاده کنید. توجه داشته باشید که طراحی مدرن پیرو سبک مینیمالیستی است پس به‌هیچ‌عنوان از وسایل تزئینی زیادی استفاده نکنید و فضای داخل خانه‌تان را شلوغ‌وپلوغ نکنید.

  1. محل غذاخوری

قبل از طراحی محل غذاخوری خانه‌تان ابتدا باید بدانید که چه می‌خواهید. برای مثال ممکن است که یک محل غذاخوری ساده بخواهید و یا برعکس یک نوع بسیار فاخری در نظر داشته باشید و یا ممکن است حتی به داشتن یک‌بار ساده اکتفا کنید. انتخابتان هر چیزی که هست، باید مدنظر داشته باشید وسایلی که برای این بخش خانه انتخاب می‌کنید باید بارنگ، سبک و طرح مدرن خانه‌تان همخوانی داشته باشد.

ویژگی‌های مهم طراحی معماری در خانه‌های مدرن

  1. اتاق‌خواب

سلیقه شخصی به‌خصوص فردی که می‌خواهد در آن خانه زندگی کند باید در طراحی اتاق‌خواب‌ها در نظر گرفته شود. برای مثال اگر شخصی بخواهد اتاق‌خوابش تیره و تاریک باشد می‌توان از رنگ‌های روشن و خنثی و پرده‌های تیره‌رنگ استفاده کرد چون در این صورت تناسبی میان رنگ‌های تیره و روشن به وجود خواهد آمد. همچنین می‌توان از لامپ‌هایی که نور آن کم‌وزیاد می‌شود و یا از هالوژن و آباژور برای نورپردازی داخل اتاق استفاده کرد. برخی اتاق‌خواب‌های مدرن داخل خود حمام و جکوزی نیز دارند. طراحی داخل حمام خانه‌های مدرن معمولاً ساده و خلوت است. بعضی خانه‌ها نیز استخری دارند که به اتاق‌ها راه دارد. اتاق‌خواب‌هایی نیز وجود دارند که بالکن و یا ایوان دارند. بعضاً تجهیزات ورزشی نیز در داخل اتاق‌ها دیده می‌شود. همه این‌ها واقعاً به سلیقه و نیاز مالک بستگی دارد.

  1. آشپزخانه

قبل از هر چیزی باید بدانید چه طرحی برای آشپزخانه‌تان می‌خواهید. این طرح می‌توان شامل آشپزخانه بزرگ و یا کوچک باشد. اصولاً آشپزخانه‌های بزرگ برای کسانی بسیار مناسب هستند که میهمان‌های زیادی دارند و دوست دارند محل مناسبی برای صحبت کردن و گپ و گفت با میهمانشان در حین آشپزی کردن داشته باشند. توجه داشته باشید که آشپزخانه باید نور مناسب و کافی داشته باشد. شما همچنین می‌توانید از هالوژن برای نورپردازی آشپزخانه‌تان استفاده کنید که امروزه یکی از مرسوم‌ترین روش‌های نورپردازی خانه‌های مدرن محسوب می‌شوند. می‌توانید از کابینت جزیره‌ای، صندلی‌های مخصوص بار و کشور برای نگهداری وسایلتان استفاده کنید.

  1. اتاق نشیمن

در خانه‌های مدرن، فضای اتاق نشیمن باید بزرگ و دل‌باز باشد. ممکن است از نور طبیعی با استفاده از پنجره‌های بزرگ بهره ببرید. در این حالت اتاق یا محل نشیمنی که دارید نور بسیار کافی بخصوص در طول صبح خواهد داشت. باید قبل از اجرا و ساخت اتاق نشیمن حتماً محل قرارگیری تلویزیونتان را مشخص کنید. چراکه بسته به سلیقه فرد ممکن است ترجیح داده شود روی دیوار قرار بگیرد و یا برای مثال روی یک پنل چوبی کنار دیوار باشد. دانستن اینکه می‌خواهید جایگاه تلویزیونتان کجا باشد کمک زیادی در طراحی خوب اتاق نشیمنتان خواهد کرد.

  1. حمام

اگر از فضای کافی برخوردار باشید ممکن است دلتان بخواهد حمام بزرگی داشته باشید و یا حتی کاناپه‌ای داخل آن بگذارید. اما برخی نیز به داشتن یک دوش ساده که دورتادور آن شیشه وجود دارد اکتفا می‌کنند. معمولاً از شیشه و کاشی‌های سرامیک در داخل حمام‌های مدرن استفاده می‌شود. انتخاب رنگ بستگی به سلیقه صاحب‌خانه دارد اما اکثر حمام‌های مدرن به رنگ سفید، خاکستری، بژ و کرمی هستند. به‌طورکلی می‌توان گفت برای طراحی حمام‌های خانه‌های مدرن از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود.

قطعاً شما برای دیدن خانه مدرن رؤیایی‌تان هیجان‌زده خواهید بود. اگر به راهنمایی‌ها و ترفندهای ذکرشده توجه کنید در طراحی و ساخت خانه‌تان موفق خواهید بود. اما برای اینکه مطمئن شوید در مسیر کاملاً درستی قرار دارید و به خانه موردعلاقه‌تان برسید می‌توانید متخصصی را در این زمینه استخدام کنید تا از صفرتا صد پروژه را در کنارتان باشد و کمکتان کند.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

گروه معماری 2b group به تازگی طراحی معماری داخلی یک پنت هاوس را به پایان رسانده که در ادامه به نقد و بررسی این پروژه می پردازیم.

اولین نکته ای که در طراحی این پنت هاوس قابل توجه است سقف بلند و پنجره های زیاد و بزرگ سر تاسری با چهار چوب های فلزی سیاه رنگ که یک حس مدرن و صنعتی را القا میکند.

پنت هاوس در اکراین

متریال استفاده شده ای مانند چوب،بتن،شیشه،وفولاد ضد زنگ باعث حس صنعتی بودن و مدرن بودن فضا شده است . اما راحتی و ارامش همچنان در طراحی داخلی دیده می شود.

پنت هاوس در اکراین

زیبایی و روشنایی زیاد بسیار دیده می شود طراحی داخلی این پنت هاوس دل باز فضایی سرگرم کننده را هم ایجاد کرده که یک DJ  را در وسط خانه تعبیه کرده که در بعضی مواقع یا مهمانی های کوچک خانگی از ان استفاده کنند و لذت ببرند .

پنت هاوس در اکراین

باز هم میبینیم که اهمیت متریال و رنگ ها چگونه در این طراحی داخلی خود را نشان می دهد نقش مهمی در زیبایی و هماهنگی را ایفا می کند

پنت هاوس در اکراین

میز DJ  هم میبینیدکه این هماهنگی رنگ ها و متریال را راعایت کرده و رنگ سفید همراه با چوب هماهنگی خود را با اشپزخانه اعمال کرده . آشپزخانه هم با کابینت استیل و سقف فولادی  و کف بتنی میز ناهار خوری سفید رنگ و صندلی های چوبی فضای جالب در تبعیت از رنگ های اصلی طراحی  زیبایی را ایجاد کرده.

پنت هاوس در اکراین

اتاق خواب هم توسط یک دیوار شیشه ایی با چهارچوب های فولادی از فضای عمومی جدا شده که ایده جالب و زیبایی برای دیوار های داخلی می باشد .

پنت هاوس در اکراین

حمام مجلل  این پنت هاس در اتاق خواب روی یک پلت فرم قرار می گیرد . پنجره های کف تا سقف و حمام شیه ای هم حالت زیبا و روشنایی خاص را به حمام داده اند و در مواردی که حریم خصوصی مورد نیا است یک پرده کشیده می شود تا اراد به راحتی حمام کنند .

پنت هاوس در اکراین

در انتهای اپارتمان هم یک اتاق خواب مهمان وجود دارد با دو تخت خواب و نمایی بسیار خوب به شهر دارد.

پنت هاوس در اکراین

بازسازی و نوسازی ویلا و طراحی ویلای لوکس و لاکچری، چیزی بیشتر از یک جاگذاری ساده اتاق‌ها و پلکان است و نیاز به تجربه و تبحر شرکت مهندسی معماری و طراحان نقشه‌کشی آن دارد. شرکت پادیر گستر پر از ایده‌های بزرگ و کوچکی است که ممکن است برایتان جذاب باشد. اگر می‌خواهید تغییری در محل زندگی‌تان بدهید، ما را فراموش نکنید. ما همیشه منتظریم تا با ایده‌های خودمان، شما را شگفت‌زده کنیم. همین حالا با ما تماس بگیرید.

منبع: بلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

اقامتگاه لوکس

خانه‌های هوشمند به خانه‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از ابزارهای تکنولوژیک و کلید‌ها و دوربین‌های خاصی از راه دور کنترل می‌شوند. در این خانه‌ها می‌توانید با چشم‌های الکترونیک، نور یا تهویه اتاق را از راه دور کنترل کنید و ابزارهای هوشمند مانند موبایل‌ها را از راه دور با تمامی تجهیزات خانه هماهنگ کنید. طراحی یک خانه هوشمند، ظاهری متفاوت با خانه‌های معمولی ندارد، اما برخی از طراحی‌ها می‌توانند همخوانی بیشتری با این تجهیزات پیشرفته داشته باشند. معماران و طراحان شرکت Tal Goldsmith Fish به تازگی پروژه ی طراحی ویلا را به پایان رسانده اند که برای طراحی خانه‌های هوشمند بسیار مناسب است. 

اقامتگاه لوکس

به طراحی خانه که بپردازیم ابتدا درب ورودی خانه توجه ما را به خود جلب میکند. رنگ اصلی در این طراحی سفید است که از همین درب ورودی شروع شده و به جای جای خانه کشیده می‌شود. تفاوت کنتراستی که در طراحی نمای این ساختمان نظر ما را به خود جلب می‌کند، نمای چوبی ساختمان است که در برخی از جوانب خانه، با ترکیب متریال چوب که بخوبی خود را در این رنگ نشان می دهد خودنمایی می‌کند.

اقامتگاه لوکس

از درب ورودی که به داخل می رویم به حیاط خلوت وارد می شویم که به حریم خصوصی خانه منتهی می شود . در اینجا دری بلند وبا ارتفاع زیاد به سمت فضای مشترک نشیمن و اشپز خانه باز می شود  و در انتهای این سالن هم یک درب بزرگ کشویی از جنس شیشه به سمت حیاط اصلی باز می شود.

اقامتگاه لوکس

در خارج ساختمان هم یک پاسیو کوچک طراحی شده است که دارای یک میز ناهار خوری چوبی بسیار زیباست. پنجره‌های بزرگ و قدی که از داخل خانه رو به سمت این پاسیو کوچک طراحی شده، هم نمای بسیار زیابب دارد و هم نورگیری داخل ساختمان را به خوبی تامین می‌کند.

اقامتگاه لوکس

و یک پاسیو کوچکتر هم وجود دارد که بتوانید زیر افتاب اوقاتی را بگذرانید . صندلی های جالب و زیبای مینیمالیستی و طراحی عالی پوشش گیاهی خاص این قسمت از حیاط، جذابیت گذراندن اوقات در آن را دو چندان می‌کند .

اقامتگاه لوکس

در انتهای سالن هم آشپزخانه خاص خانه طراحی شده که از طراحی مینیمالیستی بهره برده و با دو رنگ کدر و براق سفید خود را نشان می‌دهد . جذابیت اصلی آشپزخانه لوستر زیبای کمربند مانند با قوسی زیبا است که روی کف آشپزخانه و اوپن آن را روشن می‌کند. طراحی کابینت های بدون دستگیره در این قسمت، زیبایی و سادگی آشپزخانه را حفظ کرده است.

اقامتگاه لوکس

قفسه ای با فلز سیاه رنگ هم در دیوار کنار اشپزخانه طراحی شده است که نه تنها فضای مرده کنار ورودی آشپزخانه را به فضایی فوق‌العاده کاربردی تبدیل کرده است، بلکه رنگ سیاه آن در تضاد با کابینت‌های سفید و دیوارهای بسیار روشن این ساختمان، کنتراست بسیار جذابی را روی دیوار بوجود آورده است.

الگوی زیبایی در درب ورودی و حصار فلزی بیرون از خانه وجود دارد که با فلز سفید رنگ کار شده بود. حال همان الگو با فلز سیاه رنگ راه پله را به خود مزین کرده که زیبایی خاصی در فضای راه پله به وجود اورده است و ضمنا به عنوان یک محافظ یا نرده راه پله نیز کاربرد دارد.

وقتی به به طبقه بالا می رسیم که شامل اتاق ها و سرویس بهداشتی و حمام است، رنگ روشن آن ظاهر بسیار مدرنی را به خانه داده است. ظاهر این بخش از ساختمان بی‌شباهت به خانه‌های هوشمند با پیش‌زمینه تکنولوژیک نیست. چراغ های حمام بسیار جالب است که به صورت میله های مورب سیاه رنگ که تا ارتفاع خاصی پایین آمده اند و نور متمرکزی دارند. البته که پنجره ها و رنگ سفید کلی حمام هم اثر خاصی روی روشنایی فضا دارد .

ظاهر بسیار روشن و زیبایی که این خانه دارد، برای ساخت خانه‌های هوشمند بسیار مناسب است.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

چند نکته مهم پیش از اجرای بتن ریزی فونداسیون پروژه مدیریت پیمان مهرشهر 2:

نکته اول: اگرچه نقشه های سازه ای و معماری این ساختمان در شرکت خود ما طراحی شده بود، اما باید پیش از بتن‌ریزی حتما آنها را از لحاظ ابعاد کنترل کنیم که هیچ ناهماهنگی بین آنها در حین کار وجود نداشته باشد. البته در سازمان‌ نظام مهندسی کرج، بخشی به نام کمیته تطبیق نقشه‌ها وجود دارد که نقشه‌ها و ابعاد دقیق آنها را بررسی می کند. اما به هر حال ما به عنوان مدیریت پیمان این پروژه، این وظیفه را داریم که حتما قبل از اجرا و قالب‌بندی و آرماتوربندی، تمامی نقشه ها را چک کنیم و از عدم وجود مغایرت اطمینان پیدا کنیم.

2. قبل از شروع عملیات ساختمانی، موارد اداری مانند تنظیم صورت‌جلسه بر و کف ساختمان بوسیله مهندس ناظر نقشه بردار که توسط واحد نقشه‌برداری سازمان نظام مهندسی معرفی شده انجام می‌شود. برخی از موارد اداری مورد نیاز مانند تنظیم قرارداد بتن آماده با شرکت سازنده بتن که دارای استاندارد مورد تایید پادیر گستر بود و همچنین تنظیم قرارداد با آزمایشگاه ذیصلاح به منظور نمونه گیری بتن و مصالح هماهنگ و انجام شد.

3. مکان ستونها و نوارهای فوندانسیون در این پروژه به جای استفاده از روش سنتی ریسمان کشی، با همراهی مهندس نقشه بردار و با کمک دوربین انجام شد تا کار با دقت بالاتری انجام شود.

4. با توجه به اینکه در این پروژه، مطابق نقشه‌های معماری نیاز به گودبرداری بابت اجرای زیرزمین داشتیم، برای این کار تمهیدات لازم را انجام دادیم. به این ترتیب که محل کارگاه و ساختمان‌های مجاور، بیمه حوادث شدند تا در صورت بروز حادثه، بتوانیم از طریق شرکت بیمه جبران خسارت کنیم. معمولا خود ما در صورت نیاز به گودبرداری یا تخریب، در این زمینه پیگیری تمهیدات لازم را انجام می‌دهیم.

5. پیش از شروع گودبرداری و بتن ریزی، تابلویی در محل کارگاه نصب شد تا با پوزش از همسایگان محترم مهرشهری که انجام این پروژه احتمالا موجب سلب آسایش آنان شده است، هشدارهای لازم برای تردد در محل کارگاه نیز به آنها داده شود.

6. یکی از مهم‌ترین نکات پیش از اجرای گودبرداری در این پروژه مدیریت پیمان، توجیه و تفهیم نقشه های سازه ای به خصوص اجرای صحیح خاموت‌ها و سنجاق‌ها و همچنین محل وصل میلگرد‌ها به گروه اجرایی و آرماتوربندها بود.

بتن‌ریزی فونداسیون پروژه مدیریت پیمان مهرشهر 2

بتن‌ریزی فونداسیون پروژه مدیریت پیمان کرج مهرشهر 2 در مرداد ماه 97 آغاز شد. این بخش از پروژه به دلیل اهمیت زیادی که داشت، با هماهنگی آزمایشگاه بتن و همکار متخصص شرکت پادیر گستر البرز، طرح اختلاط بتن و مقادیر استفاده از مصالح مصرفی در بتن، به شرکت تولید کننده بتن ارائه شد تا به مقاومت مطلوب و مورد نیاز طرح برسیم.

با توجه به اسلامپ بتن، در هنگام تخلیه بتن، هیچگونه آبی به آن اضافه نشده است. از آنجا که توجه ویژه‌ای داشتیم که بتن در این پروژه به تراکم مطلوب برسد و دانه‌بندی آن در لایه‌های مختلف بر هم نخورد، بتن را در لایه‌های 30 سانتی‌متری ویبره کردیم.

منبع: وبلاگ پادیر گستر البرز

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز