مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

ویلایی به نام سامیل (Sawmill) طراحی‌شده توسط شرکت اولسِن کاندیگ (Olson Kundig)

شرکت معماری اولسِن کاندیگ (Olson Kundig) یک ویلای مدرن و به سبک صنعتی را طراحی کرده است که در صحرای کالیفرنیا واقع‌شده است.

طرای ویلا  آن برای استراحت خانواده و به دور بودن از شهر و زندگی شهری طراحی‌شده است. در محلی که چشم‌اندازی زمخت و صحرایی دارد و سعی شده است در ساخت آن از مواد و مصالحی استفاده شود که نسبت به محیط و زیست‌بوم آنجا بادوام باشد.

طراحی ویلایی به نام سامیلویلای سامیل از بلوک‌های بتنی، فولاد و شیشه ساخته‌شده است که یک بنای ساختمانی با برآیند مصرف انرژی صفر به شمار می‌آید. (این نوع بناها از هیچ‌گونه سوخت فسیلی استفاده نمی‌کنند و در طول سال تولید آلاینده کربن آن‌ها صفر است و به همین منظور به “بناهای ساختمانی با برآیند مصرف انرژی صفر” معروف هستند). ایده کلی این بنا با الهام از یک سنت و به شکل چادرهای کمپ به دور آتش طراحی‌شده است. اگر به تصاویری که از بالا گرفته‌شده‌اند دقت کنید شکل کلی ویلا به‌نوعی است که انگار سه چادر به دور یک آتش قرارگرفته‌اند.

طراحی ویلایی به نام سامیلدر داخل این بنای منحصربه‌فرد و در قسمت اتاق نشیمن پنجره‌های دیواری 3 در 7 متری تعبیه‌شده‌اند که فضای اتاق نشیمن را به پاسیو متصل می‌کند.

این پنجره‌های دیواری سوار بر روی یک ریلی هستند که به حالت کشویی و توسط یک سکّان باز و بسته می‌شوند و ارتباط فضای بیرون و داخل ویلا را بسیار آسان می‌کنند. بالای این پنجره‌ها نیز سقفی طراحی‌شده است که نقش سایه‌بان و سرپناه را برای استراحت در پاسیو ایفا می‌کند.

طراحی ویلایی به نام سامیل

در قسمت پذیرایی شومینه‌ای وجود دارد که با نگاهی دقیق به تصاویر آن متوجه می‌شویم که توسط شیشه‌های نشکن و مقاوم که چهارچوب فولادی دارند کارشده است. این شیشه‌ها نیز روی یک ریل سوار هستند که می‌توانند به‌راحتی بازشده و کاملاً جمع شوند.

طراحی آشپزخانه نیز به نحوی است که کابینت‌ها اکثر فضای دیوارهای آن را اشغال کرده‌اند و یک میز نهارخوری چوبی زیبایی نیز درست در مرکز و در قسمت اپن قرار داده‌شده است.

طراحی ویلایی به نام سامیلدر اتاق‌خواب نیز از پنجره‌های شیشه‌ای استفاده‌شده است تا چشم‌انداز زیبای صحرا به‌خوبی نمایان شود.

منبع: وبلاگ پادیر

  • ۹۷/۰۹/۱۸
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی