مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اکثر مردم با این موضوع بسیار موافق هستند که پنجره‌های دیواری مدرن نمایی بسیار زیبا و عالی‌ای دارند. مطمئناً استفاده از آن‌ها مزایای بسیار زیادی دارد، چراکه کاربردهای بسیاری در طراحی دارند. برای مثال با استفاده از این پنجره‌ها ارتباط میان داخل و خارج خانه را بیشتر می‌شود، بدین معنا که نورگیری به داخل خانه بهتر و بیشتر می‌شود و همچنین به خاطر منعکس کردن هرچه بیشتر چشم‌انداز بیرون خانه، تأثیر بسیار خوبی در روحیه ساکنین خانه می‌گذارد. اما شاید بسیاری از افراد از این قضیه مطلع نباشند که چنین پنجره‌های دیواری ساده، تمیز و زیبایی که در این تصاویر مشاهده می‌کنید، نیاز به نقشه دقیق و برنامه‌ریزی و تصمیمات بسیاری دارند تا این‌گونه زیبا به نظر برسند.

آنچه باید در مورد پنجره‌های بزرگ دیواری بدانید

از این‌ رو، صاحب‌خانه‌های بسیاری وجود دارند که می‌خواهند نمای ساده پنجره‌هایشان را به پنجره‌های شیشه‌ای مدرن و بی‌نظیری تبدیل کنند و وب‌سایت‌های مختلفی را هم جستجو می‌کنند تا در این مورد اطلاعاتی به دست بیاورند. آن‌ها به امید گرفتن تصمیمات و انتخاب‌های درست، برنامه‌ریزی و تحقیق زیادی روی طراحی و ساخت پنجره‌های شیشه‌ای می‌کنند.

آیا شما هم جزءِ این افراد هستید که در اینترنت دائماً راجع به اطلاعاتی نظیر پنجره‌های بزرگ، طرح‌های پنجره‌های دیواری و ایده‌های تلفیقی در طراحی خانه جستجو می‌کنید. اگر چنین است پس در این صورت باید به شما تبریک بگوییم، چراکه جای درستی آمده‌اید و پاسخ سؤالاتتان دست ماست. بسیاری از بازدید کنندگان وب‌سایت ما ، با خدمات طراحی معماری در پادیر گستر هم آشنا هستند و گاهی اوقات به صورت حضوری به ما سر می‌زنند تا درباره نقشه ساختمانی که می‌خواهند بسازند با طراحان شرکت گفتگو کنند. اما اگر شما فرصت کافی برای مراجعه حضوری به شرکت را ندارید یا در شهری دور از ما زندگی می‌کنید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ما در این مقاله سعی داریم به‌عنوان یک مقدمه به کاربرد مجموعه پنجره‌های دیواری چند جزئی بپردازیم و در مقاله جدید دیگری نیز به‌طور مفصل به مباحث عمیق‌تری راجع به پنجره‌های بزرگ در خانه‌های مسکونی بپردازیم تا شما هم بتوانید درک بهتری نسبت به این موضوع داشته باشید و اطلاعات بیشتری راجع به این سبک بی‌نظیر معماری کسب کنید.

آنچه باید در مورد پنجره‌های بزرگ دیواری بدانید

بیایید برویم سر اصل مطلب و سؤال اصلی‌مان: پنجره‌های دیواری چه هستند؟

پنجره‌ها معمولاً به دو دسته تقسیم می‌شوند: پنجره‌های کوچک و مجزا و پنجره‌های دیواری.

پنجره‌های کوچک و مجزا: پنجره‌هایی هستند که در چهارچوب‌های جداگانه‌ای دارند و در اندازه‌های کوچک‌تری موجود هستند که اکثراً برای هر خانه‌ای استفاده می‌شوند و در هر فروشگاهی در شکل و اندازه‌های مختلفی وجود دارند و شما می‌توانید آن‌ها را از هرکجا که خواستید برای خانه‌تان تهیه کنید. به‌ندرت پیش می‌آید که اندازه آن‌ها بزرگ‌تر از یک در باشد.

پنجره‌های دیواری: این پنجره‌های اندازه بسیار بزرگی دارند که اغلب از کف زمین تا سقف بوده و بسیار گسترده هستند و اگر در کنار یکدیگر قرار بگیرند عریض‌تر از پنجره‌های معمولی به نظر می‌رسند. بااینکه نام این نوع پنجره‌ها، در بین معماران به‌عنوان پنجره‌های دیواری شناخته‌شده است، اما به‌هیچ‌عنوان از آن‌ها به‌عنوان دیوار در ساختمان برای تحمل وزن طبقات و یا سقف استفاده نمی‌شود و فقط جنبه زیبایی دارد.

پنجره‌های دیواری می‌توانند در کنار پنجره‌های معمولی و کوچک‌تر و یا درهای شیشه‌ای استفاده شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند به سفارش کارخانه سازنده و در همان‌جا و یا در محل نصب در کنار یکدیگر قرار بگیرند که این هم‌بستگی به‌اندازه و پیکربندی دیوار دارد.

امروزه بسیاری از خانه‌ها از پنجره‌های دیواری استفاده می‌کنند که هم نور بیشتری را به فضای داخلی خانه می‌رساند و هم فضای خانه را دل‌بازتر می‌کند که این‌ها یکی از مؤلفه‌های طراحی خانه‌های مدرن هستند. چنین پنجره‌هایی ازلحاظ سبک مینیمالیستی با فضای داخلی دل‌باز و تمیز و مرتب مطابقت بسیاری دارند. تحت این شرایط باید فضای داخلی خانه بسیار ساده و خلوت و تمیز باشد و جزئیات کمتری در اطراف پنجره‌ها به چشم بخورد.

آنچه باید در مورد پنجره‌های بزرگ دیواری بدانید

اگر می‌خواهید طراحی نقشه ساختمانتان را به پادیر گستر بسپارید و دوست دارید پنجره‌های دیواری بزرگی داشته باشید، چه چیزهایی باید راجع به پنجره‌های دیواری (قبل از شروع به طراحی) بدانید؟

قبل از اینکه تصمیم بگیرید پنجره‌های بزرگی را برای خانه‌تان طراحی کنیم، اول از هر چیزی مطمئن شوید که این نوع پنجره‌ها مناسب پروژه و سبک طراحی خانه‌تان هستند یا نه. چراکه پنجره‌های دیواری بیشتر در خانه‌هایی که به سبک مدرن ساخته‌شده‌اند زیبا به نظر می‌رسند و مزایای بسیاری دارند و در کنار مزایای زیادشان تنها ایرادی که دارند هزینه بالایی است که دربر دارند. پس باید قبل از تصمیم نهایی به همه این‌ها به‌خوبی فکر کنید.

به دلیل اینکه هزینه چنین پنجره‌هایی بسیار بالا است، ارزش این را دارد که قبل از سفارش و خرید، زمان زیادی را برای اندازه‌گیری دقیق و محاسبه مساحت قسمتی که می‌خواهید در آنجا پنجره باشد بکنید تا پنجره‌هایی که سفارش می‌دهید به‌خوبی اندازه محل مورد نظرتان باشند. سپس درک درست از اجزای اصلی و ویژگی‌های متعدد پنجره مانند انواع چهارچوب‌های پنجره‌های دیواری، انواع متعدد نصب این نوع پنجره‌ها، روش‌های نصب و مسائل پیرامون دوام و ماندگاری بهترین راه برای شروع به آشنا شدن با اصول اولیه پنجره‌های دیواری و اصطلاحات و مفاهیم مختص آن‌ها‌ است.

هنگامی‌که درک کلی روی اصول پنجره‌های دیواری و مفاهیم عمیق‌تری نظیر مسائل مربوط به توانایی ساخت پنجره‌های دیواری داشته باشید، پروسه ساخت و نصب آن‌ها برایتان بسیار راحت‌تر خواهد بود و با ادامه مراحل ساخت به‌هیچ‌عنوان مضطرب و سردرگم نخواهید شد و با خیال راحت و آرامش، مراحل را پشت سر خواهید گذاشت.

و درنهایت، با چند ترفند طراحی پنجره‌های دیواری، شما قادر خواهید بود تمام اطلاعات لازم را کنار یکدیگر قرار بدهید تا بدانید دقیقاً کجا لازم است از پنجره‌های دیواری استفاده کنید و دقیقاً در کدام نقطه از خانه به کدام نوع پنجره نیاز دارید و آن‌ها بعداً چه شکلی به نظر خواهند رسید و چه اقداماتی برای ساختشان لازم است تا همه‌چیز به‌خوبی به اتمام برسد. در این صورت شما به‌راحتی قادر خواهید بود با اعتمادبه‌نفس کامل و در کمترین زمان ممکن، مقرون به‌صرفه‌ترین روش را برای نصب پنجره‌هایتان در پروژه مسکونی مدرنتان را اجرا کنید.

آنچه باید در مورد پنجره‌های بزرگ دیواری بدانید

مجموعه طراحی پنجره‌های دیواری

در این مجموعه از طراحی پنجره‌های دیواری، ما قصد داریم موضوعات متعددی را در سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته را بررسی کنیم. مباحث اولیه ما در رابطه با ایده‌های اولیه و مفاهیم پنجره‌های دیواری خواهد بود. سپس، به موضوعات عمیق‌تری خواهیم پرداخت که برای مثال چه زمانی مناسب شروع برنامه‌ریزی، طراحی و نصب این پنجره‌ها برای خانه‌تان است.

چرا این اصول از اهمیت زیادی برخوردار هستند؟

یکی از ویژگی‌های پنجره‌های دیواری، میزان سازگار بودن آن‌ها با طراحی‌های مدرن و انتخاب‌های متعدد برای شماست. طراحی پنجره‌های دیواری شامل پروسه‌ها و تصمیمات زیادی می‌شوند. بسیاری از آن‌ها تأثیرات پایداری دارند و در آینده روی تصمیمات و ویژگی‌های طراحی به‌طور مستقیم تأثیر خواهند گذاشت.

مهم‌ترین عامل پیروزی شما در این زمینه، آموزش خودتان در این صنعت و آشنایی با اصطلاحات مخصوص این حوزه است. چراکه از این طریق شما به تفاوت انتخاب‌هایتان، و تأثیر هر تصمیمی روی پروژه‌تان پی خواهید برد. آموزش دیدن در هر کاری و گرفتن تصمیمات درست و منطقی باعث می‌شود تا زمان زیادی ذخیره کنید، دردسر کمتری بکشید و پول کمتری هدر بدهید.

همان‌طور که گفته شد، بسیار مهم است که قبل از هر اقدامی اول مطمئن شوید پنجره‌های دیواری مناسب سبک پروژه‌تان هست یا نه. پس صرف زمان روی اهداف پروژه، بودجه و … برای چنین اهدافی اهمیت بسیار زیادی دارد. وقتی قبل از شروع پروژه‌تان به منظور مشاوره با ما تماس می‌گیرید، کارشناسان پادیر گستر به‌طور کلی چنین سؤال‌هایی از شما می‌پرسند:

  • آیا پنجره‌های دیواری به درد پروژه شما می‌خورد؟
  • آیا دلیل قانع‌کننده و خوبی برای انتخاب کردن پنجره‌های دیواری به‌جای پنجره‌های معمولی برای شما وجود دارد؟
  • آیا بودجه کافی برای خرید پنجره‌های دیواری بزرگ و یا درِ شیشه‌ای را دارید؟
  • آیا از ساختار حرارتی، صوتی، حفظ حریم خصوصی و امنیتی پنجره‌های بزرگ مطلع هستید؟

با این سوالات ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا انتخاب بهتری در زمینه طراحی ویلا یا خانه‌تان داشته باشید. از این‌ روی می‌توان گفت که برنامه‌ریزی مناسب برای هر پروژه موفقیت‌آمیزی بسیار مهم است، به‌ویژه وقتی‌که یکی از مهم‌ترین مسائل قابل‌توجه در خانه‌تان پنجره‌های دیواری باشد. به‌عبارت‌دیگر، پشت هر پروژه موفقیت‌آمیزی یک برنامه‌ریزی دقیق و مفصلی نهفته است.

شما می‌توانید با مشاوره رایگان با ما درباره طراحی نقشه ساختمان و نصب این پنجره‌های فوق‌العاده اطلاعات بسیار مهم و قابل‌توجهی را کسب کنید. ما به شما کمک خواهیم کرد تا از هرچه که در مورد پنجره‌های دیواری نیاز دارید بدانید مطلع شوید و با تمام پروسه‌های آن آشنا شوید. با ما تماس بگیرید.

منبع: وبلاگ پادیر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

قبلا گفتیم که در خارج از ایران، چه افرادی را معمار، طراح یا نقشه‌کش می‌نامند. همچنین گفتیم که این افراد دارای چه سطحی از مهارت و مسئولیت هستند. می‌توان گفت که یک معمار بالاترین تحصیلات و تجربه را در طراحی ساختمان دارد. تخصص او شامل پرداختن به ایده‌های طراحی، درک درست سیستم ساختمان، تجزیه تحلیل کردن پروسه‌های پیچیده معماری و همکاری و تلاش با بقیه افراد حرفه‌ای برای اطمینان حاصل کردن از اینکه بنای موردنظر با موفقیت طراحی و ساخته خواهد شد می‌شود.

یک طراح ممکن است تحصیلات مربوط به طراحی را داشته باشد و یا برعکس نداشته باشد و تنها به شکل تجربی این کار را فراگرفته باشد که این کار کاملاً به خود او بستگی دارد که از چه زاویه‌ای به حرفه‌اش نگاه کند. اگر یک طراحی آموزش‌های دانشگاهی درزمینهٔ طراحی داخلی را داشته باشد، بدون شک به‌طور تخصصی اطلاعات جامعی راجع به تئوری رنگ، چیدمان درست مبلمان نسبت به طراحی خانه و دکور مناسب را حتی بهتر از یک معمار خواهد داشت.

وظایف معمار ، طراح و نقشه‌کش ساختمان چیست؟ 2

اما یک نقشه‌کش در حوزه کاری خودش یعنی طراحی نقشه ساختمان تخصص دارد. او در ابتدا چند اتود از چیزی که در ذهن دارد می‌کشد، و سپس آن را طراحی می‌کند و در مرحله آخر آن را در رایانه تبدیل به نقشه فنی ساختمان می‌کند.

هر دو طراح و نقش کش ساختمان به‌خوبی می‌دانند که باید چگونه سازه‌های یک ساختمان را در طراحی‌هایشان اندازه‌گیری و تخمین بزنند تا موقع تبدیل آن به یک نقشه استاندارد و فنی با مشکلی مواجه نشوند. آن‌ها می‌توانند در مقیاس‌های مختلف و متفاوتی طراحی کنند اما قادر نیستند مثل یک معمار و در سطح توان او این کار را انجام بدهند.

بنابراین زمانی که صحبت از مهارت طراحی می‌شود، یک معمار و یا یک طراح هر دو قادر هستند تا یک طرح کامل را برای شما به ارمغان بیاورند اما فقط یکی از این دو اطلاعات بسیار جامع و کامل‌تری در مورد نحوه ساخت بنا و همکاری با بقیه کارکنان دارد تا ساختمان با موفقیت ساخته شود که او هم معمار است.

خب هدف ما از گفتن همه این مطالب چیست؟

دقت کنید که در برخی موارد که بستگی به شرایط و مجوز منطقه‌ای که دارید و پیچیدگی پروژه‌تان، ممکن است از یک معمار معتبر کمک بگیرید. معمولاً بهترین راه برای اینکه بدانید آیا نیاز است از یک معمار معتبر کمک بگیرید یا نه، این است که با اداره محلی‌تان تماس بگیرید و از آن‌ها سؤال کنید.

اگر نیاز نبود از یک معمار معتبر استفاده کنید، بنابراین شما گزینه‌های زیادی پیش رویتان دارید و باید تصمیم بگیرید که چه نو طرح حرفه‌ای برای شرایط و موقعیت شما مناسب است. شما باید تخمین بزنید که پروژه‌تان چقدر پیچیده است و طراحی برایتان چقدر اهمیت دارد و آیا بدون حضور یک معمار هم می‌توان آن را انجام داد و به پایان رساند یا نه. و هم‌زمان باید به مخارجی که بهره گرفتن از آن‌ها برایتان خواهد داشت نیز به‌خوبی فکر کنید.

طراحی شما به معنای همه‌چیز است.

این انتخاب شماست که با چه کسی کار کنید. ممکن است بخواهید هر کدام از این افراد را به جای دیگری استخدام کنید یا حتی بخواهید از شرکت‌های دیگر با پیشینه و سابقه کمتری استفاده کنید. بهرحال پیشنهاد می‌کنیم که بر اساس توانایی‌های حرفه‌ای و نیازهایی که طرحتان ایجاب می‌کند گزینه مناسب را برای انجام پروژه‌تان انتخاب کنید. چه بخواهید یک معمار انتخاب کنید و یا طراح یا یک نقش کش ساختمان، درهرصورت حتماً مطمئن شوید که کسی را انتخاب کرده‌اید که ایده‌های شما را به واقعیت تبدیل خواهد کرد.

ما در پادیر گستر به‌عنوان معمارانی که سال‌ها با مشتریان مختلف در ارتباط بوده‌ایم ، به‌خوبی اهمیت یک طرح خوب را درک می‌کنیم و می‌دانیم که توانایی تبدیل ایده‌های مردم به واقعیت و کمک کردن به شاد بودن و سالم بودن آن‌ها در ساختمان‌هایی که می‌سازیم چقدر مهم است. ما همچنین می‌دانیم که یک طرح خوب مزایای بسیار زیادی برای مشتریان دارد و برای مثال جلوی هزینه‌های اضافی را می‌گیرد و موجب می‌شود ساختمان دوام و ماندگاری بلندمدت و پایداری داشته باشد.

طراحی ساختمان هم می‌تواند شمارا خوشبخت کند و هم بدبخت. برای مثال اگر طراحی به نحو احسن و خوب انجام‌شده باشد نتیجه‌اش ساختمان بی‌نظیری خواهد بود که در آن با آرامش و شادی زندگی خواهید کرد، اما برعکس اگر به‌خوبی طراحی نشده باشد می‌تواند هزینه هنگفتی برایتان رقم‌زده و موجب نارضایتی‌ها و ناراحتی‌های زیادی برای صاحب‌خانه شود.

انتخاب درست معمار، طراح و نقشه‌کش ساختمان مانند این است که چه کسی می‌خواهد بیشترین سودمندی و بهترین نتیجه را برای شما داشته باشد. برای مثال کار کردن با یک طراح حرفه‌ای نیاز به یک سرما گذاری (بزرگ یا کوچک) دارد. به همین دلیل شما باید به‌طور دقیق تصمیم بگیرید که چه کسی برای انتخاب این سرمایه‌گذاری مناسب است. اما درنهایت بازهم گرفتن این تصمیم به عهده شماست که چه کسی را انتخاب کنید و از کسی که انتخاب کرده‌اید چقدر انتظار انجام کار داشته باشید.

ما در این مقاله سعی کردیم دقیقاً وظایف معمار هرکدام را به‌طور مجزا برایتان توضیح بدهیم و تفاوت میان آن‌ها را به‌طور واضح شرح بدهیم تا بتوانید به‌طور دقیق تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه کسی را انتخاب کنید و امیدواریم این اطلاعات برایتان مفید واقع‌شده باشد.

توصیه نهایی: زمانی که تصمیم گرفتید پروژه‌تان را به مرحله اجرا دربیاورید، قبل از اینکه بخواهید اقدام به پرداخت‌ هزینه و یا سرمایه‌گذاری کنید حتماً قبل از آن به‌اندازه کافی روی انتخاب درستتان وقت بگذارید و تحقیق کنید. شما باید به این فکر کنید که چه کسی مناسب انجام پروژه شما است و چه تخصص‌هایی برای این کار لازم خواهد شد و حتماً هزینه‌های آن‌ها را هم در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که تنها داشتن تحصیلات بالا و مدارک زیاد دلیل بر این نیست که یک شخص در کارش بسیار موفق خواهد بود، پس بیشتر به دنبال بهترین فرد با مناسب‌ترین قیمت برای پروژه‌تان باشید تا کسی که فقط اسم‌ و رسم و مدارک زیادی دارد.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

مطمئناً شما قبلاً این عناوین را به‌وفور شنیده‌اید اما تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که ازلحاظ کاری دقیقاً چه فرقی باهم دارند؟ و اگر زمانی خواستید وارد کار شوید دقیقاً باید با کدام‌یک از این‌ها همکاری کنید؟ در بسیاری از حرفه‌ها زمانی که بحث انتخاب دقیق به میان می‌آید شما گزینه‌های متعددی پیش رویتان دارید. برای مثال درزمینه‌ی پزشکی شما گزینه‌هایی همچون دستیار پزشک، پرستاران کارآموز و پزشکان را دارید. یا در زمینه حقوق، شما مشاور حقوقی، کارآموز مسائل حقوقی و وکلای دادگستری را برای انتخاب دارید. یا در زمینه مالی با بازاریابان آنلاین، حسابداران و دفترداران در ارتباط هستید و انتخاب‌های متعددی برای همکاری دارید.

اما زمانی که قصد داشته باشید خانه‌ای طراحی کنید، گزینه‌هایی نظیر معماران، طراحان و نقشه کشان ساختمان را پیش رو خواهید داشت که هرکدام از آن‌ها نقش بخصوص خودشان را ایفا خواهند کرد و هرکدام تخصص و کارایی مجزایی نسبت به هم دارند. بنابراین به‌طور دقیق چه فرقی میان این‌ها وجود دارد که باید از آن‌ها مطلع شوید؟

در برخی از کشورها مانند ایالات ‌متحده آمریکا، مطالبات بر اساس قانون هر ایالتی کاملاً متفاوت است. برای مثال در برخی نقاط برای برخی پروژه‌ها تنها یک معمار کافی است، اما برای بسیاری از پروژه‌های دیگر حتی یک معمار هم نیاز نیستدر حالیکه در برخی شرایط دیگر، شما با یک طراح و نقشه کش ساختمان باید همکاری کنید و حتی در مواردی خودتان باید طرحی خلق کنید که می‌خواهید طرح نهایی شبیه به آن باشد و به‌عبارت‌ دیگر شما یک طرحی به معمار و یا طراحتان می‌دهید تا الهام‌بخش او بوده و بداند که شما دقیقاً از او چه می‌خواهید و دقیقاً چه سبکی مدنظرتان است. ما در وب‌سایت پادیر گستر، پیشتر درباره آنچه که لازم است پیش از شروع کار به طراحان ما بگویید توضیح دادیم که پیشنهاد می‌کنیم آن مطلب را نیز مطالعه کنید. اما فعلا بیایید موضوع بحثمان را با تفکیک مشاغل طراحی حرفه‌ای و فرق میان آن‌ها شروع کنیم.

وظایف معمار، طراح و نقشه کش ساختمان چیست؟ 1

معمار معتبر و مورد تائید

یک معمار معتبر و مورد تائید یا Architect کسی است که در ابتدا تحصیلات مرتبط با معماری را دارا است، یعنی در رشته معماری تحصیل‌ کرده است و مدرک معتبر تحصیلی در این زمینه را نیز دارد. همچنین یک معمار در کار خود به‌خوبی مهارت دارد و دوره‌های تخصصی در این رشته را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته است. چنین شخصی مدارک معتبری در این زمینه دارد که از لحاظ قانونی به او اجازه انجام این کار داده‌ شده است. بنابراین به صورت خلاصه، یک معمار دارای پروانه معتبر معماری است و مسئولیت قانونی در مقابل کاری که انجام می‌دهد دارد. برای مثال در ایالات ‌متحده آمریکا زمانی که در مورد یک معمار قانونیِ دوره‌دیده صحبت می‌کنیم (به‌جز برخی استثنائات) او باید تمامی تحصیلات، دوره‌ها و مدارک موردنیاز زیر را داشته باشد:

فارغ تحصیل شدن از یک دانشگاه معتبر و دریافت مدرک معتبر معماری (که حداکثر بین 5 تا 6 سال زمان می‌برد)

داشتن حداقل سابقه کاری مرتبط در این زمینه (که معمولاً معادل 2 سال سابقه کاری است)

با موفقیت پشت گذاشتن آزمون جواز معماری که توسط شورای ملی هیئت ‌مدیره ادارات معماری در هفت مرحله گرفته می‌شود.

سپری کردن “دوره‌های آموزشی پیوسته” که هرساله برگزار می‌شود و بعد از گذراندن آن، یک مدرک معتبر برای همان سال به متقاضیان اهداء می‌شود.

به‌طورمعمول هر معماری، طراحی و رفع مشکلات پیرامون آن را در دانشگاه فرا می‌گیرد. جایی که دوره‌های آموزشی فشرده را در مراکزی که سیستم و پروسه متنوعی دارند می‌آموزد. در طی این دوره‌های فشرده او به ‌صورت عملی یاد می‌گیرد که چگونه یک ساختمان ساخته می‌شود و هرکسی در هر مرحله چه وظیفه‌ای بر عهده دارد.

علاوه بر داشتن تحصیلات دانشگاهی بالا و تجربه و مهارت عالی در این زمینه، چیزی که اهمیت کار یک معمار معتبر را مهم‌تر جلوه می‌دهد، مسئولیت و تعهد قانونی او در قبال کاری است که انجام می‌دهد. این مسئولیت، حساسیت شغلی او را به‌شدت افزایش می‌دهد، چرا که او ازلحاظ قانونی متعهد و مسئول خلق تمام چیزهایی است که انجام می‌دهد و اگر در آینده اتفاق و یا حادثه‌ای رخ دهد او باید مسئول تمام کارهایی که انجام داده است باشد. به‌طورکلی یک معمار باید مسئول حفظ جان، سلامت و رفاه مشتریانش باشد. باید خاطرنشان کرد که با اولین مهری که روی مجوز رسمی و معتبر او زده می‌شود او به‌طور قانونی تمام مسئولیت‌های گفته‌شده را عهده‌دار می‌شود.

به‌طور کل می‌توان گفت، حقیقتی که یک معمار معتبر را نسبت به دیگر طراحان مجزا می‌کند این است که او به‌طور قانونی مسئول و پاسخ گوی کاری است که انجام می‌دهد و در صورت بروز هر مشکلی “شخصا” موظف به پاسخگویی و جبران ضرر و هرگونه غرامتی است که توسط او به وجود آمده است.

نکته آخر: اصطلاح معمار معتبر و رسمی در ایالات‌متحده آمریکا مرجعیت قانونی دارد و همانند شغل پزشکان که باید از هر لحاظ واجد شرایط باشند، حساسیت روی کار معماران نیز به همان مقدار زیاد است. شما نمی‌توانید به‌راحتی خودتان را یک معمار بنامید مگر اینکه از سوی دولت مدارک معتبر و صلاحیت لازم را برای این کار اخذ کرده باشید. سختگیری معمار بودن در ایالات‌متحده آمریکا تنها به اینجا ختم نمی‌شود و بلکه در هر ایالتی قانون و ضوابط خاص خودش را دارد و شما باید طبق مقررات آنجا عمل کرده و صلاحیت موردنظر آنجا را برای اجازه به کار کسب کنید و اگر مدرک معتبر و جواز قانونی نداشته باشید دولت به شما اجازه کار نداده و هرگونه فعالیتی در صورت نداشتن مدرک رسمی دولت غیرمجاز و غیرقانونی به شمار خواهد آمد.
نکته بعدی این است که مدرک هر ایالتی فقط در همان‌جا کارایی دارد. برای مثال شما اگر مدرک معتبر و جواز رسمی اجازه به کار را از ایالت اوهایو Ohio کسب کرده باشید به شما اجازه کار در ایالت پنسیلوانیا Pennsylvania داده نخواهد شد و باید از نو برای کسب صلاحیت و مجوز آن ایالت اقدام کنید و مهم نیست که چند سال سابقه کاری داشته‌اید و یا چه پروژه‌های بزرگی انجام داده‌اید و یا حتی معروف‌ترین معمار جهان هستید. بنابراین ممکن است شما فقط به‌عنوان یک طراح در ایالت پنسیلوانیا فعالیت کنید و در ایالت اوهایو فقط یک معمار باشید. مسخره به نظر می‌رسد نه؟ اما این همان روش قانونی است که می‌تواند تضمین کننده عملکرد یک معمار در تمام کشور باشد.

طراح

همان‌طور که در مورد معمار معتبر خواندیم، فهمیدیم که یک معمار رسمی دارای مدرک و جواز مجاز و معتبر دولتی برای فعالیت معماری است و در قبال کاری که انجام می‌دهد ازلحاظ قانونی مسئولیت دارد. اما کار طراحی بسیار متفاوت است. درواقع این‌گونه می‌توان گفت که سطح تخصص یک طراح یا Designer پایین‌تر از یک معمار معتبر است و او بعد از گذراندن دوره‌ها و آزمون‌های مربوطه مجوز رسمی و معتبر شروع به کار را دریافت می‌کند و تبدیل به یک معمار معتبر می‌شود اما قبل از آن در حقیقت یک طراح است.

معمولاً داشتن تحصیلات دانشگاهی، گذراندن دوره‌های آموزشی و اخذ مدرک معتبر برای یک طراح هیچ ضرورتی ندارد و آن‌ها به‌صورت تجربی و در کنار معماران معتبر و حضور در پروژه‌های متعدد این توانایی را به صورت تجربی به دست می‌آورند.

در ایالات‌متحده آمریکا، حرفه یک طراح می‌توان شکل‌های متعددی داشته باشد. در اینجا چند نمونه از آن‌ها را برایتان بازگو خواهیم کرد:

برای مثال طراحانی هستند که دقیقاً همان مسیر مشابه و یکسان معماران را طی کرده و از یک دانشگاه معتبر و در رشته معماری فارغ‌التحصیل می‌شوند و تجربیات عملی بسیاری نیز کسب می‌کنند اما به هر دلیلی آزمون کسب جواز معتبر را پشت سر نگذاشته‌اند. گاهی اوقات ممکن است چندین سال طول بکشد تا فردی بتواند چنین امتحان سخت و حساسی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

طراحان دیگری نیز وجود دارند که بعد از فارغ‌التحصیل شدن و کار با یک شرکت طراحی، (به دلیل اینکه مایل نیستند مسئولیت و تعهد قانونی پروژه‌ها را قبول کنند و از دردسرهای آن‌ها فراری هستند) تصمیم می‌گیرند که جواز معتبر را اخذ نکنند و زیر بار مسئولیت قانونی نروند. باید خاطرنشان کرد که در میان این‌ها ممکن است طراحانی وجود داشته باشد که سالیان سال تجربه‌ دارند و نسبت به بقیه اطلاعات بسیار زیادی راجع به طراحی و ساخت‌وساز دارند و علاوه بر آن تحصیلات آکادمیک در این زمینه را هم، پشت سر گذاشته‌اند اما فقط به همان دلیلی که گفته شد و به خاطر زیر بار مسئولیت نرفتن حاضر به اخذ جواز رسمی نشده‌اند.

طراحان دیگری نیز وجود دارند که صرفاً به خاطر علاقه مفرطی که فقط به طراح شدن دارند سعی می‌کنند روی همین مسیر اصلی تمرکز کنند. آن‌ها برای یک طراح حرفه‌ای شدن حتی بیشتر از بقیه تلاش می‌کنند. برای مثال ممکن است به‌طور خود خواسته روی تمرینات و اصول طراحی تلاش‌های زیادی بکنند و در مورد طراحی معماری مطالعات زیادی داشته باشند و تمرین‌های بسیاری انجام بدهند. با اینکه در ابتدا گفته شد یک طراح ممکن است ازلحاظ تخصص از یک معمار معتبر پایین‌تر باشد اما این بدان معنا نیست که همیشه سطح کیفیت یک طراح پایین‌تر از معمار است. بلکه طراحانی نیز وجود دارند که ازلحاظ تخصص و مهارت بسیار حرفه‌ای هستند و در کار خود بسیار موفق و متفاوت‌تر از دیگران‌اند.

بزرگ‌ترین تفاوت میان معمار و طراح این است که یک طراح به دلیل اینکه ازلحاظ قانونی صلاحیت و مهر رسمی ندارد نمی‌تواند کارهای قانونی طراحی را انجام بدهد و مجوز قانونی را برای ساخت پروژه دریافت کند. بلکه او فقط می‌تواند ایده‌های طراحی خود را در اختیار مشتریانش قرار بدهد. همان‌طور که قبلاً هم گفته شد یک معمار معتبر صلاحیت و مهر قانونی دارد و از این‌ روی یک طراح تا زمانی که مجوز و اجازه قانونی از ایالت خود را دریافت نکند هرگز یک معمار به‌حساب نمی‌آید، نه‌تنها معمار بلکه حتی نمی‌تواند خودش را به‌عنوان یک معمار کارآموز بنامد.

ما قصد نداریم بگوییم طراح‌ها هرگز قادر به انجام کارهای معماران نیستند، بلکه بسیاری از آن‌ها قادر هستند بهترین کارها و پروژه‌ها را ارائه دهند، اما فقط ازلحاظ قانونی نمی‌توانند خودشان را معمار بنامند.

نکته آخر: حالا به تمام کسانی فکر کنید که در مشاغل دیگر از واژه معمار استفاده می‌کنند، مثلاً معمار نرم‌افزار، معمار فناوری اطلاعات، معمار دستگاه‌ها و حتی معمار ساندویچ! انگار که هرکسی قادر به ساخت چیزی باشد می‌تواند نام خودش را معمار بگذارد. واقعاً این غیرمنصفانه نیست که معمار بودن درزمینه شغلی معماری این‌قدر سخت‌گیرانه باشد و به هیچ‌کسی اجازه استفاده از این عنوان را ندهند تا زمانی که مدرک و جواز معتبر دریافت کنند اما در مشاغل دیگر به‌راحتی از آن استفاده شود؟ شاید زمانی دیگر راجع به این موضوع به‌طور مفصل بحث کنیم. اما فعلاً بهتر است از بحث اصلی‌مان خارج نشویم.

نقشه‌کش ساختمان

همانند طراحان، هیچ ضرورتی و یا حساسیتی برای داشتن تحصیلات آکادمیک، دوره‌های آموزشی و یا مدرک و جواز رسمی دولت برای نقشه‌کش‌های ساختمان وجود ندارد.

یک نقشه‌کش یا Drafter‌ می‌تواند برخی از کارهایی که یک معمار و یا یک طراح را انجام دهد اما نه تمام آن‌ها را و اینکه یک نقشه‌کش بااینکه تحصیلات آکادمیک طراحی و یا معماری ندارد اما به‌خوبی قادر است از نرم‌افزارهای رایانه‌ای طراحی و نقشه‌کشی (CADD) برای ساخت طرح‌های ساختمانی و معماری استفاده کند.

برخی از نقشه‌کش‌های ساختمان تحصیلات آکادمیک دارند و برخی دیگر ندارند، آن‌ها ممکن است حتی مدارک معتبری مثل دیپلم و یا مدرک نقشه‌کشی در این زمینه داشته باشند، اما درزمینه طراحی آموزش ندیده‌اند و علم و آگاهی و تجربه‌شان مختص زمینه کاری خودشان است و تنها تجربه‌ای که راجع به طراحی ویلا ها دارند فقط زمان تبدیل فایل‌های نقشه‌هایشان به اسناد ساخت‌وساز توسط رایانه است.

حالا که به‌طورکلی تفاوت میان معمار، طراح و نقشه‌کش را یاد گرفتیم، بیایید در مورد وظایف آن‌ها نیز بحث کنیم، به نظر شما آن‌ها ازلحاظ توانایی چه تفاوتی‌هایی با یکدیگر دارند؟ در مطلب دیگری به این موضوع می‌پردازیم.

وظایف معمار، طراح و نقشه‌کش ساختمان چیست؟ 2

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

یکی از جذاب‌ترین ایده‌های طراحی در نقشه‌های معماری ساختمان، پله‌های گرد است. این پله‌ها معمولاً جای بسیار کمی را در نقشه ساختمان اشغال می‌کنند و درعین‌حال می‌توانید از خود آن‌ها نیز برای زیباتر کردن محیط و افزایش جذابیت نقشه استفاده کنید. در ایران، سازندگان بسیاری هستند که پله‌های گرد تولید می‌کنند و اغلب آن‌ها از آلبوم‌های زیبایی که اجرا کرده‌اند برای ارائه ایده‌های اجاری پله گرد به شما استفاده می‌کنند. در این مطلب از وب‌سایت پادیر گستر ، ما پله گرد های زیبا در سرتاسر دنیا را جمع‌آوری کرده‌ایم. در هر تصویر می‌توانید اطلاعاتی درباره جایی که این پله گردها نصب شده‌اند را مشاهده کنید.

پله‌های گرد تنها برای زیبایی استفاده نمی‌شوند. دلایل مختلفی برای اینکه طراحان ساختمان از این پله‌ها استفاده می‌کنند وجود دارد و شاید مهم‌ترین دلیل آن برای جایگزینی پله گرد به جای پله عادی، مدرن بودن آن‌هاست. این پله‌ها حالتی بسیار امروزی دارند و به همین دلیل هم در اغلب ادارات و ساختمان‌هایی که دارای طراحی مدرن هستند از آن‌ها بهره می‌بریم. طبیعتاً این پله‌ها می‌توانند با متریال مختلف، برای انواع دکوراسیون‌های داخلی جداگانه طراحی شوند. پله گرد چوبی ، پله گرد فلزی ، پله گرد سیمانی و انواع متریال دیگر برای پله‌های گرد، برای هماهنگی با ساختمان‌های مختلف وجود دارند. در ادامه می‌توانید زیباترین طراحی‌های پله گرد را مشاهده کنید.

  1. این پله گرد که از ترکیب چوب و شیشه ساخته شده است، در یک عمارت بزرگ در لس‌آنجلس ساخته شده است. نقشه این پله، بیشتر از یک پله گرد معمولی، به یک مجسمه بسیار زیبا شباهت دارد که می‌تواند سه طبقه از ساختمان را به هم متصل کند. محافظ‌های این پله، همگی از جنس شیشه شفاف و نشکن هستند و طراحی نمای آن به گونه‌ای است که تأثیری روی طراحی چوبی زیبای پله گرد نمی‌گذارد. ساخت چنین پله‌ای بسیار مشکل است و خوشبختانه شرکت‌های خوبی در ایران، توانایی ساخت آن را دارند. برای سفارش طراحی خاص این‌چنینی می‌توانید با ما در پادیر گستر تماس بگیرید.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. یک طراح معمار به نام Alan Chu در کشور برزیل، این پله گرد بسیار زیبا را در یک آپارتمان بسیار کوچک و نقلی، طراحی کرده است. ظاهر تیره رنگ و مینیمال این پله گرد ظاهری بسیار مدرن و امروزی به اتاق بخشیده است و طراحی پیچشی آن، باعث شده تا فضایی که اشغال کرده است بسیار کم بوده و درعین‌حال مسیر راحتی داشته باشد.این پله به عنوان الگو، بارها در طراحی‌های نقشه ساختمان در کشور ما هم مورد استفاده قرار گرفته است و یک طرح عمومی برای طراحی پله گرد محسوب می‌شود.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. همان‌طور که گفتیم طراحی این پله گرد، ظاهری بسیار عمومی دارد و بسیاری از طراحان از آن استفاده کرده‌اند. اما در این عمارت، پله گرد، نه برای دسترسی داخلی، بلکه به عنوان راه پله خارجی، برای دسترسی به بالکن و اتاق‌های نشیمن بالایی ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است. جنس این پله نیز از فلز است و ستون مرکزی آن، اجازه دسترسی به دو طبقه مختلف را به ساکنین می‌دهد.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. این پله در عمارت Tower Grove Drive Residence یکی از زیباترین پله‌های گرد اجرا شده در طراحی ویلا است که با سطح مقطع بزرگی که دارد، مسیر عبور بسیار راحت و آرامش‌بخش ارائه می‌دهد. این پله، در جایی اجرا شده است که امکان اتصال پله به دیواره‌ها وجود نداشته و طراحی ساختمان، نقشه را به گونه‌ای طراحی کرده که ساکنین، هنگام عبور از پله بتوانند از منظره زیبای پنجره‌های بزرگ و قدی کنار پله بهره ببرند. نمای این پله از بالا، زیبایی آن را دو چندان نمایش می‌دهد.
    زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

 

  1. طراحی پله گرد بسیار بزرگ Secret Garden House واقعاً شما را به شگفتی وا می‌دارد. پله‌های عریض و بزرگ با ارتفاع بسیار کم و همچنین نور‌های موضعی کوچکی که روی پله‌ها تابیده شده است، زیبایی فوق‌العاده چشم‌نوازی را برای آن فراهم کرده است.
    زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

 

  1. این هم یک طراحی بسیار مینیمال و زیباست. اگر به دنبال طراحی ساده و جمع و جور هستید، می‌توانید از این طراحی زیبا با پله‌های چوبی استفاده کنید تا هم وزن کمی داشته باشد و هم بسیار راحت و هماهنگ با باقی نقشه ساختمان اجرا شود. این نوع طراحی مینیمال از ویژگی‌های مهم طراحی معماری در خانه‌های مدرن محسوب می‌شود.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. پله گرد در برخی نقشه‌ها ضرورت بیشتری دارد. به عنوان مثال طراحی ویلایی که در این تصویر می‌بینید به صورت خیمه انجام شده است و برای دسترسی به اتاق زیر شیروانی بالایی، استفاده از پله گرد، دسترسی ساده‌تری را نسبت به پله‌های عادی فراهم می‌کند.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. این خانه زیبا در اسپانیا هم از پله گرد در وسط پذیرایی استفاده کرده است که دو طبقه را به هم متصل کند. این طراحی مینیمال، با ظاهر و نقشه ساختمان هماهنگی زیادی دارد و ترکیب رنگ آن‌ها نیز کاملاً شبیه است.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. این پله گرد زیبا، بخشی از طراحی ساختمان نیز محسوب می‌شود و هماهنگی زیبای رنگ پله‌ها با کف‌پوش ساختمان، آن را به جزئی بصری از ساختمان طراحی کرده است.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. این طراحی که یک طراح معمار مشهور به نام ACERO آن را برای خانه‌ای با نام Memory House اجرا کرده است. ترکیب فلز و چوب در این پله، هماهنگی خوبی با باقی طراحی ویلا دارد، اما در این تصویر نمی‌توانید پله‌های چوبی آن را ببینید و صرفاً بدنه فلزی پله‌ها دیده می‌شود و بسیار چشم‌انداز زیبایی دارد.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. بدون شک ساختمان کازابلانکا، یکی از خاص‌ترین خانه‌هایی است که تابه‌حال طراحی و اجرا شده است. واقعاً کی ممکن است یک پله گرد نارنجی رنگ را داخل چنین ساختمانی به کار ببرد؟! اما به‌هرحال یکی از عجیب‌ترین طراحی پله گرد در ساختمان‌هایی است که تابه‌حال دیدیم.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. طراحی پله گرد در این ساختمان هم یکی از عجیب‌ترین‌هاست. حالت آن به‌گونه‌ای است که وقتی آن را دنبال می‌کنیم، ممکن است سرگیجه بگیرید، اما ساکنین ساختمان با آن بسیار راحت هستند. طراحی عجیب این پله گرد، با طراحی خاص خود ویلا همخوانی دارد و پیچش عجیب محور آن، زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. طراحی دو گانه این پله گرد به عنوان پله و چند کشوی دراور در زیر آن، بسیار خاص است و امکان استفاده بسیار بیشتر از فضا را برای طراحی آپارتمان‌های کوچک ممکن می‌کند. قبلاً هم در طراحی آپارتمان‌های کوچک، درباره ترفندهای طراحی نقشه توضیح داده بودیم. اما این ترفند در آن‌ها نبود. در اینجا می‌بینیم که چطور از فضای زیر این پله گرد استفاده شده و پله‌ها در کمترین فضای ممکن، با یک محور کوچک در وسط، چقدر جای کمی را اشغال کرده‌اند.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. استفاده از پله گرد در طراحی ساختمان Flex House یکی از آن طراحی‌های خاص است که بیشتر برای طراحی پله گرد مغازه‌ها و بوتیک‌ها و دفاتر اداری کاربرد دارد. سایه‌های ایجاد شده از نرده‌های اطراف پله روی دیوار و کف، ترکیب بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند و اجرای آن بسیار چشم‌نواز است.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. استفاده از فضای زیر پله گرد به عنوان یک باغچه زیبا در کنار خانه هم می‌تواند ایده فوق‌العاده‌ای باشد. خصوصاً اگر طبقه بالا به یک نورگیر برسد تا نور آن را نیز تأمین کند. این یکی از ترفند‌های بهترین استفاده از فضا در یک آپارتمان کوچک محسوب می‌شود.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. استفاده از سیمان در ساخت پله گرد چندان مرسوم نیست. زیرا بسیار سنگین است و اجرای آن هم مشکل می‌شود. اما این طراحی در Elizabeth Street New Zealand ساختار بسیار عجیبی دارد و حسابی می‌تواند بیننده را میخکوب کند.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. پله گرد در ساختمان Floating Box House هم مانند باقی نقشه ساختمان، بسیار عجیب و جذاب است. خصوصاً استفاده از یک حوضچه کوچک در زیر آن، باعث می‌شود تا طراحی این پله‌ها بسیار بیشتر به چشم بیاید. باقی خانه هم به همین اندازه جذاب است.

  1. این هم یکی از زیباترین روش‌ها برای تبدیل بالکن بالای مغازه به یک نشیمن زیبا است. با این کار می‌توانید فضای مرده بالای دفترتان را به یک دفتر اداری و رسمی زیبا تبدیل کنید.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

جالب است که از دیدگاه “فنگ شوئی” استفاده از پله گرد در ساختمان چندان صحیح نیست و این‌طور عنوان می‌شود که این پله‌ها موجب ایجاد حس عدم تعادل در ساکنین می‌شود. اما زیبایی و صرفه‌جویی در فضا و همچنین ایده‌های طراحی پله گرد به روش مدرن، باعث می‌شود تا با دیدن این پله‌ها، خود ما هم وسوسه شویم تا در جایی از خانه‌مان از یک پله گرد استفاده کنیم. به‌هرحال بسیاری از مردم به فنگ شویی در طراحی خانه معتقد نیستند و زیبایی و استحکام را به همه چیز ارجح می‌دانند. به همین دلیل روش‌های طراحی ساختمان مدرن با ساختمان‌های سنتی بسیار متفاوت شده است. شما درباره طراحی پله گرد چه فکر می‌کنید؟ آیا آن را مناسب فضای خانه‌های ایرانی می‌دانید؟

منبع: وبلاگ پادیر گستر البرز

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

در بخش اول مقاله روش های طراحی ساختمان مدرن در مورد نقشه خانه های سنتی و مدرن صحبت کردیم. اینکه چگونه سقف خانه خود را ساده تر طراحی و مدرن نمایید. اگر بخش اول مقاله را نخوانده اید توصیه می کنیم آن بخش را ابتدا مطالعه نمایید. این مقاله بخش دوم مقاله روش‌های طراحی ساختمان مدرن – بخش دو است. 

. سعی کنید در فکر یک انباری برای خانه‌تان باشید

ذخیره کردن همه وسایل اضافی و غیر نیاز و غیرضروری در خانه‌های مدرن از ضرورت و اهمیت بالایی برخوردار است. در یک خانه مدرن، توجه اصلی روی چگونگی ذخیره درست وسایل اضافی گذاشته می‌شود که فضای داخلی را از شلوغی و در هم ریختگی نجات می‌دهد. راه‌حل‌های ذخیره‌سازی وسایل برای خلوت‌تر کردن فضای داخلی شامل کمد ایستا برای تلویزیون، کابینت و سیستم مبلمان مدرن است (که بعضی از آن‌ها تاشو و تخت شو هستند و زیر آن‌ها فضای زیادی برای ذخیره وسایل اضافی دارند).

مجدداً تأکید می‌کنیم که هرچقدر خانه تمیزتر و ساده‌تر باشد همان‌قدر به اصول مدرن نزدیک‌تر می‌شود. این می‌تواند شامل استفاده از قفسه‌های ساده و روباز در دیوارها و یا کابینت‌هایی باشد که باز و بسته می‌شوند. البته این قسمت معمولا به طراحی داخلی خانه مربوط می‌شود و نه طراحی ساختمان. بنابراین طراحان داخلی پادیر گستر می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

ترفندهای طراحی برای راه‌کارهای ذخیره‌سازی مدرن:

سعی کنید یک فضای مخصوص برای نگهداری تمام وسایلتان داشته باشید. باید خانه‌تان را همیشه مرتب و منظم نگه‌دارید و تمام وسایل اضافی را انبار کرده و از دید پنهان کنید.

برای این کار استفاده از یک کابینت یا کمد تمام‌قد (از کف تا سقف دیوار) می‌تواند نمای مدرن‌تری به فضای داخلی‌تان بدهد. استفاده از قفسه‌های تخت و ساده برای قرار دادن وسایل موردنیازتان داخل این کمدها می‌تواند بسیار مؤثر باشد. اما توجه داشته باشید که به‌شدت از زدن پنل‌های دیواری چوبی یا طاقچه که سبک سنتی دارند و یا هر چیزی که مطابق با سبک سنتی است به‌شدت اجتناب کنید. همچنین سعی کنید از چوب‌های صیقل داده‌شده و بافت‌دار استفاده کنید تا نسبت به سبک سنتی متفاوت‌تر و ازلحاظ بصری نزدیک به سبک مدرن باشند.

اگر به دنبال انتخاب کمدهای ایستا برای نگهداری وسایلتان هستید شرکت‌های زیادی همانند Ikea وجود دارند که طرح‌های مدرن بسیاری دارند. می‌توانید طراحی مورد نظرتان را از وب‌سایت آن انتخاب کنید و به یک کابینت‌ساز بگویید شبیه همان را برایتان بسازد. هرچه که می‌خواهید انتخاب کنید مهم این است که سعی کنید تا حد ممکن ساده باشد. مطمئن باشید که انتخاب طرح‌هایی که ازلحاظ جنس و ظاهر ساده هستند به‌هیچ‌عنوان پشیمانی را در بر نخواهد داشت و همیشه نزدیک به سبک مدرن خواهند بود.

  1. جزئیات طراحی معماری‌تان را ساده‌تر کنید

خانه‌های مدرن از جزئیات ساده و تروتمیزی برخوردار هستند. این اصل، هم شامل فضای داخلی و هم خارجی خانه می‌شود. چرا که باید توجه داشته باشید که خانه‌های سنتی اکثراً از پیچیدگی و نوعی شلوغی بصری برخوردار هستند. به‌طورکلی مصالحی که در خانه‌های سنتی و مدرن استفاده می‌شوند باهم تفاوت دارند و هرکدام حس متفاوتی را ازلحاظ بصری به آدم القاء می‌کنند.

طراحی‌های مدرن شامل خطوط منظم و ساده هستند و این سبک پیرو سبک مینیمالیسم هست که تأکید اصلی آن روی ساده بودن است. برای مثال شما در طراحی‌های بناهای مدرن به‌هیچ‌عنوان شلوغی و پیچیدگی در جزئیات را در هیچ کجا مشاهده نخواهید کرد. بلکه حتی رنگ دیوارها و سقف به‌طور معمولی و ساده رنگ‌شده‌اند.

ترفندهایی برای مدرن کردن جزئیات سنتی:

ساده کردن جزئیات خانه‌تان می‌تواند تفاوت عظیمی در مدرن به نظر رسیدن خانه‌تان و حسی که به شما القاء می‌کند داشته باشد. باید سعی کنید فضای بیرون خانه‌تان را تا حد ممکن ساده‌تر کنید. برای مثال آیا لازم است گوشه‌های سقف شیروانی‌تان از چوب باشد؟

در قسمت داخلی بهترین کار ابتدا ساده کردن تمام مصالحی است که با چوب کارشده است. برای مثال این قضیه شامل قسمت‌های قرنیز در دورتادور خانه، چهارچوب اطراف در و چهارچوب پنجره است. سعی کنید آن‌ها را یا کلاً حذف کنید و یا اگر امکان این کار برایتان فراهم نبود حتی‌الامکان آن‌ها را ساده‌تر کنید. همچنین سعی کنید گچ‌بری‌های سقف و پنل‌های چوبی قسمت پایینی دیوار و … را حذف کنید. اگر می‌خواهید از کاشی برای کف ساختمانتان استفاده کنید در نظر داشته باشید که یا از کاشی‌هایی با ابعاد بزرگ استفاده کنید و یا از کاشی‌هایی استفاده نکنید که ازلحاظ بصری زیاد از حد شلوغ به نظر می‌رسند. برای راه‌پله‌ها هم از پله‌ها و نرده‌های ساده استفاده کنید.

روش‌های طراحی ساختمان مدرن - بخش دو

هنگام انتخاب پنجره‌ها نوع ساده‌ای را انتخاب کنید و برای انتخاب درب داخل خانه، به‌جای درهای چوبی که برجستگی‌های مربعی شکل دارند از درهای چوبیِ تخت و ساده استفاده کنید. برای کابینت و کمد نیز سعی کنید از طرح‌های ساده استفاده کنید. به‌طور کل هر کاری که می‌تواند باعث شود خانه‌تان ساده‌تر به نظر برسد را برای مدرن‌تر کردن شکل و ظاهر خانه انجام بدهید. برای مثال اگر به نظرتان گرانیت آشپزخانه ممکن است شلوغ به نظر برسد آن را حذف کنید. هیچ‌گاه از انتخاب یک سطح ساده و جامد واهمه نداشته باشید، انتخاب چنین مصالحی چه ایرادی دارد؟ سعی کنید برای دیوارهایتان از بافت‌های ساده و سطحی تخت استفاده کنید.

  1. به کیفیت خانه‌تان توجه کنید

معمولاً در طراحی خانه‌های مدرن از مصالحی استفاده می‌شود که حس سادگی را به فضا می‌بخشد. از هر مصالحی که خواستید استفاده کنید فقط در نظر داشته باشید که ساده باشند و درعین‌حال از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار باشند. این موضوع شامل مصالحی چون کاشی‌هایی در اندازه بزرگ، کف چوبی وسیع و بزرگ و همچنین تلفیق مصالح متعدد در اندازه‌های بزرگ مانند، بتن، شیشه و فلز است. باید توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید از مصالحی نظیر کاغذدیواری، چوب‌هایی که اثر میخ روی آن‌ها است، کاشی‌های کوچک، فرش و … که در خانه‌های سنتی کارایی دارند و فضای داخلی خانه را شلوغ می‌کند استفاده کنید.

ترفندهای طراحی برای مصالح مدرن:

سعی کنید موقع خرید مصالح همان‌طور که در بالا توضیح داده شد از مواردی استفاده کنید که با سبک مدرن سنخیت داشته باشد و بودجه‌تان را روی مصالحی که باید خریداری شود اختصاص دهید. همچنین باید توجه داشته باشید اندازه مصالحی که خریداری خواهید کرد باید بزرگ‌تر از اندازه مصالح طرح‌های سنتی باشند. برای مثال اندازه کاشی، شیشه، چوب و … باید بزرگ باشد و سعی کنید از خرید مصالحی که اندازه کوچکی دارند خودداری کنید.

همچنین سعی کنید از تلفیق مواد و مصالحی استفاده کنید که در کنار هم زیبایی خاصی دارند. برای مثال ترکیب و یا تلفیق بتن و چوب می‌تواند زیبایی جالبی ازلحاظ بصری داشته باشد و جلوه‌ای مدرن به فضای داخلی خانه‌تان بدهد.

اگر قصد دارید از کف‌پوش چوبی برای کف ساختمانتان استفاده کنید سعی کنید از چوب‌هایی استفاده کنید که مناسب سبک مدرن باشند برای مثال سعی کنید از چوب بلوط سفید و یا افرا و گردو که مناسب سبک مدرن است استفاده کنید. استفاده از بتن در کف‌های خانه‌های مدرن بسیار رایج است. آن‌ها به‌طور شگرفی با شیشه و فلز تلفیق‌پذیرند. در این ویدئو می‌بینید که پادیر گستر چطور برای نمای ساختمان ویلایی مهرشهر از بتن به عنوان نمای ساختمان استفاده کرده است و چقدر این کار در زیبایی این نما موثر بوده است.

ویدئوی معرفی نمای ساختمان سیمانی

  1. سعی کنید از ترکیب رنگ‌های خنثی استفاده کنید

بهترین رنگ برای فضاهای داخلی مدرن، رنگ‌های روشن و خنثی است. محیط فضاهای مدرن معمولاً تمیز و پر از نور مطلوب در طول روز است. رنگ‌هایی که در فضاهای مدرن استفاده می‌شود شامل رنگ‌های روشن و خنثی است و به‌هیچ‌عنوان از رنگ‌های شاد و یا ترکیب رنگ‌های شلوغ استفاده نمی‌شود. خانه‌های مدرن از پنجره‌های بزرگ بهره می‌برند و به همین دلیل نیز باید منظره زیبای بیرون خانه با رنگ روشن و خنثی داخل خانه مطابقت داشته باشد. این در حالی است که در خانه‌های سنتی از رنگ‌های قهوه‌ای و یا کرمی استفاده می‌شود که این رنگ‌ها به‌هیچ‌عنوان سنخیتی با سبک مدرن ندارند.

ترفندهای طراحی برای استفاده از رنگ‌های مناسب سبک مدرن:

بدون شک بهترین رنگ همانی است که سلیقه و سبک و شخصیت شما آن را برمی‌گزیند، اما وقتی‌که صحبت از سبک مدرن می‌شود بهترین انتخاب رنگ‌های روشن و خنثی است. برای مثال استفاده از رنگ‌های سفید و خاکستری انتخاب مناسبی برای زنگ آمیزی بسیاری از مواد مصالح سبک‌های مدرن است.

شما همچنین می‌توانید از رنگ‌های مات‌تری استفاده کنید اما بسیار مراقب باشید که این طیف رنگی به‌خوبی با فضای اطراف سنخیت و تطابق بصری داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های خانه‌های مدرن این است که معمولاً چشم‌انداز بیرون خانه روی انتخاب رنگ داخل خانه تأثیر بسیاری می‌گذارد. برای مثال اگر بیرون خانه جنگلی وجود داشته باشد، اضافه کردن تونالیته بسیار کم‌رنگ سبز به رنگ‌های اصلی می‌تواند تطابق بصری بسیار زیبایی را بین فضای بیرون خانه و رنگ‌بندی داخل خانه ایجاد کند.

معمولاً انتخاب رنگ فضای داخلی ارتباط زیادی با عواملی دارد که در بیرون از خانه وجود دارد و این‌ها می‌توانند روی یکدیگر تأثیر زیادی داشته باشند، اما اگر هیچ گزینه‌ای پیش رویتان نبود سعی کنید از رنگ‌های سفید، خاکستری و مشکی استفاده کنید که به‌طور عمومی در سبک‌های مدرن به‌وفور استفاده می‌شوند. توجه داشته باشید که بعضی رنگ‌ها در تضاد با یکدیگر زیبا به نظر می‌رسند و ممکن است به‌تنهایی جذابیت نداشته باشند. مانند استفاده از رنگ سیاه در کنار رنگ سفید.

  1. سعی کنید بهترین‌های نورپردازی، مبلمان و لوازم تزئینی را برای خانه‌تان انتخاب کنید

صحبت کردن راجع به مدرن کردن خانه بدون در نظر گرفتن نورپردازی، مبلمان و محصولاتی که مختص سبک مدرن هستند کار بیهوده‌ای است. دوباره تأکید می‌کنیم که خانه‌های مدرن تمیز و ساده و مرتب و خلوت و دل‌باز هستند. معمولاً چیزهایی که در خانه‌های سنتی وجود دارند، مانند لوسترهای بزرگ و شلوغ‌پلوغ، وسایل و خرت‌وپرت‌های فراوان و … نباید به‌هیچ‌عنوان در فضای داخلی خانه‌های مدرن وجود داشته باشند.

چیزی که باید به آن توجه کرد این است که هر چیزی در طراحی خانه‌های مدرن با دقت و دلیل خاصی در جای خود و بافکر قرار داده‌شده است. برای مثال محل قرارگیری چراغ‌ها معمولاً روی دیوارها در نقطه مشخصی از سقف هستند. چراغ‌های داخل حمام نیز اصولاً روی کاشی‌ها و یا مابین محل قرارگیری کاشی‌ها نصب می‌شود.

روش‌های طراحی ساختمان مدرن - بخش دوترفندهای طراحی برای مدرن کردن فضای داخلی خانه‌تان:

این قضیه یعنی توجه کردن به طراحی فضای داخلی در خانه‌های مدرن از اهمیت بسزایی برخوردار است. توجه ویژه‌ای به تمام محصولاتی بکنید که برای تزئین فضای داخلی‌تان استفاده خواهید کرد و مطمئن شوید که تمامی چیزهایی که انتخاب کرده‌اید ساده و مدرن هستند. حتی باید در انتخاب مصالح فلزی دقت زیاد و لازمی داشته باشید. برای مثال فلز نیکل و یا فلزهای ضدزنگ، جلوه زیبای مدرن دارند و کمک می‌کنند فضای داخلی خانه‌تان بیشتر از قبل مدرن‌تر به نظر برسد.

برای اینکه فراموش نکنید چه چیزهایی برای فضای مدرن خانه‌تان مناسب است، ما اینجا فهرستی از تمام وسایلی که باید تهیه کنید و مناسب سبک مدرن هستند را برایتان تهیه‌کرده‌ایم:

لوازم آشپزخانه و لباسشویی
نورپردازی و چراغ‌ها
شیرآلات مدرن
کلید برق
فیلتر فلزی تهویه هوا
لوازم فلزی (مانند دستگیره‌های در و کابینت)
لوازم جانبی حمام (مانند میله‌های نگه‌دارنده حوله، قفسه‌ها و …)
محوطه دوش
مبلمان و لوازم دکور خانه

توجه داشته باشید که معمولاً مرکز قرارگیری نور در خانه‌های مدرن در مرکز سقف است. اصولاً چنین خانه‌هایی طرح دل‌باز و بزرگی دارند و به همین دلیل وجود تنها یک نور در مرکز سقف برای نوردهی در طول شب کافی نبوده و به چراغ‌های دیگری در نقاط دیگر برای مثال دیوارها و … نیز نیاز است. اما هماهنگ کردن محل قرارگیری چراغ‌ها باهم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در نظر داشت که یک چراغ کافی نبوده و می‌توان در نقاط مناسب دیگری نوردهی ملایم دیگری مطابق با سبک مدرن داشت.

نکات پایانی و نتیجه‌گیری:

سعی کنید به‌طورکلی طرح، فضا، مواد و مصالح، جزئیات و حتی مبلمان‌تان تا حد ممکن ساده باشد.

نکته دیگر این است که باید سعی کنید در طی طراحی و ساخت خانه‌تان به تمام نکات ریزودرشتی که در این مقاله گفته شد عمل کنید و به‌تمامی آن اصول توجه کنید تا اطمینان حاصل کنید که طبق سبک مدرن و مطابق با اصول استاندارد گام برمی‌دارید.

و مطلب آخر این است که اگر می‌خواهید کاملاً مطمئن شوید که آیا خروجی و نتیجه کارتان کاملاً مدرن است یا نه، می‌توانید یک طراحی یا متخصص از پادیر گستر را دعوت کنید تا به شما در طراحی و مدرن کردن خانه‌تان کمک ویژه‌ای کند. از طرفی دیگر می‌توانید با ما مشورت کنید و برای ما نیز باعث خوشحالی و افتخار است که بتوانیم به شما کمک مفیدی کرده باشیم.

منبع: بلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

طراحی یک ساختمان مدرن کار راحتی نیست. این کار نیاز به صبر و حوصله، تخصص و اقداماتی دارد که معمولاً روی آن‌ها فکر زیادی می‌شود. اما در حقیقت چه چیزی باعث ایجاد مؤلفه‌های مدرن در طراحی یک خانه می‌شود و چگونه می‌توان تشخیص داد که طراحی ساختمانی که قرار است در آینده ساخته شود مدرن است یا خیر؟ یا اگر شما در مورد سبک طراحی خانه‌تان مطمئن نباشید چه‌ کار خواهید کرد؟ اگر سؤالات متعددی در مورد چگونگی مدرن بودن خانه داشتید چطور؟ آیا می‌خواهید بدانید آخر کار چه چیزی خواهد شد و نتیجه نهایی چگونه به نظر خواهد رسید؟ بهرحال احتمالا شما مانند معماران یا طراحان ساختمان در کار تجسم نتیجه نهایی خبره نیستید و احتمالا به سختی می‌توانید از روی نقشه ساختمان بفهمید که طراحی ساختمان‌تان مدرن است یا سنتی. سوال دیگر اینکه اگر کسی برای شما خانه‌ای را طراحی کرده است که بعدها متوجه شوید طراحی او سنتی بوده، آیا می‌توان آن را به یک طراحی مدرن تبدیل کرد. به طور کلی آیا می‌توان خانه‌ای را از حالت سنتی به طراحی مدرن تبدیل کرد؟

اگر شما در حال طراحی یک ‌خانه هستید (حالا چه توسط خودتان و چه توسط یک طراح ماهر از پادیر گستر) و این قضیه برایتان جای سؤال است که آیا طراحی‌تان مدرن است یا نه، در اینجا ما ترفندهایی برای تشخیص سبک مدرن و غیر مدرن را برایتان ذکر خواهیم کرد تا به ‌راحتی متوجه شوید که طراحی چه خانه‌ای مدرن است و طراحی کدام بنا غیر مدرن. ما تلاش همواره تلاش می‌کنیم شما را کمک کنیم تا در مسیر درستی قرار بگیرید و همه‌چیز را درست انجام دهید تا طراحی خانه‌تان کاملاً اصولی و مدرن باشد.

  1. خلق یک طراحی نقشه ساختمان ساده و قابل‌فهم
    یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های میان طراحی خانه‌های مدرن و سنتی است. اگر به این قضیه توجه بیشتری کنید حتی قادر خواهید بود تنها با نگاه کردن به نقشه ساختمانی به ‌راحتی بگویید که این خانه مدرن است یا خیر

برای مثال در طراحی ساختمان‌های سنتی محل قرارگیری اتاق‌ها از یک قانون خاص تبعیت نمی‌کند و یکپارچه و منظم نیست و این ویژگی در اکثر طراحی‌هایی به سبک سنتی کاملاً متعارف است. شاید در ابتدای کار چنین به نظر برسد که همه‌چیز در جای خود قرار دارد و محل قرارگیری اتاق‌ها منطقی و درست به نظر برسد، اما ناگهان متوجه می‌شویم که کسی که کار طراحی را به عهده داشته است هر نقطه‌ای که در نقشه برایش باقی‌مانده را تبدیل به اتاق‌ها کرده است تا هیچ جای خالی‌ای در نقشه وجود نداشته باشد. این بدان معناست که فکر یا ایده خاصی در طراحی اتاق‌ها نهفته نشده است. بنابراین در چنین شرایطی شما متوجه می‌شوید که اتاق‌خواب اصلی کنار گاراژ (که سروصدای زیادی هنگام روشن کردن و پارک کردن ماشین دارد) تعبیه‌ شده است و یا سرویس بهداشتی در جای مناسبی طراحی نشده است و در ورودی آن وسط پذیرایی خانه باز می‌شود.

اما در طراحی خانه‌های مدرن به‌هیچ‌عنوان شاهد چنین چیزهایی نخواهید بود، چرا که هر چیزی با فکر و نیت خاصی طراحی و ساخته می‌شود. شما شاهد جریان انرژی در خانه، تقارن و قرارگیری منطقی هر اتاقی درجای مناسب خود خواهید بود که تمامی آن‌ها با عقل و منطق مطابقت می‌کنند. درنتیجه طراحی نقشه نیز بسیار ساده و قابل ‌فهم و معمولا از لحاظ بصری نیز حالتی متقارن و هندسی خواهد داشت. نقشه خانه باید دارای فضاهایی باشد که ازلحاظ بصری در خطی راست قرار بگیرد و همچنین چرخش انرژی در خانه باید در جریان باشد و حالتی سیال داشته باشد.

نقشه خانه سنتی

روش‌های طراحی ساختمان مدرن - بخش یکنقشه خانه مدرن

روش‌های طراحی ساختمان مدرن - بخش یک

یکی دیگر از مشخصات بارز طراحی خانه‌های سنتی در نمای بیرونی ساختمان به‌خوبی مشخص است. همچنین طراحی نوع کف ساختمان و جنس دیوارها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این‌ها ویژگی‌هایی هستند که فرق بین خانه‌های سنتی و مدرن را به‌خوبی از هم تفکیک می‌کنند برای مثال شما در خانه‌های مدرن فضای بسیار باز و نور مناسب و مطلوب را نظاره خواهید کرد و طراحی چنین خانه‌هایی ازلحاظ بصری متقارن و هندسی‌تر از خانه‌های سنتی هستند. معمولاً فضاهای مدرن بسیار ساده و جمع‌وجور به نظر می‌رسند و فرم بسیار ساده‌ای دارند.

ترفندهای طراحی برای مدرن کردن نقشه خانه:

اگر نقشه‌ای در دست دارید که از قبل طراحی ‌شده است و روی آن توجه و تمرکز کافی نشده است و طراحی آن از نظم و سازماندهی خاصی برخوردار نیست، باید سعی کنید آن را تا حد ممکن ساده و بی‌آلایش کنید. این همان کاری است که ما در پادیر گستر برای نقشه‌هایی که قبلا در جایی دیگر طراحی شده است، انجام می‌دهیم.

باید در نظر داشته باشید که طراحی نقشه‌تان چقدر معقولانه و کاربردی و منطقی است و آیا طبق یک الگوی منظمی طراحی‌ شده است یا نه؟ برای مثال، آیا فضاها و اتاق‌ها و نحوه تقسیم محل قرارگیری آن‌ها توجیه منطقی دارند؟ آیا فضاهای که نیاز به رعایت حریم خصوصی دارند با فضاهایی که شامل این ویژگی نیستند تفاوت دارند و درست طراحی‌شده‌اند یا نه؟ آیا از فضا به نحو احسن استفاده ‌شده است و یا بدون فکر فقط سعی در پر کردن فضا و طراحی شده است؟ چه ‌کارهایی می‌توانید در طراحی و استفاده بهینه از فضای خانه‌تان انجام بدهید؟ آیا در نقشه خانه‌تان نقاط و ایرادات بسیاری وجود دارد؟ آیا می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید؟ برای مثال می‌توانید محل قرارگیری بعضی دیوارها را تغییر دهید؟ یا قادر هستید جای اتاق‌ها را با یکدیگر عوض کنید؟

2.سعی کنید ازلحاظ فضای داخلی یک نقشه دل‌باز و انعطاف‌پذیر طراحی کنید

خانه‌های سنتی اتاق‌های مجزا و جداگانه‌ای دارند که اغلب هیچ راهی به یکدیگر ندارد و همه‌شان فقط یک‌راه ورودی دارند و کاملاً از هم جداشده‌اند. برای مثال آشپزخانه و اتاق نشیمن و غذاخوری از طریق 4 دیواری‌هایشان از هم جدا شده‌اند و درحالی ‌که طراحی نقشه در خانه‌های مدرن بسیار دل‌باز و بدون محدودیت است. برای مثال الزاماً هر اتاقی توسط 4 تا دیوار محصور نمی‌شود و ممکن است اتاق غذاخوری تنها با یک کابینت اپن و با قرار دادن یک میز ناهارخوری از آشپزخانه جدا شود. تمام نقاط اصلی در بناهای مدرن به یکدیگر راه دارند و فقط محدود به یک درب ورودی نمی‌شوند. برای مثال شما از طریق یک در ورودی داخل اتاق‌خواب می‌شوید که تهِ اتاق‌خواب نیز یک درِ دیگری وجود دارد که وارد حمام یا بالکن می‌شود، خود بالکن و حمام درِ دیگری دارد که از نقاط دیگر نیز می‌تواند وارد آن‌ها شد که این عدم محدودیت موجب دل‌بازتر شدن فضاهای داخلی می‌شود. در خانه‌های مدرن برعکس خانه‌های سنتی نوردهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سعی می‌شود فضای داخلی دل‌بازتر و اندازه شیشه‌ها و درب‌ها بزرگ‌تر باشد تا نور زیادی جذب فضای داخلی خانه شود. به طول کلی در داخل خانه‌های مدرن دیوار کمتری دیده می‌شود و محدودیت بصری کمتری به چشم می‌خورد و آزادی و سیالی زیادی میان اتاق‌ها و فضای داخلی در جریان است.

ترفندهای طراحی برای خلق فضاهای سیال و دل‌باز و منعطف:

اگر نقشه کنونی ساختمانتان دارای اتاق‌های محدود و محصوری است و مایلید که فضای داخلی خانه‌تان بیشتر مدرن باشد تا سنتی، باید در نظر داشته باشید که فضاها و اتاق‌ها باید به یکدیگر راه داشته باشند و سعی کنید محدودیت بین آن‌ها را به حداقل برسانید.

بدون شک شما باید مطمئن شوید که فضای داخلی‌تان طوری طراحی‌شده باشد که اتاق‌ها به یکدیگر راه داشته باشند و توسط 4 دیواری بسته و محصور نبوده و فقط محدود به یک در نباشند. اگر نقشه طراحی خانه‌تان این‌گونه نیست این بدان معناست که طراحی خانه شما مدرن نبوده و به سبک سنتی انجام ‌شده است و شما باید از نو تغییرات زیادی روی طراحی نقشه‌تان انجام داده و تمام فضاها را از نو در جای مناسب خود قرار دهید. البته نگران تشخیص اینکه آیا فضایتان نیاز به تغییر دارد یا نه نباشید، زیرا اگر نقشه‌تان را به طراحان ما در پادیر گستر نشان دهید، به شما خواهند گفت که آیا دیوارهایتان نیاز به تغییر محل دارند یا نه. ممکن است زیرساخت خانه‌تان به نحوی باشد که نیاز داشته باشید ستون اضافی قرار دهید تا وزن سقف را بیشتر تحمل کند اما باید خاطرنشان کرد که در بیشتر اوقات این تغییر در طراحی بسیار باارزش بوده و به زحمتش می‌ارزد.

همچنین مطمئن شوید که فضاهای داخلی‌تان انعطاف‌پذیر و قابل تغییر هستند. برای مثال اگر محدودیت دیوار برای اتاق نشیمن و غذاخوری‌تان وجود نداشته باشد و حدود آن‌ها را تنها با مبلمان و میز ناهارخوری مشخص کرده باشید در آینده به‌راحتی قادر خواهید بود محل آن‌ها را با یکدیگر تعویض و تغییر دهید اما تصور کنید در سبک‌های سنتی که 4 تا دیوار دور هر اتاق را محدود کرده است عملاً تغییر فضا غیرممکن بوده و این کار هزینه و زمان و دردسر و زحمت بیشتری را در بر خواهد داشت. اگر نگاهی به بخش معرفی ویلا‌ها و خانه‌های مدرن که در پادیرگستر داریم بیندازید می‌بینید که بسیاری از خانه‌های مدرن به همین شکل طراحی شده‌اند. پس درنتیجه اگر از همان اول کار طراحی نقشه خانه‌تان به سبک مدرن انجام‌شده باشد، شما فضاهای کاربردی و چندکاره و بدون محدودیتی خواهید داشت. سعی کنید طراحی خانه‌تان را مطابق با اصول و ضوابط مدرن انجام بدهید و یک نقشه استاندارد طراحی کنید که نور کافی برای فضای داخلی‌تان در نظر گرفته‌ شده باشد و فضاهای داخلی در ارتباط با یکدیگر از انعطاف و اعمال بیشتری برخوردار باشند.

  1. طرح سقف خود را ساده‌تر کنید

تقریباً مهم‌ترین مشخصه طراحی یک‌خانه‌ای، سبک طراحی سقف آن است.

اکثر خانه‌های سنتی یک سقف شیروانی یا منحنی کوچک و بزرگ دارند و این در حالی است که خانه‌های مدرن سقف‌های صاف و غیر منحنی دارند. بدان معنا که فضاهای چندگانه خانه‌های مدرن زیر سقف‌های متعدد مسطح قرار می‌گیرد و در این حالت یکنواختی سقف که در طراحی خانه‌های سنتی وجود دارد ازمیان‌رفته و این کار آزادی عمل زیادی برای اعمال صحیح تقسیم‌بندی فضا را به شما می‌دهد.

روش‌های طراحی ساختمان مدرن - بخش یک

روش‌های مدرن کردن سقف خانه:

اگر شما طراحی خانه‌ای با سقفی سنتی و شیروانی دارید، در این صورت 2 راه برایتان باقی می‌ماند. آسان‌ترین راه (البته غیر مؤثرترین راه) این است که سقف سنتی را نگه‌دارید و ببینید آیا روش دیگری برای مدرن کردن خانه‌تان وجود دارد تا حتی‌الامکان فقط نمای خارجی خانه مدرن به نظر برسد. گزینه دیگر طراحی مجدد سقف است. به‌طوری‌که سقف خانه‌تان به سبک مدرن تبدیل شود. ممکن است این روش مستلزم کار زیاد و زحمت دوباره باشد، چراکه باید تغییرات زیادی در کل طراحی نقشه به وجود بیاید. اما اگر تمایل زیادی در تغییر و ایجاد خانه مدرن دارید این کار را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

حالا اگر تصمیم در تغییر سقف شیروانی‌تان نداشتید، چه اقدام‌هایی باید انجام دهید تا حداقل فضای خارجی ساختمانتان مدرن به نظر برسد؟ بااینکه این کار بسیار سختی است اما غیرممکن نیست. بهترین روش ساده کردن جزئیات تا حد ممکن است که شامل گوشه‌های داخلی شیروانی، لبه‌های سقف، رنگ و جنس استفاده‌شده در داخل سقف و جنس استفاده‌شده در خارج سقف است.

توجه کردن به جزئیات سقفتان می‌تواند شمارا به هدفتان نزدیک‌تر کند. برای مثال آیا می‌خواهید راه ناودانتان به شکل سنتی K-style باشد و یا به شکل مدرن و جدید A-style؟ باید ببینید که چطور می‌توانید طراحی سقفتان را تا جایی که می‌توانید ساده‌تر کنید. هم‌زمان هم باید روی نمای خارجی ساختمانتان کارکنید و طراحی آن را نیز ساده‌تر کنید، مانند تغییر در طراحی پنجره‌ها و … تا جایی که می‌توانید.

  1. به طراحی پنجره‌تان توجه ویژه‌ای داشته باشید

یکی دیگر از تفاوت‌های بزرگ میان خانه‌های مدرن و سنتی نوع طراحی پنجره آن‌ها است.

پنجره‌های سنتی اندازه‌های کوچک‌تری دارند و طبق یک استاندارد خاصی کوچک‌تر از پنجره‌های مدرن هستند و به شکل لولا دار و عمودی باز و بسته می‌شوند.

این در حالی است که پنجره‌های خانه‌های مدرن از وسعت بیشتری نسبت به پنجره‌های خانه‌های سنتی برخوردار است که شامل، شیشه و حتی دیوار شیشه‌ای بزرگی می‌شود که اصولاً در خانه‌های سنتی این‌ها به شکل دیوارهای گچی ساده هستند. ارتباط داشتن با فضای بیرون یکی از اهداف بزرگ خانه‌های مدرن است. چراکه بهره بردن از نور مناسب در طول روز و همچنین منظره بیرونی یکی از ویژگی‌های بارز خانه‌های مدرن است. توجه داشته باشید که پنجره‌های خانه‌های مدرن اکثراً ثابت بوده و به دلیل بزرگ بودن اندازه‌شان باز و بسته نمی‌شوند.

ترفندهای طراحی برای مدرن کردن پنجره‌های سنتی:

اگر طراحی خانه شما به نحوی است که پنجره‌هایتان به سبک سنتی در نظر گرفته‌شده‌اند، در این صورت باید تصمیم بگیرید که آیا شکل، اندازه و محل قرارگیری آن‌ها برایتان قابل‌قبول هستند و یا قصد دارید ساخت پنجره‌های مدرن را از نو امتحان کنید یا نه. گاهی اوقات تبدیل کردن پنجره‌هایی که به شکل عمودی باز و بسته می‌شوند به پنجره‌های ثابت می‌تواند تا حد زیادی در مدرن کردن پنجره‌های خانه تأثیر بسیاری بگذارد. این کار بسیاری سختی نیست، کافی است چهارچوب پنجره قبلی خودتان را برداشته و یک چهارچوب جدید و ثابتی نصب کنید که نسبت به پنجره سنتی قبلی‌تان بسیار مدرن‌تر به نظر می‌رسد. همچنین باید در نظر داشته باشید که آیا می‌توانید یک چهارچوبی هم‌اندازه چهارچوب قبلی خودتان پیدا کنید که درعین‌حال از سادگی و ویژگی ثابت بودن برخوردار باشد و همچنین مدرن باشد یا نه. اگر مجبور بودید مواد و مصالح چهارچوب پنجره‌تان را تغییر بدهید، آیا خللی در قرارگیری چهارچوب در جای خود ایجاد خواهد کرد یا نه؟

اگر می‌خواهید پنجره خانه‌تان مدرن‌تر به نظر برسد باید توجه داشته باشید که هرچقدر اندازه پنجره‌تان بزرگ‌تر باشد همان‌قدر مدرن‌تر به نظر خواهد رسید.

بزرگ‌تر کردن اندازه پنجره‌تان به شما در مدرن‌تر کردن پنجره‌تان کمک فراوانی خواهد کرد. بسیاری از تولیدکنندگان پنجره‌ها اندازه‌های استاندارد قبلی خود را به ‌اندازه‌های بزرگ‌تری تغییر داده‌اند چراکه با پیشروی مدرنیته تقاضای بیشتری برای پنجره‌های مدرن می‌شود.

پنجره‌های رزینی سنتی ممکن است دردسر کمتری نسبت به پنجره‌های بزرگ مدرن داشته باشید ولی باید این را در نظر بگیرید که پنجره‌های مدرنی که چهارچوب چوبی و آلومینیومی دارند این روزها ازلحاظ اقتصادی بسیار به‌صرفه‌تر از پنجره‌های سنتی هستند.

علاوه بر تمام مواردی که راجع به پنجره ذکر شد، هرچقدر که امکانش باشد روی فضای بیرون پنجره‌تان کارکنید تا به استانداردهای مدرن نزدیک‌تر باشند. برای مثال می‌توانید حتی دورتادور چهارچوب بیرونی پنجره‌تان را از جنس چوب کارکنید.

اینها روشهایی هستند که طراحان ما در پادیرگستر برای مدرن کردن نقشه‌های قدیمی و همچنین برای طراحی ساختمان‌های مدرن و امروزی از آن استفاده می‌کنند. در قسمت دوم این مقاله به روش‌های دیگری که برای این کار استفاده می‌کنند می‌پردازیم. نظر شما در این رابطه چیست؟ طبیعتا این موارد سلیقه ما است و اگر به هر دلیلی تصور می‌کنید که به توضیح بیشتری نیاز است، می‌توانید در بخش کامنت‌ها نظرات خودتان را بیان کنید.

روش‌های طراحی ساختمان مدرن – بخش دو

 

منبع: بلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

یکی از مشکلاتی که آپارتمان کوچک برای زندگی زوج‌های جوان دارد، فضای کم برای جا دادن وسایل و کاربری محیط داخل خانه است. در بسیاری موارد، زوج‌های جوان مجبور می‌شوند تا با تحمل هزینه‌های زیاد و دریافت وام، خانه‌ای بزرگ‌تر تهیه کنند. اما با توجه به گرانی خانه در کشور ما (و بسیاری از کشور‌های جهان)، به کارگیری طراحی خلاقانه در زمینه دکوراسیون داخلی و معماری ساختمان، می‌توان فضای بسیار مطلوبی را برای زندگی ایجاد کرد که هزینه آن بسیار کمتر از هزینه‌های جابجایی و تغییر مکان زندگی است. علاوه بر این این کار، موجب افزایش قیمت خانه ما شده و در صورت فروش یا اجاره ساختمان، تمامی هزینه‌های طراحی خانه، جبران می‌گردد. به عنوان مثال گروه طراحی سای Tsai یک آپارتمان کوچک تک‌خوابه در ملبورن Melbourne استرالیا را تبدیل به یک فضای کاربردی و مطلوب برای زندگی کرده است که در وب‌سایت پادیرگستر، درباره آن بیشتر می خوانیم.

داخل این آپارتمان کوچک، یک دیوار بسیار زیبای چوبی و چندکاره وجود دارد که برای آویزان کردن لباس‌ها و نگهداری چتر و کفش‌ها طراحی‌شده است. نصف دیگر دیوار برای نگه‌داری بطری‌های نوشیدنی تعبیه‌شده است.

بهترین استفاده از فضا در یک آپارتمان کوچک

سمت ورودی خانه مشرف بر اتاق نشیمن است که جلوی پنجره جایی دنج برای مطالعه و استراحت در یک بعدالظهر دلپذیر طراحی ‌شده است که توسط قفسه‌ها محصورشده است. یک کف‌پوش آبی نقره‌ای شکل، کف اتاق نشیمن را پوشانده است که علاوه بر حس سنتی تاتامی tatami (نوعی حصیر آبی‌رنگ سنتی که ژاپنی‌ها برای کف خانه‌شان از آن استفاده می‌کنند) همچنین یک نوع لطافت را به محیط نشیمن القا می‌کند. تلویزیون هم طوری طراحی‌شده است که هر موقع نیازی به تماشای آن نبود به‌راحتی مخفی و ازنظر پنهان می‌شود.

بهترین استفاده از فضا در یک آپارتمان کوچک

اتاق نشیمن هم حکم خانه و هم حکم دفتر و یا محل مطالعه را در این آپارتمان کوچک دارد و به‌عبارتی‌دیگر چندکاره است. در این محل یک میز متحرک با رایانه و چراغ مطالعه‌ای که داخل کمد مخفی می‌شود وجود دارد که هرگاه نیاز بود می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و در صورت عدم نیاز به‌راحتی در جای خودش گذاشته می‌شود.

بهترین استفاده از فضا در یک آپارتمان کوچک

اتاق‌خواب یک درب کشویی دارد که هم در و هم یک وایت برد سفید است که می‌توان روی آن برنامه‌های کاری و تحصیلی را یادداشت کرد که هنگام بسته شدن به‌راحتی از دید پنهان می‌شود. این در از جنس پنل پلی کربنات (نوعی پلیمر) شفاف ساخته‌شده است که قادر است نور را از خود عبور داده و در طول روز باعث روش‌تر شدن اتاق‌خواب شود و فضای آنجا را روشن کند.

بهترین استفاده از فضا در یک آپارتمان کوچک

یک حفره باریک میان قفسه‌های آشپزخانه و دیوار وجود دارد که میز غذاخوری تاشو به‌طور کشویی درون آن قرار می‌گیرد و در صورت نیاز بیرون کشیده شده و از آن استفاده می‌شود و در صورت عدم نیاز هم به‌راحتی تاشده و در جای خود قرار می‌گیرد. علاوه بر میز تاشو، صندلی‌ها نیز قابلیت تا شدن دارند که این کار باعث می‌شود اتلاف فضا درجایی که بسیار کوچک است به حداقل برسد.

بهترین استفاده از فضا در یک آپارتمان کوچک

دورتادور آشپزخانه با دیوارهای چوبی به ارتفاع 4 متر کار شده است. داخل آشپزخانه این آپارتمان کوچک نیز مجهز به یخچال‌فریزر و یک ماشین ظرف‌شویی است که آن‌ها هم به دلیل اشغال نکردن فضا و شلوغ‌پلوغ دیده نشدن آشپزخانه داخل کابینت‌ها، به شکل مخفی تعبیه‌شده‌اند. از رنگ سیاه برای هارمونی در کنار رنگ زیبای چوب استفاده‌شده است و به همین دلیل ظرف‌شویی و لوازم آشپزخانه به رنگ مشکی مات است.

در مقابل کابینت اصلی که در آشپزخانه ساخته‌شده است، یک دیوار با قفسه‌های متعدد برای نگهداری و قرار دادن وسایل الکترونیکی مثل توستر، دستگاه قهوه ساز و پلوپز و … تعبیه‌شده است.

در قسمت بالایی این قفسه‌های تزئینی، نور مخفی طراحی‌شده است که در آن لیوان‌ها و ظرف‌های شیشه‌ای و دکوری و در طرفی دیگر بطری‌های نوشیدنی جات به نمایش گذاشته‌شده است.

بهترین استفاده از فضا در یک آپارتمان کوچک

دیواری که قبلاً بین دستشویی و آشپزخانه بود در طراحی این آپارتمان کوچک برداشته‌ شده و به‌جای آن از یک در شیشه‌ای مات شونده استفاده‌شده است تا فضای این آپارتمان دل‌بازتر و بزرگ‌تر از قبل به نظر برسد. فنّاوری شیشه‌های مات شونده بر اساس نوع خاصی از فیلم‌های حاوی کریستال‌های مایع (PDLC film) است. هنگامی‌که جریان برق قطع می‌شود، مولکول‌های کریستال مایع به‌صورت نامنظم و به‌طور تصادفی و هرکدام در جهت متفاوت قرار می‌گیرند، این حالت منجر به انعکاس نور در جهات مختلف می‌شود و نور یکنواخت را از سطح شیشه‌ای رد می‌کند و درنهایت منجر به مات شدن آن می‌شود. از سوی دیگر، هنگامی‌که جریان برق برقرار می‌شود، کریستال‌ها در ردیف‌ها و ستون‌های مرتب قرار می‌گیرند که نور به‌راحتی از آن رد می‌شود که سبب شفاف‌سازی مجدد شیشه می‌شود. به نظر می‌رسد حضور یک دیوار مابین حمام و آشپزخانه فضا را دلگیر و خفه‌تر می‌کرد و طراح سعی کرده است با این کار از فضای کوچک خانه بهترین استفاده را بکند.

بهترین استفاده از فضا در یک آپارتمان کوچک

از همان چوبی که در آشپزخانه استفاده‌ شده در اتاق‌خواب نیز استفاده‌ شده است که سعی شده به سبک مینیمالیسم طراحی شود. یک میز کوچک قابل چرخش و تاشو نیز در کنار تخت تعبیه‌شده است که برای قرار دادن وسایل دلخواه کنار تخت استفاده می‌شود و راه ورود به حمام و دستشویی در قسمت انتهای اتاق‌خواب قرار داده‌شده است که از دور نمایان نیست و حالتی مخفی دارد و به‌محض ورود به اتاق مشخص می‌شود.

بهترین استفاده از فضا در یک آپارتمان کوچک

در طراحی داخل حمام این آپارتمان کوچک به‌طور کلی از چوب استفاده‌ شده است. یعنی دیوار و حتی کف آن نیز با چوب کارشده است. تنها یکی از دیوارها با برگ‌های سبز درختان مزین شده است که هارمونی زیبایی با چوب ایجاد کرده است و حس زیبای جنگل را به آدم القا می‌کند. حوله خشک‌کن نیز داخل کمدی چوبی به‌خوبی جای‌داده شده است تا از دید پنهان شود و سادگی و مینیمالیست بودن فضای حمام را به هم نزند.

بهترین استفاده از فضا در یک آپارتمان کوچک

یک دیوار شیشه‌ای نیز قسمت دوش حمام را به‌خوبی از دستشویی جدا کرده است و در شیشه‌ای مات نیز به‌خوبی از سمت آشپزخانه نمایان است.

اگرچه کاهش هزینه‌های ساخت در هنگام طراحی ساختمان، یک روش حرفه‌ای‌تر برای استفاده بهتر از فضا در آپارتمان کوچک محسوب می‌شود، اما گاهی اوقات مجبوریم روی یک ساختمان ساخته شده و قدیمی هم این تغییرات را اجرا کنیم. طراحی‌هایی از این دست، تنها از یک معمار حرفه‌ای برمی‌آید. ممکن است شما هم بخواهید خانه‌تان را بازسازی  و نوسازی کنید یا بخش‌هایی از خانه‌تان برای تغییر دکوراسیون داخلی آن، نیاز به مرمت و نوسازی داشته باشد. شرکت پادیر گستر معمولا در زمینه طراحی و ساخت و مدیریت پیمان پروژه‌های ساختمانی از صفر تا صد فعال است. اما طراحان حرفه‌ای ما همراه با تیم تخصصی معماری داخلی شرکت، می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند تا با کمترین هزینه، فضای زندگیتان را دلپذیرتر کنید. با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید.

منبع: وبلاگ پادیر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

طراحی ویلای بسیار لوکس و ماندگار، نیازمند بررسی طراحی‌های خاص در سرتاسر دنیا و صد البته بومی سازی برای کشور خودمان است. در این مقاله از وب‌سایت پادیر گستر ، به سراغ یکی از زیباترین ویلاهای طراحی شده در کشور استرالیا می‌رویم. ویلایی با نام “موسمن”. اسم Mosman در حقیقت برگرفته‌ شده از محلی در پایین ساحل شمالی سیدنی در ایالت نییوساوث وِیلز New South Wales استرالیا است. معمارانِ شان لاکر، یک ویلای بسیار زیبا در شهر سیدنی Sydney استرالیا ساخته‌اند که چشم‌انداز بسیار زیبایی به سمت بندرگاه دارد. در ساخت این بنا با الهام گرفتن از سبک برزیلی مدرن از تلفیق مصالحی چون: بتن، سنگ، چوب و فلز استفاده‌ شده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

در سمت ورودی این ویلای بسیار لوکس یک مبل نیمکتی قرمز رنگ ساده وجود دارد که زیر یک اثر هنری گذاشته‌ شده و به‌خوبی نورپردازی شده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

یک راهرو کوچک با یک میزی که کنار پنجره ساخته‌شده است و نمای بیرونی آن رو به یک باغچه زیبا است در قسمت ورودی خانه وجود دارد.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

در قسمت اصلی پذیراییِ خانه، محل نشیمن رسمی با یک شومینه بزرگ و صندلی‌های راحتی که دورتادور آن را یک میز پیش‌دستی احاطه کرده نیز به چشم می‌خورد.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

پشت اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری است که در آن ‌یک میز غذاخوری بزرگ وجود دارد. بالای آن چند لوستر زیبا برای نوردهی تعبیه‌ شده است و آشپزخانه نیز توسط یک کابینت اپن از محل غذاخوری جدا شده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

کابینت‌هایی که در داخل آشپزخانه استفاده‌شده‌اند به رنگ تیره هستند و تضاد بصری زیبایی با رنگ روشنِ کف و سقف آشپزخانه ایجاد کرده‌اند. دورتادور آشپزخانه نیز از پنجره‌های بزرگ استفاده‌ شده است تا آشپزخانه این ویلای بسیار لوکس در طول روز نور مطلوب و بهینه‌ای داشته باشد.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیاعلاوه بر میز ناهارخوری بزرگی که در بیرون از آشپزخانه و در محل غذاخوری وجود دارد، یک میز ناهارخوری دایره‌ای شکل کوچک و ساده دیگر نیز داخل آشپزخانه قرار داده‌ شده است که نمای بسیار زیبایی به بیرون از خانه دارد و صرفاً برای کسانی که می‌خواهند در حین غذا خوردن از تماشای فضای بیرون خانه لذت ببرند طراحی شده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

محل نشیمن و غذاخوری به یک بالکن بزرگ منتهی می‌شود که در آن فضای مناسبی برای نشستن و دور همی‌ها و محفل‌های دوستانه اختصاص داده‌ شده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

پله‌ها و دستگیره‌های چوبی بسیار زیبایی، طبقه پایین را به طبقات بالا متصل می‌کند. یک نور مخفی بسیار زیبا در قسمت پایینی دستگیره‌های چوبی تعبیه‌شده است که شب‌هنگام با روشن شدنش زیبایی چشمگیری به فضای راه‌پله می‌بخشد. به نظر می‌رسد تلفیق بتن و چوب در کنار هم زیبایی بصری جالبی را در کنار هم ایجاد کرده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

اتاق‌خواب اصلی این ویلای بسیار لوکس نیز توسط یک کمد بزرگ که بالای تخت قرار داده‌ شده، اتاق‌خواب را از محل نگهداری لباس به‌خوبی جدا کرده است و به دلیل اینکه تمرکز بصری صرفاً روی اتاق‌خواب باشد تخت خواب در قسمت مرکزی اتاق قرارگرفته شده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

یک محل مخصوص برای نگهداری و قرار دادن لباس‌ها وجود دارد که دارای کمدهای چوبی متعدد است که در مرکز آن، ‌یک کمد چوبی تیره‌رنگ وجود دارد که رنگ تیره آن رنگ‌های روشن کمدهای چوبی اطراف را به‌خوبی خنثی کرده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

حمام اصلی شامل یک روشویی دوگانه است که سرتاسر دیوار را فراگرفته است و در کنار آن، یک وان بسیار زیبایی وجود دارد که مرکز توجه را به خود اختصاص داده است که نمای مطلوبی رو به فضای خارج از خانه دارد. اما باید خاطرنشان کرد که شیشه‌های اطراف وان حمام مجهز به پرده‌های بلندی هستند که در صورت نیاز و برای حفظ حریم خصوصی پایین کشیده می‌شوند.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

در اتاق‌خوابی دیگر، دیوارهای بتنی که روی آن یک تابلو نقاشی مدرن وجود دارد دیده می‌شود که از لحاظ بصری سعی شده بیشتر جلوه‌گر سبک مدرن باشد. در پایین‌ترین طبقه این ویلای بسیار لوکس نیز یک سرداب برای نگهداری نوشیدنی‌ها و یک میز بزرگ در مرکز آن وجود دارد.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

در جوار سرداب، یک اتاق نشیمن تعبیه‌ شده است که در آن مبل‌های راحتی بزرگ به همراه یک میزِ گرد و یک تلویزیون که روی دیوار نصب‌شده است وجود دارد که توسط یک نور مخفی نارنجی‌رنگی به‌خوبی نورپردازی شده است. علاوه بر این‌ها یک تابلو هنری بسیار زیبا، روی دیوار نسب شده است که توسط چند هالوژن نورپردازی شده است و به روشن‌تر کردن فضای داخلی آنجا کمک بسزایی کرده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

در طرف دیگر این اتاق نشیمن یک حیاط‌ خلوت وجود دارد که به سمت حیاط پشتی نما دارد که در آن، یک استخر تعبیه‌ شده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

همانطور که دیدید این ویلای بسیار لوکس دارای طراحی و معماری و دکوراسیون داخلی بسیار مجللی است که طبیعتا طراحی آن از عهده هر گروه یا شرکتی برنمی‌آید. پادیر گستر مفتخر است تا با سابقه طراحی یا مدیریت پیمان پروژه‌های بزرگی مانند “پروژه ویلایی مهرشهر“، برای انجام پروژه‌های اینچنینی در کنار شما باشد. همین امروز با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

گاهی اوقات زمینی که می‌خواهیم در آن ساختمان یا ویلایی را طراحی کنیم، پر از درختان قدیمی است. در ایران هم همانند بسیاری از کشور‌های دنیا، بریدن درختان زنده با جریمه‌های سنگینی روبرو خواهد شد. اما از سویی دیگر، بسیاری از زمین‌هایی که کاربری مسکونی دارندف از درختان قدیمی پوشیده شده‌اند که بریدن آنها نه تنها موجب جریمه می‌گردد، بلکه از زیبایی و طراحت آن مکان نیز می‌کاهد. به همین دلیل شرکت‌های طراحی سعی می‌کنند در این زمینه از طراحی‌های کاملا اختصاصی براساس شرایط و چیدمان درختان آن زمین استفاده کنند. به عنوان نمونه، گروه پاآرکیتکتورا Paz Arquitectura یک ساختمانی را طراحی کرده است که توسط جنگلی زیبا احاطه‌ شده است که شما را به دیدن آن دعوت می‌کنیم.

این شرکت طراحی ساختمانی را به عهده گرفته است که در آن تلفیقی از چوب و دیگر مصالح استفاده‌ شده است، یک ‌خانه مدرن مسکونی که در جنگلی واقع در خارج از شهر گواتمالا Guatemala  بناشده است.

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درخت

این بنای زیبا دارای یک درب بزرگ است که از تلفیق چوب و شیشه ساخته‌شده است که خوشامدگو افرادی است که وارد این خانه می‌شوند. با نگاهی به داخل این ساختمان متوجه می‌شویم که کف چوبی این بنا، زمختی سقف بتنی را به‌خوبی خنثی کرده است.

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درخت

این خانه به دو بخش یا دو طبقه تقسیم‌شده است که طبقه اصلی به محل پذیرایی افراد اختصاص داده‌شده و طبقه دوم نیز مختص اتاق‌های خصوصی نظیر اتاق‌خواب و حمام و دستشویی است.

پله‌ها از بتن ساخته‌شده‌اند که موقع ساخت در همان‌جا قالب‌ریزی شده‌اند که به محل نشیمنی منتهی می‌شود که در آن یک شومینه بسیار زیبا قرار دارد که خودِ شومینه نیز به‌خوبی با پله‌ها تلفیق‌شده‌اند.

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درخت

اتاق نشیمن نیز دارای یک پنجره سقفی است تا نور اضافی را به فضای داخلی برساند و علاوه بر آن درب‌های کشویی شیشه‌ای بزرگ نیز این کار را به‌خوبی انجام می‌دهند.

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درخت

در قسمت خارجی خانه یک پاسیو سرپوشیده با سقف چوبی وجود دارد که سمت دیگر آن محل استراحت و همچنین محل غذاخوری است.

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درخت

تمامی درختان واقع در محل ساخت خانه به‌خوبی محافظت و نگهداری شده‌اند و تبدیل به جزئی از این طراحی ساختمان زیبا شده‌اند. در قسمت حیاط پشتی نیز درختان به‌خوبی نورپردازی شده‌اند که در شب نمای بسیار زیبایی به خانه می‌دهند.

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درخت

در قسمت داخلی خانه نیز محل غذاخوری با دیوارهای شیشه‌ای تعبیه‌شده است که نمای زیبای بیرون را نمایان می‌کند و حس خوبی به کسانی که مشغول غذا خوردن هستند می‌دهد. میز غذاخوری نیز روی یک قالی بزرگ قرارگرفته شده است.

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درخت

بعضی فضاهای خانه مانند تصویر زیر، به یک درخت اختصاص داده‌شده است که معمار با این کار سعی کرده است طراحی ساختمان را منحصربه‌فردتر از هر خانه‌ای کند و علاوه بر این ایده خلاقانه، به طبیعت بکر آن جنگل نیز آسیبی نرساند و موجب نابودی درختان نیز نشود. این فضای بی‌نظیر مانند یک نورگیر بسیار قوی و زیبا از طریق پنجره‌های بزرگ شیشه‌ای که آن را احاطه کرده است نور قابل‌توجهی را به داخل ساختمان راه می‌دهد که هنگام روز می‌تواند نور فضای داخل ساختمان را به‌خوبی تأمین کند.

 

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درختپله‌های تلفیقی چوبی و فلزی با نرده‌های شیشه‌ای طبقه هم کف را به طبقه بالا که اتاق‌های خصوصی مثل اتاق‌خواب و حمام و … در آن وجود دارد وصل کرده است.

در حمام اصلی نیز یک آینه بزرگ کمک می‌کند تا نور طبیعی در طول روز بیشتر منعکس شود و فضای داخلی حمام به‌خوبی روشن‌تر شود.

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درخت

در یک حمامی دیگر، کاشی‌های شش‌ضلعی دیوارها را به‌خوبی مزین کرده و باعث شده است که فضای داخلی حمام روشن‌تر و دل‌بازتر شود.

طراحی ساختمان در یک جنگل پر درخت

همانطور که دیدید، طراحی ساختمان براساس چنین شرایطی می‌تواند بسیار پیچیده‌تر از ساختمان‌سازی روی زمین‌های مسطح باشد. ما در پادیر گستر همواره به دنبال ایده‌های نو می‌گردیم تا مشتریان خودمان را با این ایده‌ها شگفت‌زده کنیم. اگر می‌خواهید ساختمان جدیدی بسازید و برای این هدف نیاز به یک گروه با تجربه و کارآمد دارید تا وظیفه طراحی ساختمان با مدیریت پیمان پروژه‌تان را بر عهده بگیرد، خوشحال می‌شویم تا در این راه در کنارتان باشیم. تلفن را بردارید و با ما تماس بگیرید. ما همواره منتظرتان هستیم 🙂

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز
  • ۰
  • ۰

گاهی اوقات زمینی که می‌خواهیم روی آن ویلا یا ساختمانی را بسازیم، دارای شیب بسیار زیادی است. اگرچه برخی از قواره‌های زمین در مناطق کوهستانی همواره با شیب ملایمی همراه بوده، اما برخی اوقات زمین‌های مخصوص ویلا که در روستاهای کوهستانی قرار دارند دارای شیب بسیار زیادی هستند که تقریبا به سختی می‌شود آن را جبران کرد. در این موارد شرکت مهندسی طراحی، با طراحی یک نقشه خاص مخصوص همان منطقه، سعی می‌کند اجزای ویلا را طوری طراحی کند که این شیب به بافت جالب‌تر و نقشه‌ای بسیاری کاربردی بینجامد. اخیرا در لس انجلس یک شرکت معماری به نام freelandbuck یک ویلا با یک سبک متفاوت و زیبا بر روی تپه  طراحی و اجرا کرده که شما را به دیدن آن دعوت می‌کنیم.

متریالی که برای نمای  بیرونی خانه ساخته شده به صورت سفارشی می باشد که طراحی آن به واسطه تخته ها الگویی برای نشان دادن عمق می باشد الهام گرفته است.

طراحی ویلای خاص روی تپه شیب‌دار

طراحی خاص نما بارنگ سفید به صورت ماهرانه استفاده شده و استفاده از گیاهان علاوه بر حفظ محیط زیست، زیبایی خاصی هم به فضا داده است.

همانطور که در تصاویر می بینید این ویلا شامل چهار طبقه می باشد که به صورت متخلخل روی تپه ها ساخته شده است. بازی با احجام و فرم ها و بافت راه راه در نمای سفید رنگ بسیار عالی و چشم نواز می باشد همچنین تراس ها هم به طور زیبایی جا گذاری شده اند و نما را به نحو احسن زیبا نموده اند.

طراحی ویلای خاص روی تپه شیب‌دار

در قسمت پشتی ویلا هم یک حیاط زیبا و دلنشین قرار گرفته است که خود حیاط هم به صورت طبقاتی  ساخته شده و قسمتی هم به صورت چمن زار و قسمتی هم به صورت گل کاری شده می باشد.

طراحی ویلای خاص روی تپه شیب‌دار

فضاهای مهم و اصلی خانه همگی در طبقه سوم خانه تعبیه شده اند و یک شبکه ساده و زیبای چهار اتاقه را تشکیل داده اند .

طراحی ویلای خاص روی تپه شیب‌دار

نکته جالب هم در این طراحی ویلا این می باشد که طبقه دوم و سوم از طریق یک پله در بیرون خانه به هم متصل شده اند ولی طبقات دیگر از طریق راه پله های درون خانه به هم متصل شده اند.دیوار های داخلی ویلا به صورت منحنی می باشند و تو در تو می باشد و در تضاد طرحی بیرونی ویلا می باشد و زیبایی و ویژگی خاص این طراحی داخلی می باشد.

این منحنی ها به صورتی می توانند باعث پیچیدگی ظاهری این طراحی بشوند و برای افرادی که تازه به خانه می آیند پیچیده به نظر می آید و این یک نقطه قوت می باشد که هر فرد مهمان یا غریبه ای به راحتی وارد اتاق ها نشود. پله ها و کف سازی هم همه از جنس چوب می باشند . رنگ زیبای چوب هم در کنار رنگ سفید بسیار زیبا می بشد .

طراحی ویلای خاص روی تپه شیب‌دار

تمام ورودی ها هم بصورت درب های شیشه ای کف تا سقف می باشند که هم زیبا هستند و هم باعث پر نوری فضا می شوند .

طراحی آشپز خانه و اتاق ها و نشیمن همگی از چوب و رنگ سفید می باشد و در بعضی قسمت ها بصورت جزئی از رنگ سیاه استفاده شده. به طبقه چهارم این خانه می رسیم، این طبقه  دارای سه اتاق خواب و یک حمام مستر و یک حمام اختصاصی می باشد.

طراحی ویلای خاص روی تپه شیب‌دار

در تمام قسمت های خانه رنگ سفید برای حفط درخشش درونی استفاده شده است در حالی که چوب و کف پوش های چوبی بلوط فرانسوی  احساس گرما را به فضا اضافه میکنند . طراحی حمام بسیار لوکس و زیبا می باشد. در این جا بجز رنگ سیاه، سفید و چوب،  رنگ طلایی شیر آلات را هم می بینیم که حس لوکس بودن را القا می کند .

 طراحی ویلای خاص و لوکس بسیار پیچیده تخصصی می باشد. چون یکی از فاکتور های طراحی ویلا توانایی طراحی در مکان ها و اقلیم های متفاوت می باشد . نمیتوان یک سبک طراحی را در هر محلی و در هر آب و هوایی اجرا کرد . هر منطقه و اقلیمی شرایطی خاص را دارد ویلا باید خود را با طراحی آن منطقه وفق دهد. در اینجا دیدید که طراحی این ویلا روی یک زمین با شیب تند به چه شکلی اجرا شده است. اگر دنبال این مهارت ها در طراحی ویلا و همچنین ایده های خاص و متفاوت می باشید پادیر گستر را فراموش نکنید. پادیر گستر مملو از ایده های جلب و زیبا می باشد و آماده هستیم تا این ایده‌ها را به شما بازدیدکنندگان محترم ارائه کنیم. پس همین حالا با شرکت پادیر گستر تماس بگیرید.

منبع: بلاگ پادیر گستر

  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز