مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

اکثر مردم با این موضوع بسیار موافق هستند که پنجره‌های دیواری مدرن نمایی بسیار زیبا و عالی‌ای دارند. مطمئناً استفاده از آن‌ها مزایای بسیار زیادی دارد، چراکه کاربردهای بسیاری در طراحی دارند. برای مثال با استفاده از این پنجره‌ها ارتباط میان داخل و خارج خانه را بیشتر می‌شود، بدین معنا که نورگیری به داخل خانه بهتر و بیشتر می‌شود و همچنین به خاطر منعکس کردن هرچه بیشتر چشم‌انداز بیرون خانه، تأثیر بسیار خوبی در روحیه ساکنین خانه می‌گذارد. اما شاید بسیاری از افراد از این قضیه مطلع نباشند که چنین پنجره‌های دیواری ساده، تمیز و زیبایی که در این تصاویر مشاهده می‌کنید، نیاز به نقشه دقیق و برنامه‌ریزی و تصمیمات بسیاری دارند تا این‌گونه زیبا به نظر برسند.

آنچه باید در مورد پنجره‌های بزرگ دیواری بدانید

از این‌ رو، صاحب‌خانه‌های بسیاری وجود دارند که می‌خواهند نمای ساده پنجره‌هایشان را به پنجره‌های شیشه‌ای مدرن و بی‌نظیری تبدیل کنند و وب‌سایت‌های مختلفی را هم جستجو می‌کنند تا در این مورد اطلاعاتی به دست بیاورند. آن‌ها به امید گرفتن تصمیمات و انتخاب‌های درست، برنامه‌ریزی و تحقیق زیادی روی طراحی و ساخت پنجره‌های شیشه‌ای می‌کنند.

آیا شما هم جزءِ این افراد هستید که در اینترنت دائماً راجع به اطلاعاتی نظیر پنجره‌های بزرگ، طرح‌های پنجره‌های دیواری و ایده‌های تلفیقی در طراحی خانه جستجو می‌کنید. اگر چنین است پس در این صورت باید به شما تبریک بگوییم، چراکه جای درستی آمده‌اید و پاسخ سؤالاتتان دست ماست. بسیاری از بازدید کنندگان وب‌سایت ما ، با خدمات طراحی معماری در پادیر گستر هم آشنا هستند و گاهی اوقات به صورت حضوری به ما سر می‌زنند تا درباره نقشه ساختمانی که می‌خواهند بسازند با طراحان شرکت گفتگو کنند. اما اگر شما فرصت کافی برای مراجعه حضوری به شرکت را ندارید یا در شهری دور از ما زندگی می‌کنید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ما در این مقاله سعی داریم به‌عنوان یک مقدمه به کاربرد مجموعه پنجره‌های دیواری چند جزئی بپردازیم و در مقاله جدید دیگری نیز به‌طور مفصل به مباحث عمیق‌تری راجع به پنجره‌های بزرگ در خانه‌های مسکونی بپردازیم تا شما هم بتوانید درک بهتری نسبت به این موضوع داشته باشید و اطلاعات بیشتری راجع به این سبک بی‌نظیر معماری کسب کنید.

آنچه باید در مورد پنجره‌های بزرگ دیواری بدانید

بیایید برویم سر اصل مطلب و سؤال اصلی‌مان: پنجره‌های دیواری چه هستند؟

پنجره‌ها معمولاً به دو دسته تقسیم می‌شوند: پنجره‌های کوچک و مجزا و پنجره‌های دیواری.

پنجره‌های کوچک و مجزا: پنجره‌هایی هستند که در چهارچوب‌های جداگانه‌ای دارند و در اندازه‌های کوچک‌تری موجود هستند که اکثراً برای هر خانه‌ای استفاده می‌شوند و در هر فروشگاهی در شکل و اندازه‌های مختلفی وجود دارند و شما می‌توانید آن‌ها را از هرکجا که خواستید برای خانه‌تان تهیه کنید. به‌ندرت پیش می‌آید که اندازه آن‌ها بزرگ‌تر از یک در باشد.

پنجره‌های دیواری: این پنجره‌های اندازه بسیار بزرگی دارند که اغلب از کف زمین تا سقف بوده و بسیار گسترده هستند و اگر در کنار یکدیگر قرار بگیرند عریض‌تر از پنجره‌های معمولی به نظر می‌رسند. بااینکه نام این نوع پنجره‌ها، در بین معماران به‌عنوان پنجره‌های دیواری شناخته‌شده است، اما به‌هیچ‌عنوان از آن‌ها به‌عنوان دیوار در ساختمان برای تحمل وزن طبقات و یا سقف استفاده نمی‌شود و فقط جنبه زیبایی دارد.

پنجره‌های دیواری می‌توانند در کنار پنجره‌های معمولی و کوچک‌تر و یا درهای شیشه‌ای استفاده شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند به سفارش کارخانه سازنده و در همان‌جا و یا در محل نصب در کنار یکدیگر قرار بگیرند که این هم‌بستگی به‌اندازه و پیکربندی دیوار دارد.

امروزه بسیاری از خانه‌ها از پنجره‌های دیواری استفاده می‌کنند که هم نور بیشتری را به فضای داخلی خانه می‌رساند و هم فضای خانه را دل‌بازتر می‌کند که این‌ها یکی از مؤلفه‌های طراحی خانه‌های مدرن هستند. چنین پنجره‌هایی ازلحاظ سبک مینیمالیستی با فضای داخلی دل‌باز و تمیز و مرتب مطابقت بسیاری دارند. تحت این شرایط باید فضای داخلی خانه بسیار ساده و خلوت و تمیز باشد و جزئیات کمتری در اطراف پنجره‌ها به چشم بخورد.

آنچه باید در مورد پنجره‌های بزرگ دیواری بدانید

اگر می‌خواهید طراحی نقشه ساختمانتان را به پادیر گستر بسپارید و دوست دارید پنجره‌های دیواری بزرگی داشته باشید، چه چیزهایی باید راجع به پنجره‌های دیواری (قبل از شروع به طراحی) بدانید؟

قبل از اینکه تصمیم بگیرید پنجره‌های بزرگی را برای خانه‌تان طراحی کنیم، اول از هر چیزی مطمئن شوید که این نوع پنجره‌ها مناسب پروژه و سبک طراحی خانه‌تان هستند یا نه. چراکه پنجره‌های دیواری بیشتر در خانه‌هایی که به سبک مدرن ساخته‌شده‌اند زیبا به نظر می‌رسند و مزایای بسیاری دارند و در کنار مزایای زیادشان تنها ایرادی که دارند هزینه بالایی است که دربر دارند. پس باید قبل از تصمیم نهایی به همه این‌ها به‌خوبی فکر کنید.

به دلیل اینکه هزینه چنین پنجره‌هایی بسیار بالا است، ارزش این را دارد که قبل از سفارش و خرید، زمان زیادی را برای اندازه‌گیری دقیق و محاسبه مساحت قسمتی که می‌خواهید در آنجا پنجره باشد بکنید تا پنجره‌هایی که سفارش می‌دهید به‌خوبی اندازه محل مورد نظرتان باشند. سپس درک درست از اجزای اصلی و ویژگی‌های متعدد پنجره مانند انواع چهارچوب‌های پنجره‌های دیواری، انواع متعدد نصب این نوع پنجره‌ها، روش‌های نصب و مسائل پیرامون دوام و ماندگاری بهترین راه برای شروع به آشنا شدن با اصول اولیه پنجره‌های دیواری و اصطلاحات و مفاهیم مختص آن‌ها‌ است.

هنگامی‌که درک کلی روی اصول پنجره‌های دیواری و مفاهیم عمیق‌تری نظیر مسائل مربوط به توانایی ساخت پنجره‌های دیواری داشته باشید، پروسه ساخت و نصب آن‌ها برایتان بسیار راحت‌تر خواهد بود و با ادامه مراحل ساخت به‌هیچ‌عنوان مضطرب و سردرگم نخواهید شد و با خیال راحت و آرامش، مراحل را پشت سر خواهید گذاشت.

و درنهایت، با چند ترفند طراحی پنجره‌های دیواری، شما قادر خواهید بود تمام اطلاعات لازم را کنار یکدیگر قرار بدهید تا بدانید دقیقاً کجا لازم است از پنجره‌های دیواری استفاده کنید و دقیقاً در کدام نقطه از خانه به کدام نوع پنجره نیاز دارید و آن‌ها بعداً چه شکلی به نظر خواهند رسید و چه اقداماتی برای ساختشان لازم است تا همه‌چیز به‌خوبی به اتمام برسد. در این صورت شما به‌راحتی قادر خواهید بود با اعتمادبه‌نفس کامل و در کمترین زمان ممکن، مقرون به‌صرفه‌ترین روش را برای نصب پنجره‌هایتان در پروژه مسکونی مدرنتان را اجرا کنید.

آنچه باید در مورد پنجره‌های بزرگ دیواری بدانید

مجموعه طراحی پنجره‌های دیواری

در این مجموعه از طراحی پنجره‌های دیواری، ما قصد داریم موضوعات متعددی را در سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته را بررسی کنیم. مباحث اولیه ما در رابطه با ایده‌های اولیه و مفاهیم پنجره‌های دیواری خواهد بود. سپس، به موضوعات عمیق‌تری خواهیم پرداخت که برای مثال چه زمانی مناسب شروع برنامه‌ریزی، طراحی و نصب این پنجره‌ها برای خانه‌تان است.

چرا این اصول از اهمیت زیادی برخوردار هستند؟

یکی از ویژگی‌های پنجره‌های دیواری، میزان سازگار بودن آن‌ها با طراحی‌های مدرن و انتخاب‌های متعدد برای شماست. طراحی پنجره‌های دیواری شامل پروسه‌ها و تصمیمات زیادی می‌شوند. بسیاری از آن‌ها تأثیرات پایداری دارند و در آینده روی تصمیمات و ویژگی‌های طراحی به‌طور مستقیم تأثیر خواهند گذاشت.

مهم‌ترین عامل پیروزی شما در این زمینه، آموزش خودتان در این صنعت و آشنایی با اصطلاحات مخصوص این حوزه است. چراکه از این طریق شما به تفاوت انتخاب‌هایتان، و تأثیر هر تصمیمی روی پروژه‌تان پی خواهید برد. آموزش دیدن در هر کاری و گرفتن تصمیمات درست و منطقی باعث می‌شود تا زمان زیادی ذخیره کنید، دردسر کمتری بکشید و پول کمتری هدر بدهید.

همان‌طور که گفته شد، بسیار مهم است که قبل از هر اقدامی اول مطمئن شوید پنجره‌های دیواری مناسب سبک پروژه‌تان هست یا نه. پس صرف زمان روی اهداف پروژه، بودجه و … برای چنین اهدافی اهمیت بسیار زیادی دارد. وقتی قبل از شروع پروژه‌تان به منظور مشاوره با ما تماس می‌گیرید، کارشناسان پادیر گستر به‌طور کلی چنین سؤال‌هایی از شما می‌پرسند:

  • آیا پنجره‌های دیواری به درد پروژه شما می‌خورد؟
  • آیا دلیل قانع‌کننده و خوبی برای انتخاب کردن پنجره‌های دیواری به‌جای پنجره‌های معمولی برای شما وجود دارد؟
  • آیا بودجه کافی برای خرید پنجره‌های دیواری بزرگ و یا درِ شیشه‌ای را دارید؟
  • آیا از ساختار حرارتی، صوتی، حفظ حریم خصوصی و امنیتی پنجره‌های بزرگ مطلع هستید؟

با این سوالات ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا انتخاب بهتری در زمینه طراحی ویلا یا خانه‌تان داشته باشید. از این‌ روی می‌توان گفت که برنامه‌ریزی مناسب برای هر پروژه موفقیت‌آمیزی بسیار مهم است، به‌ویژه وقتی‌که یکی از مهم‌ترین مسائل قابل‌توجه در خانه‌تان پنجره‌های دیواری باشد. به‌عبارت‌دیگر، پشت هر پروژه موفقیت‌آمیزی یک برنامه‌ریزی دقیق و مفصلی نهفته است.

شما می‌توانید با مشاوره رایگان با ما درباره طراحی نقشه ساختمان و نصب این پنجره‌های فوق‌العاده اطلاعات بسیار مهم و قابل‌توجهی را کسب کنید. ما به شما کمک خواهیم کرد تا از هرچه که در مورد پنجره‌های دیواری نیاز دارید بدانید مطلع شوید و با تمام پروسه‌های آن آشنا شوید. با ما تماس بگیرید.

منبع: وبلاگ پادیر

  • ۹۷/۰۷/۲۸
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی