مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

گاهی اوقات زمینی که می‌خواهیم روی آن ویلا یا ساختمانی را بسازیم، دارای شیب بسیار زیادی است. اگرچه برخی از قواره‌های زمین در مناطق کوهستانی همواره با شیب ملایمی همراه بوده، اما برخی اوقات زمین‌های مخصوص ویلا که در روستاهای کوهستانی قرار دارند دارای شیب بسیار زیادی هستند که تقریبا به سختی می‌شود آن را جبران کرد. در این موارد شرکت مهندسی طراحی، با طراحی یک نقشه خاص مخصوص همان منطقه، سعی می‌کند اجزای ویلا را طوری طراحی کند که این شیب به بافت جالب‌تر و نقشه‌ای بسیاری کاربردی بینجامد. اخیرا در لس انجلس یک شرکت معماری به نام freelandbuck یک ویلا با یک سبک متفاوت و زیبا بر روی تپه  طراحی و اجرا کرده که شما را به دیدن آن دعوت می‌کنیم.

متریالی که برای نمای  بیرونی خانه ساخته شده به صورت سفارشی می باشد که طراحی آن به واسطه تخته ها الگویی برای نشان دادن عمق می باشد الهام گرفته است.

طراحی ویلای خاص روی تپه شیب‌دار

طراحی خاص نما بارنگ سفید به صورت ماهرانه استفاده شده و استفاده از گیاهان علاوه بر حفظ محیط زیست، زیبایی خاصی هم به فضا داده است.

همانطور که در تصاویر می بینید این ویلا شامل چهار طبقه می باشد که به صورت متخلخل روی تپه ها ساخته شده است. بازی با احجام و فرم ها و بافت راه راه در نمای سفید رنگ بسیار عالی و چشم نواز می باشد همچنین تراس ها هم به طور زیبایی جا گذاری شده اند و نما را به نحو احسن زیبا نموده اند.

طراحی ویلای خاص روی تپه شیب‌دار

در قسمت پشتی ویلا هم یک حیاط زیبا و دلنشین قرار گرفته است که خود حیاط هم به صورت طبقاتی  ساخته شده و قسمتی هم به صورت چمن زار و قسمتی هم به صورت گل کاری شده می باشد.

طراحی ویلای خاص روی تپه شیب‌دار

فضاهای مهم و اصلی خانه همگی در طبقه سوم خانه تعبیه شده اند و یک شبکه ساده و زیبای چهار اتاقه را تشکیل داده اند .

طراحی ویلای خاص روی تپه شیب‌دار

نکته جالب هم در این طراحی ویلا این می باشد که طبقه دوم و سوم از طریق یک پله در بیرون خانه به هم متصل شده اند ولی طبقات دیگر از طریق راه پله های درون خانه به هم متصل شده اند.دیوار های داخلی ویلا به صورت منحنی می باشند و تو در تو می باشد و در تضاد طرحی بیرونی ویلا می باشد و زیبایی و ویژگی خاص این طراحی داخلی می باشد.

این منحنی ها به صورتی می توانند باعث پیچیدگی ظاهری این طراحی بشوند و برای افرادی که تازه به خانه می آیند پیچیده به نظر می آید و این یک نقطه قوت می باشد که هر فرد مهمان یا غریبه ای به راحتی وارد اتاق ها نشود. پله ها و کف سازی هم همه از جنس چوب می باشند . رنگ زیبای چوب هم در کنار رنگ سفید بسیار زیبا می بشد .

طراحی ویلای خاص روی تپه شیب‌دار

تمام ورودی ها هم بصورت درب های شیشه ای کف تا سقف می باشند که هم زیبا هستند و هم باعث پر نوری فضا می شوند .

طراحی آشپز خانه و اتاق ها و نشیمن همگی از چوب و رنگ سفید می باشد و در بعضی قسمت ها بصورت جزئی از رنگ سیاه استفاده شده. به طبقه چهارم این خانه می رسیم، این طبقه  دارای سه اتاق خواب و یک حمام مستر و یک حمام اختصاصی می باشد.

طراحی ویلای خاص روی تپه شیب‌دار

در تمام قسمت های خانه رنگ سفید برای حفط درخشش درونی استفاده شده است در حالی که چوب و کف پوش های چوبی بلوط فرانسوی  احساس گرما را به فضا اضافه میکنند . طراحی حمام بسیار لوکس و زیبا می باشد. در این جا بجز رنگ سیاه، سفید و چوب،  رنگ طلایی شیر آلات را هم می بینیم که حس لوکس بودن را القا می کند .

 طراحی ویلای خاص و لوکس بسیار پیچیده تخصصی می باشد. چون یکی از فاکتور های طراحی ویلا توانایی طراحی در مکان ها و اقلیم های متفاوت می باشد . نمیتوان یک سبک طراحی را در هر محلی و در هر آب و هوایی اجرا کرد . هر منطقه و اقلیمی شرایطی خاص را دارد ویلا باید خود را با طراحی آن منطقه وفق دهد. در اینجا دیدید که طراحی این ویلا روی یک زمین با شیب تند به چه شکلی اجرا شده است. اگر دنبال این مهارت ها در طراحی ویلا و همچنین ایده های خاص و متفاوت می باشید پادیر گستر را فراموش نکنید. پادیر گستر مملو از ایده های جلب و زیبا می باشد و آماده هستیم تا این ایده‌ها را به شما بازدیدکنندگان محترم ارائه کنیم. پس همین حالا با شرکت پادیر گستر تماس بگیرید.

منبع: بلاگ پادیر گستر

  • ۹۷/۰۷/۰۷
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی