مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

طراحی ویلای بسیار لوکس و ماندگار، نیازمند بررسی طراحی‌های خاص در سرتاسر دنیا و صد البته بومی سازی برای کشور خودمان است. در این مقاله از وب‌سایت پادیر گستر ، به سراغ یکی از زیباترین ویلاهای طراحی شده در کشور استرالیا می‌رویم. ویلایی با نام “موسمن”. اسم Mosman در حقیقت برگرفته‌ شده از محلی در پایین ساحل شمالی سیدنی در ایالت نییوساوث وِیلز New South Wales استرالیا است. معمارانِ شان لاکر، یک ویلای بسیار زیبا در شهر سیدنی Sydney استرالیا ساخته‌اند که چشم‌انداز بسیار زیبایی به سمت بندرگاه دارد. در ساخت این بنا با الهام گرفتن از سبک برزیلی مدرن از تلفیق مصالحی چون: بتن، سنگ، چوب و فلز استفاده‌ شده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

در سمت ورودی این ویلای بسیار لوکس یک مبل نیمکتی قرمز رنگ ساده وجود دارد که زیر یک اثر هنری گذاشته‌ شده و به‌خوبی نورپردازی شده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

یک راهرو کوچک با یک میزی که کنار پنجره ساخته‌شده است و نمای بیرونی آن رو به یک باغچه زیبا است در قسمت ورودی خانه وجود دارد.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

در قسمت اصلی پذیراییِ خانه، محل نشیمن رسمی با یک شومینه بزرگ و صندلی‌های راحتی که دورتادور آن را یک میز پیش‌دستی احاطه کرده نیز به چشم می‌خورد.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

پشت اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری است که در آن ‌یک میز غذاخوری بزرگ وجود دارد. بالای آن چند لوستر زیبا برای نوردهی تعبیه‌ شده است و آشپزخانه نیز توسط یک کابینت اپن از محل غذاخوری جدا شده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

کابینت‌هایی که در داخل آشپزخانه استفاده‌شده‌اند به رنگ تیره هستند و تضاد بصری زیبایی با رنگ روشنِ کف و سقف آشپزخانه ایجاد کرده‌اند. دورتادور آشپزخانه نیز از پنجره‌های بزرگ استفاده‌ شده است تا آشپزخانه این ویلای بسیار لوکس در طول روز نور مطلوب و بهینه‌ای داشته باشد.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیاعلاوه بر میز ناهارخوری بزرگی که در بیرون از آشپزخانه و در محل غذاخوری وجود دارد، یک میز ناهارخوری دایره‌ای شکل کوچک و ساده دیگر نیز داخل آشپزخانه قرار داده‌ شده است که نمای بسیار زیبایی به بیرون از خانه دارد و صرفاً برای کسانی که می‌خواهند در حین غذا خوردن از تماشای فضای بیرون خانه لذت ببرند طراحی شده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

محل نشیمن و غذاخوری به یک بالکن بزرگ منتهی می‌شود که در آن فضای مناسبی برای نشستن و دور همی‌ها و محفل‌های دوستانه اختصاص داده‌ شده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

پله‌ها و دستگیره‌های چوبی بسیار زیبایی، طبقه پایین را به طبقات بالا متصل می‌کند. یک نور مخفی بسیار زیبا در قسمت پایینی دستگیره‌های چوبی تعبیه‌شده است که شب‌هنگام با روشن شدنش زیبایی چشمگیری به فضای راه‌پله می‌بخشد. به نظر می‌رسد تلفیق بتن و چوب در کنار هم زیبایی بصری جالبی را در کنار هم ایجاد کرده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

اتاق‌خواب اصلی این ویلای بسیار لوکس نیز توسط یک کمد بزرگ که بالای تخت قرار داده‌ شده، اتاق‌خواب را از محل نگهداری لباس به‌خوبی جدا کرده است و به دلیل اینکه تمرکز بصری صرفاً روی اتاق‌خواب باشد تخت خواب در قسمت مرکزی اتاق قرارگرفته شده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

یک محل مخصوص برای نگهداری و قرار دادن لباس‌ها وجود دارد که دارای کمدهای چوبی متعدد است که در مرکز آن، ‌یک کمد چوبی تیره‌رنگ وجود دارد که رنگ تیره آن رنگ‌های روشن کمدهای چوبی اطراف را به‌خوبی خنثی کرده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

حمام اصلی شامل یک روشویی دوگانه است که سرتاسر دیوار را فراگرفته است و در کنار آن، یک وان بسیار زیبایی وجود دارد که مرکز توجه را به خود اختصاص داده است که نمای مطلوبی رو به فضای خارج از خانه دارد. اما باید خاطرنشان کرد که شیشه‌های اطراف وان حمام مجهز به پرده‌های بلندی هستند که در صورت نیاز و برای حفظ حریم خصوصی پایین کشیده می‌شوند.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

در اتاق‌خوابی دیگر، دیوارهای بتنی که روی آن یک تابلو نقاشی مدرن وجود دارد دیده می‌شود که از لحاظ بصری سعی شده بیشتر جلوه‌گر سبک مدرن باشد. در پایین‌ترین طبقه این ویلای بسیار لوکس نیز یک سرداب برای نگهداری نوشیدنی‌ها و یک میز بزرگ در مرکز آن وجود دارد.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

در جوار سرداب، یک اتاق نشیمن تعبیه‌ شده است که در آن مبل‌های راحتی بزرگ به همراه یک میزِ گرد و یک تلویزیون که روی دیوار نصب‌شده است وجود دارد که توسط یک نور مخفی نارنجی‌رنگی به‌خوبی نورپردازی شده است. علاوه بر این‌ها یک تابلو هنری بسیار زیبا، روی دیوار نسب شده است که توسط چند هالوژن نورپردازی شده است و به روشن‌تر کردن فضای داخلی آنجا کمک بسزایی کرده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

در طرف دیگر این اتاق نشیمن یک حیاط‌ خلوت وجود دارد که به سمت حیاط پشتی نما دارد که در آن، یک استخر تعبیه‌ شده است.

طراحی ویلای بسیار لوکس در استرالیا

همانطور که دیدید این ویلای بسیار لوکس دارای طراحی و معماری و دکوراسیون داخلی بسیار مجللی است که طبیعتا طراحی آن از عهده هر گروه یا شرکتی برنمی‌آید. پادیر گستر مفتخر است تا با سابقه طراحی یا مدیریت پیمان پروژه‌های بزرگی مانند “پروژه ویلایی مهرشهر“، برای انجام پروژه‌های اینچنینی در کنار شما باشد. همین امروز با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • ۹۷/۰۷/۱۱
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی