مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

یکی از جذاب‌ترین ایده‌های طراحی در نقشه‌های معماری ساختمان، پله‌های گرد است. این پله‌ها معمولاً جای بسیار کمی را در نقشه ساختمان اشغال می‌کنند و درعین‌حال می‌توانید از خود آن‌ها نیز برای زیباتر کردن محیط و افزایش جذابیت نقشه استفاده کنید. در ایران، سازندگان بسیاری هستند که پله‌های گرد تولید می‌کنند و اغلب آن‌ها از آلبوم‌های زیبایی که اجرا کرده‌اند برای ارائه ایده‌های اجاری پله گرد به شما استفاده می‌کنند. در این مطلب از وب‌سایت پادیر گستر ، ما پله گرد های زیبا در سرتاسر دنیا را جمع‌آوری کرده‌ایم. در هر تصویر می‌توانید اطلاعاتی درباره جایی که این پله گردها نصب شده‌اند را مشاهده کنید.

پله‌های گرد تنها برای زیبایی استفاده نمی‌شوند. دلایل مختلفی برای اینکه طراحان ساختمان از این پله‌ها استفاده می‌کنند وجود دارد و شاید مهم‌ترین دلیل آن برای جایگزینی پله گرد به جای پله عادی، مدرن بودن آن‌هاست. این پله‌ها حالتی بسیار امروزی دارند و به همین دلیل هم در اغلب ادارات و ساختمان‌هایی که دارای طراحی مدرن هستند از آن‌ها بهره می‌بریم. طبیعتاً این پله‌ها می‌توانند با متریال مختلف، برای انواع دکوراسیون‌های داخلی جداگانه طراحی شوند. پله گرد چوبی ، پله گرد فلزی ، پله گرد سیمانی و انواع متریال دیگر برای پله‌های گرد، برای هماهنگی با ساختمان‌های مختلف وجود دارند. در ادامه می‌توانید زیباترین طراحی‌های پله گرد را مشاهده کنید.

  1. این پله گرد که از ترکیب چوب و شیشه ساخته شده است، در یک عمارت بزرگ در لس‌آنجلس ساخته شده است. نقشه این پله، بیشتر از یک پله گرد معمولی، به یک مجسمه بسیار زیبا شباهت دارد که می‌تواند سه طبقه از ساختمان را به هم متصل کند. محافظ‌های این پله، همگی از جنس شیشه شفاف و نشکن هستند و طراحی نمای آن به گونه‌ای است که تأثیری روی طراحی چوبی زیبای پله گرد نمی‌گذارد. ساخت چنین پله‌ای بسیار مشکل است و خوشبختانه شرکت‌های خوبی در ایران، توانایی ساخت آن را دارند. برای سفارش طراحی خاص این‌چنینی می‌توانید با ما در پادیر گستر تماس بگیرید.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. یک طراح معمار به نام Alan Chu در کشور برزیل، این پله گرد بسیار زیبا را در یک آپارتمان بسیار کوچک و نقلی، طراحی کرده است. ظاهر تیره رنگ و مینیمال این پله گرد ظاهری بسیار مدرن و امروزی به اتاق بخشیده است و طراحی پیچشی آن، باعث شده تا فضایی که اشغال کرده است بسیار کم بوده و درعین‌حال مسیر راحتی داشته باشد.این پله به عنوان الگو، بارها در طراحی‌های نقشه ساختمان در کشور ما هم مورد استفاده قرار گرفته است و یک طرح عمومی برای طراحی پله گرد محسوب می‌شود.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. همان‌طور که گفتیم طراحی این پله گرد، ظاهری بسیار عمومی دارد و بسیاری از طراحان از آن استفاده کرده‌اند. اما در این عمارت، پله گرد، نه برای دسترسی داخلی، بلکه به عنوان راه پله خارجی، برای دسترسی به بالکن و اتاق‌های نشیمن بالایی ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است. جنس این پله نیز از فلز است و ستون مرکزی آن، اجازه دسترسی به دو طبقه مختلف را به ساکنین می‌دهد.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. این پله در عمارت Tower Grove Drive Residence یکی از زیباترین پله‌های گرد اجرا شده در طراحی ویلا است که با سطح مقطع بزرگی که دارد، مسیر عبور بسیار راحت و آرامش‌بخش ارائه می‌دهد. این پله، در جایی اجرا شده است که امکان اتصال پله به دیواره‌ها وجود نداشته و طراحی ساختمان، نقشه را به گونه‌ای طراحی کرده که ساکنین، هنگام عبور از پله بتوانند از منظره زیبای پنجره‌های بزرگ و قدی کنار پله بهره ببرند. نمای این پله از بالا، زیبایی آن را دو چندان نمایش می‌دهد.
    زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

 

  1. طراحی پله گرد بسیار بزرگ Secret Garden House واقعاً شما را به شگفتی وا می‌دارد. پله‌های عریض و بزرگ با ارتفاع بسیار کم و همچنین نور‌های موضعی کوچکی که روی پله‌ها تابیده شده است، زیبایی فوق‌العاده چشم‌نوازی را برای آن فراهم کرده است.
    زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

 

  1. این هم یک طراحی بسیار مینیمال و زیباست. اگر به دنبال طراحی ساده و جمع و جور هستید، می‌توانید از این طراحی زیبا با پله‌های چوبی استفاده کنید تا هم وزن کمی داشته باشد و هم بسیار راحت و هماهنگ با باقی نقشه ساختمان اجرا شود. این نوع طراحی مینیمال از ویژگی‌های مهم طراحی معماری در خانه‌های مدرن محسوب می‌شود.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. پله گرد در برخی نقشه‌ها ضرورت بیشتری دارد. به عنوان مثال طراحی ویلایی که در این تصویر می‌بینید به صورت خیمه انجام شده است و برای دسترسی به اتاق زیر شیروانی بالایی، استفاده از پله گرد، دسترسی ساده‌تری را نسبت به پله‌های عادی فراهم می‌کند.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. این خانه زیبا در اسپانیا هم از پله گرد در وسط پذیرایی استفاده کرده است که دو طبقه را به هم متصل کند. این طراحی مینیمال، با ظاهر و نقشه ساختمان هماهنگی زیادی دارد و ترکیب رنگ آن‌ها نیز کاملاً شبیه است.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. این پله گرد زیبا، بخشی از طراحی ساختمان نیز محسوب می‌شود و هماهنگی زیبای رنگ پله‌ها با کف‌پوش ساختمان، آن را به جزئی بصری از ساختمان طراحی کرده است.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. این طراحی که یک طراح معمار مشهور به نام ACERO آن را برای خانه‌ای با نام Memory House اجرا کرده است. ترکیب فلز و چوب در این پله، هماهنگی خوبی با باقی طراحی ویلا دارد، اما در این تصویر نمی‌توانید پله‌های چوبی آن را ببینید و صرفاً بدنه فلزی پله‌ها دیده می‌شود و بسیار چشم‌انداز زیبایی دارد.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. بدون شک ساختمان کازابلانکا، یکی از خاص‌ترین خانه‌هایی است که تابه‌حال طراحی و اجرا شده است. واقعاً کی ممکن است یک پله گرد نارنجی رنگ را داخل چنین ساختمانی به کار ببرد؟! اما به‌هرحال یکی از عجیب‌ترین طراحی پله گرد در ساختمان‌هایی است که تابه‌حال دیدیم.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. طراحی پله گرد در این ساختمان هم یکی از عجیب‌ترین‌هاست. حالت آن به‌گونه‌ای است که وقتی آن را دنبال می‌کنیم، ممکن است سرگیجه بگیرید، اما ساکنین ساختمان با آن بسیار راحت هستند. طراحی عجیب این پله گرد، با طراحی خاص خود ویلا همخوانی دارد و پیچش عجیب محور آن، زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. طراحی دو گانه این پله گرد به عنوان پله و چند کشوی دراور در زیر آن، بسیار خاص است و امکان استفاده بسیار بیشتر از فضا را برای طراحی آپارتمان‌های کوچک ممکن می‌کند. قبلاً هم در طراحی آپارتمان‌های کوچک، درباره ترفندهای طراحی نقشه توضیح داده بودیم. اما این ترفند در آن‌ها نبود. در اینجا می‌بینیم که چطور از فضای زیر این پله گرد استفاده شده و پله‌ها در کمترین فضای ممکن، با یک محور کوچک در وسط، چقدر جای کمی را اشغال کرده‌اند.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. استفاده از پله گرد در طراحی ساختمان Flex House یکی از آن طراحی‌های خاص است که بیشتر برای طراحی پله گرد مغازه‌ها و بوتیک‌ها و دفاتر اداری کاربرد دارد. سایه‌های ایجاد شده از نرده‌های اطراف پله روی دیوار و کف، ترکیب بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند و اجرای آن بسیار چشم‌نواز است.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. استفاده از فضای زیر پله گرد به عنوان یک باغچه زیبا در کنار خانه هم می‌تواند ایده فوق‌العاده‌ای باشد. خصوصاً اگر طبقه بالا به یک نورگیر برسد تا نور آن را نیز تأمین کند. این یکی از ترفند‌های بهترین استفاده از فضا در یک آپارتمان کوچک محسوب می‌شود.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. استفاده از سیمان در ساخت پله گرد چندان مرسوم نیست. زیرا بسیار سنگین است و اجرای آن هم مشکل می‌شود. اما این طراحی در Elizabeth Street New Zealand ساختار بسیار عجیبی دارد و حسابی می‌تواند بیننده را میخکوب کند.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

  1. پله گرد در ساختمان Floating Box House هم مانند باقی نقشه ساختمان، بسیار عجیب و جذاب است. خصوصاً استفاده از یک حوضچه کوچک در زیر آن، باعث می‌شود تا طراحی این پله‌ها بسیار بیشتر به چشم بیاید. باقی خانه هم به همین اندازه جذاب است.

  1. این هم یکی از زیباترین روش‌ها برای تبدیل بالکن بالای مغازه به یک نشیمن زیبا است. با این کار می‌توانید فضای مرده بالای دفترتان را به یک دفتر اداری و رسمی زیبا تبدیل کنید.

زیباترین طراحی پله گرد در ساختمان

جالب است که از دیدگاه “فنگ شوئی” استفاده از پله گرد در ساختمان چندان صحیح نیست و این‌طور عنوان می‌شود که این پله‌ها موجب ایجاد حس عدم تعادل در ساکنین می‌شود. اما زیبایی و صرفه‌جویی در فضا و همچنین ایده‌های طراحی پله گرد به روش مدرن، باعث می‌شود تا با دیدن این پله‌ها، خود ما هم وسوسه شویم تا در جایی از خانه‌مان از یک پله گرد استفاده کنیم. به‌هرحال بسیاری از مردم به فنگ شویی در طراحی خانه معتقد نیستند و زیبایی و استحکام را به همه چیز ارجح می‌دانند. به همین دلیل روش‌های طراحی ساختمان مدرن با ساختمان‌های سنتی بسیار متفاوت شده است. شما درباره طراحی پله گرد چه فکر می‌کنید؟ آیا آن را مناسب فضای خانه‌های ایرانی می‌دانید؟

منبع: وبلاگ پادیر گستر البرز

  • ۹۷/۰۷/۲۵
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی