مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

دو معمار به نام‌های Maxim Doschisnky و Pavel Voitov از شرکت طراحی معماری ZOOI interior studio، اخیرا در شهر کیف اوکراین، طراحی داخلی یک آپارتمان را به اتمام رسانده‌اند که در نوع خودش بسیار جالب است. برای طراحی این آپارتمان، سه واحد آپارتمان با هم ترکیب شده‌اند تا فضای کافی برای زندگی و پذیرایی ساکنان این ساختمان از مهمانانشان فراهم شود. به همین دلیل نقشه ساختمان این آپارتمان، بسیار بزرگ‌تر از نقشه‌های عادی آپارتمان‌های معمول در این منطقه است.طراحی ساختمان:طراحی یک آپارتمان در اوکراین

فضای نشیمن بزرگ خانه، به شکل طولی طراحی شده و نسبتا بلند است. این فضا تقریبا در وسط خانه قرار گرفته و دسترسی آن به جاهای مختلف این آپارتمان به راحتی امکان‌پذیر است. در وسط این راهرو، تلوزیون بزرگ LCD روی دیوار طراحی شده است و نحوه چیدمان مبلمان، به گونه‌ای است که تمرکز نگاه بیننده‌ به سمت تلوزیون باشد. در انتهای این نشیمن، یک پنجره بزرگ قرار دارد که نورگیر بسیار خوب نشمین را تامین می‌کند.

طراحی ساختمان:طراحی یک آپارتمان در اوکراین
در پشت مبلمان، یک نهارخوری طراحی شده که همین نهارخوری، در واقع نشیمن یکی دیگر از آپارتمان‌ها بوده است و اکنون پس از ادغام آنها، تبدیل به نهارخوری این آپارتمان شده است. این نهارخوری، دارای پنجره‌های بزرگ طولی رو به شمال است و نورگیری بسیار خود آن، می‌تواند روشنایی خانه را در طول روز تامین کند.

طراحی ساختمان:طراحی یک آپارتمان در اوکراین
میز نهارخوری و صندلی‌های آن بسیار ساده و آراسته طراحی شده‌اند و پنجره‌های بزرگ، نمایی از شهر را نشان می‌دهند که در طول شب، منظره‌ای بسیار دیدنی دارند.
لوستر‌های بزرگ بالای نهار‌خوری، نوری بسیار ملایم و یکنواخت را روی روی میز می‌تابانند و منظره‌ای بسیار زیبا را فراهم می‌کنند.

طراحی ساختمان:طراحی یک آپارتمان در اوکراین

در انتهای دیگر این دو فضا (یعنی نهارخوری و نشیمن)، یک آشپزخانه اوپن طراحی شده که ترکیب رنگ کابینت‌های چوبی و سطوح فلزی در آن، ترکیب رنگ بسیار زیبایی را نشان می‌دهند. طراحان این آپارتمان، برای افزایش جلوه و زیبایی آشپزخانه، از همان سطوح فلزی، روی سطح میز کابینت هم استفاده کرده‌اند.
صندلی‌های آشپزخانه، مانند صندلی‌های نهارخوری، بسیارساده و شیک طراحی شده‌اند و رنگ آنها هم شبیه به سطح فلزی کابینت‌ها، به رنگ مشکی است.
در بالای کابینت‌های اوپن آشپزخانه، لوستر‌های بزرگی طراحی شده است و در انتهای فضای آشپزخانه نیز، پنجره‌های قدی رو به منظره شهر را می‌بینیم.


در انتهای سالن، یک راهرو برای دسترسی به اتاق‌ خواب‌ها طراحی شده است که در دو طرف آن، کمد دیواری‌های بزرگی از رنگ چوب شبیه به کابینت‌ها طراحی شده است. این ترفند برای خانه‌هایی که دارای اتاق‌خواب‌های کوچکی هستند بسیار کاربرد دارد. زیرا با انتقال کمد دیواری‌ها به خارج از اتاق‌، فضای کمتری را اشغال کرده و اتاق‌ها بزرگ‌تر می‌شوند.


تخت‌خواب در اتاق مستر، بسیار ساده طراحی شده است و در کنار آن، یک در شیشه‌ای شفاف رو به رختکن حمام قرار دارد که می‌توان داخل رختکن را از پشت آن دید.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • ۹۷/۰۴/۱۶
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی