مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

بخش نخست مقاله را می توانید از این لینک مشاهده نمایید.

مشارکت در ساخت

  1. حتماً برای انتخاب سازنده با یک کارشناس فنی ماهر و باتجربه مشاوره کنید. دیده شده است که بسیاری از قراردادهای مشارکت در ساخت که از نظر حقوقی کاملاً صحیح و دقیق تنظیم شده‌اند، صرفاً با انتخاب یک سازنده نامناسب به مشکل برخورده‌اند. فراموش نکنید که آنچه که یک قرارداد مشارکتی را معتبر می‌کند، صرفاً وابسته به مفاد قانونی آن نیست و در کنار ضمانت‌های اجرایی، تعهد طرفین به اجرای این مفاد نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.
  2. سازند‌گان معمولاً به سادگی، محل ساخت و ساز خود را تغییر نمی‌دهند. بنابراین اگر در حال تنظیم قرارداد با سازنده‌ای هستید که در حال تغییر منطقه ساخت خودش است، حتماً از یک کارشناس فنی معتبر بخواهید تا درباره محل ساخت و ساز قبلی ایشان تحقیق بیشتری کند.
  3. توجه داشته باشید، تنها به صرف اینکه یک سازنده، پروژه‌های زیادی را در حال اجرا دارد نمی‌توان به نتیجه کار مطلوب از سوی ایشان اطمینان کرد. بنابراین اگر سازنده‌ای که می‌خواهید با وی قرارداد مشارکت در ساخت امضا کنید، بسیار سرشلوغ است، پیش از عقد قرارداد، درباره ایشان و زمان‌بندی انجام کار تحقیق بیشتری کنید.
  4. از مشارکت با سازندگانی که نمونه کار اجرا شده ندارند بپرهیزید. اگرچه هر کسی از یک جایی شروع می‌کند، اما بهتر است ملک شما، اولین تجربه مشارکت در ساخت یک سازنده نباشد. همچنین اگر سازنده‌ای ادعا کرد که یک ملک بسیار باکیفیت و ماندگار را ساخته است، حتماً با پرس و جوی بیشتر درباره صحت ادعای ایشان تحقیق کنید.
  5. اغلب اوقات شخص سازنده تنها یک نفر است. اما اگر برای مشارکت در ساخت ساختمان خودتان، با چند نفر قرارداد امضا می‌کنید، حتماً در قرارداد ذکر کنید که “ایشان متضامنا متعهد به انجام خسارات و تعهدات می‌باشند”.
  6. همان‌قدر که ریسک انتخاب یک سازنده کم‌تجربه زیاد است، ریسک تعداد زیاد مالکان هم ممکن است زیاد باشد. اگر با مالکان متعددی طرف قرارداد هستید، برای اینکه اطمینان پیدا کنید همه آن‌ها به تعهدات خود عمل می‌کنند باید حتماً در قرارداد ذکر کنید که هر کدام از مالکان که به تعهدات خود عمل نکند، شخصاً و مستقلاً ضامن پرداخت خسارات و ضرر و زیان قرارداد خواهد بود.
  7. در طی مدت زمان ساخت، گاهی اوقات ممکن است برخی از طرفین، مکان یا آدرس خودشان را تغییر دهند. حتماً در قرارداد مشارکت در ساخت باید ذکر شود که هر طرف در صورت تغییر محل اقامت، باید محل اقامتگاه جدید را به طرف مقابل و داور قرارداد اطلاع دهد.

در مقاله بعدی درباره 12 نکته مهم دیگر در مشارکت در ساخت توضیح خواهیم داد.

  • ۹۶/۱۱/۰۳
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

مشارکت در ساخت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی