مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

یکی از سخت‌ترین مراحل کار ساخت و ساز و مدیریت پیمان، مراحلی هستند که در ارتفاع زیاد انجام می‌شوند  مانند اجرای گنبد بام. کار کردن در ارتفاع به دلیل خطراتی که ممکن است برای کارگران روی دهد، بخش مهمی از کار محسوب می‌شود و اغلب نیاز به سرکشی مداوم دارد. هر چقدر پروژه بزرگ‌تر و مرتفع‌‌تر باشد، احتمال خطر برای کارگران بیشتر است و می‌بایست نکات ایمنی را با دقت بیشتری به کار بگیرند.
اما در کنار دقت به ایمنی، یکی از مواردی که به شدت تحت تاثیر ارتفاع پرخطر قرار می‌گیرد، کیفیت کار است. دور از دسترس بودن، مشکل بودن اجرای کار توسط کارگران، مشکل بودن نظارت و بررسی مداوم و افزایش هزینه‌های جانبی برای نصب داربست و دست و پاگیر بودن آن، باعث می‌شود تا اجرای مراحل پروژه در ارتفاع، سخت‌تر و طولانی‌تر از مراحل مشابه در ارتفاع کم باشد. به عنوان مثال اجرای سقف بام گنبدی شکل در پروژه وبلایی مهرشهر یکی از همین موارد به شمار می‌رفت.
پیش از این در مطلب دیگری نحوه اجرای خرپشته نورگیر در بالای سقف این پروژه را توضیح دادیم. تصاویر در این مطلب کاملاً گویاست که نصب اسکلت این سقف در ارتفاعی نزدیک به 20 متر چقدر ممکن است چالش‌برانگیز باشد. اما نکته اینجاست که این تنها مرحله سخت این کار نیست و پس از مرحله اسکلت‌ها، نوبت به سیمان‌ریزی و عایق‌بندی و گچکاری سقف می‌رسد و به همین دلیل داربست‌ها باید به مدت چندین هفته، در همین قسمت ساختمان باقی بمانند.

در تصاویر می‌بینید که چطور پس از نصب اسکلت این سقف گنبدی شکل ر ارتفاع 20 متری، کلاف‌کشی و بتن‌ریزی آن انجام شده و نهایتاً اینکه چطور گچ کاران حرفه‌ای شرکت پادیرگستر، پس از رابیتس‌کاری، نمای زیرین سقف را با گچ‌کاری‌های بسیار زیبا، تزئین کردند.

بررسی مداوم ایمنی و حسن انجام کار در چنین پروژه‌ای نیاز به یک ناظر حرفه‌ای دارد و شاید به همین دلیل هم باشد که بسیاری از سازندگان ترجیح می‌دهند با تکیه بر تجربه یک مهندس ناظر حرفه‌ای، کل کار را براساس قرارداد‌های مدیریت پیمان به چنین شخصی بسپارند. به این ترتیب نه تنها اطمینان پیدا می‌کنند که ایمنی کار کاملاً تضمین خواهد شد، بلکه از کیفیت محسن انجام کار نیز مطمئن می‌شوند.

اجرای خرپشته اجرای خرپشته

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • ۹۶/۱۲/۲۷
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی