مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

یکی از خدمات مهم شرکت ساختمانی پادیرگستر، مدیریت پیمان در پروژه‌های ساختمانی است که مهارت و سالیان سال تجربه ما در این زمینه این امکان را به مشتریان و کارفرمایان می‌دهد تا با خیال راحت، کار سخت و طاقت‌فرسای اجرای پروژه‌های ساختمانی را به ما بسپارند. اگرچه این روز‌ها تقریبا تمامی کارفرمایان با موضوع مدیریت پیمان آشنا هستند، اما عبارت مدیریت پیمان یا آنچه که در بسیاری از کشور‌های دنیا با نام Management Contracting  شناخته می‌شود برای بسیاری از مردم نا‌آشناست. ازاین‌رو تصمیم گرفتیم، این عبارت و تعاریفی که درباره آن وجود دارد را به‌طور کامل معرفی کنیم.

مدیریت پیمان چیست؟

مدیریت پیمان یا  Management Contractingهمان‌طور که از معنی این عبارت مشخص است، روشی است که در آن یک سازنده یا کارفرما، با تعیین یک شخص یا یک شرکت، مدیریت اجرای یک پروژه را بر عهده ایشان گذاشته و خود را از مدیریت مستقیم پروژه معاف می‌کند. به‌این‌ترتیب،  تمامی روش‌های اجرای کارهای پروژه و تعیین مراتب سازمانی و انتخاب و استخدام نیروها بر عهده مدیر پیمان یا همان پیمانکار خواهد بود.

 در گذشته این کار صرفاً توسط سازنده انجام می‌شد، اما امروز حتی بسیاری از سازندگان نیز برای اینکه بتوانند با آرامش فکری بیشتری به مدیریت منابع مالی پروژه بپردازند، ممکن است اجرای پروژه را به مدیر پیمان بسپارند. در روش‌های مدیریت پیمان، پیمانکار یا شخصی که وظیفه مدیریت پروژه را بر عهده می‌گیرد، درصدی از هزینه‌های صرف شده را بابت مدیریت پروژه دریافت می‌کند . این هزینه‌ها اغلب شامل هزینه‌های تهیه موارد ذکرشده در قرارداد و همچنین هزینه اجرا می‌باشد، البته قبل از انجام هزینه‌ها، باید تمامی هزینه‌های صورت گرفته با توافق بین طرفین در نظر گرفته شود.

مدیریت پیمان

مدیریت پیمان همواره به سود هر دو طرفین می‌باشد، زیرا کارفرما هیچ هزینه بالاسری یا اورهد یا سود اضافی به پیمان‌کار پرداخت نمی‌کند و تنها هزینه موارد ذکر شده در قرارداد، یعنی مدیریت طرح، هزینه‌های نیروی انسانی و هزینه‌های مصالح و ماشین‌آلات به کار رفته را پرداخت می‌نماید. بنابراین در هزینه نهایی مدیریت پیمان بسیار صرفه‌جویی می‌شود. از سویی دیگر پیمانکار نیز هزینه‌ای بابت اجرا پرداخت نمی‌کند و تعهدات مربوط به ساخت‌وساز را بر عهده نمی‌گیرد و فقط بابت تخصص مهندسی خود که مدیریت پیمان را بر عهده دارد، مقدار سودی را به صورت درصدی از کل هزینه‌ها دریافت می‌دارد. تجربه به ما نشان داده است که سرعت و کیفیت ساخت یک پروژه با این روش نسبت به دیگر روش‌ها بسیار بالاتر نیز هست.

 منبع: وبلاگ پادیرگستر

  • ۹۶/۱۲/۲۷
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

مدیریت پیمان

مدیریت پیمان جیست

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی