مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

بسیاری از اوقات ما تصور دقیقی درباره شرکت‌های طراحی مهندسی نداریم. خیلی از مردم فکر می‌کنند شرکت‌های طراحی مهندسی، صرفاً نقشه ساختمان را تولید می‌کنند یا تنها کارهای اجرایی مانند مشارکت در ساخت یا مدیریت پیمان انجام می‌دهند. اگرچه خیلی از شرکت‌های مهندسی ساختمانی، وظایفی مانند این را نیز بر عهده دارند، اما بخشی از کار این شرکت‌ها، شامل طراحی داخلی ساختمان نیز می‌شود. در وب‌سایت و کانال پادیرگستر می‌توانید نمونه‌هایی از طراحی‌ داخلی ساختمان‌های مختلفی که توسط تیم پادیرگستر انجام شده است را ببینید. اما چرا باید برای طراحی داخلی ساختمان، دفتر یا خانه خودمان به یک شرکت طراحی مهندسی مراجعه کنیم؟ طراحان این شرکت‌ها چه مهارت‌هایی دارند و چه کارهایی می‌توانند برای ما انجام دهند؟

این روز‌ها اغلب خانه‌های آپارتمانی که قیمت متوسطی دارند، معمولاً برای زوج‌های جوان یا خانواده‌های کم جمعیت طراحی می‌شوند و به همین دلیل هم فضای چندان بزرگی ندارند. چیدمان اسباب و اثاثیه در این خانه‌ها کار مشکلی است و اگر مهارت‌های خاص یا تجربه زیادی در این زمینه نداشته باشید، احتمالاً درگیر شدن با قفسه‌ها و میز‌ها و کمد‌های بزرگی که در هیچ کجای خانه جا نمی‌شوند، شما را کلافه خواهد کرد. نکته مهم اینجاست که طراحان و معماران، به دلیل تجربه زیادی که در زمینه چیدمان فضای داخلی دارند، می‌توانند به راحتی بهترین چیدمان را براساس وسایل شما تشخیص داده و حتی می‌توانند با نرم‌افزارهای معماری و دکوراسیون داخلی که در اختیار دارند، این چیدمان را به صورت تصویری برایتان آماده کنند یا حتی عکس‌هایی از زوایای مختلف هم با همین چیدمان به شما بدهند.

شرکت‌های طراحی مهندسی
طراحان مهندسی و معماران، همیشه جایگزین‌های خوبی برای انواع چیدمان در ذهن دارند و بهتر از دیگران می‌توانند حدس بزنند که یک وسیله در کجای ساختمان، حالت زیباتری دارد. حتی اگر نیاز به تغییرات و نوسازی و بازسازی منزل هم داشته باشید، باز این معماران و طراحان هستند که می‌توانند به شما بگویند تغییر کدام دیوار یا بخش از خانه، بهترین و مناسب‌ترین تغییر است و در عین حال کمترین هزینه را روی دستتان می‌گذارد. یک طراح حرفه‌ای در پادیرگستر، دست کم هفته‌ای چند بار با چنین پروژه‌هایی درگیر است و طبیعتاً بهتر از خیلی از ما می‌تواند چنین پروژه‌هایی را اجرا کند.

خانه‌ تکانی با یک طراح داخلی جذاب‌تر است
یک طراح داخلی حرفه‌ای می‌تواند روند خانه تکانی را برای ما تعریف کند. منظور از خانه تکانی، به معنای واقعی آن است. اینکه کدام اسباب و وسایل باید دور ریخته شوند و چه وسایل جدیدی می‌توان از دورریختنی‌ها به دست آورد! انتخاب و تشخیص این دو گروه، دقیقاً تخصص یک طراح داخلی و معماری است. بسیاری از ما حتی مطمئن نیستیم که امروزه چه نوع چیدمانی مد شده است و کدام دکوراسیون‌ها دیگر از مد افتاده و قدیمی هستند. آن‌ها هر روز و هر شب باید پروژه‌های جدید و چیدمان‌های مدرن را در سرتاسر اینترنت زیر و رو کنند تا بتوانند ایده‌های جذاب‌تری برای کارهای خودشان پیدا کنند. به این ترتیب، خیلی بهتر می‌تواند به ما بگوید که چه تغییراتی در وسایل خانه ضرورت دارد و کدام‌ها را باید برای همیشه فراموش کنیم.

آن‌ها حتی براساس سبک زندگی افراد خانه هم ایده‌های جالبی را پیدا می‌کنند تا زندگی ما با شادی و راحتی بیشتری همراه باشد. یک خانم خانه‌دار با علاقه‌مندی آشپزی با یک خانم شاغل با علاقه‌مندی کار با کامپیوتر، کاملاً نیاز‌های متفاوتی دارند. نمی‌توان گفت آشپزخانه برای هر دوی آن‌ها، آشپزخانه است. یکی از آن‌ها در آشپزخانه تفریح می‌کند، و دیگری در آشپزخانه، غذا گرم می‌کند. یک مرد با علاقه‌مندی فیلم دیدن با یک مرد دیگری که به بازی کامپیوتری علاقه‌مند است، نیاز‌های متفاوتی دارند و احتمالاً فاصله مبل‌ها تا تلویزیون را براساس نیاز‌های خودشان کمتر یا زیادتر می‌کنند. این همان چیزیست که یک طراح داخلی حرفه‌ای به آن توجه می‌کند.

همه‌ چیز را دور نریزید
شاید سال‌ها پیش، یک مبل یا یک گیتار را خریده‌اید که امروز دیگر هیچ نیازی به آن‌ها ندارید. یک طراح داخلی می‌داند که از کدام یک از آن‌ها می‌توان استفاده جدید‌تری کرد تا با سبک و سیاق زندگی امروزتان هم سازگار باشد و هم زیبایی منزلتان را بیشتر کند. شاید بتواند به شما پیشنهاد کند، روکش یک کاناپه قدیمی را عوض کنید یا گیتار قدیمی را رنگ بزنید و در گوشه‌ای از دکور خانه قرار دهید. هرچه باشد آن‌ها طراح داخلی هستند، و نه تنها درس این کار را خوانده‌اند، بلکه فوت و فن بیشتری را می‌دانند و تجربه‌شان بیشتر است.

چطور از مهارت طراحان داخلی استفاده کنیم؟

حتی بهترین طراحان داخلی هم نمی‌توانند کف‌بینی کنند. آن‌ها نمی‌توانند بدون کمک شما بفهمند که چه سبکی از طراحی و چیدمان را دوست دارید. باید وقت بگذارید و به دفتر پادیرگستر بیایید و با طراح ما گفتگو کنید. باید ایده‌های خودتان را به وضوح بیان کنید و سلیقه خودتان را مو به مو تشریح کنید. چند عکس از اینترنت و جاهای دیگر بگیرید و دقیقاً نشان دهید به چه نوع چیدمانی علاقه دارید. بدون خجالت بگویید دلتان می‌خواهد خانه یا دفتر کارتان چطور باشد و چقدر برای این تغییرات می‌توانید هزینه کنید.

نگران نباشید. اولاً مشاوره رایگان است. دوما، یک طراح حرفه‌ای می‌تواند با هر بودجه‌ای بهترین پیشنهادها را به شما بدهد. طبیعتاً وقتی توضیح می‌دهید، پولی نباید بدهید. زمانی که طراح کار شما را پذیرفت و شروع به طرح زدن برای شما کرد، کار آغاز می‌شود. بنابراین همیشه وقت برای پشیمان شدن دارید. اما هرگز پشیمان نمی‌شوید.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • ۹۷/۰۱/۱۴
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

شرکت ساختمانی

شرکت طراحی مهندسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی