مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

مقالات ساختمانی

مقالات مرتبط با حوزه ساختمانی

  • ۰
  • ۰

در باره طراحی داخلی باید گفت که گاهی اوقات برخی از پروژه‌های مدیریت پیمان که به شرکت پادیرگستر ارائه می‌شوند، موضوعی غیر از ساختن یک خانه جدید دارند. برخی اوقات این پروژه‌ها، تنها مربوط به بازسازی و نوسازی یک خانه مسکونی یا طراحی ویلا هستند و برای بازسازی آن‌ها، نیاز به حفظ ساختار فعلی ساختمان است. اگر این‌گونه پروژه‌های مدیریت پیمان برای شما جالب است، بد نیست یکی از اجراهای جالب این پروژه را مطالعه کنید. پروژه‌ای که می‌خواهیم در اینجا معرفی کنیم، توسط گروه معماری Jos Tan در کشور استرالیا انجام شده است. معمار مسئول این پروژه خود Jos Tan و سازنده آن Oli Dredge بوده‌اند. این پروژه به دلیل اینکه در مساحتی برابر 35 متر مربع انجام شده از بسیاری لحاظ جالب توجه است. در ادامه چالش‌ها و نکات طراحی این پروژه را از زبان گروه مدیریت پیمان آن بخوانید.

این خانه آجری؛ یکی از دو جفت خانه کوچکی بودند که در کنار یکدیگر ساخته شده بودند. کارفرمای این پروژه مدیریت پیمان ، می‌خواست که بازسازی و طراحی مجدد اتاق لباسشویی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و نهارخوری این واحد را به سمت حیاط باز کند. تیم ما در ابتدا تصمیم گرفت پشت ساختمان را به منظور اضافه کردن فضاهای جدید تخریب کند، اما متوجه شدیم که بودجه کافی برای این کار در اختیار نداریم. بنابراین تصمیم گرفتیم که ساختار آجری ساختمان را حفظ کنیم و به این ترتیب یک فضای اضافی کوچک هم در کنار ساختمان ایجاد کنیم. این کار باعث می‌شد تا در ساختار جدید و سقف سازی و درعین‌حال قسمت پشت ساختمان نیز صرفه‌جویی شود. همچنین ما سعی داشتیم تا ارتباط فیزیکی بین دو خانه حفظ شود که از این طریق می‌توانستیم این هدف را نیز دنبال کنیم. در نهایت با این ترفند‌ها آجرها از تخریب نجات پیدا کردند و توانستیم از آن‌ها دوباره در معماری این خانه استفاده کنیم.

طراحی داخلی مینیمال

در طراحی داخلی این خانه کوچک نیز از ترکیب چوب به‌عنوان پارکت کف ساختمان و بخش‌هایی از فضا، در کنار ترکیبی از کاشی‌ها و سرامیک‌ها استفاده کردیم که فضایی آرام را به وجود آورده و با محوطه بیرونی نیز کاملاً مرتبط است. در سرویس بهداشتی ساختمان نیز وسایل و سایر اتصالات به‌گونه‌ای کار شدند که درعین‌حال که خاطرات گذشته خانه را حفظ کرده‌اند، بیشترین عملکرد را نیز داشته باشند. نکته مهمی که بسیاری از معماران و طراحان حرفه‌ای در طراحی‌های خود به‌عنوان یک اصل به آن توجه می‌کنند این است که “بزرگ‌تر لزوماً بهتر نیست“!  در طراحی این خانه کوچک متوجه خواهید می‌شوید که فضاهای کوچک و نوآورانه نیز می‌توانند از بسیاری جهات عملکرد بسیار خوبی داشته باشند و رضایت ساکنان خود را فراهم کنند.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

  • ۹۷/۰۲/۰۹
  • شرکت پادیر پادیرگستر البرز

طراحی داخلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی